دستگاه میکرودرم

۶ بازديد

دستگاه میکرودرم : یکی از روش های جدید و پر طرفدار در دنیای امروز که در رفع مشکلات پوستی موثر است، میکرودرم می باشد. با استفاده از این دستگاه میتوانید در همان لحظه اول تاثیرات آن را مشاهده کنید. کاربردهای میکرودرم در درمان لکه های پوستی، منافذ باز پوست، چین و چروک و … منجر گشته تا محبوبیت آن روز به روز بیشتر شده و جایگزین سایر روش های زیبایی شود. ممکن است بسیاری از شما با میکرودرم آشنا نباشید و با خواندن عنوان این مقاله سوالاتی از قبیل اینکه میکرودرم چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و … در ذهنتان ایجاد شود. در ادامه مقاله قصد داریم به تمام این سوالات پاسخ دهیم.

میکرودرم چیست؟ و نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟

میکرودرم یکی از روش های لایه برداری و پاکسازی پوست می باشد که هدف اصلی آن تجدید و بازسازی رنگ و بافت کلی پوست است. این روش درمانی قادر است کلیه آسیب های ناشی از نور خورشید را درمان کند، چین و چروک ها را از بین ببرد، جای زخم و آکنه را بهبود ببخشد و بسیاری موارد دیگر از مشکلات پوستی با استفاده از دستگاه میکرودرم درمان میگردد. از این رو طرفداران بسیاری دارد. اما میکرودرم چگونه تاثیر میگذارد؟

در روش میکرودرم از یک دستگاه مخصوص که سطح آن ساینده می باشد استفاده میشود. این سطح ساینده کمک میکند لایه بیرونی پوست که ضخیم است به آرامی از بین برود و از این طریق به جوانسازی و شادابی پوست کمک میکند. البته باید بدانید که میکرودرم از روش دیگری نیز مورد استفاده قرار میگیرد که در آن از ذرات ریز اکسید آلمینیوم یا بی کربنات سدیم استفاده می شود. به این صورت که این مواد به پوست اسپری شده و در نتیجه تاثیراتی همانند روش قبل و استفاده از دستگاه خواهد داشت. یکی از مزیت های مهم این دستگاه قابلیت تاثیرگذاری آن بر روی طیف گسترده ای از رنگ و نوع پوست است. در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار میدهیم. # دستگاه میکرودرم

استفاده از دستگاه میکرودرم برای چه افرادی مناسب است؟

 

به طور کل میکرودرم قادر به درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی می باشد. از این رو افرادی که درگیر هر یک از مشکلات زیر هستند میتوانند این روش را مورد استفاده قرار دهند:

جای جوش و آکنه

جوش ها معمولا در پوست های چرب بروز میدهد و برای بسیاری از افراد آزار دهنده است. افرادی که روی پوست خود دچار جای جوش و آکنه هستند میتوانند از دستگاه میکرودرم استفاده کنند.

چین و چروک های پوستی

طبیعتا افزایش سن منجر به بروز چین و چروک روی پوست صورت میگردد. میکرودرم قادر است چروک ها و خطوط سطحی روی پوست را درمان کند و از بین ببرد. البته باید بدانید چروک هایی که عمق زیادی دارند با این روش درمان می شوند. استفاده از میکرودرم همچنین قادر است قوام و استحکام پوست را بیشتر کند و در نتیجه پوست شما صاف تر و شفاف تر شود.

لکه های پوستی ناشی از افزایش سن

لکه های پوستی معمولا با افزایش سن روی پوست بروز میدهد و علت آن آفتاب سوختگی است. بیشتر این لکه ها در افرادی که دارای پوست روشن هستند اتفاق می افتد و میتوان به راحتی با استفاده از میکرودرم آن را درمان کرد. # دستگاه میکرودرم

لکه های دوران حاملگی

یکی از مهم ترین تاثیرات و کاربردهای میکرودرم، بهبود لکه های حاملگی است. البته بهتر است برای اینکار همزمان با میکرودرم از دارو های لکه بر نیز استفاده کنید. چرا که استفاده همزمان از میکرودرم آبریژن و دارو جذب محصولات را تا ۲۰ برابر افزایش میدهد و در نتیجه تاثیرات آن را سریع تر مشاهده خواهید کرد.

درمان جای جوش، آکنه و آبله مرغان

میکرودرم قادر به از بین بردن اسکارهای ناشی از جای جوش، آکنه، آبله مرغان و … می باشد. البته به شرطی که عمیق نباشند. با توجه به نوع اسکار، محل و عمق آن به چند جلسه استفاده از میکرودرم نیاز است. برای درمان جای سوختگی نیز میتوان از این روش استفاده کرد. # دستگاه میکرودرم

 

درمان منافذ باز پوستی 

ایجاد منافذ روی پوست یکی از عمده ترین مشکلاتی است که برای افراد جدا از جنسیت اتفاق می افتد. یکی از موثر ترین روش ها برای درمان این مشکلات استفاده از میکرودرم است. چند جلسه استفاده از این دستگاه با بافت سازی، سفت کردن پوست به بسته شدن منافذ باز پوستی کمک میکند. # دستگاه میکرودرم

از بین بردن جوش های سرسیاه

جوش های سر سیاه نیز از دیگر مشکلات رایج پوستی می باشد که با استفاده از میکرودرم درمان میگردد. جالب است بدانید میکرودرم در کنار درمان جوش های سرسیاه به درمان ضایعات جوش های دوره جوانی نیز کمک خواهد کرد.

درمان ترک های پوستی

افرادی که در دوران حاملگی یا در اثر چاقی و لاغری دچار ترک هایی روی پوست خود شده اند میتوانند از دستگاه میکرودرم استفاده کنند و مشکلات خود را درمان نمایند.

چروک گردن

چروک و شل شدگی پوست گردن که معمولا با افزایش سن اتفاق می افتد را میتوان با استفاده از دستگاه میکرودرم درمان کرد. # دستگاه میکرودرم

از بین بردن جای تتو های قدیمی

میکرودرم در پاک کردن جای تتوهای کم عمق قدیمی نیز موثر است. البته برای اینکار ممکن است در مواقعی از لیزر نیز در کنار میکرودرم استفاده شود.

درمان سیاهی زیر بغل

سیاهی زیر بغل یکی از مشکلات آزار دهنده می باشد. به طوری که بسیاری حتی از بالا آوردن دست خود به دلیل سیاه بودن زیربغل خجالت میکشند. میکرودرم با لایه برداری قادر است سیاهی زیر بغل را درمان کند. میکرودرم روش درمانی ملایم و غیر شیمیایی می باشد که هیچگونه عوارضی نیز به همراه ندارد.

درمان خشکی پوست

همانطور که بیان کردیم میکرودرم روشی غیر تهاجمی می باشد که از طریق لایه برداری، تولید سلول های جدید، تولید کلاژن بیشتر به درمان خشکی پوست کمک میکند. # دستگاه میکرودرم

آیا همه افراد میتوانند از میکرودرم استفاده کنند؟

 

  • درست است که میکرودرم روشی غیر تهاجمی، ایمن و تاثیر گذار است اما با این حال بهتر است افرادی که دچار هر یک از مشکلات زیر هستند از میکرودرم استفاده نکنند:
  • افرادی که در ناحیه مورد نظر برای درمان، دچار تبخال یا زگیل هستند.
  • کسانی که طی دو ماه اخیر عمل جراحی صورت انجام داده اند.
  • کسانی که دچار زخم های عمیق، کلوئیدهای فعال، بیماری دیابت و یا اختلال در سیستم ایمنی بدنشان هستند.
  • بانوان باردار نباید از این روش استفاده کنند.
  • کسانی که تحت درمان با ایزوترتینوئین خوراکی هستند.
  • افرادی که تحت درمان رایوتراپی گردن هستند.
  • کسانی که طی ۱۲ ماه گذشته از اکوتان استفاده کرده اند.
  • افرادی که دچار بیماری پسوزیازیس هستند. # دستگاه میکرودرم

چرا استفاده از میکرودرم محبوبیت بالایی دارد؟

میکرودرم علاوه بر کاربردهای بی نظیر در درمان مشکلات پوستی مزیت های بیشمار دیگری نیز برای پوست صورت به همراه دارد. در ادامه مزیت های این روش که منجر به محبوبیت بالای آن گشته است را به شما معرفی میکنیم با دلایل محبوبیت این دستگاه آشنا شوید:

  • میکرودرم به افزایش کلاژن سازی در پوست صورت کمک میکند.
  • میکرودرم بر روی تمامی رنگ و نوع پوست ها قابل استفاده است.
  • با استفاده از میکرودرم میتوان میزان چربی پوست را تنظیم کرد که اینکار از بروز جوش، آکنه و بسیاری مشکلات دیگر روی پوست جلوگیری میکند.
  • بلافاصله بعد از استفاده از میکرودرم میتوان تاثیرات آن را مشاهده کرد. در واقع اثرگذاری سریع میکرودرم ها از مزیت های بزرگ این روش می باشد.
  • صاف و یکدست شدن پوست یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از دستگاه میکرودرم است.
  • استفاده از میکرودرم به سفت و ضخیم شدن پوست کمک میکند که این موضوع تاثیر بسیاری در رفع مشکلات پوستی متعدد دارد. # دستگاه میکرودرم

دستگاه اندولیفت بهترین گزینه برای لیفت

۷ بازديد

دستگاه اندولیفت : جوانسازی پوست و داشتن پوستی صاف و شاداب یکی از خواسته هایی است که از زمان های گذشته تا کنون بسیار، برای افراد اهمیت داشته است و همواره در طول تاریخ روش های مختلفی به این منظور مورد استفاده قرار میگرفت. گذشت زمان و پیشرفت های صورت گرفته در تکنولوژی و دانش پزشکی منجر گردید تا روش های درمانی مورد استفاده در زیبایی و جوانی پوست نیز پیشرفت های چشم گیری داشته باشد.

در بین تکنولوژی و روش های نوین روی کار آمده دستگاه های لیزر محبوبیت بسیاری داشته و میتوان آن را یکی از پر نقش ترین روش های درمانی در بسیاری از حوزه ها دانست. در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از دستگاه های موثر در جوانسازی پوست که از تکونولوژی لیزر در آن استفاده شده است، یعنی اندولیفت بپردازیم.

در واقع اندولیفت روشی برای جوانسازی پوست صورت و کلیه نقاط بدن است که نتایج حاصل از آن را میتوان با جراحی لیفت مشابه دانست. با این تفاوت که بدون عوارض بوده، غیر تهاجمی می باشد و خطری به همراه ندارد. از این رو طرفداران آن نسبت به روش جراحی لیفت بیشتر است. در ادامه قصد داریم به بررسی کامل اندولیفت بپردازیم و شما را با مزیت های این روش آشنا کنیم. # دستگاه اندولیفت

آشنایی با دستگاه اندولیفت

در بالا اشاره کردیم که اندولیفت یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست می باشد که در آن از تکنولوژی لیزر بهره گرفته شده است. در واقع این دستگاه بافت های عمیق پوستی را تحریک میکند تا کلاژن های بیشتری تولید کنند و به این منظور منجر به کاهش افتادگی پوست و سفت شدن آن ها میگردد.

در این روش نخ های فیبر که دارای اندازه های بسیار ظریفی هستند بدون اینکه نیاز به سوراخ کردن پوست باشد وارد آن شده و در فاصله ما بین درم عمقی و بافت چربی قرار میگیرد. اشعه های لیزر دایود با استفاده از فیبر های دیگر موجود در پوست به فیبر های جدید متصل می شود، و فیبر موجود در این ناحیه را جا به جا میکند، در این ناحیه انرژی های حاصل از لیزر دایود در طیف مادون قرمز تابیده خواهد شد.

به طور کل اندولیفت یک روش درمانی می باشد که پایه و اساس آن لیزر است. به همین دلیل است که با کمترین میزان تهاجم، بدون نیاز به بیهوشی و به صورت سرپایی انجام میگیرد و کاربرد های بی نظیری را به همراه دارد. این دستگاه علاوه بر صورت بر روی کلیه نقاط بدن نیز اثر میگذارد. عملکرد و تاثیرات این دستگاه همانند عمل جراحی لیفت است با این تفاوت که استفاده از این دستگاه عوارضی ندارد و غیر تهاجی بوده و از این رو بسیاری آن را جایگزین عمل جراحی لیفت کرده اند. # دستگاه اندولیفت

نحوه اثرگذاری اندولیفت به چه صورت است؟

 

اندولیفت یکی از انواع دستگاه های لیزر می باشد که منجر به جوانسازی صورت، گردن و بدن میگردد. این دستگاه با استفاده از فیبر نازک اپتیکالی عمل میکند. این فیبر به منبع لیزر دایود ۱۴۷۰ نانومتر متصل است. اندولیفت را میتوان هم به تنهایی مورد استفاده قرار داد و هم آن را با سایر روش های درمانی مانند هایفوتراپی ترکیب کرد. درست است که اندولیفت یکی از انواع دستگاه های لیزر است اما باید بدانید که بر خلاف لیزر مو های زائد، به لایه های عمیق پوستی وارد میشوند. در دستگاه اندولیفت نخ های فیبری که برای صورت مورد استفاده قرار میگیرد ۲۰۰-۳۰۰ میکرونی و نخ های مورد استفاده برای بدن ۴۰۰-۶۰۰ میکرونی است. اما در انجام اندولیفت باید نکاتی را مورد توجه قرار داد:

در انجام اندولیفت نخ های فیبری بدون اینکه نیاز به سوراخ کردن یا برش لایه های پوستی داشته باشند، وارد پوست می شوند. به عبارتی عمل اندولیفت فرم دهی درم، تحریک تولید کلاژن، تحریک ساخت عروق جدید و … است.

بعد از اینکه نخ های فیبری وارد لایه های عمیق پوستی شدند، به دلیل برخورداری از خاصیت لیپولیز یا چربی سوزی منجر به بهبود و لیفت نواحی مختلف بدن و محل تجمع چربی میگردد و به درمان افتادگی و چروک های این نواحی کمک میکند. از طرف دیگر این روش با افزایش کلاژن سازی به سفت شدن و بهبود قوام پوست کمک خواهد کرد.

دستگاه اندولیفت منجر به بازسازی عروق پوستی میگردد و از این طریق در شادابی و بهبود ساخت و ساز های سلولی موثر خواهد بود. به همین دلیل علاوه بر تاثیری که در کانتورینگ یا زاویه سازی صورت دارد به شادابی و بهبود وضعیت پوستی نیز کمک میکند.

از نظر علمی ثابت شده است که از جنبه فیزیکی هر جسم قادر است با توجه به ویژگی های خود طیف خاصی از طول موج ها را به خود جذب کند. در استفاده از دستگاه اندولیفت نیز به همین صورت است به این معنی که بافت چربی و بافت پیوندی، گیرنده دریافت طول موج در بافت ها هستند. این اندام ها با جذب طول موج به بازسازی و فرم دهی بافت ها کمک میکنند بدون اینکه آسیبی به سایر نقاط وارد شود. # دستگاه اندولیفت

اندولیفت چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه اندولیفت قادر است طیف وسیعی از مشکلات پوستی را به راحتی و کاملا ایمن درمان کند. که این موضوع منجر به محبوبیت بالای آن گردیده است. از جمله کاربردهای دستگاه اندولیفت روی پوست صورت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربرد اندولیفت در سفت کردن سریع پوست
  • کاربرد اندولیفت در اصلاح زوایای صورت، گردن و بازو ها
  • کاربرد اندولیفت در رفع چربی های اضافی مانند چربی های زیر گردن که به اصطلاح غبغب نامیده میشود.
  • کاربرد اندولیفت در فعال سازی تولید مجدد کلاژن و در نتیجه جوانسازی پوست
  • کاربرد اندولیفت به منظور فعال سازی عملکردهای متابولیک ماتریکس خارج سلولی
  • کاربرد اندولیفت در افزایش حرارت و تحریک ساخت عروق جدید
  • کاربرد اندولیفت در ذوب کردن و نابودی چربی های انباشته موضعی
  • کاربرد اندولیفت در سفت سازی و جوانسازی پوست
  • کاربرد اندولیفت در تحریک سنتز کلاژن ها (اثرات این درمان بعد از گذشت چند ماه نمایان می شود.) # دستگاه اندولیفت

دستگاه اندولیفت

چرا استفاده از دستگاه اندولیفت را جایگزین عمل جراحی لیفت کنیم؟

دستگاه اندولیفت تمامی کارایی های عمل جراحی لیفت را دارد اما استفاده از آن راحتتر  و بدون عوارض می باشد. از این رو است که امروزه توصیه می شود اگر قصد انجام لیفت را دارید از دستگاه اندولیفت استفاده کنید. در ادامه مزایای دستگاه اندولیفت که منجر گشته تا آن را جایگزین سایر روش ها نماییم بیان میکنیم:

    • اندولیفت برخلاف انجام عمل جراحی نیاز به بی هوشی ندارد.
    • هزینه استفاده از اندولیفت از نظر اقتصادی به صرفه می باشد.
    • استفاده از دستگاه اندولیفت بدون ایجاد هیچگونه اسکار و خونریزی مشکلات پوستی را درمان میکند.
    • مدت زمان بهبودی بعد از اندولیفت نسبت به سایر روش های درمانی کمتر است.
    • درمان با دستگاه اندولیفت طی جلسات درمانی کمی انجام میگیرد.
    • دستگاه اندولیفت به بخیه و برش نیاز ندارد.
    • دستگاه اندولیفت ایمنی بالایی داد و هیچگونه خطر یا عارضه ای نخواهد داشت.
    • اندولیفت را میتوان به عنوان درمان مکمل در کنار سایر روش های درمانی مانند بوتاکس یا مزوتراپی مورد استفاده قرار داد. # دستگاه اندولیفت

دستگاه میکرونیدلینگ

۷ بازديد

دستگاه میکرونیدلینگ : برخورداری از پوستی صاف، جوان و شاداب همواره در طول تاریخ یکی از دغدغه های تمامی افراد در هر سن و سالی و با هر جنسیتی بوده است. به همین دلیل روش های مختلفی را به این منظور مورد استفاده قرار میدادند. به طور مثال در گذشته ساکنان چین از سنگ هایی که دارای دندانه های ریز و زبری بودند برای ماساژ و لایه برداری پوست خود استفاده میکردند که در نهایت منجر به جوانی و شادابی پوست میشد.

پیشرفت علم پزشکی نیز روش های مختلفی را به این منظور روی کار آورد مانند بوتاکس، انجام عمل جراحی و …. اما علاوه بر این روش ها، امروزه دستگاه ها و محصولات ارایشی و بهداشتی مختلفی روی کار آمد که به دلیل نداشتن عوارض، غیر تهاجمی بودن، هزینه کمتر و تاثیرگذاری سریع تر و بیشتر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

یکی از این دستگاه ها، میکرونیدلینگ می باشد که در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با آن بیان کنیم و به سوالات شما از جمله اینکه میکرونیدلینگ چیست؟ و چرا مردم استفاده از آن را به سایر روش ها ترجیح میدهند؟ پاسخ دهیم.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یکی از دستگاه هایی است که در ساخت آن از روش مورد استفاده چینیان باستان یعنی استفاده از سنگ های دندانه ریز و زبر الهام گرفته شده است. در واقع اساس کار این دستگاه ایجاد سوراخ های بسیار ریز یا به اصطلاح میکروسکوپی در پوست است که کلاژن سازی را تحریک میکند. تولید پروتیئن  کلاژن به درمان طیف وسیعی از ضایعات و مشکلات پوستی کمک میکند و در نهایت جوانسازی و درخشندگی پوست را به دنبال دارد.

میکرونیدلینگ تاثیر شگفت انگیزی در تحریک کلاژن و لایه برداری سطحی پوست دارد و قادر است رشته های کلاژن و الاستین را به طور منظم در کنار هم قرار دهد تا پوست صورت ظاهری زیبا و جوان داشته باشد. امروزه میکرونیدلینگ یکی از بهترین روش ها برای تولید کلاژن در پوست است که به دلیل مزیت های بینظیر مانند بدون عوارض بودن، غیر تهاجمی بودن و هزینه های کم توجهات بسیاری را به خود جذب نموده است.

 

میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ به دو صورت دستی و استفاده از دستگاه امکان پذیر است. در روش دستی از درمارولر استفاده می شود که ظاهری کوچک و شبیه به ماساژور دارد و سری غلطک مانند آن دارای تعداد زیادی سوزن ریز و ظریف از جنس تیتانیوم است. افراد میتوانند این دستگاه را تهیه کرده و با کسب تخصص از چگونگی استفاده از آن، آن را مورد استفاده قرار دهند. اینکه درمارولر چه میزان فشار روی پوست وارد کند و سوزن های آن تا چه عمقی به پوستی نفوذ کنند، مسائلی است که باید با مشورت پزشک تعیین گردد. در روش دستی میکرونیدلینگ کنترل کردن عمق ورود سوزن ها تقریبا امکان پذیر نمی باشد.

اما روش دوم یعنی استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ در کلینیک های زیبایی و توسط متخصصان پوست انجام میگیرد. بر خلاف روش قبلی عمق ورود سوزن به درون پوست در این روش قابل کنترل است و میتوان با دقت بیشتری منافذ روی پوست به وجود آورد که درنتیجه تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و  نتایج آن ماندگاری بیشتری دارد.

ورود سوزن به درون پوست این تصور را به وجود می آورد که استفاده از میکرونیدلینگ روشی بسیار دردناک است. اما باید بدانید این تصور اشتباه است و میکرونیدلینگ روشی بدون درد می باشد. با این حال ممکن است پزشکان از بی حس کننده های موضعی نیز به این منظور استفاده کنند.

 

برای نتیجه گیری از میکرونیدلینگ چند جلسه درمانی مورد نیاز است؟

 

همانطور که گفتیم یکی از مزیت های میکرونیدلینگ تاثیرگذاری سریع و ماندگاری بالای آن است. حال ممکن است در ذهن علاقه مندان به استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ این سوال پیش بیاید که تعداد جلسات مورد نیاز برای نتیجه گیری از میکرونیدلینگ چقدر است؟ در پاسخ باید گفت که تعداد جلسات مورد نیاز  به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله نوع پوست، سن فرد، نوع و شدت آسیب پوستی و ….

همچنین وضعیت سلامتی فرد نیز در روند بهبود موثر است. از این رو پزشکان متخصص قبل از هر چیزی وضعیت سلامتی افراد را بررسی میکنند و طبق آن تعداد جلسات مورد نیاز تعیین میگردد. به طور کل در بیشتر افراد بعد از ۴ تا ۶ جلسه ۱ ساعت نتایج حاصل از میکرونیدلینگ مشاهده می شود. اما ممکن است این جلسات در تعدادی دیگر بیشتر باشد. توجه کنید جلسات میکرونیدلینگ باید ۲ تا ۴ هفته فاصله داشته باشند و بخش گسترده ای از پوست بعد از گذشت ۶ ماه ترمیم خواهد شد.

دستگاه میکرونیدلینگ

کاربرد های میکرونیدلینگ

  • کاربرد میکرونیدلینگ در درمان چین و چروک های ریز و سطحی
  • کاربرد میکرونیدلینگ در درمان انواع اسکار (اسکار های ناشی از جای جوش و جای زخم)
  • کاربرد میکرونیدلینگ در درمان منافذ باز پوست
  • کاربرد میکرونیدلینگ در درمان آسیب های ناشی از نور خورشید
  • کاربرد میکرونیدلینگ در درمان انواع لک های پوستی
  • کاربرد میکرونیدلینگ در درمان ترک های پوستی یا استریا
  • کاربرد میکرونیدلینگ در درمان شلی و افتادگی پوست

چرا استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ جایگزین سایر روش های درمانی شد؟

  • امروزه استفاده از میکرونیدلینگ نسبت به سایر روش های درمانی طرفداران بسیاری دارند. به طوری که افراد بکارگیری این دستگاه را به انجام عمل جراحی و یا سایر روش ها ترجیح میدهند. علت این موضوع برتری های میکرونیدلینگ در مقایسه با سایر روش ها است. در ادامه تعدادی از این برتری ها را بیان میکنیم:
  • میکرونیدلینگ نسبت به سایر روش های درمانی در دنیای امروز دوره درمانی کوتاه تری دارد.
  • میکرونیدلینگ به روش های ۱۰۰ درصد طبیعی و موثر مشکلات پوستی را درمان میکند.
  • میکرونیدلینگ از نظر اقتصادی نسبت به سایر روش ها درمانی مناسب تر است.
  • میکرونیدلینگ درد و خونریزی و سایر اثرات جانبی به همراه ندارد.
  • در میکرونیدلینگ از آنزیم های طبیعی پوست استفاده می شود که منجر به ایجاد بافت های جدید و ترمیم بافت های قدیمی پوست می شود.
  • امروزه میکرونیدلینگ در کشور های جهان اول یکی از محبوب ترین روش های برای ترمیم ضایعات پوستی می باشد.

طریقه اثرگذاری میکرونیدلینگ به چه صورت است؟

دستگاه میکرونیدلینگ به دو روش اثر میگذارد که عبارتند از:

در روش اول سوزن های ریز و ظریف موجود در سری میکرونیدلینگ منافذ بسیار ریزی را در لایه خارجی یا سطحی پوست وارد میکند که اصطلاحا کانال های میکرونی نامیده می شوند. این منافذ کمک میکند سرم ها و مواد تقویتی پوست راحتتر جذب لایه های عمیق پوستی شود و در نتیجه تاثیرگذاری سریع تری داشته باشد.

در روش دوم ورود سوزن های میکرونیدلینگ به درون پوست سرعت گردش خون را افزایش میدهد و در نتیجه منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین میگردد. که تاثیر چشم گیری در ترمیم و بهبود زخم ها و مشکلات پوستی خواهد داشت.  در نتیجه این روش خطوط ریز ایجاد شده، چین و چروک ها، جای زخم، جوش و …  به طور طبیعی و بدون استفاده از محصولات مکمل درمان میکند.

 

چه کسانی نمیتوانند از میکرونیدلینگ استفاده کنند؟
 

درست که میکرونیدلینگ امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین روش های درمان زیبایی شناخته می شود و عوارض جانبی آن نسبت به سایر روش های درمانی کمتر است اما با این حال توصیه میشود افرادی که دارای بیماری ها و مشکلات خاصی هستند این روش را مورد استفاده قرار ندهند. از جمله کسانی که بهتر است از میکرونیدلینگ استفاده نکنند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افرادی که تحت پرتو درمانی یا اشعه درمانی قرار گرفته اند.
  • افرادی که دارای زخم، جوش و یا آکنه فعال هستند.
  • افرادی که دارای عفونت و یا تبخال روی پوست خود می باشند.
  • بانوان باردار
  • بیماران دیابتی
  • بیماران هموفیلی و بیمارانی که داروهای ضد انعقاد خون استفاده میکنند.

دستگاه هایفوتراپی

۷ بازديد

دستگاه هایفوتراپی : ایجاد چین و چروک و پیری پوست یکی از طبیعی ترین اتفاقاتی است که با افزایش سن برای همه افراد اتفاق می افتد. به بیان دیگر با گذشت زمان پوست افراد کیفیت اولیه خود را از دست میدهد. این موضوع برای تمامی افراد جدا از جنسیت آزار دهنده می باشد و از این رو افراد به دنبال یافتن و استفاده از روش های مختلف برای جلوگیری از بروز این مشکل هستند. جست و جو برای پیدا کردن اکسیر های جوانی و استفاده از دستگاه و محصولاتی برای دستیابی به پوستی زیبا و شفاف همواره در طول تاریخ به چشم میخورد.

درست است که با پیشرفت های صورت گرفته در علم پزشکی همچنان روش قطعی برای جلوگیری از پیری کشف نشده است اما راهکارهای پیشرفته ای برای جوانسازی پوست روی کار آمده و روز به روز نیز پیشرفته تر می شوند. یکی از این روش ها هایفو تراپی است که در این مقاله قصد داریم شما را با آن و مزیت های استفاده از دستگاه هایفوتراپی در حفظ زیبایی و طراوت پوست آشنا کنیم.

توضیحاتی در رابطه با هایفو تراپی

ابتدا بهتر است با هایفو تراپی آشنا شوید. هایفو یا HIFU مخفف عبارت انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنی امواج متمرکز فراصورت با شدت بالا است.  هایفو تراپی یکی از جدیدترین و موثر ترین روش هایی است که امروزه به منظور سفت کردن و لیفت پوست صورت مورد استفاده قرار میگیرد. عدم ایجاد درد و نارحتی و غیر تهاجمی بودن این روش منجرگشته تا طرفداران بسیاری داشته باشد.

به طوری که امروزه بسیاری استفاده از دستگاه هایفوتراپی را جایگزین انجام عمل جراحی لیفت کرده اند. همانطور که در نامش نیز مشخص است در این دستگاه از امواج فراصوت استفاده میشود. دقیقا مشابه امواجی که در دستگاه های سونوگرافی مورد استفاده قرار میگیرد. با این تفاوت که امواج دستگاه هایفواتراپی به صورت متمرکز به لایه خاصی از پوست برخورد میکنند و رشته های کلاژن موجود در پوست را تحریک میکنند. همانطو که میدانید کلاژن ماده ای در پوست است که وظیفه حفظ استحکام بافت های پوستی را برعهده دارد و تولید آن از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری میکند.

جالب است بدانید که دستگاه هایفو تراپی مدت طولانی است که روی کار آمده است. اما در حوزه زیبایی مورد استفاده قرار نمیگرفت و کاربرد آن در ابتدا درمان تومورهای سرطانی بود. از سال ۲۰۰۸ محققان و دانشمندان تایید کردند که این دستگاه در لیفت و کشیدگی پوست نیز موثر است. البته باید بدانید که این دستگاه برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های قسمت گردن و سینه نیز مورد استفاده قرار میگیرد. ایمنی استفاده از دستگاه هایفو تراپی نسبت به انجام عمل های جراحی بیشتر بوده و از این رو طرفداران بسیاری دارد. در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار میدهیم. # دستگاه هایفوتراپی

دستگاه هایفوتراپی

استفاده از دستگاه هایفو تراپی مناسب چه افرادی است؟

سوالی که در ذهن علاقه مندان به این روش ایجاد می شود این است که استفاده از دستگاه هایفو تراپی مناسب چه افرادی است؟ در پاسخ باید گفت که به طور کل این روش مناسب افرادی است که قصد پیشگیری از پیری پوست خود را دارند. در ادامه بیان میکنیم چه کسانی میتوانند و چه کسانی نباید از این روش استفاده کنند:

معمولا هایفوتراپی روشی است که مناسب افراد ۳۰ تا ۷۵ سال می باشد. چرا که در این سن معمولا پوست دچار شل شدگی و افتادگی خفیف تا متوسط میگردد. در این زمان افراد میتوانند با بکارگیری این روش روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند.

همانطور که میدانید و در این مقاله نیز بیان شد اصلی ترین هدف از استفاده دستگاه هایفو تراپی جوانسازی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک های پوستی است. به همین دلیل افراد بالای ۲۵ سال نیز میتوانند به عنوان روشی برای پیشگیری از پیری از آن استفاده کنند.

کسانی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند و پوستشان دچار آسیب های ناشی از برخورد اشعه فرابنفش به پوستشان میشود، میتوانند از دستگاه هایفو تراپی برای درمان این مشکل استفاده کنند.

افراد مسن که دچار شل شدگی یا افتادگی شدید پوست در نواحی مختلف بدن خود مانند گردن هستند، باید از عمل جراحی لیفت استفاده کنند. چرا که دستگاه های هایفوتراپی مناسب افتادگی و شل شدگی های شدید نمی باشد.

کسانی که در ناحیه مد نظر برای درمان مانند صورت، گردن و … دچار زخم، عفونت، آکنه و … هستند، نباید این روش را مورد استفاده قرار دهند. # دستگاه هایفوتراپی

مطالب دیگر  داشتن پوست بدون مو و تمیز حق هر انسانی است.

کاربردهای دستگاه هایفوتراپی

همانطور که میدانید دستگاه هایفوتراپی و دیگر دستگاه هایی که به منظور زیباسازی پوست روی کار آمده است. ایمنی بالایی دارند و جایگزین مناسبی برای انجام عمل های جراحی می باشند. در بالا بیان کردیم که هایفو تراپی از سال ۲۰۰۸ به عنوان یک درمان موثر در جوانسازی پوست شناخته شد و طی ۵ سال اخیر محبوبیت آن به اوج خود رسید. علت این موضوع مزیت های بیشمار هایفورتراپی در زیبایی و جوانی پوست می باشد. در ادامه کاربردهای این دستگاه در زیبایی پوست را بیان میکنیم:

کاربرد دستگاه هایفوتراپی در کاهش چین و چروک های پوستی

  • استفاده از دستگاه هایفوتراپی به منظور سفت کردن و درمان شل شدگی پوست در نواحی گردن، غبغب و صورت
  • کاربرد دستگاه هایفوتراپی در لیفت گونه ها، ابروها و پلک ها
  • کاربرد دستگاه هایفوتراپی به منظور بهبود وضعیت خط چانه
  • استفاده از دستگاه هایفوتراپی به منظور صاف و سفت کردن پوست صورت
  • کاربرد هایفوتراپی در لیفت گردن و دلکته
  • کاربرد دستگاه هایفوتراپی در اصلاح طرح لبخند # دستگاه هایفوتراپی

چرا استفاده از هایفو تراپی محبوبیت بالایی دارد؟

هایفو تراپی یکی از پیشرفته ترین روش هایی است که علاوه بر مزیت هایی مانند عدم نیاز به عمل جراحی، غیر تهاجمی بودن و ایمنی بالا مزیت های بیشمار دیگری نیز دارد که منجر به افزایش محبوبیت آن گشته است. در ادامه شما را با این مزیت ها آشنا میکنیم:

  • هایفوتراپی را میتوان بر روی تمامی طیف رنگی پوست و در هر زمان مورد استفاده قرار داد.
  • نتیجه گیری با استفاده از دستگاه هایفوتراپی در مدت کوتاهی یعنی ۱ تا ۳ جلسه امکان پذیر است.
  • ماندگاری روش هایفوتراپی بالا بوده و حدود یک تا دو سال می باشد.
  • جلسات درمانی هایفوتراپی کوتاه مدت است و هر جلسه بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد.
  • هایفو تراپی روشی آسان و بی دغدغه است که به دوره نقاهت یا ریکاوری نیاز ندارد.
  • دستگاه هایفوتراپی برای لیفت صورت به ایجاد هیچگونه برش و تزریقی نیاز ندارد.
  • هایفوتراپی روشی بدون درد، خونریزی و پانسمان می باشد.
  • استفاده از هایفوتراپی بعد از عمل جراحی ماندگاری جراحی را بیشتر میکند.
  • هایفوتراپی را میتوان به عنوان درمان مکمل در کنار سایر روش های درمانی مانند میکرونیدلینگ مورد استفاده قرار داد.
  • هزینه استفاده از دستگاه هایفوتراپی نسبت به سایر روش های درمانی مانند جراحی کمتر است. # دستگاه هایفوتراپی
مراحل انجام هایفو تراپی
مرحله اول:

ناحیه مورد نظر برای درمان باید توسط پزشک یا تکنسین کاملا تمیز و ضدعفونی شود.

مرحله دوم:

با توجه به آستانه تحمل درد مراجعه کننده، ممکن است پزشک متخصص از مواد بی حس کننده موضعی در ناحیه مورد نظر استفاده کند. # دستگاه هایفوتراپی

مرحله سوم:

در هایفو تراپی از ژل مخصوصی استفاده میشود که پزشک یا تکنسین باید پیش از بکارگیری دستگاه آن را روی ناحیه مورد نظر پخش کنند. (این ژل همانند ژلی است که در سونوگرافی مورد استفاده قرار میگیرد.)

مرحله چهارم:

در این مرحله نوبت به استفاده از دستگاه هایفوتراپی روی پوست میرسد.

 
مرحله پنجم:

پزشک یا تکنسین از طریق یک مانیتور امواج فراصوت دستگاه را متناسب با پوست فرد تنظیم میکند.

مرحله ششم:

امواج فراصوت دستگاه هایفوتراپی با پالس های کوتاه به ناحیه مورد نظر برای درمان ارسال می شود.

ممکن است در زمان برخورد امواج دستگاه به پوست احساس سوزن سوزن شدن یا گرمای خفیفی داشته باشید. به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از ایجاد این حس از دارو های مسکن استفاده کنید. البته قبل از اقدام به مصرف حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. # دستگاه هایفوتراپی

جزییات و مشخصات آیس رولر یخی

۶ بازديد

مشخصات آیس رولر یخی : مراقبت از پوست و زیبایی در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو افراد در تلاشند با رعایت روتین روزانه مراقبت از پوست، در حفظ زیبایی و شادابی پوستشان تلاش کنند. به همین منظور محصولات آرایشی و دستگاه های مختلفی روی کار آمده است که کمک میکند افراد بدون نیاز به مصرف مواد شیمیایی و یا صرف هزینه بالا برای انجام عمل های شیمیایی پر عوارض، به مراقبت از پوست خود بپردازند. یکی از این محصولات، آیس رولر یخی می باشد.

آیس رولر ها با خاصیت خنک کنندگی قادر به درمان مشکلات پوستی و جلوگیری از بروز آن ها می باشند. ممکن است بسیاری از افراد با آیس رولر ها آشنا نباشند و با شنیدن نام این دستگاه سوالاتی از قبیل اینکه آیس رولر چیست؟ چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ و … در ذهنشان ایجاد شود. در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار می دهیم. # مشخصات آیس رولر یخی

آیس رولر چیست؟

آیس رولر دستگاهی می باشد که دارای یک سری توپی و غلطک مانند است و برای ماساژ صورت مورد استفاده قرار میگیرد. دهانه این دستگاه خنک می باشد و در واقع تاثیر گذاری آن نیز از طریق خاصیت خنک کنندگی می باشد که کمک میکند بدون استفاده از روش های تهاجمی و یا مصرف داروهای شیمیایی کلیه مشکلات پوستی درمان گردد. نداشتن درد، عوارض  و انتقال احساس آرامش به افراد از مزیت های آیس رولر یخی می باشد. به طور کل با قرار دادن آیس رولر یخی در روتین روزانه مراقبت از پوست میتوان مشکلاتی از قبیل جای جوش، جای اسکار، جای سوختگی، بخیه، چین و چروک و … را درمان کرد و یا از بروز آن ها جلوگیری نمود. # مشخصات آیس رولر یخی

چرا از آیس رولر یخی استفاده کنیم؟

آیس رولر یخی دستگاهی ساده می باشد که با صرف هزینه کم میتوان آن را تهیه کرد و به راحتی از آن استفاده کرد. در واقع آیس رولر ها بدون اینکه احساس درد یا نارحتی ایجاد کنند قادرند بسیاری از مشکلات پوستی را درمان نمایند. به طور قطع میتوان گفت استفاده صحیح و مرتب از آیس رولر دیگر نیازی به انجام عمل جراحی، تزریق ژل و یا استفاده از روش های گران قیمت امروزی را باقی نمیگذارد. # مشخصات آیس رولر یخی

 

از جمله کاربرد های آیس رولر یخی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از آیس رولر یخی میتوان کلیه جای جوش، آکنه و … را درمان کرد.
  • آیس رولر یخی منجر به از بین رفتن کلیه منافذ باز پوست میگردد.
  • با استفاده از آیس رولر یخی میتوان چین و چروک های پوستی را درمان کرد و یا از بروز آن جلوگیری نمود.
  • آیس رولر یخی جریان گردش خون را افزایش میدهد و از این طریق بسیاری از مشکلات پوستی درمان می شود.
  • استفاده مداوم و روزانه از آیس رولر یخی منجر به صافی و درخشندگی پوست صورت میگردد.
  • از آیس رولر یخی میتوان برای ماساژ سرد صورت استفاده کرد که در نتیجه اکسیژن رسانی به سلول های پوستی افزایش پیدا میکند.
  • با استفاده از آیس رولر یخی میتوان کلیه رنگدانه های پوستی را درمان کرد.
  • آیس رولر یخی به کنترل چربی پوست کمک میکند.
  • با استفاده از آیس رولر یخی میتوان تیرگی، پف و سیاهی نواحی اطراف چشم را درمان کرد.
  • آیس رولر یخی در از بین بردن تب، سردرد، سرگیجه، التهابات پوستی و …. کاربرد دارد. و …. # مشخصات آیس رولر یخی
جزییات و مشخصات آیس رولر یخی!
  • اما آیس رولر های یخی چه ویژگی هایی دارند؟ در ادامه تعدادی از ویژگی های آیس رولر یخی را بیان میکنیم تا با این دستگاه آشنایی بیشتری پیدا کنید:
  • آیس رولر های یخی قابلیت استفاده به صورت روزانه را دارند که اینکار در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی موثر است.
  • برای استفاده از آیس رولر یخی دیگر نیازی نیست زمانی را صرف ذوب شدن یخ ها کنید و بنابراین استفاده از آن به راحتی امکان پذیر است.
  • اگر قبل و با بعد از انجام عملیاتی مانند لیزر، بوتاکس و … آیس رولر یخی را مورد استفاده قرار دهید میتوانید از بروز علائمی مانند التهاب و قرمزی پوست جلوگیری کنید.
  • با استفاده از آیس رولر یخی میتوان از بروز مشکلاتی نظیر التهاب، قرمزی و سوزش پوست جلوگیری کرد.
  • آیس رولرهای یخی قابلیت استفاده در تمامی نقاط بدن مانند گردن، صورت، قفسه سینه و … را دارند.
  • استفاده مداوم از آیس رولر ها مانع از بروز چین و چروک و یا افتادگی های پوستی میگردد.
  • در زمان آسیب دیدگی پوست مانند نیش حشرات، وارد شدن ضربه و … میتوان از آیس رولر یخی استفاده کرد و درد  ناشی از این آسیب ها را به حداقل رساند.
  • آیس رولر ها تاثیر فوق العاده ای در انتقال حس آرامش به افراد دارند. بنابراین در زمان های خستگی میتوانید این دستگاه را روی چشمان خود و یا هر ناحیه از بدن که احساس درد یا خستگی دارید قرار دهید و از تاثیرات آن بهره مند شوید.
  • آیس رولر با خاصیت خنک کنندگی تاثیرات فوق العاده ای در از بین بردن تب و کاهش دمای بدن دارند. و … # مشخصات آیس رولر یخی
گام به گام استفاده از آیس رولر یخی
 
  • گام اول:  قبل از استفاده از آیس رولر یخی در اولین قدم باید سری دستگاه را با استفاده از مواد شوینده مناسب کاملا بشوید و یا با الکل آن ضدعفونی کنید تا  سری دستگاه عاری از آلودگی باشد و منجر به بروز عفونت های پوستی نشود.
  • گام دوم: بعد از آنکه سری دستگاه را کاملا تمیز و ضد عفونی کردید آن را درون یک کیسه قرار دهید.
  • گام سوم: سپس سری دستگاه را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید تا کاملا خنک شود.
  • گام چهارم: بعد از اینکه سر دستگاه آیس رولر کاملا خنک شد آن را از فریزر خارج کرده و به بدنه دستگاه متصل کنید.
  • گام پنجم: حال دستگاه آیس رولر کاملا آماده مصرف می باشد و باید کلیه نواحی صورت را با استفاده از آن ماساژ دهید. مطمئن باشید که سری آیس رولر هیچگونه احساس خیسی ایجاد نخواهد کرد. با ماساژ صورت توسط این دستگاه از خواص شگفت انگیز آن بهره مند شوید.
  • نکات مهم و مورد توجه در زمان استفاده از آیس رولر یخی
  • استفاده از آیس رولر به آسانی امکان پذیر است اما در زمان استفاده از آن حتما سه نکته زیر را در نظر بگیرید:
  • در نواحی از پوست که زخم یا آسیب دیدگی دارند از آیس رولر یخی استفاده نکنید.
  • حتما دستگاه آیس رولر را در محل خنکی نگهداری کنید. (سری دستگاه باید در فریزر و یا یخچال نگهداری شود.)
  • از قرار دادن آیس رولر در مکان های گرم جدا خودداری نمایید. # مشخصات آیس رولر یخی

فواید استفاده از آیس رولر برای پوست صورت

  • امکان استفاده راحت
  • خاصیت خنک کنندگی سریع
  • به صرفه بودن از نظر اقتصادی
  • قابلیت استفاده طولانی
  • برخورداری از وزن سبک
  • امکان حمل و جا به جایی راحت
  • عدم داشتن محدودیت سنی برای استفاده از آن
  • قابلیت استفاده توسط تمامی افراد در هر سن و با هر رنگ پوستی # مشخصات آیس رولر یخی

دستگاه هیدرودرمی

۵ بازديد

دستگاه هیدرودرمی : یکی از قسمت های مهم بدن که سلامت آن برای تمام افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، پوست می باشد. همانطور که میدانید پوست از اندام های خارجی بدن است که با تمام عوامل محیطی در ارتباط است و از این رو در معرض خطرات و آسیب های بسیاری قرار دارد. در پوست تمامی افراد ماده ای به نام هیالورونیک اسید وجود دارد. هر چه سن انسان بیشتر می شود، ترشح این ماده در بدن کمتر شده که در نتیجه خشک شدن پوست را در پی دارد.

به همین دلیل است که توصیه می شود افراد از آبرسان ها  و مرطوب کننده ها برای تامین میزان رطوبت پوست استفاده کنند تا پوست همیشه سالم و با طراوت بماند و از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی دستگاه هیدرودرمی که همان آبرسانی کردن پوست است بپردازیم.

معمولا توصیه می شود افرادی که سن بیش از ۳۰ سال دارند از طریق مختلف و با استفاده از محصولات آرایشی یا دستگاه های مختلف برای آبرسانی پوست خود اقدام نمایند. در ادامه مقاله شما را با دستگاه هیدرودرمی آشنا میکنیم که امروزه طرفداران بسیار دارد و قابلیت های بی نظیری دارد. در ابتدا شما را با عواملی که منجر به آسیب رسیدن به پوست می شود را بیان میکنیم و سپس به بررسی کاربردهای دستگاه هیدرودرمی میپردازیم.

چه عواملی منجر به آسیب دیدن سلول های پوستی می شود؟

استرس و اضطراب

رادیکال های آزاد موادی هستند که در صورتی که جذب پوست شوند آسیب دیدن سلول های پوستی و در نتیجه ایجاد چین و چروک و پیری را در پی دارند. به طور معمول در هوا به خصوص هوای شهر های آلوده این رادیکال ها وجود دارند اما عوامل دیگری مانند استرس و اضطراب نیز این رادیکال ها را افزایش میدهد و پیر شدن سریع تر پوست را در پی خواهد داشت. # دستگاه هیدرودرمی

رژیم غذایی نا مناسب

بی شک همه شما از اثرات رژیم غذایی نا مناسب آگاه هستید. عواملی مانند عدم مصرف آب کافی، عدم مصرف میوه های قرمز مانند توت فرنگی، گوجه و … مضرات زیادی برای پوست دارد و آسیب دیدن سلول های پوستی را در پی دارد. افرادی که این رژیم غذایی را استفاده نمیکنند، میتوانند از قرص های مولتی ویتامین و میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند تا از پیری پوست جلوگیری نمایند.

مصرف دخانیات(سیگار)

تحقیقات ثابت کرده است که افرادی که سیگار یا دخانیات مصرف میکنند پوستشان زودتر در معرض پیری قرار میگیرد.  علاوه بر این مصرف دخانیات منجر به تیرگی پوست، ایجاد خطوط در نواحی اطراف دهان و چشم، و … می شود. اما مهم ترین عوارض آن جلوگیری از تولید دو پروتئین کلاژن و الاستین می باشد که آسیب های زیادی را به پوست وارد میکند. # دستگاه هیدرودرمی

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

اشعه فرابنفش حاصل از نور خورشید برای پوست همه افراد مضر می باشد. به خصوص افرادی که دارای پوست و موی روشنی هستند. به همین دلیل است که برای قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید باید از کرم های ضد آفتاب، عینک آفتابی و … استفاده کنید تا از پیری و چین و چروک های پوستی جلوگیری شود. # دستگاه هیدرودرمی

دستگاه هیدرودرمی چیست؟

هیدرودرمی یک روش درمانی می باشد که زیباسازی پوست را در پی دارد و با استفاده از دستگاه های مخصوصی انجام می شود. تاثیرات حاصل از این دستگاه را میتوان در نوع خود شگفت انگیز دانست. در این روش از محلول های لایه بردار، برای لایه برداری سطحی پوست استفاده میکنند. اما طبیعتا برای استفاده و نتیجه گیری از این دستگاه باید ابتدا شناخت کافی از پوست خود داشته باشید.

چرا که هر روشی هر اندازه که خوب باشد نیز میتواند با توجه به پوست شما مضراتی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از استفاده از دستگا هیدرودرمی با متخصصان پوست مشورت کنید. به طور کل دستگاه هیدرودرمی یکی از رایج ترین و بهترین روش ها برای جوانسازی پوست در دنیای امروز می باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری در این رابطه در اختیارتان قرار میدهیم.

چگونگی اثرگذاری دستگاه هیدرودرمی در آبرسانی به پوست!

همانطور که در بالا اشاره کردیم دستگاه هیدرودرمی، روشی است که آبرسانی به سلول های پوستی را در پی دارد. به عبارتی هیدرودرمی یک درمان لایه بردار آبی است که ترکیبی از روش های استخراج، پاکسازی منافذ، لایه برداری، هیدراتاسیون و یونتوفورز می باشد. برای لایه برداری در این روش از نوک های الماس خرد شده استفاده می شود که لایه خارجی پوست را که حاوی تعدادی زیادی سلول مرده می باشد را از بین میبرند.

بعد از نابودی این لایه از پوست بدن تلاش میکند سلول های جدید که سالم هستند را جایگزین کنند و این فرآیند جوانسازی پوست را در پی دارد. در نتیجه پوست صورت صاف تر و محکم تر به نظر خواهد رسید. دستگاه هیدرودرمی یا هیدرودرم آبریژن روشی بدون کریستال است که درمانی راحت و بدون درد می باشد و در آن آبرسانی با استفاد از دستگاه های مخصوص انجام میگیرد. علاوه بر این استفاده از این روش مناسب انواع پوست به خصوص پوست های خشک می باشد.

اما در طول این فرآیند چه اتفافاتی برای پوست می افتد؟ طی این فرآیند پوست افراد با سرم های تقویتی پوشیده میشود که با توجه به نوع پوست از سرم های مختلفی استفاده می شود، و پوست لایه برداری می شود. این سرم ها علاوه بر لایه برداری مواد تقویت کننده مانند اکسیژن، مواد مغذی و رطوبت رسان زیادی را به پوست وارد میکنند و در نتیجه از بیماری های پوستی مختلفی مانند کم آبی، تحریکات ساینده، خطوط ریز، چین و چروک ها و … جلوگیری میکند. علاوه بر آبرسانی و رفع چین و چروک هیدرودرمی آکنه، لک، گرفتگی منافذ، کومدون ها، جوش های سرسیاه و … را نیز درمان میکنند. # دستگاه هیدرودرمی

مشکلات پوستی که با استفاده از دستگاه هیدرودرمی درمان می شود!

 

آکنه و جای جوش

خطوط ریز و چین و چروک های پوستی

پیری پوست

خشکی و کم آبی پوست

رنگ های ناهموار پوست و …

 
استفاده از دستگاه هیدرودرمی چه تاثیراتی بر روی پوست دارد؟

ممکن است برای طرفداران این روش، این سوال مطرح شود که استفاده از دستگاه هیدرودرمی چه نتایجی را در پی دارد؟ در پاسخ باید گفت این روش مزیت های بسیاری را برای پوست صورت به همراه دارد و در نتیجه استفاده از آن تاثیرات شگفت انگیزی را در پوست خود مشاهده خواهید کرد. # دستگاه هیدرودرمی

از جمله تاثیرات هیدرودرمی روی پوست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • روشن و شفاف شدن پوست صورت
  • از بین رفتن چروک ها و خطوط ایجاد شده روی پوست
  • بهبود بافت های پوستی و کمک به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • بهبود جای اسکار (اسکار جوش، زخم، سوختگی و …)
  • آبرسانی عمیق به سلول های پوستی
  • کمک به تصفیه و پاکسازی پوست
  • حفظ نرمی و صافی پوست صورت
  • ترمیم پوست های آسیب دیده از نور خورشید
چرا از دستگاه هیدرودرمی برای آبرسانی به سلول های پوستی استفاده کنیم؟

استفاده از دستگاه هیدرودرمی علاوه بر تاثیراتی که در هرچه زیباتر شدن پوست دارد مزیت های بیشمار دیگری را نیز برای پوست به همراه دارد که در ادامه تعدادی از آن ها را بیان میکنیم:

  • کمک به افزایش جریان گردش خون در پوست
  • استفاده از آن به عنوان یک درمان مقدماتی برای درمان مشکلات پوست صورت
  • کمک به جذب بهتر و عمیق تر مواد مغذی
  • عدم انجام لایه برداری بیش از حد
  • عدم ایجاد احساس درد و نارحتی
  • انتقال احساس آرامش به افراد # دستگاه هیدرودرمی

درمان استرچ مارک با درمارولر

۶ بازديد

درمان استرچ مارک : ترک پوستی یا استرچ مارک مشکلی است که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند. دلایل بسیاری وجود دارد که منجر به بروز این مشکل میشود مانند چاقی و لاغری، بارداری و … ظاهر بدی که استرچ مارک ایجاد میکند منجر گشته تا افراد به دنبال یافتن روش های درمانی برای بهبود وضعیت ظاهر پوست خود باشند. درمارولر یکی از این روش های درمانی است که قادر است ترک های پوستی را به طور کامل از بین ببرد و در کنار آن فواید دیگری نیز برای پوست به همراه دارد.

به این معنی که قادر است مشکلات پوستی دیگر را نیز درمان کند. استفاده از درمارولر جریان گردش خون را افزایش میدهد و جوانسازی کلی صورت و بدن را در پی دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی درمارولر و کاربرد آن در درمان ترک های پوستی بپردازیم. ابتدا بهتر است با درمارولر آشنا شوید.

معرفی درمارولر و کاربردهای آن

درمارولر دستگاهی می باشد که دارای یک سری غلطک مانند است. غلطک این دستگاه شامل تعداد متعددی سوزن ریز و ظریف است. حرکت دادن این دستگاه روی پوست منجر میگردد منافذ بسیار ریزی در لایه های خارجی پوست ایجاد شود که این منافذ منجر به افزایش جریان خون و افزایش تولید پروتئین های کلاژن و الاستین میگردد. این فرآیند منجر به درمان بسیاری از مشکلات پوستی میشود اما در کنار آن اگر از سرم ها و کرم های تقویتی نیز استفاده کنید تاثیرگذاری دو چندانی را از درمارولر شاهد خواهید بود.

چرا که ایجاد منافذ ریز روی پوست جذب این محصولات را دو چندان خواهد کرد. نکته ای که در رابطه با درمارولر باید بدانید این است که سوزن های به کار رفته در درمارولر دارای اندازه های متفاوتی از دو دهم میلیمتر تا دو میلیمتر می باشند که باید با توجه به نوع مشکل پوستی سوزن مناسب را انتخاب کنید. درمارولر کاربردهای متعددی در رفع مشکلات پوستی دارد که منجر گشته آن را جایگزین سایر روش های درمانی کنیم. # درمان استرچ مارک

چرا درمارولر جایگزین سایر روش های درمانی شد؟

 

  • درمارولر قادر است با روش های طبیعی تولید کلاژن را افزایش دهد که منجر میگردد بعد از استفاده از این روش پوست انعطاف پذیری بیشتری پیدا کند. همانطور که میدانید افزایش سن منجر به تولید کمتر کلاژن شده و پوست سفت تر و ضخیم تر می شود. اما درمارولر این مشکل را با کمک به افزایش الاستین و کلاژن درمان میکند.
  • استفاده از درمارولر چین و چروک و خطوط ریز ایجاد شده روی پوست را درمان میکند. چرا که کلاژن دارای خاصیت پر کنندگی است و در نتیجه منجر میشود چین و چروک ها و خطوط ریز اطراف چشم، لب و … بر طرف گردد.
  • درمارولر به درمان اسکارهای ناشی از جای جوش کمک میکند. بی شک همه شما با این مشکل مواجه شده اید که بعد از درمان جوش، جای آن روی صورت باقی میماند. استفاده از درمارولر کمک میکند این جای جوش درمان شده و به طور کامل از بین برود.
  • درمارولر با کمک به بهبود ذخیره کلاژن قادر است ترک های پوستی یا استرچ مارک را درمان نماید.
  • با ماساژ کف سر به وسیله درمارولر میتوان مانع از ریزش مو و یا کمک به رشد مجدد موی سر شد.
  • درمارولینگ صورت وضعیت کلی بافت پوست را بهبود میبخشد. و منجر میگردد پوست صورت بدون اینکه نیاز به استفاده از لایه بردار داشته باشد بازسازی شود.
  • هزینه استفاده از درمارولر نسبت به سایر روش های درمانی کمتر است.
  • استفاده از درمارولر بر خلاف بیشتر روش های درمان زیبایی عوارض جانبی به دنبال ندارد.
  • استفاده از درمارولر با ایجاد منافذ ریز روی پوست منجر میگردد کرم ها و سرم های تقویتی بیشتر جذب لایه های عمیق پوستی شود و تاثیرگذاری دو چندانی خواهد داشت.
  • در این مقاله قصد داریم به بررسی کاربرد درمارولر در درمان ترک های پوستی و یا استرچ مارک بپردازیم. # درمان استرچ مارک

ترک پوستی یا استرچ مارک چیست؟

ابتدا بهتر است با استرچ مارک یا ترک های پوستی آشنا شوید. در پوست بدن پروتئینی به نام کلاژن وجود دارد که این پروتئین منجر به انعطاف پذیری و حفظ حالت کشسانی پوست میشود. ممکن است افزایش سن و یا بسیاری عوامل دیگر منجر شود تا سطح پروتئین های کلاژن در بدن کاهش پیدا کند که در نتیجه این فرآیند پوست توانایی انبساط و انقباض خود را از دست خواهد داد و یا بسیار کاهش پیدا میکند که منجر به نازک شدن پوست و ایجاد ترک ها و خطوطی روی آن می شود.

معمولا ترک های پوستی زمانی اتفاق می افتد که در بدن تغییرات ناگهانی رخ میدهد مانند کاهش یا افزایش ناگهانی وزن، بارداری و …. ظاهر آزار دهنده این مشکل منجر گشته تا روش های درمانی بسیاری به منظور برطرف کردن آن روی کار بیاید. این روش ها منجر به جمع تر شدن این ترک ها میگردد اما اکثر آن ها قادر نیستند به طور کامل این مشکل را رفع نمایند. # درمان استرچ مارک

دلایل ایجاد استرچ مارک

  • پیشینه خانوادگی
  • بیماری های مزمن
  • شاخص توده بدنی (BMI) قبل از بارداری
  • وزن نوزاد متولد شده در خانم های باردار
  • افزایش یا کاهش ناگهانی وزن # درمان استرچ مارک

درمارولر چگونه استرچ مارک را درمان میکند؟

در بالا بیان کردیم که درمارولر ها دارای سوزن های ریز بسیاری در سری خود هستند که با حرکت روی پوست وارد آن شده و منافذ بسیار کوچکی را ایجاد میکنند. در واقع یک نوع آسیب سطحی و کنترل شده روی پوست ایجاد می شود که بسیار کوچک بوده و به همین دلیل درمارولر در دسته درمان های تهاجمی قرار نمی گیرد.

ورود این سوزن ها بدون اینکه آسیب جدی به پوست وارد کنند منجر به از بین رفتن و نابودی بافت های زخمی پوست میشوند. البته در مواقعی ممکن است این آسیب ها خونریزی بسیار خفیفی را به دنبال داشته باشد که به هیچ وجه نگران کننده نبوده و به سرعت برطرف میگردد. # درمان استرچ مارک

طی ورود سوزن به پوست اتفاقات زیر رخ میدهد و در واقع سیستم بهبود بدن تحریک میشود:
  • پوست ماده ای را آزاد میکند که به بهبود فرآیند رشد کمک میکند و به آن سرعت میبخشد.
  • رگ ها و مجاری جدید خونی روی پوست شکل میگیرد.
  • پوست بدن کلاژن بیشتری را آزاد میکند.
  • بعد از گذشت ۵ روز از این فرآیند کلاژن تولید شده به ناحیه مد نظر (ناحیه بروز ترک های پوستی) رسیده و منجر به درمان و بهبودی آن میگردد. # درمان استرچ مارک

 

روش استفاده از درمارولر
 
  • توجه کنید درمارولر ها نباید فشار زیادی را به پوست وارد کنند و حرکت آن روی پوست باید به آرامی و با احتیاط باشد.
  • اگر از طرز استفاده این دستگاه آشنایی کامل ندارید بهتر است برای استفاده از آن به متخصصان مراجعه نمایید.
  • قبل از اینکه از درمارولر استفاده کنید، حتما دستگاه را با محلول های ضد عفونی کننده تمیز کنید.
  • برای اثر گذاری بهتر و بیشتر درمارولر توصیه میشود از سرم ها و محلول های تقویتی در کنار آن استفاده نمایید.
  • پوست صورت خود را قبل از استفاده این دستگاه بشویید و ضد عفونی کنید. به طوری که هیچگونه آلودگی یا مواد آرایشی روی آن وجود نداشته باشد.
  • حال دستگاه درمارولر را روی پوست ناحیه مورد نظر و در تمام جهات افقی، عمودی، مورب و … بکشید.
  • بهتر است که از هر نایحه ۱۰ مرتبه دستگاه را عبور دهید.
  • بعد از استفاده دستگاه را مجدد ضدعفونی کنید.
  • بهتر است برای انتخاب سایز سوزن مناسب، میزان فشار وارده، انتخاب سرم ها، کرم ها و کوکتل های درمانی با پزشکان متخصص مشورت کنید. # درمان استرچ مارک

درمان سلولیت با میکرونیدلینگ چه مزیت هایی دارد؟

۶ بازديد

درمان سلولیت با میکرونیدلینگ : سلولیت یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد به خصوص بانوان دچار آن می شوند. معمولا درمان سلولیت به سختی امکان پذیر است و بسیاری آن را درمان نشدنی می دانند. اما امروزه دستگاهی نوین روی کار آمده است که قادر است به طور کامل سلولیت را درمان کند. این دستگاه میکرونیدلینگ نام دارد و به طور کل تاثیرات چشم گیری در درمان ضایعات پوستی مختلف دارد. از طرف دیگر استفاده از میکرونیدلینگ نسبت به سایر روش ها از نظر اقتصادی به صرفه تر می باشد و هیچگونه عوارض جانبی نخواهد داشت.

امروزه این روش هم در کلینیک ها مورد استفاده قرار میگیرد و هم انواع خانگی آن روی کار آمده است که با تهیه آن میتوان در منزل از آن استفاده کرد. در ادامه شما را با مزیت های استفاده از میکرونیدلینگ برای درمان سلولیت آشنا میکنیم. ابتدا بهتر است با میکرونیدلینگ آشنا شوید.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین دستگاه هایی است که به منظور درمان مشکلات پوستی روی کار آمده است و کاربردهای چشم گیر آن منجر گشته طرفداران استفاده از این روش روز به روز بیشتر شود. درواقع میکرونیدلینگ ها دارای یک سری غلطک مانند می باشند که سری آن دارای تعداد متعددی سوزن ریز و ظریف است. با حرکت غلطک میکرونیدلینگ روی پوست صورت سوزن های ریز و ظریف آن وارد پوست می شود و منجر به افزایش سرعت گردش خون می گردد.

افزایش جریان گردش خون نیز تولید پروتئین های کلاژن و الاستین که خاصیت ترمیم کنندگی دارند را افزایش میدهد و در نتیجه مشکلات پوستی متعدد را درمان می نماید. سایز سوزن های مورد استفاده در میکرونیدلینگ متفاوت است و باید با توجه نوع مشکل پوستی با تشخیص پزشک انتخاب گردد. استفاده از این دستگاه علاوه بر درمان سلولیت، قادر به درمان چین و چروک، جای زخم و آکنه، جای جوش، ریزش موی سر و … می باشد. # درمان سلولیت با میکرونیدلینگ

مزیت های میکرونیدلینگ برای پوست صورت

 

  • درمان چین و چروک های پوستی و جوانسازی پوست
  • درمان جای جوش و آکنه
  • درمان ترک های پوستی ناشی از دوران بارداری یا چاقی و لاغری
  • بهبود منافذ باز پوست
  • درمان جای زخم و آثار سوختگی 
  • درمان تیرگی و لکه های پوستی و … # درمان سلولیت با میکرونیدلینگ
سلولیت چیست؟ و انواع آن کدام است؟ 

در این مقاله قصد  داریم به بررسی کاربرد میکرونیدلینگ در درمان سلولیت بپردازیم. به این منظور بهتر است ابتدا با سلولیت آشنا شوید. سلولیت به تجمع بد شکل چربی ها در زیر پوست گفته می شود که معمولا در خانم ها اتفاق می افتد چرا که پوست بدن بانوان ظریف تر می باشد و به این منظور احتمال بروز سلولیت در این افراد بیشتر است. ممکن است بسیاری از بانوان تصور کنند که سلولیت در افراد دارای اضافه وزن رخ میدهد اما باید بدانید اینگونه نیست و حتی بانوان رقصنده و ورزشکار نیز دچار این مشکلات می شوند.

اما سلولیت به چه شکل است؟ و چگونه میتوان آن را روی بدن تشخیص داد؟ اگر در هنگام ایستادن رو به روی آینه به پا یا ران های خود نگاه کنید و فرورفتگی هایی که دارای ظاهر پوست پرتقالی هستند را مشاهده کنید باید بدانید این فرورفتگی ها سلولیت می باشند. در واقع در سلولیت ها چربی ها به صورت کیسه های کوچک زیر بافت ران، پشت بازو و پا رسوب میکنند و بافت هایی را تشکیل میدهند که بسیار بد شکل بوده و منجر میشود قسمت هایی از اندامتان دچار ظاهر پوست پرتقالی شوند که برای بسیاری آزار دهنده می باشد. اما چه دلایلی منجر به ایجاد سلولیت می شود؟ # درمان سلولیت با میکرونیدلینگ

 

دلایل به وجود آمدن سلولیت کدام است؟

  • جنسیت
  • عوامل ژنتیکی
  • پیروی نکردن از رژیم غذایی صحیح.
  • کنترل نکردن وزن
  • استرس
  • تحرک نداشتن
  • بالا رفتن سن و … # درمان سلولیت با میکرونیدلینگ

معرفی انواع سلولیت

به طور کل سلولیت ها را میتوان از نظر ساختاری در دو گروه جای داد که عبارتند از :

سلولیت های سفت

معمولا در بانوانی که دارای شرایط بدنی عادی هستند سلولیت های سفت ایجاد میگردد که قابل لمس نبوده و به عضلات بدن متصل هستند. تشخیص این سلولیت ها از طریق احساس دردی است که در زمان فشار دادن آن اتفاق می افتد. # درمان سلولیت با میکرونیدلینگ

سلولیت های شل

سلولیت های شل را به راحتی میتوان با لمس کردن تشخیص داد و با فشار آن احساس دردی نخواهید داشت. معمولا سلولیت های شل در افرادی بروز میدهد که مدت طولانی فعالیت بدنی نداشتند و به طور ناگهانی شروع به ورزش کردند و فشار زیادی به آن ها وارد شده است. این سلولیت ها ظاهر ناخوشایندی را ایجاد میکنند و برای افراد آزار دهنده است. # درمان سلولیت با میکرونیدلینگ

درمان سلولیت با میکرونیدلینگ چه مزیت هایی دارد؟

میکرونیدلینگ ها با حرکت روی پوست منافذ بسیار ریزی را روی پوست ناحیه مورد نظر ایجاد میکنند. به طور مثال اگر قصد دارید سلولیت های ران پا را کاهش دهید باید با استفاده از میکرونیدلینگ در این ناحیه منافذ ریزی را ایجاد کنید. همانطور که میدانید میکرونیدلینگ ها به جذب بهتر و بیشتر سرم ها و محصولات تقویتی نیز کمک میکنند. بنابراین بعد از ایجاد منافد ریز از لوسیون ضد سلولیت در منطقه مد نظر استفاده میکنیم تا به لایه های عمیق پوستی نفوذ کند.

در نتیجه این کار منجر به کاهش سلولیت ها در ناحیه مد نظر می شود. نکته ای که باید از آن آگاه باشید این است که سلولیت را نمیتوان به طور کامل درمان کرد و فقط میتوان با کاهش آن ظاهر پوست را تا حد زیادی بهبود بخشید. نکته دیگری که باید از آن آگاه باشید این است که آسیب های ایجاد شده توسط میکرونیدلینگ روی پوست کنترل شده هستند و در نتیجه منجر به ترمیم و تعمیر مشکلات پوستی میشوند. در واقع بعد از بکارگیری این دستگاه تولید کلاژن و الاستین در پوست افزایش پیدا میکند  که به ترمیم مشکلات پوستی کمک خواهد کرد. افرادی که درگیر سلولیت هستند میتوانند مطمئن باشند با استفاده از میکرونیدلینگ میتوانند این مشکل را تا حد زیادی درمان کنند. # درمان سلولیت با میکرونیدلینگ

توصیه های کاربردی در زمان استفاده از میکرونیدلینگ
 

میکرونیدلینگ معمولا در کلینیک و توسط پزشک متخصص انجام میگیرد. اما لازم است نکاتی را بدانید تا تاثیرات آن را سریع تر مشاهده نمایید. از جمله توصیه هایی که در زمان استفاده از میکرونیدلینگ بهتر است به آن توجه کنید میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

    • قبل از استفاده از میکرونیدلینگ مطمئن باشید دستگاه و پوست ناحیه مورد نظر برای درمان کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی است. برای اینکار میتوانید از شوینده های مناسب و یا الکل های ضد عفونی کننده استفاده کنید.
    • بهتر است قبل از استفاده از میکرونیدلینگ از کرم های مرطوب کننده روی پوست ناحیه مورد نظر استفاده کنید.
    • توصیه می شود قبل و بعد از استفاده از میکرونیدلینگ از ضدعفونی بودن دستگاه مطمئن شوید.
    • اگر پوست حساسی دارید توصیه می شود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیش از استفاده از میکرونیدلینگ از بی حس کننده های موضعی استفاده کنید.
    • با استفاده از میکرونیدلینگ مواد تقویتی و سرم های پوستی تا حدود ۲۰۰ برابر بیشتر جذب پوست می شوند. به همین دلیل بهتر است از این محصولات استفاده کنید تا روند درمان را تسریع بخشید.
    • توصیه می شود بعد از میکرونیدلنیگ از کرم ها و سرم های ویتامین دی، سی، ای و کرم های کلاژن ساز استفاده کنید.
    • بعد از استفاده از میکرونیدلینگ ممکن است پوست ناحیه تحت درمان دچار قرمزی شود که جای نگرانی نیست و میتوانید مطمئن باشید به سرعت طی ۲ تا ۱۲ ساعت درمان می شود.
    • بهتر است تا چند روز بعد از میکرونیدلینگ پوست ناحیه تحت درمان را مرطوب نگه دارید. و … # درمان سلولیت با میکرونیدلینگ

کاربرد درمارولر در درمان جای جوش و ترک های پوستی

۷ بازديد

کاربرد درمارولر در درمان جای جوش : درمارولر چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟ مزیت های درمارولر برای پوست صورت کدام است؟ و … سوالاتی است که با خواندن عنوان این مقاله احتمالا در ذهن بسیاری از شما ایجاد می شود. البته افرادی که به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت میدهند با این دستگاه و کاربرد های بی نظیر آن آشنا هستند. چرا که درمارولر یکی از جدیدترین و در عین حال موثرترین روش ها برای درمان مشکلات پوستی مختلف میباشد که قابلیت استفاده خانگی آن توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

دنیای امروز دنیای پیشرفت روز افزون تکنولوژی های مختلف می باشد. در علم پزشکی و مراقبت از پوست و زیبایی نیز دستگاه و محصولات آرایشی مختلف روی کار آمده است که روز به روز پیشرفته تر شده و کاربردهای بسیاری در زیبایی پوست صورت بر عهده دارد. به طوری که به جرات میتوان گفت قابلیت جایگزین شدن به جای سایر روش ها را دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی درمارولر و کاربرد آن در رفع جای جوش و ترک های پوستی بپردازیم.

درمارولر چیست؟

روش های مختلفی به منظور زیبایی و جوانسازی پوست روی کار آمده است که هم قابلیت استفاده خانگی را دارند و هم در کلینیک ها و مطب های زیبایی مورد استفاده قرار میگیرند. درمارولر یکی از این روش ها می باشد که جایگزین خانگی مناسبی برای سایر روش های زیبایی است. درمارولر دستگاهی در سایز و اندازه های کوچک است که همانند یک ماساژور عمل میکند با این تفاوت که سری آن دارای تعداد متعددی سوزن ریز و ظریف می باشد که با حرکت روی پوست وارد لایه خارجی پوست شده و منجر به افزایش جریان خون شده و در کنار آن تولید پروتئین های کلاژن و الاستین را بیشتر میکند. مجموع این عوامل منجر به درمان بسیاری از مشکلات پوستی خواهد شد. از جمله مشکلات پوستی که با درمارولر درمان می شود میتوان به موارد زیر اشاره کرد. # کاربرد درمارولر در درمان جای جوش

مطالب دیگر  خرید درمارولر پرفروش هما سنتر

کاربرد های درمارولر در درمان مشکلات پوستی صورت

  • درمان جای زخم ها و سوختگی های بدن و صورت
  • کمک به تولید کلاژن و الاستین به جوانسازی، صاف شدن و کاهش چین و چروک های پوستی به صورت کاملا طبیعی
  • موثر در بازیابی قسمت های آسیب دیده پوست ناشی از برخورد با اشعه های یو وی خورشید
  • کمک به جذب راحتتر مواد مراقبتی و تقویتی لایه های عمیق پوستی (این روش تاثیر بسیاری در کاهش چین و چروک ها و درمان آسیب های پوستی دارد.)
  • بهبود سریع آکنه
  • درمان جای جوش
  • درمان ترک های پوستی یا استرچ مارک
  • درمان مشکلات پوستی مختلف مانند التهابات، خشکی و یا زبری پوست
  • کمک به کاهش ریزش موی سر و کمک به رشد مجدد مو و … # کاربرد درمارولر در درمان جای جوش

آیا تاثیرگذاری درمارولر پایدار و دائمی است؟

یکی از سوالاتی که در ذهن علاقه مندان به درمارولر ایجاد می شود این می باشد که آیا نتایج حاصل از درمارولر دائمی است؟  در پاسخ به این سوال باید گفت که نتایج حاصل در درمارولر تراپی پایدار و ثابت است. البته باید بدانید طول درمان با استفاده از درمارولر متفاوت و طولانی است و ممکن است در مواردی تا هفته ها و ماه ها ادامه پیدا کند اما مطمئن باشید نتایج حاصل از آن همیشگی می باشد. طول درمان با استفاده از این دستگاه به نوع مشکل پوستی بستگی دارد و بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. # کاربرد درمارولر در درمان جای جوش

درمارولر چگونه در درمان جای جوش و ترک های پوستی اثر میگذارد؟

در این مقاله قصد بررسی کاربرد درمارولر در درمان جای جوش و ترک های پوستی را داریم. چگونه درمارولر در رفع جای جوش تاثیر دارد؟ همانطور که بیان کردیم درمارولر دارای یک سری غلطک مانند، دارای هزاران سوزن ریز و ظریف است که با حرکت روی پوست وارد آن شده و یک آسیب سطحی و کنترل شده روی پوست ایجاد میکند. این آسیب ها به لایه خارجی پوست آسیبی وارد نمیکنند و میتوانند با تجزیه بافت های آسیب دیده جای جوش و ترک های پوستی را درمان کنند. # کاربرد درمارولر در درمان جای جوش

به بیان دیگر میتوان گفت درمارولر ها با تجزیه بافت های آسیب دیده تولید کلاژن  و الاستین های پوستی را افزایش میدهند و در ترمیم جای جوش و ترک های پوستی موثر خواهند بود. علاوه بر این درمان با استفاده از درمارولر از تولید هورمون ملانین جلوگیری میکند و اینکار منجر به درمان لکه ها، زخم های ناشی از آکنه، جلوگیری از افزایش رنگدانه ها و … می شود. با استفاده از درمارولر به مدت سه ماه میتوانید شاهد تاثیرات آن در رفع مشکلات پوستی خود باشید.

از مزیت های بزرگ این دستگاه این است که علاوه بر درمان جای جوش و ترک های پوستی قادر است سایر مشکلات مانند چین و چروک، خطوط ریز، رنگدانه های بعد از التهاب، افتادگی پوست و .. موثر است. روش درمان درمارولر در تمامی مشکلات پوستی تولید کلاژن بیشتر و کمک به جذب بالاتر مواد و محصولات تقویتی پوست می باشد. # کاربرد درمارولر در درمان جای جوش

چرا استفاده از درمارولر را جایگزین سایر روش های درمان زیبایی کنیم؟

 

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که درمارولر ها را به راحتی میتوان جایگزین سایر روش های موجود در درمان مشکلات زیبایی و جوانسازی پوست کرد. علت آن کاربردها و مزیت های بیشمار این دستگاه می باشد. # کاربرد درمارولر در درمان جای جوش

 
در ادامه تعدادی از مزیت های درمارولر را که منجر شده تا جایگزین سایر روش ها شود بیان میکنیم:
  • درمارولر روشی طبیعی و کاملا موثر در تولید کلاژن بیشتر می باشد.
  • استفاده از درمارولر به راحتی قادر است چین و چروک و خطوط خنده را درمان نماید.
  • با استفاده دائم از درمارولر جای جوش و زخم های قدیمی کاملا بر طرف میگردد.
  • درمارولر در درمان استرچ مارک یا ترک های پوستی که در اثر چاقی و لاغری و یا زایمان ایجاد میشود، موثر است.
  • استفاده از درمارولر کمک میکند پوست شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسد.
  • درمارولینگ قادر است بیماری هیپرپیگمنتاسیون که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، جای زخم و … است را درمان نماید.
  • درمارولر قادر است لکه های پوستی به وجود آمده به دلیل بالا رفتن سن را درمان می کند.
  • درمارولر ها در درمان روزاسه موثر هستند.
  • استفاده از درمارولینگ منافذ باز روی پوست را از بین می برد.
  • هزینه استفاده از درمارولر نسبت به سایر روش های درمانی مقرون به صرفه تر می باشد.
  • درمارولر عوارض جانبی ندارد و در صورت داشتن به سرعت درمان میگردد و خطرناک نیست.
  • بعد از درمان با استفاده از درمارولینگ فقط تا ۲۴ ساعت به استراحت نیاز است و بعد از آن میتوانید به محل کار خود برگردید.
  • ایمنی استفاده از درمارولر بسیار بالا می باشد. چرا که قادر است مشکلات پوستی را به روش های طبیعی درمان کنید.
  • نتیاج حاصل از درمارولر دائمی و همیشگی است.
  • درمارولر درد بسیار کمی را به همراه دارد. و … # کاربرد درمارولر در درمان جای جوش
آیا استفاده از درمارولر عوارض جانبی به همراه دارد؟

به طور کل درمارولر روشی ایمن و کم عوارض است. در صورت داشتن عوارض نیز میتوانید مطمئن باشید بسیار کم بوده و به سرعت درمان میگردد. از جمله عوارض جانبی درمارولر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد التهاب و قرمزی پس از درمان
  • به وجود آمدن تبخال در پوست بعد از استفاده از این دستگاه
  • ایجاد خارش و یا احساس سوزش پس از درمان
  • به وجود آمدن آلرژی های پوستی در کسانی که به مواد فلزی حساسیت دارند. # کاربرد درمارولر در درمان جای جوش

مراقبت روزانه پوست با استفاده از جید رولر

۴ بازديد

مراقبت روزانه پوست : آیا تا به حال نام جید رولر را شنیده اید؟ با تاثیرات شگفت انگیز این دستگاه روی پوست صورت آشنا هستید؟ اگر جزو افرادی هستید که به سلامت پوست خود اهمیت میدهید، احتمالا نام این  دستگاه را شنیده اید و یا آن را مورد استفاده قرار داده اند. این وسیله ساده منجر به افزایش جریان گردش خون میشود و به این ترتیب بسیاری از مشکلات پوستی را درمان میکند. در این مقاله قصد داریم به بررسی جید رولر و فواید مراقبت از پوست به وسیله آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

جید رولر چیست و کاربرد آن در مراقبت روزانه پوست؟

ممکن است بسیاری تصور کنند که جید رولر وسیله ای نوین برای مراقبت از پوست می باشد اما باید بدانید به هیچ وجه اینگونه نیست و این وسیله از قرن هفتم میلادی به عنوان یکی از روش های موثر در جوانسازی پوست در طب چینی مورد استفاده قرار میگرفت. چینی ها همواره در طول تاریخ جزو افرادی بودند که به سلامت و شادابی پوست خود اهمیت زیادی می دادند. در رابطه با جید رولر نیز معتقد بودن این دستگاه ویژگی های شگفت انگیزی دارد که در مراقبت و درمان مشکلات پوستی بسیار موثر خواهد بود.

اما جید رولر چیست؟ جید در واقع به سنگ یشم گفته می شود. این سنگ خواص درمانی بسیاری برای پوست دارد. جید رولر در واقع دارای یک سری غلطک مانند است که از جنس این سنگ بوده و برای ماساژ سطحی پوست مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع ماساژ صورت به وسیله این سنگ ها جریان گردش خون را افزایش داده و به این ترتیب بسیاری از مشکلات پوستی را درمان میکند. جید رولر ها در دو نوع مختلف در بازار موجود هستند که در ادامه به معرفی آن میپردازیم. # مراقبت روزانه پوست

انواع جید رولر کدام است؟

در ساخت جید رولر ممکن است از سنگ های مختلفی استفاده شود که هر یک خواص درمانی خاص خود را دارند. امروزه انواع جید رولر با سنگ های یشم، کوارتز و و… در بازار موجود است که میتوانید با تحقیق و با توجه به مشکلات پوستی خود هر یک را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. از جمله انواع جید رولر موجود در بازار میتوان به موارد زیر اشاره کرد. # مراقبت روزانه پوست

جید رولر با سنگ یشم
 

یکی از محبوب ترین انواع سنگ های به کار رفته در ساخت جید رولر سنگ یشم می باشد که خواص درمانی بسیاری از جمله کاهش استرس و اضطراب، از بین بردن سموم و مواد زائد پوست، متعادل کردن انرژی های درونی و … را دارا است. # مراقبت روزانه پوست

جید رولر با سنگ کوارتز

از دیگر سنگ های به کار رفته در ساخت جید رولر، سنگ کوارتز است که مهم ترین فایده آن جلوگیری از پیری پوست می باشد. این سنگ خواص دیگری مانند کاهش استرس، متعادل سازی احساسات، افزایش اعتماد به نفس و … را نیز دارا می باشد.

چرا از جید رولر استفاده کنیم؟

جید رولر را به راحتی میتوان در منزل استفاده کرد و با قرار دادن آن در روتین روزانه مراقبت از پوست میتوان به راحتی از بروز مشکلات پوستی متعدد جلوگیری و یا آن ها را درمان کرد. در ادامه تعدادی از فواید درمارولر را بیان میکنیم:

  • افزایش گردش خون پوست صورت
  • احیای عضلات صورت
  • افزایش جذب مواد و محصولات مراقبت از پوست
  • پاکسازی و سم زدایی پوست صورت
  • کاهش پف و تیرگی زیر چشم
  • جوانسازی سلول های پوست صورت
  • انتقال  احساس آرامش ذهنی در افراد
  • کنترل چربی
  • بهبود سردرد های شدید مانند سردرد های میگرنی
  • تغذیه بافت پوست
  • تقویت کردن بافت های پوست
  • کم کردن پف صورت و پف و تیرگی دور چشم
  • استحکام بخشیدن به پوست صورت # مراقبت روزانه پوست

چگونگی استفاده از جید رولر برای مراقبت روزانه از پوست!

به طور کل استفاده از جید رولر به راحتی امکان پذیر می باشد تنها لازم است دانش و آگاهی لازم را در رابطه با استفاده از این محصول به دست آورید. چرا که چگونگی در دست گرفتن و حرکت دادن این ماساژور روی پوست تاثیر بسیاری در اثر گذاری آن خواهد داشت. در ادامه مراحل استفاده از جید رولر را بیان میکنیم. # مراقبت روزانه پوست

آماده سازی پوست

قبل از اینکه جید رولر را روی پوست خود استفاده کنید باید در ابتدا پوست صورت خود را با شوینده های مناسب بشویید و تمیز کنید. در واقع قبل از استفاده پوستتان باید از هرگونه آلودگی و مواد آرایشی پاک شود.(بهتر است بدانید هرچه سری جید رولر شما خنک تر باشد تاثیرات بهتری در درمان مشکلات پوستی شما خواهد گذاشت.)

بهتر است استفاده از جید رولر را از گردن شروع کنید.

استفاده از جید رولر باید از ناحیه گردن شروع شود و به سمت بالا حرکت داده شود. به این صورت که نواحی اطراف گردن را با فشار اندکی ماساژ دهید و به سمت چانه حرکت کنید. با این کار میتوانید استرس را کاهش دهید، جریان گردش خون را بهبود بخشید، پف صورت را از بین ببرید و … # مراقبت روزانه پوست

 
ماساژ دادن صورت

بعد از اینکه گردن و عضلات اطراف آن را کاملا ماساژ دادید نوبت به ماساژ صورت میرسد. برای ماساژ صورت باید نکاتی را مانند جهت حرکت ماساژور مورد توجه قرار دهید.  به طور مثال برای ماساژ گونه، چانه و پیشانی جید رولر را باید به سمت بیرون یعنی خارج از مرکز صورت حرکت دهید. با اینکار جریان گردش خونه افزایش یافته و غدد لنفاوی بدن تخلیه می شود. همچنین به فشار وارده به پوستتان نیز توجه کنید. چرا که اگر فشار زیادی به پوستتان وارد شود احتمال پاره شدن مویرگ ها وجود دارد. (برای ماساژ نواحی حساس مانند پشت لب، دورچشم و .. از سمت کوچکتر جید رولر استفاده کنید.)

استفاده از سری کوچکتر جید رولر برای نواحی اطراف چشم

 

همانطور که میدانید ظاهر جید رولر دارای دو سری غلطک مانند است که یکی کوچک و دیگری بزرگتر است. برای ماساژ نواحی اطراف چشم که از حساسیت بسیاری برخوردارند بهتر است از سمت کوچک جید رولر استفاده کنید که منجر به برطرف کردن پف و تیرگی دور چشم میشود. همچنین به یاد داشته باشد از وارد کردن فشار زیاد به این نواحی باید خودداری کنید.

تمیز کردن جید رولر

بعد از پایان استفاده از جید رولر لازم است مجدد دستگاه را تمیز و ضد عفونی کنید. برای این کار بهتر است از آب داغ و صابون استفاده شود. سپس با استفاده از الکل و مواد مناسب آن را ضدعفونی کنید. بعد از شستن دستگاه آن را با پارچه و حوله مناسب خشک کنید. # مراقبت روزانه پوست

نکاتی که در زمان استفاده از جید رولر باید به آن توجه کرد!

  • بهتر است قبل از بکارگیری جید رولر، دستگاه را درون فریز قرار دهید تا خنک و سر شود. چرا که جید رولر سرد و خنک تاثیر بیشتری در رفع مشکلات پوستی مانند کشیده شدن و لیفت پوست صورت و از بین بردن منافذ باز پوست و … دارد.
  • میتوانید برای تاثیرگذاری بیشتر جید رولر از سرم و روغن های تقویتی پوست خود استفاده کنید و تمام مناطق صورت خود را با آن ماساژ دهید.
  • میتوانید در زمان استفاده از جید رولر از ماسک های نقابی استفاده کنید. به این صورت که ماسک را روی پوست صورت خود قرار دهید و با استفاده از جید رولر روی آن را ماساژ دهید. اینکار به اثرگذرای بیشتر ماسک کمک میکند.
  • در هر ناحیه از صورت، غلطک جید رولر را بین ۳ تا ۵ بار بکشید. فراموش نکنید جهت حرکت جید رولر از داخل به سمت بیرون باشد.
  • استفاده از جید رولر به جذب بهتر کرم های درمانی نیز کمک میکند. پس میتوانید برای پخش این محصولات درمانی از جید رولر استفاده کنید. # مراقبت روزانه پوست