کاربرد لیزر فقط برای از بین بردن موهای زائد نیست!

۱۷ بازديد

با توجه به پیشرفت تجهیزات پزشکی و تکنولوژی کاربرد لیزر در پزشکی و زیبایی روز به روز در حال افزایش است.به دلیل عوارض کم و نتایج بسیار بالا کاربرد لیزر برای پوست بسیار محبوب است. از کاربرد لیزر برای زیبایی پوست و مو می توان به از بین بردن موهای زائد، از بین بردن لک و جای جوش،جوانسازی پوست و…اشاره کرد.

 

از بین بردن موهای زائد

امروزه استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد یک روش پر طرفدار بین آقایان و خانم‌ها است در این روش اشعه‌ی لیزر،فولیکول مو را مورد هدف قرار می‌دهد و باعث تضعیف و از بین رفتن آن می‌شود. موهای تیره با پوست روشن بهترین نتیجه را از کاربرد لیزر برای این هدف می‌گیرند.

انتخاب نوع دستگاه لیزر ،طول موج و سایر تنظیمات با توجه به نوع پوست و موی شما ،توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود.آقایان هم می توانند برای حذف موهای زائد از لیزر استفاده کنند اما بیشتر به منظور از بین بردن موهای روی گونه،گردن،گوش وبینی اقدام می‌کنند.برای حذف دائمی موهای زائد به چندین جلسه لیزرتراپی نیاز است که فاصله‌ی جلسات بین ۴ تا ۸ هفته می‌باشد.

معمولا قبل لیزر موهای زائد از بی‌حس کننده های موضعی استفاده می‌شود همچنین در دستگاه‌های مجهر باد خنک باعث کاهش عوارض و سوزش می‌شود.امکان دارد کاربرد لیزر برای از بین بردن موهای زائد باعث التهاب ،قرمزی و سوزش پوست شود اما این عوارضی با گذشت چند ساعت از بین می‌رود.

 

مزایای کاربرد لیزر برای موهای زائد

کاربرد لیزر برای حذف دائمی موهای زائد، باعث می‌شود دیگر وقتتان صرف  اپیلاسیون و شیو کردن نشود و در دراز مدت باعث کاهش هزینه‌‌ها می‌گردد. همچنین از شر خارش و قرمزی ناشی از شیو یا اپیلاسیون خلاص خواهید شد.از طرفی لطافت به چهره ی خانم ‌های که موی زائد در صورت دارند بازمی‌گردد.

از بین بردن جای جوش

یکی از محبوب‌ترین کاربرد لیزر، بهره گیری از آن برای از بین بردن جای جوش است.به طور کلی برای این منظور، انواع لیزرها به یکی ازسه شیوه زیرعمل می‌کنند:

  • لیزرهایی که پرتو آن به لایه های بیرونی پوست اثر می‌کند و باعث از بین رفتن لایه های بیرونی می‌شود ولایه برداری صورت می‌گیرد در نتیجه لایه‌های زیرین مجبور به تقسیم سلولی می‌شوند.در این روش دوران نقاهت بیشتر است و تقریبا دو هفته طول می‌کشد اما تعداد جلسات لیزردرمانی کمتر است.
  • لیزرهایی که پرتو آن به لایه‌های زیرین اثر می‌کند و باعث تحریک کلاژن سازی در لایه‌های زیرین می‌شود.در این فرایند با ایجاد لایه‌ی جدید،لایه‌های آسیب دیده از بین می روند.
  • دسته‌ای از لیزرها هستند که هم به لایه‌های بیرونی اثر می‌کنند،هم به لایه‌های درونی.یعنی باعث تخریب بخش بیرونی پوست و تحریک کلاژن سازی می‌گردد‌.امروزه این روش بسیار پرکاربرد است.

کاربرد لیزر بصورت غیر تخریبی، برای از بین بردن جای جوش نیاز به چندین جلسه لیزر درمانی دارد.دوره ی نقاهت در این روش از چند ساعت تا ۳ روز طول می‌کشد و شما می‌توانید خیلی زود به سرکار خود بروید.

از بین بردن تاتو و خاکوبی

هر روز روش‌های جدید خالکوبی و تتو ابرو مد می‌شود و افراد با اهداف شخصی نقش و طرح خاصی را بر روی بدن خود خالکوبی می‌کنند یا خانم‌ها که خواهان زیبایی هستند با روش‌های مختلفی اقدام به قرینه کردن ابروی خود می‌کنند که بعد مدتی یا اکثرأ بلافاصله پشیمان شده،اقدام به پاک کردن آن می کنند.

یکی از موثرترین و بهترین کاربرد لیزر استفاده از آن برای از بین بردن خالکوبی و تتو است.پرتوهای لیزر رنگدانه‌های خالکوبی را مورد هدف قرار می‌دهند و باعث خرد شدن آن‌ها می‌شوند.بعد ماکروفاژها از سیستم ایمنی بدن شروع به فعالیت و خوردن عناصر خارجی می‌کنند و درنتیجه تاتو و خالکوبی ار بین می‌رود.

به منظور کاربرد لیزر برای از بین بردن خالکوبی به چندین جلسه لیزرتراپی نیاز است تا نتیجه مطلوب حاصل شود.تاتوهایی با رنگ سیاه وتیره زودتر از سایر رنگ‌ها پاک می‌شوند.

کاربرد لیزر برای جوانسازی پوست

با مرور زمان کلاژن‌سازی کم می‌شود از این رو بعد ۲۵ سال کم کم علائمی مثل چین‌ و چروک ،تیرگی پوست ،خشکی پوست  لک‌های ناشی از تابش آفتاب و لک‌‌های کبدی خود را نشان می‌دهند.برای اینکه این علائم تشدید نشوند و پوست خاصیت ارتجاعی خود را بدست آورد؛اقداماتی به منظور جوانسازی پوست انجام می‌شود که یکی از آن‌ها کاربرد لیزر برای جوانسازی پوست است.

میخوای دستگاه لیزر خونگی داشته باشی که از شر موهای زائد خلاص شی؟ برای خرید لیزر خونگی کلیک کن

به منظور کاربرد لیزر برای جوانسازی پوست،دستگاه‌های مختلفی وجود دارند که انتخاب نوع دستگاه لیزر با توجه به نوع پوست و عارضه‌ی آن می‌باشد.برای جوانسازی و از بین بردن خطوط ریزو لک‌ها از فرآیند لایه برداری،تحریک کلاژن سازی و تحریک پوستی استفاده می‌شود تا سلول‌های پوست تقسیم شوند و لایه‌های جدید ساخته شود و پوست طراوت و شادابی خود را بدست آورد‌ و باعث سفت شدن پوست می‌شود.

از بین بردن خال یا زگیل با لیزر

وجود خال‌های گوشتی و زگیل معمولا برای افراد آزار دهنده است و در جست‌وجوی راهی برای از بین بردن آن هستند.هرچند روش‌های مثل جراحی برای این منظور وجود دارد ولی در این روش امکان ایجاد اسکار و عفونت زیاد است. کاربرد لیزر برای از بین بردن خال و زگیل به دلیل غیر تهاجمی بودن و نبود اسکار،باعث شده بسیار مورد توجه واقع شود . در این روش اشعه‌ی لیزر با کمک سیستم ایمنی بدن باعث از بین رفتن رنگدانه‌ها شده و یک حباب روی خال ایجاد می‌شود که بعد مدتی از بین می‌رود.

عوارض کلی لیزر

عوارض لیزرها با توجه به نوع درمان می‌تواند متفاوت باشد. لیزر‌های تخریبی عوارض بیشتری دارند و ممکن است به مدت زمان بیشتری برای التیام کامل نیاز داشته باشند‌. ولی لیزرهای موهای زائد و لیزرهای غیر تخریبی عوارض کمتری دارند که بصورت قرمز شدن و التهاب پوست بروز می‌کندکه بعد مدت کوتاهی از بین می‌روند. به منظور کاهش عوارض لیزر می‌توان از کمپرس یخ استفاده کنید.

اثر گذاری لیزر

معمولا زمانی از لیزر بهترین نتیجه را خواهید گرفت که چندین جلسه لیزرتراپی انجام شده باشد؛یعنی معمولا با یک جلسه استفاده از لیزر نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.تعداد جلسات ،شدت و طول موج هر شات توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود.

انواع لیزر‌ها برای پوست

لیزر‌های متفاوتی برای پوست استفاده می‌شود که در این قسمت چند نمونه را معرفی و کاربردشان را برای پوست بیان می‌کنیم.

لیزر فرکشنال co2

در دو دهه‌ی اخیر از لیزر co2  برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست ،از بین بردن جای زخم و آکنه و اسکارها و از بین بردن ضایعات پوستی استفاده می‌شود.به طور کلی کاربرد لیزر فرکشنال co2 برای از بین بردن مشکلات در لایه‌های سطحی بسیارمفید است.

لیزر کیوسوئچ

لیزر کیوسوئچ یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین لیزرها است که دارای طول موج کم و انرژی زیاد می باشد.اگرچه برای جوانسازی پوست نیز کاربرد دارند اما کاربرد لیزر کیوسوئچ بیشتر برای از بین بردن لک ، خال، ماه‌گرفتگی‌ها،خاکوبی‌ها و تاتو‌ها است.

لیزر الکساندریت

مهم‌ترین کاربرد لیزر الکساندیرت در از بین بردن موهای زائد است.این لیزر علاوه بر موهای ضخیم برای موهای نازک نیز موثر است.اثر بخشی و سرعت از بین بردن موهای زائد باعث شده بیشتر برای این کار شناخته شود در حالی که می توان از این مدل دستگاه لیزر برای  جوانسازی و از بین بردن چین و چروک و خالکوبی‌ها استفاده کرد.

لیزر PDL

بیشترین کاربرد لیزر pdl در از بین بردن ضایعات عروقی است. با تابش لیزر به طرف ضایعات،پرتوها جذب هموگولوبین‌های خون می‌شوند و باعث از بین رفتن آن‌ها می‌گردد.این پرتوها‌ دارای نفوذ بالایی هستند اما به دیواره‌ی عروق، لایه‌های زیرین و بافت اطراف ضایعه پوستی آسیب نمی‌رسانند . بعد جلسه‌‌ی لیزر شاید دچار کبودی،سفید شدن یا پوسته پوسته شدن قسمت مورد نظر شدید که نشان می‌دهد لیزر درمانی موثر بوده است؛این عوارض بعد مدتی از بین می‌روند.

کاربرد لیزر

دستگاه لیزر خانگی

دستگاه‌‌‌های لیزر خانگی از محصولات پر طرفدار است. کاربرد لیزر خانگی متفاوت است که معمولا برای از بین بردن موهای زائد،جای جوش، چین و چروک وجوانسازی پوست می‌توان مورد استفاده قرار گیرد.یکی از دستگاه‌های لیزر محبوب  دستگاه لیزر خانگی صورتی است.این دستگاه سه کاره است که سری لیزر موهای زائد روی دستگاه است و شما با خرید دو سری دیگر می‌توانید برای از بین بردن جای جوش همچنین جوانسازی پوست استفاده کنید.مدل های دیگری نیز موجود است که شما با توجه به نیازتان می‌تونانی آن‌ها را تهیه کنید.

لیزر اربیوم

کاربرد لیزر اربیوم در از بین بردن لک و چین چروک ناشی از تابش آفتاب است‌.این لیزر بیشتر برای پوست صورت به منظوراز بین بردن چین و چروک اطراف چشم و دهان بسیار مناسب می‌باشد چون درقسمت صورت غدد پوستی بسیار زیاد هستند پس احتمال ایجاد اسکار دراثر استفاده از لیزر برای پوست صورت،بسیار کم است‌.برای افرادی که پوستی تیره دارند لیزر اربیوم توصیه می‌شود چون احتمال ایجاد لکه‌های روشن،پایین است.

بهتر است بعد لیزر اربیوم به مدت یک هفته در خانه بمانید و از تماس با نور خورشید دوری کنید تا عوارض کاهش یابد و پوست ترمیم شود.

لیزر دایود

کاربرد لیزر دایود برای حذف دائمی موهای زائد است که به دلیل سرعت  شات بالا برای مساحت‌های بزرگ بسیار مناسب است‌.از این نوع لیزر هم برای موهای ضخیم،هم برای موهای نازک استفاده می‌شود. هر چند طول موج تولید شده از لیزرهای IPL وND:YAG بیشتر است و نسبت به الکساندریت کمتر است ولی دارای عمق نفوذ بیشتری در لایه‌های پوست بوده و بیشتر درفولیکول پوست جذب می‌شود.استفاده ازاین نوع لیزر برای همه نوع پوستی از جمله پوست‌های تیره ممکن است.

لیزر دست و پا برای از بین بردن موهای زائد

۱۷ بازديد

آیا تا به حال لیزر دست و پا را امتحان کرده‌اید؟داشتن پوستی صاف و بدون موهای زائد دغدغه‌ای همیشگی برای آقایان و خصوصا بانوان بوده و هست. روش‌های مختلفی برای حذف موهای زائد وجود دارد مانند اصلاح با ژیلت و تیغ، پودر موبر، اپلاسیون و…؛ اما این روش‌ها کاربردیست؟

فرض کنید ساعت‌ها در حمام مشغول اصلاح موهای زائد خود با تیغ یا پودر موبر هستید که امکان دارد آسیب زیادی به پوست شما وارد کنند; یا هر چند هفته یکبار وقت اپلاسیون بگیرید و درد زیادی را تحمل کنید و با بدنی پر از جوش مواجه شوید.

 

همه این‌ها درحالی است که شما می‌توانید به راحتی از شر موهای زائد خود خلاص شوید. لیزر دست و پا روشی است که به تازگی مورد استقبال عموم قرار گرفته و بسیاری به راحتی و کارا بودن آن واقف‌اند. در ادامه به برخی از مزیت‌های لیزر خواهیم پرداخت، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 چرا باید لیزر دست و پا انجام دهیم؟

پوشیدن لباس‌های مختلف برای بانوان یک دغدغه شده است، چراکه معمولا رفع موهای زائد دست و پا بسیار کار سخت و وقت گیری است و طی مدت کوتاهی با جوانه‌های مو برروی پوست خود مواجه می‌شوند از این جهت انتخاب یک لباس مناسب، کار بسیار دشواری است.

انجام روش‌های نوین مانند لیزر دست و پا علاوه بر راحتی و بدون درد بودن، مدت زیادی شمارا از  دردسرهای اصلاح راحت خواهد کرد و می‌توانید لباس‌هایی با سبک متنوع به تن کنید. لیزر با از بین بردن ریشه موهای زائد از جوانه زدن موها در طولانی مدت جلوگیری می‌کند بنابراین یک روش به صرفه و اقتصادی نیز هست.

لیزر موهای زائد دست و پا برای پوست‌های مختلف!

در ابتدا باید گفت لیزر برای تمامی افرادی که پوستی سالم و بدون مریضی دارند مناسب می‌باشد. افراد باید با توجه به رنگ پوست و نوع موهای زائد خود لیزر کنند تا نتیجه بهتری برای آنها حاصل شود. به صورت کلی لیزر یک راه ‌حل خوب برای تمامی افراد با هر رنگ و نوع پوست و مو می‌باشد.

این روش تقریبا برای تمامی افراد اثرگذار بوده و فقط زمان و میزان اثر گذاری آن در هر شخص با توجه به نوع پوست متفاوت خواهد بود. عموما قسمت‌هایی چون دست وپا، زیربغل، بیکینی، چانه و بالای لب مستعد استفاده از لیزر می‌باشد، سایر نقاط بدن به جز خط رویش موها و پلک‌ها نیز قابل لیزر کردن هستند.

مکانیزم لیزرها به چه صورت است؟

همان طور که در بالا به آن اشاره شد؛ دو فاکتور مهم در لیزر دست و پا، رنگ مو و نوع پوست می‌باشد. در این مکانیزم درواقع رنگدانه‌های مو اشعه لیزر را جذب می‌کنند نه پوست شما بنابراین به پوست هیچ آسیبی نمی‌رسد و فقط فولیکول‌های مو آسیب می‌بینند.

در نتیجه تضاد رنگ پوست و رنگ مو تاثیر به سزایی در از بین رفتن موهای شما دارد (مانند رنگ پوست سفید و موی سیاه یا بالعکس) در غیر این صورت  امکان آسیب به پوست وجود خواهد داشت.

لیزر موهای زائد برای موهایی که جذب نور خوبی نداشته باشند موثر عمل نمی‌کند موهای بلوند، قرمز، سفید، خاکستری هرچند که در طولانی مدت با استفاده از لیزرهای با کیفیت این امکان نیز فراهم می‌شود.

مدت زمان زمان نتیجه گیری از لیزر

لیزر موهای زائد ماندگاری بسیار طولانی‌ دارد. این روش رفع موهی برای بسیاری از افراد در یک دوره نتیجه داده و فرد مدت خیلی زیادی احتیاج به تکرار این کار نخواهد داشت; اما در بعضی موارد ممکن است فرد به تکرار مجدد این دوره نیاز داشته باشد که البته تعداد این جلسات بسیار کمتر از دوره اولیه خواهد بود و چند سالی بیشتر طول نخواهد کشید.

در نتیجه از رشد موهای زائد کاسته شده و دوره‌های لیزر دست و پا باعث کندتر شدن روند رشد موها می‌شوند و با هر دوره لیزر، مدت زمان ماندگاری نتیجه آن نیز بیشتر خواهد شد.

فواید لیزر موهای دست و پا !

تا به حال باید متوجه فواید زیاد لیزر شده باشید، در این قسمت شما را با دیگر فواید لیزر آشنا خواهیم کرد:

  • با استفاده از لیزر دست و پا دیگر نیازی به انجام دیگر روش‌های اصلاح موهای زائد نخواهید داشت و نفس راحتی می‌کشید.
  • با انجام این نوع لیزر که یک روش بسیار موثر است از رشد موها به صورت دائم یا در طولانی مدت جلوگیری خواهید کرد و رشد موها در ناحیه لیزر شده کاهش چشم گیری خواهد داشت.
  • در استفاده از لیزر برای نقاط مختلف بدن مانند زیر بغل، شکم، کمر، پاها و… هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید هر نقطه از بدن با هر اندازه و ابعاد، لیزر کنید.
  • با استفاده از لیزر دست و پا دیگر خبری از زخم، برش و جای جوش نخواهد بود چراکه مکانیزم لیزرها فقط بر فولیکول مو اثر دارد و دیگر دغدغه برای شما ایجاد نخواهد کرد.
  • لیزر دست و پا بسیار کارآمد بوده با یک دوره درمانی تا ۸۰ درصد موهای زائد از بین خواهند رفت.
  • این روش برای شما خسته کننده و دردآور نخواهد بود چراکه به سرعت و بدون درد صورت می‌پذیرد اما باید توجه داشت که برای خلاصی از موهای زائد به بیش از یک جلسه نیاز دارید که این جزئی از فرایند درمان می‌باشد.
  • فرایند لیزر کردن اگر با دستگاهی مناسب و به صورت صحیح صورت بگیرد بسیار کارآمد تر و بدون خطرتر از روش‎‌های دیگر می‌باشد.
در خانه لیزر کنید و لذت ببرید

شاید تعب کنید که چطور ممکن است دستگاهی به آن بزرگی و با آن قیمت را تهیه کرده به خانه ببریم؟! باید گفت شرکت هما سنتر اقدام به تولید لیزرهای خانگی با حجم بسیار کوچک و با قیمتی فوق‌العاده مناسب، نموده است و شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی در خانه با کمترین هزینه و امکانات لیزر دست و پا خود را انجام دهید. این روش بسیار به صرفه و شگفت‌انگیز می‌باشد چرا که از بهداشتی بودن محیط خانه خود اطمینان دارید و نگران مشکلات پوستی نخواهید بود.

مراقبت از پوست پس از لیزر کردن!

ممکن است پس از لیزر دست و پا; مقدار کمی سوزش در نواحی تحت درمان احساس کنید که با استفاده از کمپرس آب سرد نه تنها قابل درمان است; بلکه به بهبود فرایند لیزر موها نیز کمک به سزایی خواهد کرد.

بدین صورت که کمپرس یخ تهیه نموده و بر روی محدوده لیزر شده قرار دهید با این روش تا حد زیادی این مشکل فروکش خواهد کرد. استفاده از ژل آلوئه‌ورا نیز موثر خواهد بود.

لیزر کنید و پوستی شاداب داشته باشید

امروزه دیگر روش‌های سنتی اصلاح موهای زائد مانند استفاده ازتیغ، ژیلت، پودر موبر، اپلاسیون و … پاسخگوی نیاز افراد نیست چراکه زمان زیادی را باید صرف انجام این کارها نمود و هم اینکه علاوه بر آسیب‌‌های زیادی که به پوست می‌رسد، طی مدت کوتاهی جوانه مو دوباره بر روی پوست ظاهر می‌شود.

 

کلینیک لیزر پیشرو در آفرینش زیبایی

۱۷ بازديد

همه ­ی افراد با گذر زمان شاهد از دست دادن زیبایی و طراوت پوست خود هستند. از گذشته تا کنون همواره به دنبال روش­هایی هستیم که با کم­ترین عوارض و بیش­ترین ماندگاری، بتوانیم سلامت پوست خود را حفظ نمائیم. عوامل زیادی در زیبایی چهره­ ی شما مانند تغذیه، ورزش، فعالیت بدنی و استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی مناسب موثر هستند. اما از جمله مراقب­های پوستی لازم برای حفظ طراوت و شادابی، مراجعه به کلینیک لیزر است.

هدف اصلی این درمانگاه ­ها به طور اختصاصی تامین زیبایی شما، به کمک دستگاه­های پیشرفته و مدرن است. با مراجعه به این مراکز دیگر نگران زیبایی و جوانی از دست رفته­ی خود نباشید. زیرا که به طور دائمی با تکمیل دوره ­ی درمان دوباره آن را به دست خواهید آورد.

دستگاه لیزر اختراعی شگفت انگیز در خدمت انسان

حتما تاکنون واژه­ی لیزر به گوشتان خورده است و تا حدودی با آن آشنایی دارید. جالب است بدانید، لیزر دستگاهی است که در سال ۱۹۶۰ توسط تئودور اچ میمن در آزمایشگاه­های تحقیقاتی هیوز ساخته شد. لیزر با سایر منابع نوری متفاوت است. دستگاه لیزر می­تواند نور را به طور منسجم بر روی یک نقطه متمرکز کند و این انسجام کمک می­کند تا پرتوی لیزر قادر به طی مسافت­ه ای زیادی باشد.

به­ علاوه این ویژگی قدرت نفوذ بالایی را برای لیزر ایجاد می­کند. قابلیت­های فوق­ العاده­ ی دستگاه لیزر سبب شده مصارف متعددی در زمینه­ های مختلف همچون فضایی، صنعت و پزشکی دارا باشد. در واقع می­توان اقرار کرد که یکی از مهم‌ترین و سودمند­ترین عرصه­ هایی که به­طور خاص از دستگاه لیزر در آن استفاده می­شود، حوزه­ی پزشکی است.

کلینیک لیزر از مراکز استفاده­ ی این دستگاه­ها، با مدرن­ترین و پیشرفته­ترین تکنولوژی دنیا است. در این کلینیک­ها از پرتوی­ لیزر بصورت کنترل شده برای رفع مو­های زائد، درمان جوش، آکنه، لک صورت و به­طور کل در جهت بهبود بهداشت پوست استفاده می­شود.

آیا لیزر می تواند مشکلات پوستی را رفع کند؟

در جواب این سوال که آیا لیزر قادر به رفع مشکلات پوستی است یا خیر؟ باید اعتراف کرد که بله. لیزر به طور عمده و در حدود هشتاد درصد می­تواند مسائلی مانند لک­ صورت را رفع نماید. خوشبختانه با اختراع دستگا­های مختلف لیزر با ابعاد و مزیت­های گوناگون دیگر بهانه­ای برای رد این ادعا وجود ندارد.

 شما برای درمان مشکلات پوستی خود هم می­توانید به کلینیک لیزر مراجعه کنید و هم دستگاه­ های لیزر خانگی را تهیه نمائید. از مزیت­های فوق­العاده­ ی این دستگاه­های لیزر خانگی آن است با تهیه­ی آن دیگر نیازی به صرف وقت برای مراجعه­ به کلینیک نیست.

کلینیک لیزر در تهران

شما به راحتی و هر زمان که مایل بودید می­توانید به بهداشت پوست خود بپردازید. از طرفی در هزینه­ های درمان خود به طور قابل ملاحظه­ای صرفه­ جویی خواهید کرد. این دستگاه­ها بر اساس اینکه چند نوع مصرف متعدد داشته باشند به انواع تک کاره یا چند کاره تقسیم می­شوند که لازم است قبل از خرید دستگاه ابتدا نیاز واقعی خود را شناسایی کنید.

انواع دستگاه لیزر

به طبع هر مشکلی راه حل مخصوص خود را می­طلبد. اگر شما نیز نگران مسائل پیش آمده در زیبایی خود هستید بی­ شک بهترین راه مراجعه به کلینیک لیزر و دریافت مشاوره­های سودمند متخصصان این عرصه است. به طور کلی برای هر بر طرف کردن هر مشکل پوستی از یک نوع دستگاه با شدت متفاوت پرتو­ی لیزر استفاده می­شود.

در واقع شما متناسب با مسئله­ی پیش آمده، شناخت پوست خود، حساسیت و ویژگی­های خاص آن تصمیم به انتخاب روش درمان می­گیرید. به یاد داشته باشید اگر دستگاه را به درستی و با توجه به نیاز خود تهیه نکنید، تنها به پوست و سلامتی خود بیشتر آسیب خواهید زد. پس به توصیه­ های متخصصان اهمیت دهید و انتخابی مطمئن را رقم بزنید.

میخوای دستگاه لیزر خونگی داشته باشی که از شر موهای زائد خلاص شی؟ برای خرید لیزر خونگی کلیک کن

دستگاه لیزر خانگی

شاید همه­ ی افراد برای رفع مشکلات پوستی خود نتوانند به کلینیک لیزر مراجعه کنند. اما برای این دسته از مراجعان به طور ویژه دستگاهی طراحی شده که همان خدماتی را ارائه می­دهد که شما تنها با مراجعه مستقیم به کلینیک قادر به دریافت آن هستید. شما می­توانید این دستگاه را به هر جا که مایل هستید و برای هر نقطه از بدن آن را استفاده کنید.

ویژگی خارق العاده­ای که این دستگاه دارد آن است که مجهز به سنسور تشخیص رنگ مو و پوست بوده و تنها اگر دستگاه مناسب پوست شما باشد، اجازه دارید فرایند را تکمیل کنید. استفاده از دستگاه لیزر خانگی هیچ دردی ندارد و گاهی نیز با درد بسیاری همراه است. اما نگران نباشید به تدریج درد کم­تر می­شود زیرا با ادامه­ ی دوره ­ی درمان مو­ها نازک­تر و نرم­تر می­شوند.

چگونگی عملکرد لیزر روی پوست

عده ­ای بر این باورند که لیزر خود سبب ایجاد مشکلات پوستی و گاهاً انجام آن باعث سرطان پوست می­شود. اما علم پزشکی، این باور غلط را رد می­کند. برای مثال برای رفع مو­های زائد بدن در کلینیک لیزر، این پرتو­ها با طول موج مشخصی در یک راستا روی فولیکول پوست تابیده می­شوند. فولیکول­ها ارگان­هایی هستند که وظیفه­ی تولید مو­های زائد بدن را دارند.

 این تابش به قدری عمیق نیست که بر روی بافت درونی پوست تاثیر گذاشته و سبب ایجاد مشکلاتی شود، فقط پیاز مو را سوزانده و مانع از رشد مجدد این موهای زائد می­شود. در واقع برای هر نوع مشکل پوستی روش درمان متفاوت است. بهترین روش برای درمان جوش و آکنه­ ی صورت استفاده از لیزر است. در این نوع مشکل با نابودکردن میکروارگانیسم­ های عامل آکنه و یا با از بین بردن غدد چربی زیر پوست، قادر به درمان خواهیم بود.

شما لایق بهترین کلینیک های لیزر هستید

هر فردی توجه خاصی به زیبایی و نشاط پوست خود دارد. لازم است تا در درمان و رفع مشکلات پوستی خود کوتاهی نکنید. فقط با یک انتخاب و مراجعه به کلینیک لیزر می­توانید از شر جوش، آکنه، لک و موهای زائد پوست خلاص شوید. در واقع هر آنچه که تا کنون سبب آزار و اذیت شما در نواحی پوستی شده است با تکمیل فرایند درمان رفع خواهد شد.

شما به اندازه­ی کافی از راه­ هایی همانند اصلاح، موچین و کندن برای ایجاد طراوت پوست استفاده کرده ­اید ولی آیا به طور قطع و کامل و با کمترین عارضه قادر به برطرف کردن مشکلات پوستی خود بوده­ اید؟ پیشنهاد ویژ­ه­ی ما به شما استفاده از لیزر است. به کمک دستگاه ­های لیزر، زیبایی خود را به طور کامل بازیابید.

مزیت­ های لیزر نسبت به روش های دیگر

به راستی چرا باید برای درمان و حل مسائل پوستی خود سراغ دستگاه ­های لیزر برویم؟ یکی از اصلی­ترین دلایل آن است که در این عرصه متخصصین لیزر درمانی با فناوری­های پیشرفته و به­روز دنیا به درمان مشکل شما می­پردازند. اتفاقی که همه روزه در کلینیک لیزر می­افتد نیز آن است شما سلامت پوستی خود را به دست متخصصان این حوزه که دانش و تجربه­ ی کافی در درمان دارند می­سپارید.

 از مزیت­های دیگر لیزر می­توان به کاهش دائمی موها، کاهش موهای در حال رشد، راحت و ایمن بودن روش درمان اشاره کرد. نکته­ای دیگر که در لیزر درمانی حائز اهمیت است آن است که در کلینیک­های لیزر قبل از شروع پروسه­ ی درمان، نوع پوست فرد مورد آزمایش قرار می­گیرد تا با توجه به آن و بررسی حساسیت­ها و ویژگی­های پوست­، نوع دستگاه مورد استفاده و دوره­ی درمان به خوبی روشن شود.

قبل و بعد از مراجعه به کلینیک لیزر رعایت چه نکاتی الزامی است؟

قبل از مراجعه به کلینیک لیزر بایستی به مواردی مهم توجه کنید که در صورت عدم رعایت ممکن است خسارت جبران ناپذیری به زیبایی خود متحمل شوید. این نکات از قبیل:

  • قبل از مراجعه به کلینیک حتما موهای زائد محل درمان را به خوبی بتراشید
  • تا ۴ هفته قبل از قرار ملاقات، خود را اپیلاسیون نکنید. زیرا با این کار رنگدانه­ های فولیکول پوست تخریب و در هنگام لیزر به راحتی قابل تشخیص نبوده و درمان موثر نخواهد بود.
  • از تابش مستقیم نور خوشید به پوست خود خودداری نمائید و همیشه با کرم ضد آفتاب از پوست خود محافظت نمائید.
بعد از قرار ملاقات و انجام و تکمیل فرایند درمان نیز رعایت نکاتی الزامی است. که به موارد ذیل توجه فرمائید:
  • بیشتر از قبل مراقب پوست خود باشید. ممکن است در نواحی که تحت درمان قرار گرفته­ اند، هر گونه قرمزی یا حساسیت ایجاد شود که البته بعد از گذشت ۴ یا ۵ روز، پوست به حالت عادی خود برخواهد گشت.
  • به مدت ۲۴ ساعت پس از درمان از اصلاح، تعریق زیاد، شنا، لایه ­برداری و سونا اجتناب کنید.
  • با مشورت متخصص، از مواد آرایشی و بهداشتی مناسبی را برای تسکین درد و بهبود سریع مناطق درمان شده استفاده نمائید.

راهنمای تخمین قیمت لیزر صورت مردان

۱۹ بازديد

در گذشته فقط خانم‌ها به کلینیک‌های پوست و مو مراجعه می ‌کردند ولی امروزه تعداد مردانی مراجعه کننده روز به روز بیشتر می‌شود.با توجه به تفاوت‌های فیزیکی موجود بین زن ومرد و نوع عارضه و مشکل قیمت لیزر صورت مردان و زنان شاید مقداری متفاوت باشد.

نقش شما در تعیین قیمت فقط در انتخاب پزشک و کلینیک است و قیمت لیزر صورت مردان به عوامل مختلفی بستگی دارد که تصمیم گیرنده درباره‌ی نوع لیزر و تعداد جلسات و مدت آن نقش اساسی دارد توسط پزشک گرفته می‌شود.

 بعضی از افراد برای کاهش قیمت لیزر صورت مردان به مراکز نا معتبر مراجعه می‌کنند که باعث بروز مشکل می‌شود.

کاربرد انواع لیزرها

لیزر‌ها کاربردهای مختلفی دارند که هر کدام مزایا خود را دارد و راحل یک مسئله است. از لیزر برای از بین بردن موی زائد جوانسازی از بین بردن جای لک و…استفاده می‌شود.

لیزر جای جوش و لک  برای مردان

همان طور که خانم ها از لک‌های مربوط به جای جوش یا دیگر لک‌ها مثل کک ومک یا لک‌های ناشی از آفتاب رنج می برند؛ این لک‌ها برای مردان نیز ناخوشایند است. بعضی از مردان از ریش به عنوان یک پوشش استفاده می‌کنند تا این لک ها را پنهان کنند.اما این یک راه حل نیست.یکی از راه های موثر برای از بین بردن جای جوش استفاده از لیزر است.که انواع مختلفی دارد که برای هر کدام قیمت لیزر صورت مردان متفاوت است.

روش تخریبی و غیر تخریبی برای از بین بدن لک

لیزر به دو صورت تخریبی یا غیر تخریبی عمل کرده و سعی در از بین بردن لک یا جای زخم دارند.

روش تخریبی لایه بیرونی پوست رو مورد هدف قرار می‌دهد به طوری که با از بین بردن لایه‌ی بیرونی، لایه‌های زیرین را مجبور به کلاژن سازی و تقسیم می‌کند.این روش دوران نقاهت طولانی تری دارد.

در روش غیر تخریبی سلول های لایه‌ی زیرین مورد هدف واقع می‌شود به طوری که با تولید گرما این سلول ها را مجبور به فعالیت و کلاژن سازی می‌کنند.هر چند دوره نقاهت در این روش مدت کمتری است ولی به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد. امروزه بیشتر از روش غیر تخریبی برای از بین بردن جای جوش و لک استفاده می‌کنند. قیمت لیزر صورت مردان با توجه میزان آسیب دیدگی و تعداد جلسات و حتی نوع لیزر متفاوت است‌.

میخوای دستگاه لیزر خونگی داشته باشی که از شر موهای زائد خلاص شی؟ برای خرید لیزر خونگی کلیک کن

لیزر جوانسازی صورت مردان

لیزر یک روش غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست است که به دلیل زمان نقاهت کم و عدم نیاز به مراقبت‌ها ویژه مورد توجه مردان واقع شده است.در این روش با کمک گرفتن از اشعه های لیزر سعی در تحریک کلاژن سازی و ازبین بردن چین و چروک می‌شود که با توجه به نوع پوست و میزان چین و چروک به تعداد جلسات متفاوتی نیاز است ولی به طور معمول ۳ تا ۵ جلسه لیزر درمانی مفید واقع می‌‌شود؛‌ در نتیجه قیمت لیزر صورت مردان برای جوانسازی متفاوت است. بعد از جلسه جوانسازی، پوست مقداری ملتهب و قرمز می‌شود که بعد مدت کوتاهی بر طرف می‌شوند.

لیزر برای از بین بردن خال و خاکوبی

در این روش، لیزر رنگدانه‌های پوست را مورد هدف قرار می‌دهد و آنها را کوچک می‌کند تا جایی که از بین روند. نتایج  و قیمت لیزر صورت مردان به منظوراز بین بردن خال به میزان عمق، رنگ و نوع آن بستگی دارد. با استفاده از این روش می‌توان خالکوبی‌ها را نیز از بین برد که به جلسات متعدد نیاز است.

لیزر موهای زائد

به همه موهای بدن بجز موی سر و ابرو و مژه ،می‌توان موی زائد گفت. در چند سال اخیر از بین بردن موهای زائد بدن با استفاده از لیزر در بین خانم‌ها محبوبیت زیادی داشته که این محبوبیت رفته رفته به مردان نیز سرایت کرده است. لیزر نوری متمرکز شده هست که به فولیکول مو اثر می‌کند و آن را تخریب می‌کند تا از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کند. قیمت لیزر صورت مردان به دلیل تراکم بیشتر،معمولا بیشتر از زنان است.

مردان برای از بین بردن موهای زائد قسمت گردن، پشت، کمر، بازو،ق فسه سینه، ناحیه تناسلی، شکم، گوش و بینی، زیر بغل، دست و پا و یا ریش صورت و آنکارد کردن آن از لیزر استفاده می‌کنند که قیمت آن بسته به شرایطی متفاوت است. برای نمونه قیمت لیزر قفسه سینه با قیمت لیزر صورت مردان  تفاوت دارد.

لیزر موهای زائد برای کدام مو‌ها مناسب است؟

بهترین کاندید لیزر موی زائد افراد با پوست روشن و موی تیره هستند. لیزر برای موهای بور، قرمز یا نارنجی و سفید اثر ندارد و باید از روش‌های دیگر مثل هیدرولیز استفاده کرد که در آن صورت قیمت آن با قیمت لیزر صورت مردان متفاوت خواهد شد.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

هم برای خانم و هم برای آقایان، معمولا به منظور حذف موهای زائد، باید هر ۶ الی ۸ هفته به مدت یک سال  لیزر درمانی صورت گیرد که بعد از بین رفتن فولیکول ها سالانه یک یا دو بار برای پیشگیری از رشد مجدد فولیکول‌ها، نیاز به لیزر است. پس تفاوت بین قیمت لیزر صورت مردان با زنان مربوط به مدت زمان هر جلسه یا تعداد شات‌ها است.

آمادگی قبل و بعد لیزر

حتما این نکات رو مد نظر قرار دهید.

موهای خود را اصلاح کنید

از آنجایی که لیزر از مو عبور می‌کند و به ریشه اثر می‌کند هر چقدر موها کوتاه‌تر باشند انرژی بیشتری جذب ریشه موها می‌شود و لیزر موثرتر است.

از آفتاب دوری کنید

تا سه هفته قبل از اولین جلسه لیزر درمانی باید از آفتاب دوری کنید چون در اثر برنزه شدن پوست صورت یا بدن،میزان اثر بخشی لیزر کم می‌شود و قیمت لیزر پوست صورت مردان یا بدنشان بیشتر می‌شود از طرفی پوست صورت آسیب پذیر تر می‌شود.

انتخاب لیزر متناسب با پوست

برای هر نوع پوست و با رنگ‌های متفاوت ،لیزری با شدت متفاوت نیاز است که با کمک پزشک متخصص بایستی انتخاب شود. ممکن است برای قسمت یکسان مثل صورت، به دلیل تفاوت‌های ذکر شده قیمت لیزر صورت مردان متفاوت باشد.

دوش بگیرید

بدن در اثر عرق کردن و تولید چربی، دچار کثیفی می‌شود.برای اثر بخشی بهتر و همچنین از نظر نظافتی توصیه می‌شود قبل جلسه لیزر درمانی حتما دوش بگیرید.

مراقبت های ۴۸ ساعته

چون پوست مورد درمان واقع شده و آسیب دیده تا ۴۸ ساعت بعد لیزر کردن نباید به سرکار برویید و زیر آفتاب قرار بگیرید. همچنین از رفتن به سونا و حمام آب گرم خودداری کنید.

لباس راحت بپوشید

برای کاهش اثر سوزش ناشی از درمان بهتر است از لباس‌های گشاد استفاده کنید تا بهبودی زور حاصل شود.

دستگاه لیزرخانگی و کاهش قیمت لیزر صورت مردان

برای اثر بخشی روش های لیزری،نیاز به چندین جلسه مراجعه به پزشک یا کلینیک زیبای است اما مردان به دلیل  مشغله‌ی کاری و محدودیت های شغلی، اغلب نمی‌توانند به طور مرتب و سروقت به جلسه‌ی لیزردرمانی خود برسند.

بهترین گزینه در این شرایط تهیه و استفاده از دستگاه لیزر خانگی است. این دستگاه ها انواع مختلفی به منظور جوان سازی پوست،از بین بردن جوش و لک و از بین بردن موهای زائد دارد. با توجه به نیازتان،می توانید مدل‌های سه کاره یا دو کاره تهیه کنید و قیمت لیزر صورت مردان را کاهش دهید.

قیمت لیزر صورت مردان

عواملی مختلفی در تعیین قیمت لیزر صورت مردان نقش دارد که به چند مورد اشاره می‌کنیم.

  • محدوده لیزر درمانی:هر چقدر محلی که لیزر می‌شود بزرگ تر باشد، در نتیجه قیمت نیز بیشتر می‌شود.
  • تعداد جلسات:هرچقدر تعداد جلسات بیشتر شود قیمت نیز بیشتر می‌شود.
  • پزشک و کلینیک انتخاب شده:بهتر است به کلینیک‌ها و پزشکان با تجربه مراجعه کنید هر چند امکان دارد هزینه‌ی درمان متفاوت باشد.
  • هزینه خدمات ارائه شده:استفاده از مواد بی‌حس کننده و یا ژل‌های ضد التهاب یا دیگر خدمات هزینه‌هایی دارند که در قیمت تاثیر گذار است.
  • هزینه بعد لیزر درمانی: امکان دارد به منظور کاهش عوارض و بهبود سریع تر التهاب پزشک توصیه‌های کند که مستلزم صرف هزینه باشد.

لیزر آقایان تهران و شایعات مربوط به آن

۱۷ بازديد

با توجه به بالا رفتن آگاهی مردم و فاصله گرفتن از عقاید پوچ و شایعات عجیب، امروزه مردان نیز به مراکز و کلینیک‌های لیزر آقایان تهران مراجعه می‌کنند. در مراکز لیزر آقایان خدمات جوانسازی، از بین بردن مو‌های زائد و رفع لک وجای جوش و… ارائه می‌شود.

از بین بردن موی زائد، لک و جای جوش یا جوانسازی نیاز به چندین بار مراجعه به کلینیک‌های لیزر دارد که مستلزم هزینه است. اما با خرید دستگاه لیزر خانگی می‌توانید همهٔ این کار‌ها را در خانه‌ خود انجام دهید.

چرا مردان موی صورت را لیزر می ‌کنند؟

چون همیشه مردان را با ریش و سبیل دیده‌اید شاید برایتان جای تعجب باشد که چرا مردان موی صورت خود را لیزر می‌کنند. در این بخش چند دلیل شایع برای انجام اینکار گفته می‌شود:

  • صورت بعضی از مردان خیلی پو مو است طوری که از گردن شروع می‌شود و تا گونه‌ها پیش می‌رود، در این صورت افراد صورت خود را با لیزر آنکاراد می‌کنند.
  • بعضی دیگر نیز به دلیل تاس شدن سر می‌خواهد دیگر ریش هم نداشته باشند.
  • عده‌ای نیز از اصلاح روزانه خسته شده‌اند و ترجیح می‌دهند ریش نداشته باشند.
  • البته افراد زیادی برای از بین بردن موهای زائد قسمت بینی و گوش و قسمت بالایی گونه اقدام به لیزر درمانی می‌کنند. این مدل لیزر آقایان بسیار طرفدار دارد، چراکه از شاخصه‌های تمیزی، نداشتن موی گوش و بینی است.

مزایای لیزر دائمی موی زائد

از لیزر برای از بین بردن موهای زائد همه‌ی قسمت‌های بدن می‌توان استفاده کرد. لیزر آقایان تهران چون باعث کاهش دائمی مو می‌شود دیگر دردسر‌های از بین بردن مو‌های زائد را ندارید و زمانتان نیز برای این کار هدر نمی‌رود‌. از طرفی باعث کاهش هزینه‌ها در دراز مدت می‌شود.

برای بعضی از قسمت‌ها به دلیل حساسیت بالا، پزشکان توصیه‌هایی می‌کنند برای مثال به منظور حساسیت غدد لنفاوی در زیر بغل توصیه می‌شود از موم یا و وکس برای از بین بردن موی زائد این قسمت استفاده نشود ولی برای لیزر این محدودیت‌ها وجود ندارد و یک روش ایمن و تأیید شده از FDA است.

لیزر موی زائد برای کدام جنس مو مناسب نیست؟

معمولاً لیزر موی زائد برای موهای سیاه بیشتر اثر می‌کند چون رنگدانه‌های آن، انرژی لیزر را جذب می‌کنند. افراد با موهای سفید، خاکستری و قرمز نمی‌توانند با استفاده از لیزر آقایان تهران اقدام به حذف دائمی مو‌های زائد خود کنند.

آیا لیزرمو‌های ناحیه تناسلی مردان باعث سرطان یا ناباروری می ‌شود؟

همه ما درباره لیزر‌های ناحیه تناسلی شایعاتی شنیده‌ایم؛ مثلاً که اگر کسی از لیزر در این قسمت بدن استفاده کند دیگر بچه ‌دار نمی‌شود یا اینکه لیزر ناحیه تناسلی باعث سرطان می‌شود.

همه‌ این شایعات مبتنی بر نا آگاهی ما است، چراکه این لیزر‌ها مثل لیزر‌های جراحی نیستند که به لایه‌های عمیق نفوذ کنند بلکه فقط ۳ الی ۴ میلی می‌تواند نفوذ کند و به دلیل وجود رنگدانه، جذب فولیکول مو می‌شود و سعی در تخریب آن دارد. اگر برای لیزر درمانی به مراکز معتبر لیزر آقایان تهران مراجعه کرده باشید؛ لیزر ناحیه تناسلی سرطان یا ناباروری ایجاد نمی‌کند؛ چرا که لیزردرمانی توسط افراد ناشی می‌تواند خساراتی جبران ناپذیری برای افراد ایجاد کند.

تعداد جلسات و قیمت لیزر آقایان تهران

معمولاً هرچه مو‌های بدن ضخیم‌تر باشند به تعداد جلسات لیزر بیشتری نیاز است. موی مردان به دلیل هورمون‌های موجود ضخیم‌تر و بیشتر از مو‌های بدن زنان است. این امر باعث می‌شود به تعداد جلسات لیزر بیشتری نسبت به خانم‌ها نیاز داشته باشند. در نتیجه هزینهٔ لیزر برای آقایان بیشتر از خانم‌ها است.

میخوای دستگاه لیزر خونگی داشته باشی که از شر موهای زائد خلاص شی؟ برای خرید لیزر خونگی کلیک کن

عوارض لیزر آقایان تهران

لیزربه فولیکول مو آسیب وارد می‌سازد و بدن هر شخص سالمی در برابر آسیب وارده یک واکنش نشان می‌دهد این واکنش در حالت معمول قرمزی و التهاب پوست است. این عوارض بعد از سه تا پنج ساعت کم می‌شوند و بعد دو روز کاملا از بین ‌می‌روند.

ممکن است بعد لیزر احساس کنید قسمت‌های از پوستتان روشن‌تر یا تیره‌تر شده که آن هم بعد مدت کوتاهی از بین می‌رود و در موارد خیلی نادر امکان پوسته پوسته شدن پوست وجود دارد که در اثر خشکی پوست است و خیلی زود بر طرف می‌شود و مسئله نگران‌ کننده نیست. به منظور کاهش عوارض بعد لیزر می‌توانید از کمپرس یخ برای قسمت‌های ملتهب و قرمز استفاده کنید.

البته همه موارد گفته شده فوق مربوط به عوارض ناشی از لیزر آقایان تهران است که توسط افراد متخصص انجام شده است. اگر در مراکز و کلینیک‌های نامعتبر به بهانه‌ی ارزان بودن، اقدام به لیزر درمانی کنید؛ ممکن است عوارض شدیدی مثل سوختگی و اسکار و زخم در پوستتان ایجاد شود که بسیار ناخوشایند است و پشیمانی به همراه خواهد داشت.

نقش مهارت و تجربه درکاهش عوارض ناشی از لیزر

هرچقدر طول موج لیزر بیشتر و مدت هر پالس کمتر باشد عوارض لیزر کمتر می‌شود؛ چرا که انرژی کمتری منتقل می‌شود و درنتیجه به تعداد پالس‌ها و تعداد جلسات بیشتری نیاز است.

تنظیم طول موج مناسب و مدت نگهداری هر پالس به تجربه‌ کسی مربوط است که لیزر درمانی می‌کند چرا که باید طول موج و مدت نگهداری را طوری تنظیم کند که نه عوارض زیاد باشد و نه تعداد جلسات خیلی زیاد شود؛ بنابراین برای لیزر آقایان تهران به افراد با تجربه و کاردان مراجعه کنید.

چرا مردان نیاز به خدمات پوست دارند؟

اگرچه زنان پوست حساس‌تری نسبت به مردان دارند اما پوست آقایان به دلیل شرایط زیر بیشتر آسیب می‌بینند:

  • قرار گرفتن در معرض نور آفتاب
  • قرار گرفتن در معرض آلودگی‌ها
  • عدم استفاده از ضدآفتاب و مرطوب‌کننده‌ها
  • داشتن استرس کاری و شغلی بیشتر نسبت به اکثر زنان
  • استعمال دخانیات یا الکل‌ها
  • بی‌خوابی ناشی از شرایط شغلی

همه‌ موارد فوق باعث ایجاد چین و چروک و تیرگی پوست آقایان می‌شود. بنابراین با مراجعه به مراکز لیزر آقایان خدمات مربوط به لایه‌برداری و جوانسازی پوست را دریافت می‌کنند.

لیزر موی مردان به همراه لیست قیمت لیزر آقایان

۲۳ بازديد

لیست قیمت لیزر آقایان ؛ لیزر موهای زائد که امروزه به روشی محبوب برای از بین بردن مو‌های بدن تبدیل شده است که یکی از راهکارهای بی‌نقص برای رسیدن به بدنی سالم و زیبا می‌باشد. شاید فکر کنید لیزر تنها برای از بین بردن مو‌های نواحی خاص بدن استفاده می‌شود، اما این روش برای حذف تمامی مو‌ها کاربرد دارد.

جالب است بدانید که برخی از افراد از لیزر مو‌های سر استفاده می‌کنند تا به طاسی کامل برسند. در این مقاله علاوه بر بررسی لیزر و روش‌های انجام آن، لیست قیمت لیزر آقایان و فواید لیزر مو‌های زائد را بررسی خواهیم کرد.

لیزر مو‌های زائد چیست؟

لیزر مو‌های زائد در واقع روشی کلینیکی برای حذف تمامی مو‌های بدن است که در آن اشعهٔ نوری پرانرژی به پوست تابیده و با اثرات شیمیایی باعث غیرفعال شدن چرخه‌ی رشد مو‌ها می‌شود. به دلیل برد کوتاه و بی‌خطر بودن این نوع تابش، در طول دوره لیزر هیچ آسیبی به پوست وارد نخواهد شد. اما این امنیت به شرط انجام لیزر در محلی تأیید شده و با دستگاه و اپراتور مناسب می‌باشد.

قیمت لیزر باتوجه به حجم موهای زائد و همچنین کلینیک انجام دهنده متفاوت خواهد بود. در واقع عوامل بسیاری در تعیین لیست قیمت لیزر آقایان موثرند اما توجه داشته باشید که هزینه بالا صرفا بیانگر کیفیت بالا نیست.

لیزر چه اثری بر موهای زائد دارد؟

طی پروسه لیزر ارگان‌های کوچکی از بدن به نام فولیکول مویی مورد هدف قرار گرفته و از بین ‌می‌روند. انرژی و طول موج بالای این نوع لیزر باعث ایجاد حرارت در پیاز مو شده و فولیکول را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لیزر در واقع جذب رنگدانه‌های مو می‌شود که تراکم این رنگدانه‌ها در پیاز مو بسیار بالاست و به همین علت در مدت زمان بسیار کوتاهی پیاز مو آسیب خواهد دید.

 

زمانی که فولیکول آسیب ببیند، ساقه مو تحت تاثیر قرار گرفته و ضعیف می‌شود. به همین علت در مراحل ابتدایی نیز ریزش مو را تجربه خواهید کرد. پس از این و در طول جلسات درمانی، آسیب‌های مکرر به فولیکول باعث مرگ آن شده و در نهایت مویی از آن رشد نمی‌کند.

این روش درمانی روشی بسیار عالی برای از بین بردن دائمی تمامی مو‌های بدن و صورت است که فواید بسیار دیگری چون روشن کردن و لایه ‌برداری پوست هم دارد. لیست قیمت لیزر آقایان شامل دستگاه‌های متنوعی است که هر یک درجه سفیدکنندگی متفاوتی خواهند داشت.

مزایای لیزر مو‌های زائد و لیست قیمت لیزر آقایان

لیزر مو‌های زائد در آقایان نسبت به بانوان زمان کمتری نیاز داشته و فواید بسیار بالایی برای خلاص شدن از شر تراکم بالای مو‌ها دارد. همچنین با توجه به لیست قیمت لیزر آقایان، هزینه این درمان برای آقایان بسیار مناسب است. یکی از اصلی‌ترین دلایل انجام لیزر در آقایان زیبایی و بهداشت پوست می‌باشد.

بسیاری از افراد از پرمویی و توزیع نامناسب مو‌ها در نواحی مختلف بدن رنج می‌برند. این موضوع همچنین باعث ایجاد خارش به خصوص در فصول گرم سال می‌شود که بهداشت و راحتی فرد را تهدید می‌کند. لیزر مو‌های زائد در این حالت بهترین انتخاب برای سلامت و زیبایی است.

 همچنین جالب است بدانید که با استفاده از لیزر قادر خواهید بود شکل‌دهی و آنکادر مو‌های صورت را نیز انجام دهید. در این حالت نیاز به اصلاح‌های مکرر و هزینه‌های اضافی را نخواهید داشت. مبلغ موردنیاز برای لیزر و شکل دهی صورت نیز بسیار مناسب و در حد هزینه پرداخت شده برای آرایشگاه خواهد بود.

این نوع لیزر به خصوص برای افرادی که ریش آن‌ها از پایین گردن تا بالای گونه‌ها ادامه دارد، روشی ایده‌آل محسوب می‌شود. قیمت لیزر ریش را می‌توانید از لیست قیمت لیزر آقایان استخراج کنید.

درمان بیماری ‌های پوستی در آقایان با لیزرو لیست قیمت لیزر آقایان

به غیر از زیبایی و بهداشت و راحتی اصلاح، پرمویی و بیماری‌های چون سودوفولیکولیت باربی یا التهاب کاذب ریش با استفاده از لیزر قابل درمان است. در این بیماری‌ها گاه مو‌ها به سمت داخل و یا به صورت نامنظم رشد کرده و باعث ایجاد ناراحتی و درد می‌شوند. حتی ممکن است مو از پوست خارج شود، به سمت پایین قوس بزند و از جای دیگر به پوست فرو برود و باعث التهاب شود.

خوشه‌هایی از جوش‌های قرمز یا سیاه رنگ ملتهب که کمی بعد از اصلاح روی گردن ظاهر می‌شوند، ناشی از همین مشکل هستند. در این حالت انجام لیزر با روشی سریع و مقرون به صرفه در مرکزی معتبر، تمامی مشکلات ناشی از پر مویی را در عرض چند جلسه درمان کرده و بهبود می‌بخشد.

 

لیزر چه اثری بر فولیکولیت های پوستی دارد؟

بیماری دیگر قابل درمان با لیزر فولیکولیت‌های مکرر پوستی در آقایان است. این افراد به طور مداوم دچار جوش‌های سرسفید و کوچکی می‌شوند که در واقع ناشی از التهاب فولیکول‌های مویی هستند. همانطور که گفتیم لیزر باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو می‌شود و بنابراین در پایان تمامی مشکلات ناشی از فولیکول‌ها درمان خواهند شد.

طول دوره درمانی در آقایان حدود ۶ تا ۸ جلسه درمانی با فاصله حدود ۲ ماه می‌باشد. لیست قیمت لیزر آقایان با توجه به نواحی لیزر شده و جنس مو متفاوت خواهد بود. در طی این جلسات بسیاری از مو‌ها در مرحله آنژن رشد و بقیه در مرحله خفته یا مرده قرار دارند.

بسیاری از مو‌ها بعد از دو هفته از اولین جلسه شروع به ریزش خواهند کرد و پس از آن فولیکول‌های جدید رشد می‌کنند که نیاز به جلسات بعدی را ایجاد می‌کنند. با رعایت تمامی نکات و انتخاب محل مناسب و مجرب برای انجام لیزر، پس از اتمام جلسات ۹۰ درصد از مو‌های زائد شما از بین خواهد رفت و به نتیجه مطلوب دست خواهید یافت. در لیست قیمت لیزر آقایان همچنین طول دوره‌های درمانی و نواحی لیزر قابل مشاهده است.

نکات انجام لیزر

پیش از انجام لیزر بایستی تمام مو‌های محل لیزر را اصلاح کرده و از بین ببرید. وجود ساقه مو در هر اندازه‌ای میزان اثرگذاری لیزر را کاهش داده و باعث جذب اشعه به ساقه خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که این اصلاح را با استفاده از موم یا وکس انجام ندهید؛ چرا که در این حالت فولیکول مو از بین رفته و اثرگذاری لیزر کاهش خواهد یافت.

در واقع به همین علت است که یک ماه قبل از انجام لیزر باید استفاده از موم و وکس را متوقف کنید. همچنین توجه داشته باشید که قبل از انجام لیزر، مو‌های خود را برنزه نکنید. این امر موجب آسیب‌پذیری بیشتر پوست خواهد شد.

نکته دیگر جلوگیری از مرطوب شدن پوست تا ۲ ساعت بعد از انجام لیزر است. سعی کنید بعد از انجام لیزر تا یک روز به حمام نرفته و محل لیزر را در معرض نور آفتاب و رطوبت قرار ندهید. در لیست قیمت لیزر آقایان تمامی نکات مهم قابل رعایت را خواهید دید.

در آخر توجه داشته باشید که دستگاه‌های مختلف مناسب پوست‌های مختلف می‌باشند. پیش از انجام لیزر نوع و رنگ پوست خود را در نظر داشته باشید. همچنین در انتخاب دستگاه و اپراتور مرکز انجام لیزر بسیار دقت کنید. عدم شناخت دستگاه و کیفیت کار انجام شده امکان آسیب به پوست و عوارض جبران نشدنی را خواهد داشت.

لیزر خانگی روشی مقرون به صرفه!

وقتی بحث از بین بردن و لیزر پیش می‌آید، دوست داریم در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه این کار را انجام دهیم. البته با توجه به لیست قیمت لیزر آقایان، انجام لیزر در کلینیک نیز به صرفه خواهد بود. اما اگر علاقه مند به نوآوری هستید، جالب است بدانید از وقتی دستگاه‌های خانگی روانه بازار شده‌اند، استفاده از آن‌ها زیادتر شده و بیشتر عموم افراد از این دستگاه‌ها برای از بین بردن لیزر استفاده می‌نمایند.

عوارض لیزر موهای زائد بدن

۱۹ بازديد

عوارض لیزر موهای زائد بدن، امروزه بسیاری از بانوان و حتی بعضی از آقایان از شیو و اپیلاسیون و بند انداختن و سایر راه‌هایی که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنند خسته شده اند و به لیزر رو آورده اند. اما همین افراد به خاطر افکار نادرست و غیرعقلانی به دوراهی رسیده اند که آیا لیزر انجام دهند یا نه؟ چرا که افراد زیادی، از ترس عوارض لیزر بدن بی خیال آن شدند.

اما ما اینجا هستیم تا به شما از لیزر و عوارض آن صحبت کنیم و شما را در تصمیمتان این که می‌خواهید لیزر انجام دهید یا خیر مطمئن سازیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد بدن چیست؟

به هرنوع موی ضخیم و تیره‌ای که در نقاطی از بدن مانند سینه، چانه، پشت لب و گلو رشد می‌کند، موی زائد می‌گویند که این موها به دلایل هورمونی یا ژنیتیکی در بدن رشد می‌کنند. اما بعضی از افراد هم هستند که موهای دست و پا و بیکینی و زیربغل که جز موهای طبیعی بدن می‌شوند هم برای آن‌ها آزار دهنده است و به جای شیو و اپیلاسیون به لیزر رو می آورند.

لیزر باعث کاهش موهای زائد و نازک تر شدن آن می‌شود که در این روش با استفاده از نور لیزر و گرمایی که از در اثر تابش به بدن منتقل می‌شود، به عمق مشخصی از پوست نفوذ می‌کند و فولیکول مو را نشانه می‌گیرد و به آن آسیب می‌رساند.

در واقع فولیکول مو اصلی ترین دلیل رویش مو است که آسیب رساندن به آن سبب می‌شود رویش مو متوقف شود و موهای زائد از بین برود. البته حتما قبل از انجام لیزر به پزشک متخصص مراجعه کنید که اگر مشکل هورمونی برای موهای زائد خود دارید، ابتدا آن را برطرف کنید. چرا که اگر مشکل شما هورمونی باشد و درمان نشود، جلسات لیزر برای شما بی‌فایده خواهد بود.

در لیزر موهای زائد، چون سلول‌های تولید کننده مو را نشانه گرفته می ‌شوند و به آن آسیب می‎رسانند همین امر سبب از بین بردن طولانی مدت و یا حتی دائمی آن‌ها می‌شود. اما واقعا در این راستا، عوارض لیزر بدن چیست و چه بر سر بدن و موهای آن می‌آید.

آیا لیزر موهای زائد صورت عوارض دارد؟

یکی از مهم ترین قسمت‌هایی که اکثر بانوان در رابطه با موهای زائد با آن درگیر هستند و بر زیبایشان تاثیر به سزایی دارد، صورت است. اصولا تحمل درد بند کردن یا وکس انداختن هفتگی برای بانوان سخت و طاقت فرسا است و باعث انواع جوش و آکنه و لکه صورت به مرور زمان می‌شود. همه‌ی این‌ها فقط در طی یک هفته تاثیر دارد و دوباره موهای زائد شروع به رویش می‌کند.

لیزر موهای زائد بدن

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان با آن از شر موهای زائد صورت خلاص شد و آن هم به صورت دائمی، فقط لیزر است اما سوال اینجاست از میان عوارض لیزر بدن کدام یک شامل صورت می‌شود؟

در ناحیه صورت به دلیل نازک و حساس بودن پوست صورت ممکن است همان لحظه بعد از لیزر شاهد کمی سوزش،التهاب و قرمزی باشید که البته با قرار گرفتن در یک محیط خنک و به دور از آفتاب، دقایقی بعد این عوارض از بین خواهد رفت.

اگر می‌خواهید عوارض لیزر کمتر در صورت شما نمایان شود بهتر است قبل از عمل لیزر، مقداری از کرم زینک اکساید را برروی صورت خود بمالید. ولی اطمینان داشته باشید این عوارض دائمی نیستند و بعد از پایان جلسات شما مشاهده خواهید کرد ، چگونه همه‌ی موهای زائد شما از بین خواهد رفت.

عوارض لیزر موهای زیر بغل چگونه است؟

یکی دیگر از قسمت‌های بدن که طرفداران زیادی برای لیزر آن دارند، زیر بغل است. چون پوست زیر بغل هم نازک و حساس است، با شیو کردن موهای زائد این ناحیه، به مرور زمان شاهد تیرگی پوست خواهید بود و اگر بخواهید اپیلاسیون کنید، در طولانی مدت خواهید دید که چگونه پوستتان افتادگی پیدا می‌کند و شل می‌شود.

پس بهترین راه برای از بین بردن دائمی موهای زیربغل هم لیزر است. از عوارض لیزر زیربغل این است که شاید در جلسات آخر به دلیل بالا رفتن گرما و دوز دستگاه، کمی التهاب و قرمزی و خارش ایجاد شود که بلافاصه پس اتمام همان جلسه از بین خواهد رفت.

تنها نکته‌ای که در عوارض لیزر زیربغل وجود دارد این است که گاهی ممکن است جای زخم در زیربغل بماند که علت آن هم این است که برخی افراد تازه کار بی دقتی می‌کنند و دستگاه را زیادی به سمت بالا نگه می‌دارند و این کار، به جای این که فولیکول مو را بسوزاند باعث سوختن پوست اطراف می‌شود و زخم ایجاد می‌شود.در برخی موارد هم ممکن است تغییر رنگدانه‌های پوستی در یک مدت زمان خاصی اتفاق بیفتد که در این زمان بهتر است از قرار گرفتن مستقیم در زیر نور آفتاب بپرهیزید.

عوارض لیزر بیکینی

عوارض لیزر موهای زائد بدن ؛ این بخش شامل بیکینی، خط باسن و باسن می‌شود. اکثریت بانوان از عوارض لیزر بر بیکینی بسیار واهمه دارند. چرا که بر اثر بی اطلاعی عوام این مسئله صورت گرفته که لیزر موهای بیکینی ممکن است باعث ناباروری و یا عامل سرطان در بانوان شود.

به همین دلیل مطالعات بسیار زیادی از عوارض لیزر بدن صورت گرفته است و طبق نظریه پزشکی متخصص پوست و دانشیار دانشکده پزشکی نیویورک، خانم الیزابت هیل، در رابطه با لیز موهای ناحیه بیکینی که  معتقد است: روش حذف موهای زائد بدن به وسیله ی نشانه قرار گرفتن یک رنگدانه در یک فولیکول مو انجام می‌شود و بعد روی همان رنگدانه کار می‌شود.

بنابراین اثری برروی باروری و سرطان نخواهد داشت. چرا که میزان نفوذ اشعه و گرمای لیزر به پوست کمتر از یک میلی متر است و این هیچ تاثیری برروی تخمدان‌ها و رحم نخواهد داشت.

یکی دیگر از متخصصان، دکتر میچل شوارتز هم بیان داشته که لیزر موهای زائد به این معناست که در این روش به هیچ عنوان نفوذ عمقی تر به دستگاه تولید مثلی و داخلی امکان پذیر نیست. او می‌گوید: انرژِی نور به وسیله رنگدانه‌هایی که در فیولیکول مو قرار دارند، سریعا در کسری از ثانیه جذب می‌شوند و از بین می‌روند و آن‌ها اصلا زمانی برای نفوذ عمیق تر ندارند.

تنها عوارض لیزر بدن در این قسمت، ناشی از لیزردر همان لحظه و کمی التهاب و قرمزی است که بعد از پایان همان جلسه از بین می‌روند. اگر تحمل درد برای شما سخت است، می‌توانید قبل از لیزر کمی کرم زینک اکساید استفاده کنید.

از بدترین عوارض لیزر بیکینی طبق تحقیقات، اثرات تغییرات پوستی رنگدانه دار می‌باشد که معمولا بعد از مدتی از بین رفته است و هیچ جای نگرانی ندارد. پس طبق این توضیحات متوجه شدیم که لیزر موهای بیکینی هیچ عوارضی بر ناحیه و دستگاه تناسلی و باروری ندارد.

عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان

عوارض لیزر موهای زائد بدن ؛ استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد ناحیه‌ی شرمگاهی برای مردان و بانوان یکسان است و تفاوت فاحشی ندارد.

در کل افرادی که (فارغ از جنسیت) پوست روشن تری دارند بهتر نتیجه می‌گیرند و از عوارض لیزر بدن در امان ترند. لیزر هیچگاه باعث درد در شما نمی‌شود اما ممکن است در آن ناحیه احساس ناراحتی داشته باشید. پس بهتر است از بی‌حسی موضعی ساعتی برای این قسمت استفاده کنید.

به جز همان عوارضی که قبلا گفته شد، عوارض حاد دیگری وجود ندارد. شما به این توجه داشته باشید که اگر حتی یک نفر بر اثر لیزر دچار عوارض جبران ناپذیری می‌شد، به هیچ عنوان وزارت بهداشت و درمان ایران، اجازه فعالیت هیچ یک از کلینیک‌های لیزر را نمی‌داد. به عنوان مثال مرکز سولاریوم که بعد از مدتی به علت عوارض خطرناک فعالیتشان ممنوع شد و الان به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند.

لیزر موهای دست و پا هیچ عوارضی ندارد

عوارض لیزر موهای زائد بدن ، در روش‌های سنتی برای از بین بردن موهای دست و پا از کرم‌های موبر یا شیو و اپیلاسیون استفاده می‌کردند که باز هم تاثیری در روند رویش دوباره مو نداشت و که عوارض آن درد، جوش زدن، ضخیم تر شدن موها، تیرگی و پوست مرغی شدن بود.

اما اگر بخواهیم از عوارض لیزر بدن بگوییم، شما باید قسمت دست و پا را از آن فاکتور بگیرید چرا که هیچ عارضه‌ای ندارد.

آیا لیزر شکم و کمر عوارض دارد؟

عوارض لیزر موهای زائد بدن ؛ در حالت طبیعی اکثریت خانم‌ها در قسمت شکم و سینه خود مویی ندارند و بیشتر به صورت کرک است اما اگر شما از آن دسته از بانوانی هستید که در این قسمت موهای زائد دارید به دلایل ارثی یا هورمونی، ابتدا به یک متخصص غدد مراجعه کنید تا منشأ آن پیدا شود، سپس به مرکز لیزر بروید و با خیال راحت لیزر کنید.

از عوارض لیزر بدن در این ناحیه همان سوزش و ناراحتی در هنگام لیزر است که که بعد از پایان یافتن همان جلسه کامل از بین می‌رود.

عوارض لیزر موهای بدن شامل چه نکاتی است؟

عوارض لیزر موهای زائد بدن ؛ طبق بررسی‌های انجام شده، تا الان هیچ عارضه مشخصی و در بدن افراد مشاهده نشده است و حتی گفته می ‌شود در بین روش‌های مرسوم، بهترین روش لیزر می باشد چرا که کمترین عوارض را برای بدن ایجاد می کند.

همان طور که قبلا اشاره کردیم فقط ممکن است در قسمت بیکینی احساس سوزش کنید یا در قسمت قفسه سینه به علت نازک بودن پوست نسبت به سایر نواحی کمی دچار قرمزی شود.

امام مهم ترین نکته این است که هیچ یک از عوارض لیزر بدن دائمی نیستند و پس از گذشت مدت زمانی از بین می‌روند.

در ادامه چند نکته بسیار ساده به شما گوشزد می‌کنیم که شما می‌توانید تنها دقایقی بعد از لیزر آن‌ها را انجام دهید تا دچار عارضه نشوید.
  • پوشیدن لباس راحت و ساده: چون بعد از لیزر پوست کمی حساس تر می‌شود بهتر است بعد از اتمام جلسه لباس خنک و نخی و آزاد بپوشید تا سایشی با پوست شما نداشته باشد.
  • بازگشت به خانه و استراحت: بهتر است بلافاصله بعد از لیزر به خانه بروید و در یک محل خنک استراحت کنید تا تعریقی نداشته باشید مخصوصا اگر در فصل تابستان این کار را انجام می‌دهید.
  • با آب خنک خود را بشویید: اگر قصد شستن خود را دارید از آب داغ استفاده نکنید تا پوستتان دچار سوزش نشود.
  • استفاده از کرم های ضد التهاب: کرم‌هایی نظیر زینک اکساید باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می‌شود . این پماد بهترین انتخاب برای سوختگی و سوزش ناشی از لیزر است.

لیزر خانگی و محدودیت ها و عوارض آن

عوارض لیزر موهای زائد بدن ؛ شاید برای برخی از خانم‌ها و آقایان رفتن به کیلینیک‌های لیزر به دلایلی دشوار باشد. به خصوص در شرایط شیوع کرونا که کمی خطر آفرین نیز خواهید بود. لیزرهای خانگی از اختراعات مهمی می باشند که به این منظور تولید شده اند. با داشتن یک لیزر خانگی احتیاجی به رفتن به کلینیک نخواهید داشت و در هر زمانی که بخواهید می توانید بدنتان را لیزر کنید.

کمپانی‌های تولید کننده دستگاه لیزر خانگی، سعی کرده‌اند که این دستگاه را با قیمتی ارزان‌تر در اختیار عوام قرار دهند. البته که قیمت آن کم نیست اما در نهایت از هزینه کل جلسات برای فرد، خیلی کمتر است. تمامی دستگاه‌های خانگی تحت عنوان لیزر از نوعی پرتو تقویت شده شبیه آی پی ال هستند که تا حدودی تاثیر دارند.

اما نکته ای که وجود دارد این است که شما نباید از آن برای ابروها، گوش‌ها، نواحی تناسلی، نوک پستان، صورت مردان و محل تاتو و خال و همچنین برای کودکان استفاده کنید. عوارض لیزر بدن که در بالا با آن اشاره کردیم برای لیزرهای خانگی هم صدق می کند. با خواندن دفترچه راهنمای موجود در داخل دستگاه می‌توانید از لیزر خانگی بهره ببرید.

لیزر پا؛ از شر موهای زائد و مزاحم خلاص شوید

۲۰ بازديد

لیزر پا؛ موهای زائد و برطرف کردن آن یکی از مسائلی است که اغلب ما انسان ها اعم از زن و مرد، جوان و بزرگسال درگیر آن هستیم. حتما تا کنون برای شما هم پیش آمده که دو یا سه روز بعد از اصلاح موهای زائد به بدن‌تان نگاهی بیندازید و ببینید که موها دوباره در آمدند. حالا شما مجبورید درست مثل چند روز پیش دوباره برای از بین بردن آن‌ها تلاش کنید.

دقیقا همین جاست که آرزو می‌کنید کاش هیچ وقت موهای زائدی روی پوست بدن‌مان نداشتیم. خبر خوب اینجاست که دیگر لازم نیست نگران درآمدن مجدد موهای بدن‌تان باشید ما اینجاییم تا با این مقاله پیشنهاد انجام لیزر پا را به شما بدهیم و بررسی‌های لازم را برای شما انجام دهیم.

از بین بردن موهای زائد

لیزر پا ، همه‌ی ما انسان‌ها در نقاط مختلف بدن‌مان موهایی داریم که آن‌ها را دوست نداریم. موهایی که در کودکی بسیار نازک و پس از بلوغ تازه خودنمایی می‌کنند و نبودشان باعث ظاهر زیباتر و داشتن پوستی شفاف و تمیزتر می‌شود.

 

از گذشته‌ی دور تا به اکنون وجود موهای زائد آزاردهنده بود و روی زیبایی ظاهر موثر واقع می‌شده است به خصوص موهای پا. اینجا هستیم تا چند روش برای خلاص شدن از دست موهای زائد از جمله روش‌های موقت و روش‌هایی دائم مانند لیزر پا را با هم مرور کنیم.

راه های موقتی از بین بردن موهای زائد

احتمالا شما هم چند روش از این روش‌ها را امتحان کردید و آشنایی تقریبی با این روش‌ها دارید. یکی از فواید روش‌های موقت از بین بردن موهای زائد بدن این است که به راحتی مواد و وسایل مورد نیاز در دسترس می‌باشد و هر موقع که بخواهید می‌توانید آن‌ها را به کار بگیرید. ظاهراً هم ارزان قیمت‌تر از روش‌های دائمی می‌باشد.

لیزر پا ؛ بعضی از این راهکارها هم نیازی به متخصص ندارند و خودتان به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما مسئله اصلی این است که باید بعد از مدتی دوباره این کار را تکرار کنید چون موها مجددا درمی‌آیند.

میخوای دستگاه لیزر خونگی داشته باشی که از شر موهای زائد خلاص شی؟ برای خرید لیزر خونگی کلیک کن
پودر موبر

یکی از روش‌ها استفاده از پودرهای موبر هستند. پودرهایی که اغلب بوی بدی دارند. این پودرها را باید با آب گرم مخلوط کرده و به صورت مایع غلیظی روی پوست خود بکشید و بعد از مدت زمان کافی آن را از روی پوست خود بردارید.

می‌بینید که موها همراه با لایه‌ای که برداشتید کنده می‌شود. ممکن است به این پودرها حساسیت داشته باشید حتما قبل از استفاده آن را امتحان کنید. در مجموع لیزر پا نسبت به این روش بهتر است.

خود تراش  برای از بین بردن موها

گزینه‌ی بعدی برای رفع موهای زائد انواع تیغ، ژیلت و خودتراش است. این روش باعث ضخیم‌تر شدن موها می‌شود. همینطور پس از اصلاح موهای تراشیده شده به زودی درمی‌آیند. برای استفاده از این روش حتما باید حواس‌تان را جمع کنید تا خودتان را زخمی نکنید که باعث خون‌ریزی و سوزش شود.

اپلاسیون یکی از راه حل ها

راهکار بعدی موجود اپلاسیون می‌باشد. در این روش موم را روی پوست به راه رشد موهای پوست کشیده و پارچه مخصوص اپلاسیون را روی آن می‌گذارند که خلاف جهت رویش مو بکشند. این کار باعث می‌شود مو از ریشه دربیاید اما کمی درد دارد. در این روش هم باید حواستان باشد که به متخصص همین حوزه بسپارید تا دچار خون مردگی و کبودی و گاها خونریزی نشوید.

راه‌ های دائمی رفع مو های زائد

لیزر پا ، در کنار روش‌های نام برده روش‌های دیگری مانند لیزر پا و بدن نیز وجود دارد که تقریبا به صورت دائمی جوابگوی این مسئله است. اما معمولا این راهکارها زمان بیشتری را برای درمان دائم لازم دارند. منظور از زمان بیشتر این است که اغلب متناسب با نوع پوست و موهای زائد بدن‌تان باید دوره‌ای را بگذرانید تا به طور کامل موهای زائد بدن‌تان رفع شوند.

الکترولیز

این روش یکی از روش‌هایی است که دوره‌ی یک ساله دارد و پس از این دوره به طور قطع رشد موهای زائد حدود ۷۵ درصد کاهش می‌یابد. به این روش که لیزر خانگی هم می‌گویند جریان الکتریکی مستقیما به فولیکول آسیب زده و باعث حذف موهای می‌شود.

این راه اغلب برای پوست‌های روشن جواب می‌دهد. اما به دلیل درد زیادی که دارد طرفداران کمتری نسبت به لیزر دارد.

لیزر پا و بدن

لیزر پا ؛ پرتوهای نوری که طول موج یکسانی دارند را لیزر می‌گویند. پرتوهای لیزر به عمق پوست نفوذ کرده و باعث از بین رفتن ریشه‌ی موهای زائد می‌شود.

این راهکار ایمنی بیشتری نسبت به لیزر خانگی دارد. همینطور دردسرهای کمتری در آن لحاظ می‌شود. در اینجا لیزر، پیاز موهای زائد را سوزانده و از بین می‌برد. این راهکار روی همه مدل و انواع رنگ پوست جواب می‌دهد و هیچ محدودیتی ندارد. لیزر پا تعداد جلسات کمتری نسبت به الکترولیز دارد و درد نسبتا کمتری نیز دارد. همینطور خطرات احتمالی آن هم کمتر است.

 

لیزر یکی از کم‌دردسر‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راهکارهای موجود است. حالا را می‌گوییم مقرون ه صرفه‌تر از سایر روش‌های نام برده است؟ در سایر روش‌ها شما به صورت موقت موهای زائد روی پوست بدن‌تان را برطرف می‌کنید و نیاز دارید به صورت مداوم به فکر از بین بردن موهای زائد باشید.

 

لیزر پا ؛ همینطور برای هر دفعه مواد جدید لازم دارید که این یعنی هر دفعه باید هزینه کنید که در طولانی مدت خودش هزینه‌ی زیادی می‌شود. در ضمن شما ارزشمندترین سرمایه خودتان یعنی زمان را هم برای این کار به صورت مداوم خرج می‌کنید. بنابراین و همه‌ی فواید گفته شده اگر پوستی شفاف و بدون مو می‌خواهید بهترین روش لیزر است.

همه چیز درباره لیزر شکم یا لیپویزر

۲۳ بازديد

لیزر لیپویزر شکم نوعی از روش‌های جراحی زیبایی است که برای تغییر ظاهر و شکل بدن استفاده می‌شود همچنین برای کاهش چربی‌ها بسیار مؤثر می‌باشد. با این لیزر می‌توانید از شر چربی‌ها خلاص شده و بعد از آن نوعی فرم دهی از طریق لیفت بدن صورت می‌پذیرد.

لیزر لیپویزر از تکنولوژی بسیار بالاتری استفاده شده است تا از انباشته شدن و زیاد شدن چربی‌هایتان پیشگیری کرده و به از بین بردن و کاهش آن کمک زیادی می‌نماید. عمل لیزر برای کاهش چربی‌های بدن بسیار مؤثر است و یکی از راهکار‌های مفید و درجه یک در این خصوص می‌باشد. بعد از انجام لیزر شکم می‌توانید شاهد زیبایی چشمگیر خود باشید.

علاوه بر عمل لیزر قصد داریم در این مقاله نیز به لیزر خانگی و از بین بردن مو‌ها نیز اشاره نماییم. حتماً در ادامه مقاله هما سنتر با ما همراه باشید تا با لیزر خانگی و نکات و روش‌های آن اطلاع یابید. این نوع مورد را در نظر داشته باشید که قبل از انجام این کار حتماً از افراد ماهر و خبره در این زمینه مشاوره بگیرید و از اطلاعات آن‌ها استفاده نمایید.

لیزر شکم یا لیپویزر و مشخصات آن

همانطور که شما نیز می‌دانید بسیاری از افراد دغدغه این را دارند تا چربی‌های شکم خود را از بین برند و به عبارتی خواهان این کار زیاد است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژِی در این حوزه درمان‌های مختلفی برای این کار صورت گرفته است. و یکی از این روش‌ها برای ذوب کردن و از بین بردن چربی‌های شکم، لیزر شکم یا لیپویزر می‌باشد. این کار به عبارتی برای محدوده سنین ۱۸ الی ۶۰ سال انجام می‌گیرد اما بیشترین گروه سنی در این رده سنی بین ۴۰ الی ۶۰ سال است.

به عبارت کلی کاهش وزن در پیشگیری و جلوگیری از درد‌های کمر، زانو و دیگر نواحی بدن بسیار چشمگیر است و تا حد امکان از میزان درد کاسته می‌شود. گفته شده است که این لیزر یا لیپویزر جزو جدیدترین نوع است و افراد زیادی را به سمت و سوی این کشانده است و از اصول زیبایی‌شناسی به حساب می‌آید.  این نوع سیستم لیزر در سازمان غذا و داروی کشور آمریکا به تأیید و موافقت رسیده است. اگرچه لیپوساکشن یک روش جراحی برای خارج کردن توده‌های چربی از بدن می‌باشد اما در این بین استفاده از این لیزر زیادتر و متداول ‌تر شده است.

در نواحی دیگر بدن نیز که توده چربی انباشته شده باشد می‌توان از این لیزر استفاده کرد.
علاوه بر قسمت شکم لیزر دیگر اندام بدن نیز انجام می شود. مثلا:
  • پهلو‌ها
  • ران‌ها
  • بازو‌ها
  • ساق پا
  • باسن
  • زانو
  • صورت ولی نه همه جای آن فقط در نواحی (غبغب و گونه)
  • قسمتی از نواحی گردن
میخوای دستگاه لیزر خونگی داشته باشی که از شر موهای زائد خلاص شی؟ برای خرید لیزر خونگی کلیک کن

مزایای لیزر شکم برای افراد

  • اگر نگران عفونت هستید و این مورد شما را به فکر فرو کرده است باید بدانید که یکی از مزایای لیزر شکم این است که در محل درمان شده احتمال بروز عفونت بسیار کم است.
  • قسمت‌هایی از بدن شما که لیزر در آن انجام شده است صاف و یکدست خواهد شد.
  • دوره نقاهت کوتاه‌تر و بهبود سریع ‌تر و زودتر است اما در عمل لیپوساکشن طول دوره بهبودی معمولاً به مدت چند هفته به طول می‌انجامد.
  • دومین مزیت در این مورد این است که خطر ایجاد زخم بسیار کم ‌تر می‌باشد. اما در روش‌های دیگر ممکن است این ایجاد زخم نسبتاً زیادتر باشد.
  • به راحتی بعد از مدت یک هفته می‌توانید شروع به انجام کار‌های روزمره و عادی خود نمایید و طول مدت درمان در این روش نسبت به دیگر روش‌ها بسیار کمتر است.
  • در این روش نیازی به بیهوشی کردن نمی‌باشد.
  • درد بعد از عمل کمتر و بالطبع کبودی کمتری را در پی دارد.
  • نتایج حاصل از این روش لیزر موفق‌ آمیز و بسیار عالی است.

دستگاه لیزر خانگی

ماندگاری لیزر شکم یا همان لیپویزر چقدر است؟

ماندگاری لیپویزر متفاوت است و در واقع بستگی به بدن شما نیز دارد. تأثیر آن بر روی بدن شما و اعمال نتیجه آن از طرفی نیز به دیدگاه شما از این کار دارد. اما با توجه به پژوهش‌هایی که در این حوزه صورت گرفته است و نتایج کاربران که در مورد لیزر شکم گفته‌اند باید بگوییم که نتایج بیشتر آن‌ها نارضایتی بوده است و حتی در برخی مواقع در این افراد حالت و فرم بدنشان نیز به حالت اولیه برگشته است اما اگر ورزش و رژیم غذایی خود را درست کرده و موارد لازم را رعایت نمایید می‌توانید نتیجه خوبی از آن بگیرید.

باید بدانید که در ابتدا همه ورزش و رژیم غذایی را در اولویت کار خود قرار می‌دهند و به سراغ آن می‌روند، بهتر است که ابتدا این کار را در بدن خود انجام دهید تا عکس العمل و واکنش بدن خود را در این خصوص بدانید و اگر نتیجه‌ای از رژیم و ورزش نگرفتید سپس به فکر انجام این کار باشید.

لیزر شکم را چه کسانی باید انجام داده و چه کسانی باید از انجام این کار خودداری نمایند؟ !

در زیر ما برایتان به طور کامل شرح خواهیم داد که این لیزر برای چه افرادی مناسب است و چه کسانی می‌توانند آن را استفاده نمایند و از طرف دیگر به بررسی این نیز خواهیم پرداخت که این لیزر برای چه کسانی مضر است و باید از انجام این کار جلوگیری نمایند.

چه کسانی باید از انجام دادن لیزر شکم خودداری نمایند؟
  1. افرادی که از سلامت جسمانی کاملی برخوردار نیستند و مشکلاتی از قبیل درد کبد و قبیل آن را دارند.
  2. اگر انتظارات واقع‌گرایانه و به نوعی دور از انتظار را از این روش دارید باید بگوییم که این روش لیزر شکم یا لیپویزر برایتان اصلاً مناسب نیست؛ چراکه صرفاً نمی‌تواند بدن شما را لاغر کند بلکه به تناسب و فرم دهی بدنتان کمک خواهد نمود.
  3. اگر دوران بارداری یا شیردهی را می‌گذرانید، باید در آن مدت و زمان از این روش جلوگیری کنید و تا گذشت آن زمان صبر نمایید. در این مورد خاص می‌توانید با پزشک یا معالج خود مشورت نموده و سپس به این کار اقدام نمایید.
  4. اگر مشکل قلبی دارید و دستگاه تنظیم‌کننده ضربان قلب مخصوص خود را دارید باید از انجام این کار صرف نظر کنید.
  5. اگر بی ‌ام ای یا شاخص جرمی بدن شما از ۳۰ بالاتر است مناسب برای لیزر لیپویزر نمی‌باشید.
لیزر شکم برای چه کسانی مناسب است؟
به طور کلی می‌توان لیزر های شکم را برای افراد به ۳ دسته تقسیم ‌بندی نمود:
  1. اولین مورد به سلامت جسمانی افراد باز می‌گردد. حتماً باید افراد از لحاظ جسمانی سالم باشند و حداکثر اضافه وزن افراد نسبت به وزن ایده آلشان بین ۱۰ الی ۱۵ کیلوگرم باشد.
  2. کسانی که دوست دارند از چربی‌های خود در بدن خلاص شوند و بدنی رو فرم و مناسب داشته باشند.
  3. در بین افراد کسانی هستند که به رژیم گرفتن و ورزش بدنشان مقاوم می‌باشد و از تجمع چربی‌ها در بدن خود رنج می‌برند، بهترین نوع حالت در این خصوص لیزر شکم است.

نتایج لیزر را چه موقع می ‌توانید در بدن خود مشاهده نمایید؟

شما باید به نتایج حاصل از این لیزر امیدوار بوده و نتایج آن را در طی چند ماه بعد منتظر باشید. به صورتی که باید به بدن خود این فرصت را دهید تا اعمالی را انجام داده و به سوزاندن چربی‌ها اقدام کند سپس در حدود ۳ الی ۶ ماه شاهد از بین رفتن چربی‌های خود خواهید بود و اما یک نکته قابل ذکر نیز این است می‌توانید نتیجه را دو ماه بعد کم ‌کم در خود حس نمایید اما نتیجه نهایی بین ۳ ماه الی ۶ ماه خواهد بود.

عوارض احتمالی در لیزر لیپویزر به چه صورت است؟

ممکن است در لیزر شکم شاهد عوارضی باشید که حتما در صورت مشاهده به پزشک متخصص خود رجوع نمایید. البته این نکته را مورد نظر قرار دهید که در مراکز نامعتبر و غیر بهداشتی این نوع مشکلات به وجود می‌آید.

  • احتمال اینکه کبودی‌هایی را در بدن خود مشاهده نمایید وجود دارد.
  • این لیزر جزو لیزر‌هایی است که جزو عمل‌های جدید به شمار می‌رود اما تا به حال عوارض آن در بلند مدت مشاهده نشده است.
  • اگر به خوبی از قسمت‌هایی که لیزر انجام گرفته است مواظبت نفرمایید، ممکن است شاهد ایجاد زخم و عفونت در بدن خود شوید. در صورت مشاهده هرگونه زخم یا عفونتی به پزشک خود مراجعه کنید.
لیزر خانگی شکم و از بین بردن مو‌های زائد

در این خصوص که برایتان از لیزر شکم توضیح دادیم، لازم است بدانید که روش‌های خانگی نیز برای این لیزر و از بین بردن مو‌ها وجود دارد. لیزر کردن باعث نازک شدن و در نهایت از بین بردن مو‌ها خواهد شد و بسیاری از زنان نیز این مشکل را دارند تا به زودی از شر مو‌های زائد خود ر‌هایی یابند.

فرقی نمی‌کند که نوع پوست و موی شما چگونه باشد با انجام روش‌های درمانی لیزر و از بین بردن مو‌ها در کاهش وقت و همچنین زیبایی تأثیر بسزایی دارد و نتایج بسیار خوب و مطلوب بر مو‌های ضخیم خود مشاهده خواهید نمود. شما به راحتی می‌توانید در خانه لیزر انجام دهید و بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. لیزر خانگی در این چند سال اخیر طرفداران زیادی را به سوی جلب کرده است و افراد دانسته ‌اند که به راحتی در خانه نیز می‌توان لیزر خانگی انجام داد.

لیزر شکم و نتیجه ‌گیری سریع آن

همه ما به نوعی زود و سریع نتیجه گرفتن را دوست داریم و خواهان آن هستیم تا کار‌هایی که انجام می‌دهیم به زودی به نتیجه برسند. از طرف دیگر این کار‌ها به نوعی سبک زندگی و شیوه آن را نیز دچار تغییر نموده است. کم نیستند افرادی که مایل به از بین بردن و حذف چربی‌های شکم خود هستند. حتی بعضی از افراد علاوه بر شکم خود چربی‌های زیادی در نواحی مختلف بدن دارند و می‌خواهند آن چربی‌ها را از بین برند.

تمام نکات مربوط به عوارض لیزر جای جوش

۲۱ بازديد

عوارض لیزر جای جوش

عوارض لیزر جای جوش ؛ حتما برای شما هم اتفاق افتاده به محض اینکه دورهمی مهمی دارید سر و کله جوش روی صورت‌تان پیدا شود. یکی از مسائلی که امروز باعث چالشی در زیبایی چهره ما می‌شود، جوش است. این کاملاً طبیعی است که برای از بین بردن جوش‌ها و جای آن به دنبال راه‌های متفاوت و مختلفی باشیم. حتی به این فکر کنیم که چه کارهایی را انجام دهیم که باعث جلوگیری و پیشگیری از جوش زدن می‌شود.

عوارض لیزر جای جوش

در واقع راه‌های زیادی برای درمان جوش وجود دارد مانند لیزر، روش‌های خانگی و ارگانیک و …حقیقتا همه‌ی راهکارها در کنار فوایدی که دارند ممکن است عوارض مختلفی نیز داشته باشند. در این مقاله سعی داریم با بررسی همه جانبه درمورد عوارض لیزر جای جوش بررسی‌هایی داشته باشیم.

دردسر داشتن جوش

یکی از تجربه‌های مشترک همه‌ی ما جوش زدن می‌باشد. ظاهراً در نوجوانی و جوانی جوش‌ها بسیار زیاد می‌شود به طوریکه همه بر این باوریم که جوش زدن برای دوران جوانی و بلوغ است. اما در واقع اگر دقت کنیم درمی‌یابیم که در سنین دیگر هم شاهد جوش زدن‌های متفاوتی هستیم و این مسئله مختص دوران بلوغ نیست.

وقتی سلول‌های مرده جمع می‌شوند یا چربی در منافذ پوست ایجاد می‌شود جوش می‌زنیم. البته رژیم غذایی نامناسب، تغییر هورمون‌ها، استفاده از مواد شوینده و آرایشی نامناسب، تغییر آب و هوا، استرس، آلودگی و… هم در جوش زدن تاثیر به سزایی دارند.

انواع جوش و شناخت آن

جوش‌ها انواع مختلف و عوامل مختلفی دارند. ممکن است بیشتر ما انواع آن را مانند جوش‌های سر سیاه، سر سفید، جوش‌های التهابی و … را تجربه کرده اما اطلاعات کافی در مورد آن‌ها نداشته باشیم. برای درمان چیزی اول باید خود آن را بشناسیم، سپس عوامل به وجود آمدن مشکل را متوجه شویم و بعد از آن راهکارهای متنوع را بررسی کنیم تا بهترین راه برای از بین بردن مشکل را پیدا کنیم. نکته قابل توجه این است که حتی بهترین راهکارها هم ممکن است عوارضی داشته باشند مانند عوارض لیزر جای جوش.

 

نکات مربوط به انواع جوش

اولین جوش ها جوش‌های سر سفید هستند که به صورت برجسته پدید آمده و چرکی‌اند. جوش‌هایی با سر سفید چرکی و اطراف قرمز که نباید آن را دستکاری کرد یا بترکاند. این کار فقط باعث زخم شدن می‌شود. دلیل وجود این جوش‌ها می‌تواند تجمع چربی، وجود باکتری، تجمع سلول‌های مرده پوست، تغییرات هورمونی و… باشد.

جوش‌های سر سیاه نقطه‌های کوچک سیاه روی پوست هستند و علت وجود آن‌ها جمع شدن سلول‌های مرده یا چربی می‌باشد.

پاپول‌ها جوش‌های صورتی رنگ و سفتی هستند که زیر پوست جا خوش می‌کنند. دلیل این نوع جوش هم تجمع سلول‌های مرده و چربی است.پاسچول جوش چرکی قرمز رنگ با وسط زرد یا سفید می‌باشد. این جوش‌ها التهابی هستند و زیر پوست هستند فقط سر چرکی آن‌ها بیرون است. این جوش‌ها به دلیل آلودگی پدید می‌آیند.

ندول‌ها جوش‌های عمیقی هستند که اگر درست درمان نشوند زخم‌های عمیقی به وجود می‌آورند. این جوش‌ها با عفونت همراه بوده و به دلیل وجود باکتری ا‌یجاد می‌شوند. اما شدیدترین نوع جوش کیست‌ها هستند. جوش‌های بزرگ، عفونی، قرمز، عمیق و دردناک روی پوست.

درمان جوش و جای آن

عوارض لیزر جای جوش ؛ یکی از درمان‌های ساده و بدون عوارض درمان‌های خانگی و طبیعی هستند که قدرت زیادی ندارند. این درمان از درمان‌هایی است که اغلب برای جوش‌های سطحی و ساده جواب می‌دهد نه جوش‌های عمیق‌تر. استفاده از موادی مانند یخ، عسل، آبلیمو، سرکه، خیار، خمیر دندان، روغن درخت چای و … از راهکارهای خانگی هستند که به درمان جوش‌ها و جای جوش کمک می‌کند.

استفاده از محلول‌ها و لوسیون‌های مختلف ضد آکنه برای درمان جوش موثر است. اما شما باید ابتدا علت جوش را شناسایی کنید و با توجه به علت آن از محلول‌های مختلف استفاده کنید. توجه کنید که شناسایی علت های جوش کار آسانی نیست. این روش برای درمان جای جوش هم موثر است.

 

عوارض لیزر جای جوش ؛ یکی دیگر از راهکارهای موجود برای درمان جوش و جای جوش به کار بردن پیلینگ یا لیزر است که به طبع سرعت درمانی بیشتری دارد و همینطور قطعی‌تر از راه‌های دیگر است. همینطور امروزه از روش‌های لایه برداری و میکرونیدلینگ هم به صورت رایج استفاده می‌شود. در ادامه به صورت گسترده‌تر به عوارض لیزر جای جوش می‌پردازیم.

برای درمان جای جوش از روش پر کردن هم استفاده می‌شود. در این روش با به کارگیری ژل‌های پر کننده چاله‌ها و تورفتگی‌های‌ روی پوست را پر می‌کنند تا پوست شما صاف شود. راه دیگری که برای جوش و جای آن کاربرد دارد جراحی و برداشتن قسمتی از پوست می‌باشد. در این روش حفره ایجاد شده و ترمیم می‌شود.

لیزر جای جوش را ذریابید!

یکی از بهترین روش‌ها برای درمان جای جوش وجود دارد لیزر است. لیزر علاوه بر این امر به جوانسازی و سفت شدن پوست هم کمک می‌کند. یکی از انواع لیزرها، لیزر ان‌دیاگ است که برای درمان آکنه و جوش کاربرد دارد. این روش برای رفع مواد اضافه روی پوست استفاده می‌شود.

عوارض لیزر جای جوش

به طور طبیعی لیزر هم مانند سایر روش‌ها عوارض خاص خودش را دارد. این عوارض با پیشرفت تکنولوژی و علم به مرور زمان کمتر شده و فقط به صورت بسیار جزئی دیده می‌شود.

مثلا عوارض جانبی برای لیزر ان‌دیاگ بسیار خفیف است. قرمزی و کبودی پوست در آن بسیار کمتر از سایر لیزر‌هاست که بعد از اتمام از بین می‌رود. نگران عوارض لیزر جای جوش نباشید. در تعداد بسیار محدود و نادری عوارض مانند قرمزی پوست و التهاب بسیار کم تا چند روز ادامه دارد.

 

برای این عارضه کمپرس آب سرد بسیار مفید بوده و بعد از مدت کوتاهی این مشکل حل می‌شود. در صورت استفاده از بی‌حسی موضعی ممکن است پس از اتمام درمان درد بسیار کمی را احساس کنید. این درد هم با کمپرس آب سرد حل می‌شود. اگر عفونت یا چرک کردن بعد از انجام لیزر صورت گرفت می‌توان آن را با استفاده از داروهای ضد التهاب برطرف‌ کرد. اگر در محل لیزر و درمان تغییر رنگ برای پوست شما اتفاق افتاد اصلا جای نگرانی نیست، این تغییر رنگ پس از مدتی به حالت قبل خود بازمی‌گردد.