استفاده از تجربه لیزر موی صورت دیگران می تواند برای شما مفید باشد!

۲۰ بازديد

تجربه لیزر موی صورت می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از موهای زائدی باشد که مدت‌ها گریبان‌گیر خیلی از افراد بوده است. با استفاده از این شیوه موهای زائد تا حد زیادی از بین خواهند رفت. بنابراین دیگر نیازی نیست تا هر چند هفته یک بار برای اصلاح صورت اقدام نمایید. لیزر این قابلیت را دارد که سرسخت‌ترین موهای زائد را به راحتی از بین ببرد. با توجه به این معیارهای مثبت، بسیاری از افراد مشتاق استفاده از لیزر شده‌اند.

مطمئنا برخی از افراد قبل از اقدام برای هرکاری ترجیح می‌دهند که از تجربیات دیگران استفاده کند. اگر شما نیز جزیی از این افراد هستید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا چکیده‌ای از تجربیات افراد مختلف را در اختیار شما قرار دهیم.

موهای زائد و عوامل رشد بیشتر آنها

تجربه لیزر موی صورت ؛ به موهایی که دارای زخامت و رنگ تیره هستند، موی زائد گفته می‌شود. این موها در نواحی مختلف بدن از جمله صورت، چانه، گلو و… رشد می‌کنند. البته شدت رویش مو در نواحی مختلف بدن در هر شخص بنا به عوامل متفاوتی مانند وراثت، تغیرات هورمونی مخصوصا در دوره بارداری، مشکلات هورمونی ،بلوغ، پرکاری تیروئید، یائسگی عوارض برخی داروها و… متفاوت است.

همه عواملی که در بالا به آن اشاره کردیم مسبب رشد موهای اضافی زخیم و بدشکل هستند. برای از بین بردن موهای زائد روش‌های مختلفی مانند استفاده ژیلت، اپلاسیون، پودر موبر و …  وجود دارد. جدیدترین و کارآمدترین روش برای حذف موهای زائد انجام فرایند لیزر است چراکه در طی یک روند درمان به طور دائم موهای زائد ناپدید خواهند شد بنابراین تجربه لیزر موی صورت می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

برخی اوقات تنها راه‌حل برای رهایی از دست موهای زائد، اصلاح آنها نیست و باید برای درمان قطعی به پزشک مراجعه کرد. یعنی در صورتی که فرد دچار اختلال هورمونی است، باید ابتدا با مراجعه به پزشک به تعادل نسبی برسد سپس برای از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر اقدام کند.

روش‌ های دردناک برای اصلاح صورت را فراموش کنید!

تجربه لیزر موی صورت ؛ روش‌های قدیمی اصلاح صورت برای بسیاری دردناک و زجرآور بود اما برای دست‌یابی به صورتی تمیز و شفاف به این کار تن می‌دادند. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که انواع روش‌های اصلاح قدیمی مانند شیو، بند انداختن، وکس صورت و… برای برخی از افراد نتیجه منفی داشت.

یعنی فرد پس از تحمل درد بسیار زیاد ممکن بود با صورتی زخمی یا پر از جوش مواجه شود و این چرخه به همین صورت ادامه داشت. از این جهت، اکثر کسانی که اصلاح می‌کردند پس از گذشت دو هفته مجبور به تکرار این فرایند بودند.

 آقایان نیز باید هر چند هفته یکبار برای آنکارد کردن ریش‌ها و رسیدگی به صورتشان به آرایشگاه مراجعه کنند. البته در این بین برخی آقایان با مشکل موهای زیر پوستی در ناحیه ریش‌های گردن مواجه‌ هستند که برای درمان این مسئله باید فولیکول‌های مو که باعث ایجاد جوش می‌شوند را از بین ببرند.

 در این مورد باید گفت مدتی است که لیزر موی صورت میان افرادی که برای زیبایی و سلامتی خود ارزش قائل‌اند رواج یافته است‌. این روش نوین به راحتی و بدون درد فرایند حذف موهای زائد را انجام می‌دهد و دیگر خبری از جای زخم و جوش بر روی صورت نخواهد بود. اگر تا به حال لیزر انجام نداده‌اید تجربه لیزر موی صورت می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع باشد.

چرا باید از لیزر موهای زائد صورت استفاده کنید؟

تا به اینجای مطلب آگاه شدید که روش‌های قدیمی اصلاح چه مشکلاتی برای خانم‌ها و آقایان به وجود می‌آورد. باید توجه داشت برای استفاده از لیزر باید از دستگاه‌های معتبر و با کیفیت استفاده شود. در غیر این صورت استفاده از لیزر نیز می‌توانند دردناک باشد و باعث ایجاد زخم و آبله شود. بنابراین باید در هنگام انتخاب لیزر حتما دستگاهی را انتخاب نمایید که از لحاظ کیفیت در سطح بالایی باشد و به پوست شما آسیبی وارد نکند.

 

 اگر تجربه لیزر موی صورت را داشته باشید، خواهید دانست که هیچ محدویتی برای استفاده از آن نیست و شما چه خانم باشید چه آقا، برای دستیابی به صورتی زیبا و مرتب می‌توانید از لیزر استفاده کنید. در لیزر صورت بانوان معمولا قسمت‌هایی مانند پشت لب، ابروها، چانه، ادامه خط موها و… در معرض اشعه لیزر قرار می‌گیرند. آقایان برای شکل دهی و یا آنکارد ریش‌ها، رهایی از موهای زائد گردن، آنکار پشت گوش و گردن، ابروها و… از لیزر صورت استفاده می‌کنند.

البته برخی نگران این هستند که با استفاده از لیزر سایر موهای صورت مانند ابرو‌ها یا ریش‌ها از بین بروند که در پاسخ به این مسئله باید گفت جای هیچگونه نگرانی نیست و با استفاده دقیق و کارآمد از لیزر هیچ آسیبی به سایر موهای صورت وارد نخواهد شد.

لیزر صورت چگونه عمل می‌کند؟

تجربه لیزر موی صورت ؛ اشعه لیزر دسته‌ای از پرتوهای نوری با انرژی و طول موجی خاص هستند. این اشعه‌ها توسط رنگدانه یا ملانین‌های پوست جذب می‌شوند و به دلیل اینکه این رنگدانه‌ها در مجاورت فولیکول مو قرار دارند، پیاز مو را از بین می‌برند . از این جهت پس از انجام فرایند لیزر تا مدت‌ها در آن ناحیه مویی رشد نخواهد کرد.

با طی کردن فرایند لیزر در نهایت فولیکول‌های مو به کلی ریشه کن شده و به طور دائم حذف خواهند شد. به دلیل اینکه پوست صورت بسیار حساس است، استفاده از یک دستگاه لیزر مناسب نقش حیاتی در فرایند لیزر ایفا می‌کند. شرکت هماسنتر با ارائه دستگاه‌های لیزر عالی و به صرفه شما را برای داشتن یک تجربه لیزر موی صورت راحت و بی دردسر همراهی می‌کند.

دستگاه های لیز خانگی را امتحان کنید!

اغلب اوقات بسیاری بنا به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند تا در خانه لیزر کنند. تعجب آور است اگر کسی بخواهد دستگاه‌های لیزر بزرگ و سنگین را برای خود خریداری کرده و به منزل بیاورد. برخی از شرکت‌ها طی یک اقدام نوآورانه دستگاه لیزری تولید نموده‌اند که بسیار سبک و قابل حمل است. با استفاده از این دستگاه‌ها شما می‌توانید در هر زمان و مکانی که اراده کنید، فرایند لیزر را انجام دهید.

 تجربه لیزر موی صورت در خانه طبیعتا شما را از دردسرهای رفت و آمد و خطرات ناشی از بهداشتی نبودن کلینیک‌ها حفظ می‌کند. دستگاه‌های خانگی با کاربردهای متفاوتی طراحی شده‌اند. البته برخی از این دستگاه‌ها چند آیتم مختلف دارند که شما می‌توانید برای لیزر تمامی نقاط بدن این دستگاه‌ها را تهیه و استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند در هزینه و وقت شما به شدت صرفه جویی کند.

مو های زائد صورت را لیزر کنید و تا مدت ها آسوده باشید

موهای زائد بنا به دلایل مختلفی از جمله وراثت، مشکلات و یا تغییرات هورمون‌ها، پرکاری تیروئید و… رشد می‌کنند. به این علت که این موها ظاهر زشتی دارند بسیاری از افراد برای برطرف کردن آنها از روش‌های مختلفی مانند شیو، وکس، بند و … استفاده می‌کنند. با توجه به موقتی بودن این روش‌ها فرد باید طی گذشت مدت کوتاهی مجددا برای اصلاح صورت اقدام کند. # تجربه لیزر موی صورت

البته این روش‌ها علاوه بر دردناک بودن در نهایت باعث ایجاد جوش و زخم بر روی پوست می‌شوند. در چنین شرایطی استفاده از دستگاه‌های لیزر پیشنهاد می‌شود تا در یک سیکل بدون درد به طور دائم از شر موهای زائد خلاص شوید. البته شما می‌توانید از دستگاه‌های خانگی برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید.  در این راستا می‌توانید تجربه لیزر موی صورت را از اطرافیان جستجو کنید. # تجربه لیزر موی صورت

با توجه به این نکات عوارض لیزر صورت زنان را به حداقل می ‌رسد

۱۸ بازديد

امروزه استفاده از لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد بسیار پر طرفدار است، اما برخی افراد از عوارض لیزر صورت زنان ترس دارند و تمایلی به استفاده از این روش ندارند. در حالی که با افزایش آگاهی و انتخاب درست می‌توان عوارض لیزر صورت برای زنان را به حداقل رساند. در این مقاله به طور کامل درباره عوارض لیزر صورت زنان و راه‌های پیشگیری از آن صحبت خواهیم کرد.

با عوارض لیزر صورت زنان آشنا شوید

هرچند لیزر یک روش غیر تهاجمی برای از بین بردن جای زخم، جوش یا موی زائد است، اما یک تخریب در بافت پوست و فولیکول مو ایجاد می‌کند و مسلماً سیستم دفاعی بدن در مقابله با این تخریب واکنش نشان خواهد داد. اما شدت و نوع این عوارض در افراد و قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است که در این قسمت عوارض لیزر صورت زنان را تک به تک شرح می‌دهیم.

درد و سوزش

بعد اتمام لیزر در اکثر موارد پوست شما حساس‌تر می‌شود و در اثر تماس یا لمس احساس درد و سوزش خواهد داشت. این عوارض لیزر معمولاً تا ۵ ساعت نهایت تا ۲ روز بعد از بین خواهند رفت و موقتی هستند. برای کاهش درد و سوزش می‌توانید از کمپرس یخ یا آب سرد نیز استفاده کنید.

التهاب و قرمزی از عوارض لیزر صورت زنان

یکی دیگر از شایع‌ترین عوارض لیزر صورت زنان، التهاب و قرمز شدن صورت است. معمولاً بعد لیزر فرد احساس می‌کند دچار آفتاب سوختگی شده یا اینکه اپیلاسیون انجام داده و پوست صورت قرمز و ملتهب می‌شود.

این عارضه نیز در اکثر موارد با گذشت ۵ ساعت شروع به کم شدن می‌کند و تا نهایت ۲ روز کاملاً از بین می‌رود. کمپرس یخ و آب سرد برای از بین بدن و یا کاهش التهاب پوستی می‌تواند مؤثر باشد.

پوسته پوسته شدن

در موادی ممکن است پوست صورت بعد از لیزر پوسته پوسته شود این عارضه نیز موقتی است و در صورت مراقبت درست و اصولی خیلی زود برطرف می‌شود. در اثر پوسته پوسته شدن پوست، شما باید از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری کنید برای این منظور می‌توانید از انواع مرطوب ‌کننده‌های صورت استفاده کنید. اگر این مشکل تشدید یابد ممکن است باعث ایجاد اسکار در پوست شود.

کبود شدن پوست

در موارد خیلی کم ممکن است پوست صورت دچار کبودی شود در واقع این کبودی به علت پاره شدن عروق زیر پوست است که بعد مدتی برطرف خواهد شد و مسئله ‌نگران ‌کننده نیست.

عفونت باکتریایی پوست از عوارض لیزر صورت زنان

به عنوان دیگر عوارض لیزر صورت زنان باید بگوییم که در صورت آسیب روپوست در اثر لیزر، ممکن است فرد دچار عفونت باکتریایی شود. پس اگر پوست دچار آسیب شد و قرمزی و التهاب در قسمت آسیب دیده مشاهده کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از کرم‌ها و دارو‌های مورد نیاز، از بروز عفونت پیشگیری کند و به هیچ عنوان به سراغ خود درمانی نروید؛ چرا ممکن است این عفونت شدت یابد.

تبخال

تب خال در اثر فعال شدن ویروسی که در بدن همه ما وجود دارد ایجاد می‌شود. اگر بعد لیزر در اثر استرس یا سایر دلایل ویروس تب خال، فعال شود در لب یا اطراف لب تب خال ایجاد می‌شود. تب خال از عوارض نادر است که چندان نگران‌ کننده نیست و بعد مدتی برطرف خواهد شد ولی باید از دستکاری آن اجتناب کنید تا پخش نشود.

هایپوپیگمانتاسیون پوست

گاهی اشعه‌ لیزر باعث می‌شود که ملانین و رنگدانه‌ها تولید شوند که این امر باعث تیره شدن قسمت‌هایی از پوست می‌شود. البته در صورت زخم شدن در اثر لیزر نیز شاهد تیره شده قسمت آسیب ‌دیده‌ پوست خواهیم بود که با گذشت ۴ الی ۶ هفته این تیرگی از بین می‌رود و جای نگرانی نیست.

هایپوپیگمنتیشن پوست از عوارض لیزر صورت زنان

 هایپوپیگمنتیشن به معنی روشن شدن قسمتی از پوست است. گاهی در اثر اشعه‌ لیزر رنگ‌دانه‌های قسمتی از پوست از بین می‌روند و تولید ملانین متوقف می‌شود. در این صورت قسمت‌هایی از پوست سفیدتر از بقیه خواهد بود. هرچند این نوع عوارض لیزر صورت زنان بعد از گذشت تقریباً ۶ هفته از بین می‌رود، اما دلیل آن مشخص نیست.

آسیب به چشم

یکی از نکاتی که هنگام لیزر تراپی بخصوص برای لیزر صورت باید توجه داشت استفاده از عینک محافظ است. اگر از این عینک‌ها استفاده نشود چشم آسیب جدی می‌بیند. در مواردی بعد از لیزر پلک پایین برمی‌گردد که نیاز به جراحی دارد.

تاول و سوختگی

 دستگاه‌های پیشرفته برای لیزر دارای سیستم خنک کنندگی مناسب است که محل لیزر را با ایجاد بادخنک، سرد می‌کند و از ایجاد عوارض لیزر صورت زنان مثل تاول ناشی از سوختگی لیزر جلوگیری می‌کند.

البته یکی از عواملی که باعث بروز این عارضه‌ ناخوشایند می‌شود. مهارت ناکافی و کم اپراتور لیزر می‌باشد؛ پس حتماً برای لیزر به مراکز معتبر با دستگاه‌های پیشرفته مراجعه کنید.

ایجاد اسکار یا جای زخم

اگر اپراتور لیزر توانایی لازم را جهت کنترل و تنظیم دستگاه لیزر بر اساس نوع پوست و مو نداشته باشد یا دستگاه لیزر مشکل داشته باشد در موارد خیلی نادر امکان دارد باعث ایجاد اسکار یا جای زخم روی پوست شود که عارضه‌ای دائمی است.

 

آیا لیزر صورت زنان باعث سرطان می ‌شود؟

اشعه‌ لیزر تا چند میلی زیر پوست نفوذ می‌کند و جذب ریشه‌ مو می‌شود پس نمی‌تواند به بافت‌های دیگر آسیب رساند و باعث ایجاد سلول‌های سرطانی شوند. همچنین تا امروز دلیل علمی و منطقی درباره ابتلا به سرطان افرادی که لیزر کرده‌اند وجود دارد.

آیا لیزر موی کرکی و بور باعث ضخیم شدن آن ‌ها می ‌شود؟

لیزر جذب رنگدانه‌ مو شده، باعث از بین رفتن فولیکول مو می‌شود. پس بیشتر برای پوست روشن با موی تیره اثرگذارتر است. اما مو‌های کرکی و بور رنگدانه‌ کمی دارند و اشعه‌ی لیزر را نمی‌توانند به خوبی جذب کنند. درصورت استفاده از لیزر‌های قدیمی، مو‌های کرکی ضخیم می‌شوند و به تعداد جلسات لیزر بیشتری جهت از بین بردن این مو‌ها نیاز است.

از این رو برای کاهش عوارض لیزر صورت زنان که دارای مو‌های کرکی و بور هستند، باید از دستگاه‌های پیشرفته استفاده شود.

کاهش احتمال واکنش پوستی از عوارض لیزر صورت زنان

اگر تا به حال از لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد استفاده نکرده‌اید و پوستی حساس دارید و یا دارای شرایط خاصی می‌باشید؟ پزشک ابتدا به صورت آزمایشی بخش کوچکی از پوست شما را لیزر می‌کند تا از ایجاد واکنش پوستی و بروز عوارض لیزر صورت زنان در بخش وسیعی جلوگیری کند. در صورت نبود واکنش و عارضه‌ غیر طبیعی پزشک، لیزر درمانی را ادامه می‌دهد.

یک وسیله کاربردی؛ لیزر خانگی

امروزه به دلیل ترافیک و افزایش دغدغه‌ها، افراد ترجیح می‌دهند تا حد امکان رفتن به کلینیک‌های زیبایی و یا حتی سالن‌های زیبایی را به حداقل برسانند تا برای کار‌های دیگر وقت لازم را داشته باشند. از طرفی مو‌های صورت باعث می‌شود فرد احساس تمیزی و طراوت نداشته باشد.

یکی از بهترین راه برای این شرایط استفاده از دستگاه‌های لیزر خانگی است‌. شما تنها با ۵ دقیقه وقت می‌توانید مو‌های صورت خود را لیزر کنید. البته بعضی از مدل‌های دستگاه لیزر خانگی دارای سری‌هایی هستند که برای حذف جای جوش یا جوانسازی پوست استفاده می‌شوند‌.

عوارض لیزر صورت زنان به چه عواملی بستگی دارد؟

با رعایت نکاتی که قبل و بعد از لیزر به افراد ارائه می‌شود، می‌توان تا حدودی عوارض لیزر صورت زنان را کاهش داد، اما سه عامل زیر نقش اساسی در کاهش این مشکلات دارند:

  • اپراتور لیزر: شخصی که لیزر را انجام می‌دهد باید دارای تجربه و مهارت کافی باشد تا تنظیمات دستگاه لیزر را متناسب با نوع پوست، مو و عارضه‌ مورد نظر تنظیم کند و از ایجاد عوارضی چون اسکار، لک و سوختگی ناشی از لیزر جلوگیری کند.
  • پزشک متخصص: پزشک متخصص باید در طول لیزر صورت یا بدن حضور داشته باشد و کنترل‌های لازم را انجام دهد تا عوارض را تا حد امکان کاهش دهد. از طرفی پزشک درباره تعداد جلسات و فاصله‌ آن‌ها و نوع دستگاه تصمیم می‌گیرد و در صورت بروز عوارض لیزر صورت زنان بایستی توانایی لازم برای کنترل و کاهش آن داشته باشد.
  • نوع دستگاه: هرچه زمان می‌گذرد دستگاه‌های لیزر پیشرفته‌تر و مجهزتر می‌شوند و در جهت کاهش عوارض و افزایش کارایی توسعه می‌یابند. از این رو توصیه می‌شود از دستگاه‌های پیشرفته و دارای سیستم خنک ‌کننده مناسب برای لیزر استفاده شود.

آیا عوارض لیزر صورت زنان باعث می ‌شود دیگر به سراغ لیزر نرویم؟

با توجه به مطالب بیان شده در صورت مراجعه به پزشک متخصص، از استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و داشتن مهارت کافی اپراتور اطمینان کامل حاصل کنید. لیزر عوارضی چون قرمزی، التهاب، سوزش را به طور طبیعی دارد؛ اما دیگر عوارض مثل آسیب چشم وجای اسکار به ندرت اتفاق می‌افتد.

با فواید لیزر صورت آشنا شوید

۲۳ بازديد

فواید لیزر صورت : لیزر مو‌های صورت یک راه حل بسیار ساده است که فولیکول‌های مو را هدف گرفته و در عرض چند دقیقه آن‌ها را از بین می‌برد. در واقع پرتو‌های لیزر بر فولیکول‌های مو تأثیر می‌گذارد و توسط رنگدانه‌های مو جذب می‌شود. سپس به دلیل ضعیف شدن فولیکول‌ها، رشد مجدد مو‌ها دیگر امکان‌پذیر نیست.

با انتخاب این روش، هم در هزینه و هم در زمان برداشتن مو‌های صورت برای همیشه صرفه‌جویی می‌شود. برای یک عمر شما از شر روش‌های سنتی مانند تیغ خلاص می‌شوید و دیگر نیازی نیست هر چند وقت یکبار به آرایشگاه بروید. فواید لیزر صورت هم در کنار بصرفه بودن آن زیاد است؛ از فواید آن می‌توان به افزایش اعتماد به نفس و شفاف‌ سازی پوست اشاره کرد.

برتری لیزر مو‌های صورت بر سایر روش‌ها

این روز‌ها بسیاری از افراد به خاطر فواید آن، از روش لیزر برای اصلاح مو‌های خود استفاده می‌کنند که این امر آن‌ها را مجبور کرده است از روش‌های دیگری برای از بین بردن مو‌های زائد بدن استفاده کنند.

اگر از روش‌های اپیلاسیون و ژیلت برای از بین بردن مو‌های صورت خود خسته شده‌اید، توصیه می‌شود برای اولین بار از روش لیزر خانگی مو‌های صورت استفاده کنید تا برتری این روش را نسبت به سایر روش‌ها متوجه شوید.

لیزر خانگی چیست؟

لیزر خانگی دستگاهی است که توسط لیزر کم انرژی طراحی شده و فولیکول‌های مو را از بین می‌برد. این دستگاه به تازگی توسط FDA آمریکا تأیید شده است. دستگاه‌های لیزری خانگی موجود در بازار با توجه به طول موج لیزر به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول امواج EPL را ساطع می‌کند، که به دلیل طیف گسترده‌ای از طول IPL دردناک‌تر هستند و می‌توانند پوست را بسوزانند.

گفته می‌شود این طول موج‌ها نامنظم بوده و مانند لیزر دیود عمل می‌کنند. در این طول موج، احتمال سوختگی کمتر است و می‌توان از آن برای پوست نوع ۴ و تیره استفاده کرد. اما به دلیل غیرقانونی بودن این طول موج، احتمال آسیب چشم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

با توجه به تولید گرمای قابل توجه در این دستگاه، استفاده از آن نیاز به دقت و شناخت زیادی از نوع پوست و مطالعه دفترچه راهنمای سازنده دارد. در کلینیک‌های لیزری، فاصله بین جلسات یک ماه تعیین می‌شود، اما در لیزر‌های خانگی، به دلیل انرژی کمتر، درمان هر دو هفته انجام می‌شود تا درمان موثر واقع شود.

سه هفته پس از اولین درمان، انتظار می‌رود رشد مو در ناحیه، ۶۰ درصد کاهش یابد و با ادامه درمان این اثر افزایش می‌یابد و شما شاهد فواید لیزر صورت بوسیله لیزر خانگی خواهید بود.

رشد مو‌های صورت

مو‌های زائد چانه، دور لب، پیشانی، کناره‌های صورت و گردن برای همه خانم‌ها آزاردهنده هستند و حتی باعث می‌شود مو در مهمانی‌ها یا حتی در اماکن عمومی با استرس و ضطراب ظاهر شود. از فواید لیزر صورت را می‌توان به کاهش استرس و اضطراب زنان و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها اشاره کرد.

می‌توان مو‌های زائد را در سایر نواحی بدن پنهان کرد، مو‌های صورت هرگز نمی‌تواند از دید دیگران پنهان شود. وقتی مو‌های صورت اصلاح نشوند، در نگاه اول روی صورت خود را نشان می‌دهند.

زیرا صورت شما نمایان است. بنابراین هرگز اجازه ندهید مو‌های صورت شما بر اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد و روحیه شما را پایین بیاورد. زیرا با استفاده از لیزر موی صورت می‌توانید با چهره‌ای صاف و بدون مو و اعتماد به نفس کامل در مراسم شرکت کنید.

فواید لیزر مو‌های زائد صورت

لیزر مو‌های صورت یکی از بهترین روش‌ها برای اصلاح مو است. فواید لیزر صورت عبارت هستند از:

  • با رعایت نکات لازم در جلسات لیزر، مو‌های صورت برای همیشه از بین می‌رود.
  • این روش باعث هیچ گونه درد، خارش یا آسیب به پوست نمی‌شود.
  • در روش لیزر، امکان ایجاد جوش و مو‌های زیرپوستی وجود ندارد.
  • این روش مورد تأیید سازمان جهانی دارو است.
  • بعد از لیزر مو‌های زائد، اعتماد به نفس افزایش می‌یابد.

لیزر در نواحی مختلف صورت

نواحی لیزر صورت

لیزر صورت شامل نواحی مختلفی است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۱٫ لیزر تمام صورت

لیزر مو‌های کل صورت، تمام قسمت‌های صورت را شامل می‌شود. به عنوان مثال، بالای لب، چانه، گونه‌ها، پیشانی، مو‌های اطراف گوش، بینی، فک و … این روش حدود ۶ تا ۱۲ دقیقه طول می‌کشد، فاصله بین جلسات حدود ۴ تا ۶ هفته است.

۲٫ لیزر صورت و گردن

این لیزر‌ها علاوه بر کل لیزر صورت شامل لیزر‌هایی برای کل ناحیه گردن است. از فواید لیزر صورت و گردن می‌توان به این مورد اشاره کرد که حتی مو‌های پشت گردن نیز لیزر می‌شوند. مدت زمان مورد نیاز برای این لیزر درمانی صورت و گردن، حدود ۶ تا ۱۵ دقیقه است.

۳٫ قسمت‌های لیزری صورت

گاهی اوقات برخی از افراد تنها یک بخش یا قسمتی از پوست خود را لیزر می‌کنند. به عنوان مثال، یک خانمی قصد دارد فقط ناحیه چانه را لیزر کند. مدت زمان بستگی به منطقه مورد نظر دارد که معمولاً حدود ۵ تا ۶ دقیقه طول می‌کشد.

عوارض لیزر مو‌های زائد صورت

هرچند فواید لیزر صورت بسیار زیاد و قابل توجه است، اما عوارضی هم دارد که معمولاً گذرا هستند و نگران‌ کننده نیستند. این روش عوارض جانبی زیادی ندارد، ممکن است قرمزی و تورم در فولیکول‌های مو رخ بدهد که البته طبیعی است. همچنین در برخی افراد، ممکن است با درد یا سوزش موضعی همراه باشد.

سایر عوارض جانبی شامل سوختگی و تاول روی پوست، لکه‌ها، عفونت‌ها، فولیکولیت و آکنه است. به طور کلی عوارض شایع لیزر صورت شامل موارد زیر می‌باشد.

قرمزی پوست و التهاب (چند ساعت پس از لیزر برطرف می‌شود)
  • درد در ناحیه آسیب دیده (این درد را می‌توان با کرم‌های بی‌حسی موضعی کاهش داد تا کمتر آزاردهنده باشد)
  • تاول (یکی از موارد نادر است که در صورت عدم مناسب بودن دستگاه برای پوست شما رخ می‌دهد)

پوسته پوسته شدن

زخم (این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که اپراتور خراب شود یا تنظیمات دستگاه مختل شود. )

بعد از لیزر، این عارضه‌ها کاملاً طبیعی هستند. استفاده از ژل آلوئه ورا در از بین بردن قرمزی پوست بسیار موثر است. بعد از لیزر، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید و هنگام خروج از خانه هرگز آن را فراموش نکنید. مراقب پوست خود باشید و برای دستیابی به نتیجه دائمی لیزر، باید تمام دفعات لیزر کردن را پشت سر بگذارید. همچنین برای به دست آوردن بهترین نتایج در هر بار لیزر کردن، قبل از لیزر صورت خود را اصلاح کنید.

نکاتی در مورد لیزر مو‌های زائد صورت

  • بهتر است ناحیه لیزر را از قبل اصلاح کنید.
  • برای جلوگیری از اثرات جانبی لیزر از عینک استفاده کنید.
  • از ژل تجویز شده برای تسکین درد در موقعیت دلخواه استفاده کنید.
  • توصیه می‌شود تا ۳ روز پس از لیزر (طبیعی یا مصنوعی) آفتاب نگیرید تا از فواید لیزر صورت بطور کامل برخوردار شوید!
  • متخصصان پوست همچنین توصیه می‌کنند که تا ۳ روز پس از لیزر به حمام یا استخر نروید.
 

لیزر صورت مو‌های چه بخش‌هایی را اصلاح می‌کند؟

لیزر مو‌های زائد صورت می‌تواند مو‌های زیر را به طور دائمی از بین ببرد:

  • ابرو‌های گرد
  • بین ابرو‌ها
  • پشت لب
  • چانه
  • گردن
  • پشت سر و گردن

۱۲ واقعیت درمورد عوارض لیزر موهای زائد

۲۲ بازديد

عوارض لیزر موهای زائد ؛ عارضه های جانبی لیزر موهای زائد بسته به قدرت بدنی شخص و تجربه پزشک متفاوت است. در این مقاله ، قصد داریم همه موارد مربوط به عارضه های جانبی لیزر موهای زائد را مرور کنیم تا ابهامات در این مورد از بین برود.با توجه به افزایش درخواست لیزر موهای زائد، به ویژه لیزر بیکینی در کشورهای مختلف از جمله ایران ، لازم است. لیزر برای برداشتن موهای زائد از نواحی مختلف بدن از جمله صورت ، پاها ، چانه ، کمر و بازوها استفاده میشود.

در این روش نور متراکم و اشعه های لیزر به فولیکول های مو می تابد ، رنگدانه های موجود در فولیکول ها نور را جذب کرده و  موها از بین می روند. لیزر موهای زائد علاوه بر مزایایی که مثل دقت و سرعت عمل ، دارد اگر بوسیله متخصص انجام نشود ، می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد. بنابراین ، قبل از تصمیم گیری برای انجام این عمل زیبایی ، لازم میدانیم اطلاعات لازم در مورد عارضه های جانبی لیزر موهای زائد را بدانید.

اثرات استفاده نادرست از لیزر موهای زائد

اکثر افرادی که لیزر موهای زائد انجام می دهند ، معمولاً آن را سالم وایمن می دانند. پس از لیزر موهای زائد ، احتمالاً در درازمدت خطری وجود ندارد. با این حال ، تعداد کمی از افراد بعد از لیزرعارضه های جانبی کمی را تجربه می کنند.

این عارضه های جانبی بیشتر به علت اینکه افراد در مورد انتخاب یک کلینیک زیبایی متخصص که این کار را انجام دهد پرسجو نمیکنند. در اینجا برخی از مهمترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد در مردان و زنان ذکر شده است.

۱- ملتهب شدن و قرمزی پوست

ریزش مو با لیزر فولیکول های مو را از بین می برد. بدن به آن واکنش می دهد و تعداد زیادی از بیماران در منطقه تحت تأثیر نور لیزر علائم سوزش و قرمزی را نشان می دهند. احساس سوزش و خارش، یا تورم و حساسیت و ملتهب شدن پوست و بثورات روی پوست شاید ظاهر شود. # عوارض لیزر موهای زائد

سوزش و قرمزی پوست یکی از بارزترین عارضه های لیزر موهای زائد است ، اگرچه معمولاً کوتاه مدت و گذرا است ، اما بی تجربگی در استفاده از دستگاه لیزر بوسیله متخصص می تواند باعث طولانی شدن عوارض لیزر شود.

بدانید که  دستگاه اسکلپیون عالی ترین دستگاه لیزر موهای زائد است.

ممکن است پوست ناحیه لیزر شده شکننده و نرم شود .متخصصین پوست شاید از بی حسی موضعی جهت  کمتر شدن التهابات پوستی در حین لیزر استفاده کنند. تحریکات پوستی کمی  پس از انجام لیزر شروع شده و معمولاً ظرف چند ساعت پس از لیزر از بین می روند یا ناپدید می شوند.

۲- پوست پوست شدن

در تعدادی از بیماران ، عارضه های جانبی لیزر به شکل پوست پوست شدن منطقه تحت اثر لیزر نمایان می شود. این نکته، اگرچه یک ناراحتی جزئی تلقی می شود ، می تواند ناخوشایند باشد. گاهی پوست پوست شدن می منجر به ایجاد اسکار یا زخم روی پوست میشود.  # عوارض لیزر موهای زائد

یکی از عوامل زخم ها و عارضه های پوستی و شاید خونریزی طولانی بودن  زمان تابش نور لیزر روی پوست است. متخصص لیزر باید قبل از انجام لیزر میزان  حساسیت پوست فرد را در نطر بگیرد و از مقدارمناسب اشعه استفاده کند.

۳- زخم /اسکار

در تعداد معدودی از لیزر موهای زائد ، زخم هایی در ناحیه تحت تأثیر لیزر نمایان می شود که گاهی اسکار روی پوست باقی می ماند. دلیل این نکته  استفاده نادرست از دستگاه لیزر بوسیله متخصص لیزر درمانی است.

لیزر الکساندرایت برای پوستهای معمولی و سفیداستفاده میشود. ولی لیزرهای دیود برای پوست برنزه مناسب هستند و لیزر nd yag برای پوست های تیره استفاده میشود. پس، جراحان زیبایی و تکنسین های لیزر باید استفاده صحیح و درست از لیزر را در حین لیزر موهای زائد رعایت کنند. عالی ترین دستگاه لیزر موهای زائد برای یک نوع پوست شاید برای نوع دیگری از پوست مناسب نباشد. # عوارض لیزر موهای زائد

۴- آکنه و جوش

یکی از وظیفه های مو حفاظت از پوست در مقابل باکتری است و غدد چربی یا سباسه پوست را باز و تمیز میکنند. لیزر موهای زاید ممکن است باعث ایجاد آکنه و جوش به ویژه در پشت ، زیر بغل و اندام تناسلی شود. برای حل این نکته، متخصص شاید  استفاده از کرم های مخصوص بعد از لیزر را پیشنهاد دهد.

تصویر زیر نمونه ای از عارضه های  جانبی لیزر موهای زائد است که ممکن است در اثر استفاده نادرست از دستگاه لیزر توسط متخصص ایجاد شود. # عوارض لیزر موهای زائد

پرموئی یا هایپرتریکوز

مطالعات نشان میدهند  که دلیل اصلی پر مو شدن پس از لیزر استفاده نامناسب از لیزر بوسیله متخصصی است که این کار را انجام می دهد. تحریک حرارتی می تواند سبب شود فولیکول های پنهان و غیرفعال  فعال شوند و باعث شود موهای نازک مقدار زیادی انرژی دریافت کرده و باعث آسیب شوند.

در صورتی که انرژی مورد استفاده برای لیزر موهای زائد کمتر از انرژی مطلوب باشد ، فولیکول ها به دلیل کمبود انرژی و گرمای کافی به طور کامل از بین نمی روند. در چنین مواردی ، فولیکول های مو شروع به ترمیم آسیب ، تقویت و بازسازی می کنند که باعث افزایش رشد مو یا هیپرتریکوز می شود.

به همین دلیل است که لیزر موهای زائد برای موهای نازک استفاده نمی شود. و شما باید یه کلینیک بسیار معتبر برای این کار پیدا کنید. # عوارض لیزر موهای زائد

۶- تغییر رنگ پوست

در بعضی از بیمارن، عارضه های لیزر به شکل تغییر رنگ پوست در ناحیه لیزر شده نمایان میشود. به این شکل که رنگ پوست کمی روشن تر یا تیره تر از رنگ طبیعی پوست بدن می شود. بیمارانی که پوست روشن تری دارند شاید رنگ پوستشان تیره تر شود.

بیمارانی که پوست تیره تری دارند بیشتر مستعد رنگ روشن پوست هستند. شایان ذکر است این تغییر غیرطبیعی پوست با گذشت زمان و به آرامی از بین میرود. علت اصلی رنگ پوست تیره افزایش رنگدانه ملانین است.

در بعضی از موارداز بین رفتن این تغییر بین ۳ تا ۸ ماه طول میکشد. دلیل اصلی روشن شدن پوست شاید این نکته باشد که نور لیزر توسط پوست جذب شده باشد در نهایت سلول های ملانوسیت تخریب شده که رنگدانه ملانین تولید کنند. این پدیده سبب کم شدن تولید رنگدانه و ایجاد هایپوپیگمانتاسیون و روشن شدن پوست به شکل غیر نرمال میشود.

۷- آسیب دیدگی چشم

برای اجتناب از این نکته از یک متخصص استفاده کنید. در لیزر موهای زائد پرتوهای قوی و متراکم استفاده میشود . در نهایت احتمال آسیب وارد شدن به چشم به عنوان خطری بالقوه ( مخصوصا در صورتی که لیزر برای موهای زائد صورت استفاده شود) در دراز مدت وجود دارد.

اصلا لیزر موهای زائد اطراف استخوان حفره چشم و کاسه چشم را توصیه نمیکنیم. به این علت که ، احتمال زیادی وجود دارد که اشعه لیزر با چشم تماس پیدا کند و باعث ملتهب شدن  چشم و آسیب آن شود.

۸- احتمال عفونت جلدی

یکی از عوارض لیزر موهای زائد ممکن است بروز عفونت جلدی باشد، بعد از انجام لیزر موهای زائد پوست منطقه در وضعیت حساس از نظر احتمال بروز عفونت های میکروبی پوست مثل عفونت های باکتریایی ، قارچی و ویروسی  قرار میگیرد.

بیمارانی که قبل از انجام لیزر ، مدت زمان زیادی در معرض آفتاب بوده اند بیشتر در معرض خطر عفونت ها هستند. شایان ذکر است بهداشت محیط در این موضوع نقش بسزایی دارد پس محلی را برای لیزر خود انتخاب کنید که مسائل بهداشتی و ایمنی در آن رعایت شود. # عوارض لیزر موهای زائد

۹- تاول زدن و سوختگی پوست

یکی دیگر از عوارض لیزر در صورت بی تجربه بودن متخصص  سوزاندن و تاون زدن پوست است . معمولا از لیزرهای با گرما و حرارت بسیار بالا استفاده میشود که اگر بدرستی انجام نشود سبب سوختن و تاول پوست میشود. البته سوختگی خفیف برای تعداد زیادی از مراجعین اتفاق میافتد. این سوختگی به ۳ حالت ممکن است بوجود آید.

یکی سوختگی مختصر که بزودی از بین میرود . ولی سوختگی ۲و ۳ که به علت استفاده نادرست متخصص ایجاد میشود شدیدتر است و شاید باعث تاول پوست  و زخم یا اسکار شود و گاهی این زخم ها بر روی پوست باقی میمانند.

اگر در لیزر خود، در پوست خود حس حرارت زیاد کردید که همراه  با درد زیادی بود باید  سریعا به متخصص زیبایی خود اعلام کنید.

۱۰- عارضه ها در خانم های حامله

لیزر موهای زائد در طی بارداری ممنوع است . چون عارضه های آن برای جنین هنوز به اثبات نرسیده بهتر است در بارداری انجام نشود. # عوارض لیزر موهای زائد

بعضی بانوان در خواست لیزر در دوران بارداری دارند آن هم بدلیل اینکه موهای زائد اطراف معده و سینه زیاد میشود اما این موها به مرور از بین میروند و نیازی به لیزر نیست.

 

۱۱- اثرات لیزر موی زائد در نابارور کردن

بعضی ها معتقدند لیزر در نواحی رحم و تخمدان باعث ناباروری میشود اما چون این اشعه در سطح پوست تابیده میشود این خطر وجود ندارد. چون اشعه لیزر به داخل بدن نفوذ نمیکند.

۱۲- ریسک مبتلا شدن به سرطان در لیزر موهای زائد

تعدادی از بیماران نگرانند که لیزر ریسک ابتلا به سرطان را افزایش دهد ولی این نکته نه تنها اثبات نشده است بلکه برای درمان بعضی از سرطان های پوست مورد استفاده قرار میگیرد.

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

۲۰ بازديد

لیزر یکی از محبوب‌ترین راهکارهای برای از بین بردن موهای زائد در سراسر جهان است. یکی از روش‌هایی که در کنار تمام مزیت‌ها و برتری‌هایی که دارد، عوارض خاص خودش را نیز دارد. در این مقاله سعی داریم درمورد عوارض لیزر موهای زائد و سرطان صحبت کنیم.

رفع مو های زائد به روش های مختلف

همه‌ی ما انسان‌ها موهایی روی نقاط مختلف بدنمان داریم که گاهی از بودن آنها ناراضی هستیم. موهایی که در کودکی بسیار نازک و پس از بلوغ ضخیم‌تر می‌شوند.  

رفع این مسئله و از بین بردن موهای زائد هم مانند حل تمامی مسائل چند راه حل متفاوت دارد که هر کدام مزیت‌ها و عوارض مختص به خودشان را دارند. در ادامه به بررسی چند راهکار برای از بین بردن موهای زائد می‌پردازیم. # عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

ژیلت و خود تراش

یکی از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های موجود استفاده کردن از تیغ، ژیلت و انواع خودتراش است. این روش بسیار ساده می‌باشد اما مدت کوتاهی پس از اصلاح موهای زائد دوباره درمی‌آیند و شما باید مجددا برای رفع موهای زائد اقدام کنید.

در ضمن برای استفاده از این روش باید حواستان کاملا جمع باشد که به خودتان آسیبی نرسانید. آسیب در این روش منجر به خون‌ریزی و زخم با سوزش می‌شود. البته که ددیگر نگران عوارض لیز موهای زائد و سرطان نیستید.

پودر موبر

از بین بردن موهای زائد با پودر موبر یکی از روش‌های قدیمی است. در این روش پودر را با آب مخلوط کرده و خمیری شکل می‌شود. این مایع را روی پوست بدن می‌کشید و پس از چند دقیقه لایه‌ی مایع شکل را از روی پوست برمی‌دارید.

موها همراه این لایه برداشته می‌شوند. یکی از مزیت‌های این روش بدون عوارض بودن آن است. در ضمن این پودرها بوی بدی دارند و امکان دارد پوست به آن حساسیت داشته باشد. # عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

اپلاسیون

اپلاسیون یکی از روش‌هایی است که در آن رشد موهای زائد کمتر از دو روش قبل می‌باشد. در اپلاسیون ماده‌ی چسبناکی را حرارت می‌دهند و آن را روی پوست می‌کشند. سپس پارچه‌های خاصی را روی آن گذاشته و می‌کشند تا موها توسط آن کنده شود.

این روش هم یکی از روش‌های پرطرفدار است. اما باید حواس‌تان باشد پیش فرد با تجربه‌ای بروید چون در صورت انجام نادرست این کار پوست شما قرمز شده و تاول می‌زند. این راهکار عوارض لیزر موهای زائد و سرطان را در پی نخواهد داشت.

لیزر موهای زائد

یکی از راهکارهای موثر با ماندگاری بالا لیزر موهای زائد می‌باشد. در این روش به این دلیل که رشد موها بسیار کمتر از قبل است و به مرور زمان کمتر هم می‌شود؛ مقرون به صرفه است. حتی به صورت کلی در زمان هم صرفه‌جویی می‌شود. # عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

لیزر خانگی

یکی از مزیت‌های لیزر این است که می‌توانید آن را در خانه نیز انجام دهید و دستگاه‌های مختلفی به منظور لیزر خانگی موهای زائد تولید شدند. از آنجایی که بسیاری از مراکز درمانی لیزر نیز انجام می‌دهند، جلسات درمانی بسیار گران است. اگر شما بتوانید دستگاه لیزر خانگی را تهیه کنید، برای شما مقرون به صرفه تر است.

دستگاه لیزر خانگی خیلی ارزان نیست اما در مقایسه با تعداد جلسات درمانی در مراکز درمان هزینه کمتری برای شما دارد. # عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

نکته قابل توجه این است که دستگاه لیزر خانگی کمری خطرناک از دستگاه‌های لیزر در مرکز درمان است و همینطور قدرت کمتری دارد. به دلیل قدرت کمی که دارد باید استفاده از این دستگاه ها مداوم تر باشد.

دستگاه‌های کوچک و سنگینی که به راحتی توی دست جا می‌شوند. برای استفاده درست از آن‌ها باید یاد بگیرید که چطور از آن استفاده کنید تا عوارض کمتری داشته باشید.

عوارض لیرز موهای زائد و سرطان

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان : مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید این است که لیزر درمانی کار بسیار تخصصی است و شما باید آن را به افراد متخصص و باتجربه بسپارید تا کمترین عوارض را داشته باشید. اگر بلد نباشید و این کار را انجام دهید عوارض لیزر موهای زائد و سرطان در بسیاری از موارد غیر قابل جبران است.

لیزر هم مانند سایر روش‌ها عوارض خاص خودش را دارد. نکته قابل توجه این است که با پیشرفت علم، عوارض هم به مرور زمان کمتر و خفیف‌تر شده است. مثلا التهاب و قرمزی پوست بسیار جزئی بوده که با کمپرس آب سرد حل شده و پس از مدتی کاملا برطرف می‌شود. برای عفونت‌های احتمالا بعد از لیزر هم می‌توان از داروهای ضد التهابی استفاده کرد.

همینطور تغییر رنگی که ممکن است پس از لیزر روی پوست شما اتفاق بیفتد هم جای نگرانی ندارد و با گذشت زمان به حالت قبل خود بازمی‌گردد.  نکته قابل توجه دیگر این است که برای ماندگار بودن نتیجه لیزر به صورت دلخواه شما باید چند جلسه درمانی را پشت سر بگذارید.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

تا اینجا به صورت حدودی مزیت‌ها و عوارض لیرز موهای زائد و سرطان را دریافتیم. اما سوالی که خیلی وقت‌ها ذهنمان را درگیر می‌کند، این است که عوارض لیزر موهای زائد و سرطان به هم ربطی دارند؟

به صورت کلی باید بگویم که لیزر یکی از رایج ترین روش‌های درمانی و یکی از راهکارهای ایده آل است که مردم در سراسر جهان استفاده می‌کنند. انرژی لیزر هرگز به عمق نفوذ نمی‌کند و فقط پیاز مو را از بین می‌برد. البته باید حواستان باشد که لیزر مهارت کافی لازم دارد.

این به این معنی نیست که لیزر خطری برای بدن ندارد هر چیزی به صورت درست استفاده شود و زیر نظر متخصص باشد می‌تواند برای هر کسی مفید باشد. از طرفی هم اگر افراط در استفاده باشد می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را برای بدن داشته باشد.

 

لیزر کردن؛ یک راهکار شگفت انگیز

مطابق سلیقه‌های مختلف یکی از فاکتورهای زیبایی داشتن پوست صاف و بدون مو است. ما در نقاط مختلفی از بدنمان موهای زائدی داریم که بودنشان برایمان ناخوشایند می‌باشد.

برای از بین بردن این موها راهکارهای متنوعی وجود دارد که در این مقاله به چند تا از این راهکارها اشاره کردیم. در ادامه به یکی از این روش‌ها یعنی لیزر پرداختیم و مزیت‌ها و عوارض لیرز موهای زائد و سرطان را بیان کردیم.

همانطور که گفته شد لیزر یکی از روش‌های محبوب در دنیا بین اکثر مردم به خصوص متخصصان زیبایی می‌باشد. به این دلیل که مزیت‌های آن خیلی بیشتر از عوارضش است به شرطی که درست و اصولی انجام شود. امیدواریم در این مقاله اطلاعات کافی و لازم را درمورد عوارض لیرز موهای زائد و سرطان آن در اختیار شما گذاشته باشیم و نهایت استفاده را از آن ببرید.

آیا لیزر موی صورت خوبه؟

۲۰ بازديد

لیزر موی صورت خوبه : موهای زائد صورت از جمله نفرت‌ انگیزترین اجزای بدن خانم‌ها و آقایان هستند. بسیاری از افراد برای زیبایی خود ارزش قائل‌اند از این جهت در صدد از بین بردن موهای زائد صورت خود بر می‌آیند. وجود موهای زائد در صورت جلوه‌ای ناخوشایند ایجاد می‌کند بنابراین از بین بردن آنها می‌تواند صورتی جذاب و درخشان برای فرد به ارمغان بیاورد.

روش‌های متفاوتی برای اصلاح صورت وجود دارد از جمله بند انداختن، وکس صورت، شیو کردن و… اما در فرایند این روش‌ها شخص درد بسیار زیادی را متحمل می‌شود. در این قسمت این مسئله مطرح می‌شود که آیا لیزر موی صورت خوبه یا بد؟

باید گفت لیزر یکی از روش‌های بدون درد و کاربردیست که علاوه بر به صرفه بودن از لحاظ قیمت، مدت زمان طولانی شما را از دست موهای زائد خلاص خواهد کرد.

لیزر موهای زائد صورت چگونه انجام می شود؟

افراد برای رهایی از موهای زائد خود روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. از آنجایی که پوست صورت بسیار حساس است ممکن است پس از اصلاح با روش‌های معمول مانند بند انداختن، وکس صورت، شیو کردن و… آسیب ببیند. یکی از روش‌هایی که به تازگی برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود و طرفداران زیادی پیدا کرده، لیزر صورت است.

لیزر صورت دسته‌ای از پرتوهای نور دارای انرژی و طول موج خاص است. این اشعه‌ها ابتدا توسط رنگدانه‌های پوست جذب می‌شوند سپس برروی فولیکول مو تاثیر می‌گذارند. بنابراین تاثیر اشعه بر ملانین پوست(رنگدانه‌های پوست) است که باعث تخریب فولیکول مو می‌شود.

به علت تخریب به وجود آمده، فولیکول مو قادر نخواهد بود تا، تار مو تولید کند. طبق بررسی‌های انجام شده افرادی که دوره استفاده از لیزر را به پایان می‌رسانند  بین ۷۰ الی ۹۰ درصد از موهای زائد خود را از دست خواهند داد. از این جهت دیگر در این منطقه مویی رشد نخواهد کرد ومدت زیادی نیاز به اصلاح مجدد نخواهد بود. بنابراین می‌توان گفت که لیزر موی صورت خوبه و برای بسیاری از افراد به صرفه خواهد بود.

کاربرد انواع  دستگاه لیزر

از آنجایی که در فرایند حذف موهای زائد اشعه، جذب رنگدانه‌های پوست می‌شود؛ دستگاه‌هایی با فناوری‌های متفاوت برای انواع رنگ پوست طراحی شده‌ است. تفاوت این لیزر‌ها در خواص فیزیکی آنها بوده و با ارسال طول موج و فرکانس مناسب است که رفع موهای زائد اتفاق می‌افتد.

از جمله این فناوری‌ها: الکساندریت،  nd:yag و دایود می‌باشد. برای مثال برای لیزر افرادی که پوستی تیره دارند از فناوری nd:yag و در فرایند لیزر افراد با پوست روشن، از فناوری الکساندریت استفاده می‌شود. ازاین جهت قبل از اقدام برای رفع موهای زائد خود ابتدا باید بدانید که کدام لیزر موی صورت خوبه و برای شما کاربرد خواهد داشت. فروشگاه هما سنتر با در دست داشتن فناوری‌های جدید لیزر، می‌تواند خریدی امن و لذت‌بخش را برای شما به ارمغان بیاورد. # لیزر موی صورت خوبه

در چه مواردی می توان از لیزر صورت استفاده نمود؟

برای انجام لیزر صورت محدودیتی وجود ندارد و فرد با توجه به نیاز خود می‌تواند برای رفع موهای زائد اقدام نماید. نواحی پشت لب فوقانی، خط گیری دور ابروها، بین ابرو‌ها( ابروی پیوندی)، چانه، گردن، خط گیری پشت گوش و گردن( در آقایان)، شکل دهی و یا آنکارد صورت مردان، از پرکاربردترین مواردی هستند که در آنها لیزر موی صورت خوبه و موهای زائد در آن قسمت‌ها از بین خواهند رفت.

مردان میتوانند از لیزر موهای زائد صورت استفاده کنند؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم آقایان نیز می‌توانند از خدمات لیزر صورت بهره‌مند بشوند. بسیاری از آقایان ریش‌های پرپشتی دارند که از ناحیه گونه تا گردن کشیده شده و منطقه وسیعی از صورت را در بر گرفته است. باید گفت با استفاده از لیزر می‌توان الگوی موهای صورت را اصلاح کرد و به شکل مناسب و دلخواه درآورد.

در برخی موارد آقایان با مشکل فولیکولیت یا موهای زیرپوستی مواجه هستند که تنها راه درمان آنها از بین بردن فولیکول مو در آن قسمت می‌باشد این فرایند توسط لیزر انجام می‌شود. با استفاده از لیزر صورت دیگر نیاز به حضور مداوم در آرایشگاه‌های شلوغ نخواهید داشت.

از این جهت علاوه بر از بین رفتن موهای زائد در هزینه و وقت شما صرفه‌جویی خواهد شد. با توجه به پرسش‌های به عمل آمده از آقایان، عقیده بسیاری آنان بر این بوده که لیزر موی صورت خوبه و موهای زائد آنها تا حد زیادی از بین رفته‌ است.
لیزر موی صورت خوبه
لیزر موهای زائد صورت بانوان

بسیاری از بانوان برای داشتن صورتی زیبا و تمیز  طی فواصل کوتاهی مجبور به اصلاح صورت خود می‌شوند. چراکه داشتن صورتی پرمو باعث کمبود اعتماد به نفس در بانوان خواهد شد. از این جهت خانم‌ها روش‌های متفاوتی برای اصلاح صورت مانند بند انداختن، وکس صورت و یا شیو انجام می‌دهند.

این روش‌ها علاوه بر دردناک بودن، درنهایت باعث ایجاد جوش و یا زخم در صورت می‌شوند که بسیار ناخوشایند بوده و جلوه‌ای بسیار بد برای صورت به ارمغان خواهند آورد. بنابراین باید گفت لیزر موی صورت خوبه و با استفاده از این شیوه می‌توان به شکل دائمی از شر موهای زائد خلاص شد.

دو عامل مهم در اثر گذاری لیزر موهای زائد

رنگ پوست، ضخامت و رنگ موها دو عامل مهم در تاثیرگذاری لیزر موهای زائد هستند. به بیان ساده‌تر باید بین رنگ مو و رنگ پوست اختلاف قابل توجهی وجود داشته باشد تا لیزر عملکرد خوبی ارائه دهد.

برای مثال اگر فرد پوستی روشن و موهای تیره داشته باشد باید گفت که لیزر موی صورت خوبه و تاثیر بسزایی بر رفع موهای زائد خواهد داشت. لیزر برای افرادی که موهای بور یا کرکی دارند تاثیر چندانی نخواهد داشت. بنابراین باید برای تشخیص این مسئله به یک متخصص مراجعه کرد.

افراد با صورت های پر جوش میتوانند لیزر صورت انجام دهند؟

لیزر صورت برای افرادی جوش کمی دارند مناسب است اما باید توجه داشت که ممکن است پوست صورت برخی از افراد جوش‌های ملتهب و قرمز رنگی داشته باشد که در این صورت باید گفت تا زمانی که این مشکل برطرف نشده نباید برای لیزر اقدام نمایند.

باید توجه داشت که این افراد حتما باید فرایند درمان جوش صورت را طی کنند سپس برای لیزر اقدام نمایند چراکه ممکن است التهاب جوش‌ها با استفاده از لیزر صورت بیشتر شود. بعد از برطرف شدن التهاب انجام لیزر موی صورت خوبه و فرد دچار هیچگونه عارضه‌ای نخواهد شد.
در خانه لیزر کنید!

بسیاری از افراد به دلایل مختلف این امکان را ندارد که در مراکز لیزر حضور پیدا کنند. خوشحال خواهید شد اگر بدانید لیزر‌های سبک و قابل حملی تولید شده‎‌اند که شما می‌توانید به راحتی آنها را تهیه نموده و در منزل برای رفع موهای زائد خود اقدام کنید. این دستگاه‌ها علاوه بر کیفیت، قیمتی مناسب دارند که باعث می‌شود در هزینه‌های اصلاح تا حد زیادی صرفه‌جویی شود.

البته باید توجه داشت که برای استفاده از این محصولات باید طریقه استفاده را نیز بلد باشید تا در هنگام لیزر صورت، آسیبی به پوستتان وارد نکنید. شرکت هماسنتر با در نظر گرفتن تمامی نیاز‌های مشتریان، اقدام به تولید دستگاه‌های لیزر خانگی نموده که شما می‌توانید پس از خرید، طریقه مصرف این محصول کاربردی را آموزش ببینید. این روش برای اشخاصی که معتقدند لیزر موی صورت خوبه اما زمانی برای حضور در مراکز لیزر را ندارند بسیار کاربردیست.

فواید لیزر زیر بغل و راهکارهای طلایی برای رهایی از آن

۲۱ بازديد

تعداد زیادی از مردان و زنان زیر بغل خود را صدها ویا هزاران بار از بین میبرند. ممکن است ایده کنار گذاشتن این کار خسته کننده جذاب به چشم بیاید و احتمالا برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا لیزر موهای زائد روش خوب و مناسبی است؟ ولی با توجه به حساسیت زیر بغل ، ایا لیزر زیر بغل خطری ندارد؟

شاید لیزر روش سخت و تهاجمی باشد، درنهایت روشی بی خطر است. در حالیکه باعث نرم شدن پوست شده و درد آن بسیار ناچیز است. چون زیر بغل ناحیه وسیعی نیست، لیزر درمانی در این ناحیه حدودا کمتر از ده دقیقه زمان لازم دارد، بنابراین برخی از افراد توصیه میکنند قبل از مناطق وسیع تر بدن، لیزر موهای زائد زیر بغل را انجام دهید.

معایب اصلاح زیر بغل

اصلاح سالها باعث زبر شدن زیر بغل میشود. ناراحتی هایی مثل موهای زیرپوستی و برجستگی هایی که بدلیل  استفاده از تیغ بوجود می آیند، ناراحت کننده هستند و گاهی باعث ایجاد زخم میشوند. اما با لیزر موهای زائد این مشکلات بوجود نمی آیند.

لیزر زیر بغل جای تخریب کردن لایه سطحی پوست جهت نابود کردن موهای زیر بغل بطور موقت، با قرار دادن  ملانین در فولیکول مو، ریشه مو را برای دراز مدت نابود میکند. و این امر سبب شده که  سطح پوست شما بدون آسیب باقی بماند.

تراشیدن زیر بغل معمولا خطر دارد چون شما قادر نیستید آن منطقه را ببینید . سخت تر آنکه انحنای زیر بغل استفاده از تیغ را مشکل می کند. موهای زیر پوستی نیز یک مسئله مهم است. اپیلاسیون یک روش ممکن است، اما یک روش ناراحت کننده است. چرا بجای این مشکلات لیزر زیر بغل را انجام نمی دهید؟ این راه  سریع، بدون دردو بدون دردسراست.

چگونه موهای زائد زیر بغل را با لیزر از بین ببریم؟

روش لیزر زیر بغل با دراز کشیدن با بازوی بالای سر انجام می شود. در مرحله بعد، متخصص لیزر ناحیه ای را که نیاز به برداشتن مو دارد به طرز دقیقی انتخاب می کند.

سپس لیزر زیر بغل شروع می شود. متخصص یا پزشک شما لیزر را به تندی و به شکل تاثیر گذار روی منطقه زیر بغل انجام میدهد. این روش فولیکول های مو را در ریشه از بین می برد.

در طی لیزر ، تعدادی از بیماران حس سوزن سوزن ضعیفی را تجربه می کنند، در حالی که تعدادی دیگر حتی آن راتجربه نمی کنند و این روش برای آنها کاملا بدون درد است.

لیزر زیر بغل فقط چند دقیقه زمان می برد و شما می توانید بعد از آن در مهمانی با لباس بی آستین ظاهر شوید و احساس ناخوشایندی نخواهید داشت.

لیزر، موهای قرار گرفته در فولیکول های مو را در نظر می گیرد  تا از رشد آینده فولیکول ها جلوگیری کند. ولی، لیزر فقط می تواند موهایی را که قراراست رشد کنند، تحت اثر قرار دهد، پس جلسات اضافی برای برداشتن تمام موهای ناحیه مورد نیاز است.

لیزر برای موهای تیره بهتر جواب میدهد، چون لیزر ملانین را جذب می کند. لیزر شاید برای موهای قرمز، بور و خاکستری بی اثر باشد.

اگرچه لیزر زیر بغل بی خطر و effective است، ولی عارضه های جانبی نیز دارد و احتمال دارد التهاب، قرمزی یا آفتاب سوختگی را در آن ناحیه شاهد باشید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر زیر بغل

تعداد جلسات لیزر زیر بغل بستگی به نوع، محل و بافت موهای دارد . به طور میانگین ​​برای نابود کردن  کامل موهای زائد به حدود ۶ تا ۸ جلسه لیزر نیاز دارید . در طی جلسات لیزری، اول ریشه مو برداشته می شود، در نهایت به طور کامل برداشته می شود. آقایان به تعداد جلسات لیزر بیشتری نیاز دارند.

مزایای لیزر زیر بغل

  • لیزر عالی ترین راه برای نابود کردن موهای زائد زیر بغل است.
  • این روش بی خطر و غیر تهاجمی است.
  • نتایج لیزر در زیر بغل طولانی و ثابت است
  • در نهایت این راه درمانی ، پوست یکدست و صاف می شود
  • هزینه لیزر زیر بغل ناچیز است.

آیا لیزر باعث تیره شدن  پوست زیر بغل می شود؟

نه! دستگاه های لیزری بر رنگدانه های پوست تأثیر نمی گذارد و تنها بر ملانین مو تأثیر می گذارد، بنابراین نمی تواند رنگ پوست ناحیه را تغییر دهند.

لیزر زیر بغل

اما وقتی که لیزر زیر بغل انجام می دهید، این فرایند نه تنها موها را از بین می برد، بلکه ریشه موها و موهای زیر پوستی را هم نابود میکند  و زیر بغل شما روشن تر از آنچه است به چشم می آید. این راه تیرگی زیر بغل را نیز از بین می برد، چیزی که ترمیم یا اپیلاسیون هرگز نمی تواند انجام دهد، که می دانیم اپیلاسیون و اصلاح این  کار را انجام نمی دهند.

حال برای از بین بردن تیرگی زیر بغل چه کاری انجام دهیم؟

چون لیزر موهای زیرپوست را نابود می کند و همچنین این راه زخم یا برجستگی  روی پوست نمی گذارد، پس از انجام لیزر  زیر بغل، پوستی صاف و یکدست  خواهید داشت. همین امر در مورد لیزر بیکینی و مناطق دیگر صادق است.

البته تعدادی از بیماران شاید پس از لیزر متوجه لکه های تیره یا روشن روی پوست شوند، که گذرا است و در نهایت در یک روز برطرف می شود.

درمان ترک پوستی با مزوتراپی چگونه است؟

۲۲ بازديد

بسیاری از افراد به دلایل مختلف از مشکلات ترک های پوستی رنج می برند. این ترک ها را  کاملا بر روی پوست می توان دید.  به همین خاطر وجود این ترک ها می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس و زیبایی بدن افراد شود. به همین دلیل سعی بر آن داریم تا در خصوص درمان ترک پوستی راه حل هایی را ارائه دهیم.

 زنان خیلی بیشتر از مردان از این بیماری رنج می برند. پوست یکی از اصلی ترین و حساس ترین قسمت های بدن است و مقدار جوانی و نشاط و سلامت بدن را به طور مستقیم نشان می دهد.

همچنین، ممکن است درموارد کمی این لکه پوستی در مردان نیز به وجود آید. در مجموع ظاهرشدن این ترک ها روی پوست زنان یا مردان می تواند باعث اذیت آنها شود. ازاین رو ، افرادی که دچار این عارضه می شوند به دنبال راه حلی برای درمان ترک پوستی هستند.

بنابراین ، ما می خواهیم شما را کاملاً با ترک ها یا ضایعات پوستی و هر آنچه باید در مورد درمان ترک پوستی باید بدانید آشنا کنیم.
  • دلایل ایجاد استریا(ترک پوستی) چیست؟
  • ترک های پوستی (استریا) در کدام ناحیه به وجود می آیند؟
  • ترک پوست چه علائم و نشانه هایی دارد؟
  • بهترین راه درمان استریا چیست؟
  • فواید مزوتراپی استریا
  • معایب درمان مزوتراپی
  • میزان هزینه مزوتراپی برای از بین بردن ترک های پوستی (استریا)

چه دلایلی باعث به وجود آمدن ترک پوستی می شود؟

 لکه ها اغلب به خاطر بیش از اندازه نازک شدن پوست ایجاد می شوند.  شما این ترک های پوستی را به صورت فرورفتگی در پوست خود مشاهده می کنید که از نظر رنگ نیز با رنگ طبیعی پوست شما کاملا فرق می کند.

دلایل اصلی ترک های پوستی:
ژنتیک

 یکی از علت های به وجود آمدن ترک پوست (استریا) ژنتیک است. بیشتر افراد پوست نازک و ترک خورده را ارثی دارند. به همین علت آنها همیشه دچار ترک یا لکه های پوستی می شوند و به دنبال راه حلی برای درمان ترک پوستی می باشند.

بارداری

 یکی از اصلی ترین علت ترک های پوستی، بارداری است.  چون در این دوره پوست شکم بیش از حد کشیده می شود، معمولا زنان باردار بعد از ماه چهارم این ترک ها را روی پوست خود می بینند. مقدار ترک ها و کم یا زیاد بودن آنها در این زمان  به استقامت پوست و تغییر وزن فرد بستگی دارد.

وزن های متغیر

 کسانیکه به طور منظم از رژیم های لاغری استفاده می کنند از این ضایعات پوستی رنج می برند. چون پوست با افزایش وزن کاملا کشیده می شود، و پس از کاهش وزن منقبض و شل می شود. پس راحت می توانید این فرورفتگی ها را روی پوست آنها ببینید و به دنبال راه حلی موثر برای درمان ترک پوستی باشند.

رشد سریع

 کسانیکه بسیار سریع در دوران بلوغ رشد می کنند و وزن خود را به میزان قابل توجهی تغییر می دهند همچنین ممکن است این ترک ها روی پوست خود ببینند. چون قبلا پوست کوچک و جمع بوده و با رشد سریع بدن در دوران بلوغ ، پوست به طور ناگهانی و در مدت زمان بسیار کوتاهی کشیده می شود.

 ترک های پوستی (استریا) روی کدام ناحیه به وجود می آیند؟

 یکی از پرتکرار ترین سوالات در مورد ترک یا ضایعات پوستی، در کدام قسمت از بدن بیشتر به وجود می آیند است.

پاسخ این سوال این است که قسمت های خاصی از بدن پوست نازک تری نسبت به قسمت های دیگر بدن دارند. از این رو ، وقتی پوست کشیده می شود، این قسمت ها دوام کمی از خود نشان می دهند و در نتیجه دچار این عارضه می شوند.

اصلی ترین نواحی که از این مشکل رنج می برند موارد زیر می باشد:
 شکم

 بیشترین ترک های پوستی در شکم مربوط به ماه های بارداری است.

 سینه ها

 همچنین در این قسمت به خاطر تغییرات وزن و رشد سریع ترک های پوستی به وجود می آیند.

 لگن

 در این قسمت اکثر مواقع به دلیل رشد سریع، تغییرات وزن یا ژنتیک ترک های پوستی را می توان دید.

ران

 همچنین ران  هم به خاطر رشد سریع، دوران بارداری، موارد ژنتیکی و تغییرات وزن دچار این بیماری می شود.

 پهلو ، باسن

 این نواحی بدن هم امکان دارد تحت تأثیر دلایل مختلف، به ویژه تغییرات وزن، باعث به وجود آمدن ترک پوستی شود .

ترک های پوستی چه علائم و نشانه هایی دارند؟

دانستن این موارد در درمان به موقع ضایعات بسیار تاثیر گذار است. شما همیشه این نشانه ها را قبل از ظاهر شدن ترک های پوستی در نقاط مختلف بدن مشاهده خواهید کرد.

  • التهاب و قرمزی، نازک شدن پوست
  • احساس سوزش شدید و خارش مداوم پوست
  • به وجود آمدن خطوط قرمز و چروک روی پوست که بعد از گذشت زمان تغییر رنگ داده و سفیدتر از پوست شما می شود.

راه حل های درمان ترک پوستی

 اگر ترک های پوست کم و خیلی تازه هستند، می توان از داروها برای درمان ترک پوستی استفاده کرد.

 اما توجه کنید که، در بسیاری از موارد این ترک ها با دارو های پزشکی برطرف نمی شوند. به همین دلیل ،واجب است که آنها را با روش های تاثیر گذار تر به فکر درمان ترک پوستی بود.

درمان ترک پوستی
متداول ترین راه درمان ترک پوستی و یا لکه های پوستی به شرح زیر است:
 مزوتراپی

 یکی از  بهترین روش های درمان ترک پوستی، مزوتراپی است. برای درمان ترک پوستی که در دوران  بارداری و تغییرات وزن به وجود آمده بسیار کار آمد می باشد.

لیزر RF شکننده

یکی از بهترین روش ها برای درمان ترک پوستی لیزر شکننده است.  بسته به میزان ترک یا لکه های پوستی ، روند درمان سه تا شش جلسه طول می کشد.

اما اگر بیمار در حین درمان از داروهای موضعی نیز استفاده کند، تأثیر لیزر بیشتر خواهد بود. دربیشتر مواقع بعد از جلسه چهارم ، فرد می تواند ناپدید شدن ترک های پوستی را مشاهده کند.

 لیزر CO2 شکننده

یکی دیگر ار روش های درمان ترک پوستی لیزر CO2 شکننده است. این روش مانند لیزر RF شکننده حدود سه تا شش جلسه طول می کشد و اولین علائم درمان پس از جلسه چهارم قابل مشاهده است.

 همچنین، استفاده از این روش می تواند باعث سفت شدن پوست این ناحیه در بیمار شود.  این روش معمولاً برای از بین بردن ترک یا لکه های پوستی در بازوها و ران ها استفاده می شود.

سوالی دیگر، آیا اثرگذاری لیزر موهای زائد دائمی می باشد؟

 اصلی ترین تفاوت این روش با لیزر RF  این است که  از اشعه برای درمان استفاده می شود ، در حالی که در روش RF شکننده از امواج الکترومغناطیسی استفاده می شود.

اساسی ترین راه حل درمان ترک پوستی چگونه است؟

 اساسی ترین ره حل درمان ترک پوستی مزوتراپی است چون می تواند تمام مواد مغذی را برای تولید کلاژن در پوست تأمین کند.

 مزوتراپی مو (راه حل ریزش مو)

 دراین مورد، به طور مستقیم  مواد پوستی مورد نیاز برای لایه های اصلی تزریق می شود، که ترمیم ترک ها یا ضایعات پوستی سریعتر صورت میگیرد. علاوه براین، پوست تحریک می شود و سریعتر شروع به تولید کلاژن می کند.

فواید مزوتراپی ترک پوستی

 در اینجا برخی از مزایای مزوتراپی برای از بین بردن لکه ها (ترک های پوستی) آورده شده است.

  • به خاطر اینکه در این روش از داروهای شیمیایی خیلی کم استفاده می شود ، احتمال به وجود آمدن عوارض دارویی به طور چشمگیر کم میشود.
  • درصورت انجام این درمان نیازی به جراحی نداریم.
  • شما می توانید نتیجه را در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به بقیه راه های درمان ترک های پوستی مشاهده کنید.
  • مواد مغذی مورد نیاز پوست به لایه های قلیایی تزریق می شود به همین دلیل درمان ضروری است.
معایب مزوتراپی ترک پوستی

در این روش، مانند سایر درمان ترک پوستی ، امکان دارد دارای اشکال و عیب هایی باشد که اساسی ترین آنها عبارتند از:

کبودی، تورم، درد خفیف و خون مردگی تا چند روز بعد از تزریق که کاملا طبیعی است و بعد از چند روز ازبین می رود. با این راه حل، ترک ها یا لکه های پوستی به طور کلی برطرف نمی شوند و خطوط محو شده باقی می مانند. یکی دیگر از معایب این راه حل جمع شدن مایع در زیر پوست است.

اگر مزوتراپی ترک های پوستی توسط پزشک متخصص و مجرب، با رعایت کامل اصول بهداشتی صورت بگیرد، باعث به وجود آمدن عوارض جدی مانند خونریزی، تهوع و اسهال نمی شود.  با توجه به همه این موارد، زنان باردار و شیرده، افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، افرادی که مشکلات پوستی دارند و … باید از این روش جدا خودداری نمایند.

میزان هزینه مزوتراپی برای از بین بردن ترک های پوستی (استریا)

 در مزوتراپی ترک پوستی از مواد مغذی زیادی مانند ویتامین ، الاستین، کلاژن، مواد معدنی و غیره استفاده می شود به همین دلیل مبلغ آن برای افراد مختلف یکی نیست. از سوی دیگر ، مقدار ترک های پوستی در تعیین هزینه مزوتراپی بسیار اثر گذار است. سایر عوامل تاثیر گذار در تعیین هزینه مزوتراپی شامل کلینیک زیبایی، سطح تخصص و تجربه پزشک است.

نکات مهم در خصوص لیزر ابرو که باید توجه کرد

۱۵ بازديد

لیزر ابرو ؛ یکی از راه های اثر گذار، برای از بین بردن موهای زائد ابرو لیزر کردن می باشد، که تاثیر بسزایی در ظاهر شما می گذارد. همانطور که میدانید اصلاح آنها بسیار آسان و بی هزینه است. ولی کمتر از یک هفته ، بار دیگر موهای زائد آن رشد می کنند.

همین مسئله باعث می شود ما بیشتر به سالن های زیبایی برویم، با این حال، در دراز  مدت ما، مبلغ زیادی را برای آن هزینه میکنیم.  آیا میدانید که به روش های گوناگون دیگر هم میتوانید ابرو های خود را اصلاح کنید و همچنین نتیجه دلخواهتان را بگیرید؟ بله درسته راه حل لیزر کردن ابرو می باشد.

کاربرد های لیزر ابرو چه چیز هایی می باشد؟

شاید به نظر شما فاصله بین ابروها ، باعث جذابیت بیشتر شما شود.  چون بیشتر افراد ابرو های پیوندی را عامل زیبایی می دانند، برخلاف سایر افرادی که فکر می کنند باید موهای زائد بین ابروها را از بین ببرند. یکی از راه حل های مناسب برای این افراد لیزر کردن ابرو  است.

شما نمی توانید ابروهای خود را با  لیزر فرم دهید، فقط می توانید از رشد موهای زائد آن جلوگیری کنید.  علاوه براین ، این تکنیک فقط مختص زنان نیست. مردان هم اگر از ابرو های خود راضی نیستند یا دوست دارند ابرو های منظمی داشته باشند، بدون هیچ اشکالی میتوانند از لیزر استفاده کنند.

فواید لیزر ابرو چیست؟

اول از همه، این نکته را بدانید که لیزر کردن ابرو، یک تکنیک ایمن و اثر گذار است.  هرکسی برای انجام این کار به متخصص لیزر موهای زائد مراجعه کند، مطمئنا هیچ نشانه ای از زخم یا درماتیت نخواهد داشت. و به راحتی ، موهای زائد بین ابرو و بالای ابرو برداشته می شود.

لیزر ابرو

درحقیقت لیزر موهای ابرو بدون درد نیست، فقط درد آن قابل تحمل می باشد. در هنگام لیزر شما گرما و حرارت را حس می کنید که بسیار طبیعی و جزئی می باشد. زیرا حذف موهای زائد با استفاده از پرتوهای لیزر انجام می شود.  این تکنیک موهای زائد و ضخیم در بینی را همینطور از بین می برد.

نتیجه لیزر موهای ابرو طولانی مدت و همیشگی است و اگر موهای زائد در این قسمت ها رشد کند، ریشه آنها  بسیار ضعیف است.

لیزر موهای زائد همیشگی است یا نه؟

برداشتن موهای زائد نیازی به مراقبت های خاص ندارد. معمولا این روش در دراز مدت برای شما هزینه کمی خواهد داشت.

آیا لیزر ابرو برای همه افراد مناسب است؟

توجه داشته باشید که لیزرکردن مو برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند مناسب است.  البته بستگی به نتیجه آن هم دارد.  در دوره لیزر، اشعه هایی با طول موج های محدود شده به فولیکول های مو تابیده می شود.  هر چه رنگ پوست روشن تر و موهای زائد تیره تر باشد، دیدن آن آسان تر است و اشعه به راحتی ریشه ها را ازبین می برد. حالا سوال این است که لیزر موهای زائد برای کسایی که پوست تیره دارند خوب است یانه؟

جواب ما به این سوال خیر است چون این افراد از طریق روش های جدید، می توانند از مزایای لیزر موهای زائد نیز استفاده کنند. اما بهتر است بسته به رنگ پوست از دستگاه لیزر مناسب استفاده شود. این دو عامل اثر بسزایی در نتیجه نهایی کار خواهند داشت. افرادی که پوست تیره دارند، از اشعه های طول موج بلندتر استفاده می شود.

و کسانی که تحت درمان هایی مانند تزریق ژل، بوتاکس یا سایر روش های جوانسازی پوست روی صورت خود هستند، باید پزشک را مطلع کنند تا او متوجه فاصله زمانی مناسب شود.

لیزر برای ابرو معمولا چند جلسه است؟

جلسات لیزر موهای زائد برای مردان و زنان بستگی به اندازه ناحیه و میزان رشد مو دارد.  برای لیزر ابرو و موهای اطراف،در هر جلسه تقریبا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول میکشد.  موهایی که در نقاط مختلف بدن وجود دارد زمان رشد متفاوتی دارند، بنابراین بین جلسات لیزر فاصله می گذارند. زیرا لیزر زمانی موثر است که موها درزمان رشد خود قرار دارند.  به همین دلیل، شما نتیجه مطلوبی ازانجام لیزر می گیرید.  اغلب سه تا چهار هفته فاصله بین هرجلسه لیزر وجود دارد.

لیزر کردن باعث تغییر شکل ابرو میشود؟

توجه داشته باشید که لیزر موهای ابرو برای حالت دهی ابرو نیست. این روش فقط برای ازبین بردن موهای زائد در بین ابروها و بالای آن است.   بهتر است قبل از لیزر را همان شکل که میخواهید اصلاح کنید ، و بعد از لیزر استفاده کنید تا بیشتر موهای بالای ابرو شما از بین نرود.

نتایج لیزر ابرو همیشگی است؟

بله معمولا لیزر موهای ابرو در زمان طولانی همیشگی است. با توجه به اینکه هرکسی پوست و مو متفاوتی دارد، احتمالا لازم است یک بار در سال بعد از اتمام چند جلسه لیزر ابرو، درمان را دوباره تکرار کنید.  این به معنی رشد مجدد موهای ابرو نمی باشد، بعد از لیزر موهای نرم و نازکی رشد میکنند که بعد از چند بار تکرار این عمل به طور کامل ناپدید می شوند.

بااستفاده از لیزر چگونه موهای زائد دربین دو ابرو را از بین ببریم؟

بهتراست درابتدا به نکاتی توجه کنید تا نتیجه مطلوبی از این روش بگیرید.  در اولین قدم از شما خواسته می شود تا یک ماه از هیچ روشی برای برداشتن ابروهای اضافی استفاده نکنید.

بهترین کار این است که موها را از قبل بتراشید ، این کار چرخه رشد مو را فعال می کند و نتیجه بهتری خواهد گرفت.

از قرار گرفتن در مدت زمان طولانی در معرض نور خورشید برای ۴ تا ۶ هفته خودداری کنید.  هنگام بیرون رفتن از منزل حتما از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.  قبل از لیزر ابروها نبایدپوست برنزه باشد.

درهنگام کار بهتر است از عینک استفاده شود، چون احتمال آسیب جدی به چشم وجود دارد. خاصیت این عینک ها محافظت از چشم در برابر اشعه است.  حتما در طول درمان چشمان خود را ببندید.

قبل از لیزر مو باید آزمایش حساسیت انجام شود، به ویژه که لیزر ابرو در صورت قرار دارد و  پوست این قسمت بسیار حساس است. تست حساسیت دربخش کمی از بدن انجام می شود و در صورت عدم حساسیت، روی پوست صورت انجام می شود.  اگر سابقه بیماری های پوستی، تبخال دارید، حتماً به متخصص خود گزارش دهید.

لیزر ابرو معایبی هم دارد؟

لیزر ابرو به طور جدی معایبی ندارد. اگر به مراکز و افرادی که در آن تخصص ندارند مراجعه می کنید ممکن است سلامت شما به خطر می افتد.  توجه داشته باشید که بعضی از داروها و یا بیماری ها باعث محدود کردن عمل لیزر ابرو می شوند.  باید متخصص در ابتدا اطلاعات دقیقی از وضعیت سلامتی شما دریافت کند.

در روش لیزر از تابش اشعه و گرما استفاده می شود، التهاب و قرمزی خفیف در این بخش طبیعی است.  به وجود آمدن این موارد موقتی و سریع برطرف می شوند.

معایب دیگر لیزر تغییر رنگ و مقیاس پوست است که این مشکلات هم در  مدت زمان کمی از بین می روند. بعد از لیزر موهای زائد حتما توصیه های درمانی را رعایت کنید.

بهترین کار برای لیزر ابرو، به کلینیک زیبایی معتبر رفتن و مشورت با متخصص است.

آقایان هم میتوانند از لیزر ابرو استفاده کنند؟

لیزر کردن ابرو تنها مختص زنان نیست و مردان هم می توانند از این روش برای اصلاح ابرو استفاده کنند.  هیچ تفاوتی در نحوه انجام کار وجود ندارد و باید بعداً مراقبت های آن توسط آقایان انجام بشود.

مراقبت های لیزر ابرو

    • باید از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید برای یک هفته بعد از لیزر ابرو اجتناب کرد. نباید پوست را گرم نگهدارید، باید از کرم ضد آفتاب مناسب برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.
    • تقریبا چهار هفته نگذارید پوستتان برنزه یا تیره شود.
    • از مرطوب کننده های ملایم برای از بین بردن التهاب و قرمزی پوست استفاده کنید. که بهترین آن ژل آلوئه ورا است.
    • در لیزر موهای زائد، ابروها و سایر نواحی بدن مانند لیزر بیکینی و بهتراست از کمپرس سرد برای کم کردن عفونت های پوستی استفاده کنید. زیرا سرما باعث کند کردن جریان خون  می شود و مانند مسکن ها عمل می کند.
    • نباید از لوازم آرایشی استفاده کنید، بگذارید پوست کاملاً بازسازی شود.
    • به هیچ عنوان از وان آب گرم استفاده نکنید.
    • ورزش کردن ممنوع است زیرا بدن گرم و عرق میکند.
    • به استخر نروید و شنا نکنید.  آب استخر حاوی کلر است وپوست شمارا تحریک میکند.
    • آب فراوانی بنوشید تا پوست شما خشک نشود.

نکات مهم درباره تزریق ژل لب

۲۰ بازديد

مطمئنا در مورد عیب های تزریق ژل لب چیزی شنیده اید، توجه کنید که این معایب دوام نخواهد داشت.  در اینجا چندین موارد را بررسی کرده ایم. یکی از  جراحی هایی است که برای زیبایی چهره انجام می شود تزریق ژل لب است.  تزریق ژل لب هزینه کمی دارد و برای فرم دهی لب ها انجام می شود.

بسیاری از افراد  لب های خود را با استفاده از تزریق ژل بازسازی و گسترش می دهند. این موضوع را بدانید که دلایل زیادی وجود دارد که منجر به تغییر بافت لب مانند سایر قسمت های بدن می شودو فرد دچار افزایش سن می شود.

 قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن جز این موارداست. بسیاری از افراد سعی می کنند با روش هایی، زیبایی و جوانی را به لب ها باز گردانند و تزریق ژل به لب یکی از این راه حل ها است.

تزریق ژل لب چقدر دوام دارد؟

  • دوام تزریق ژل لب به چیز های گوناگون، به خصوص نوع ژل بستگی دارد.
  • امروزه انواع گوناگونی ژل لب برای تزریق وجود دارد که هریک دوام متفاوتی دارند. یکی از این ژل ها Restylane است که ماندگاری آنها حدود ۶ ماه تا یک سال ثبت شده است.
  • نوع دیگر این ژل Jovidrum ،که عمر مفید حدود ۱۲ ماه تا دو سال است و ژل های Radis،هم ۱۸ تا ۲۴ ماه ماندگار هستند.
  • همچنین، مارک محصول و حجم لب ها و سوخت و ساز بدن افرادی که ژل به لب آنها تزریق می شود در تاثیر گذاری ژل و دوام آن موثر است.
  • به طور کلی اثر ژل ها هم دائمی و هم موقتی است. پزشکان هم بیشتر استفاده از ژل های موقت، برای تزریق را توصیه میکنن تا در صورت نارضایتی ، راهی برای تغییر داشته باشند.
فواید تزریق ژل لب
 کم بودن کبودی

مقدار کبودی و تورم ناشی از تزریق ژل لب بسیار جزئی است. به طور خاص، این مورد بیشتر در زمینه ژلهای اسید هیالورونیک نسبت به سایر محصولات ثبت شده است.

دوام مناسب

 اغلب، تزریق ژل به لب  دائمی نیست و موقتی است و درمدت زمان کوتاه از بین می رود.  با این حال افراد کاملا راضی هستند.  و حدود ۶ ماه ماندگار است.

 راحت کنترل کردن حجم لب

پزشک متخصص می تواند حجم لب ها را کنترل کند تا نتیجه مطلوب رخ دهد.  به یاد داشته باشید که با انجام تحقیقات گسترده در انتخاب متخصص زیبایی می توانید احتمال به وجود آمدن عوارض تزریق ژل لب را به کمترین حد برسانید.

معایب تزریق ژل لب

 خونمردگی،  بی حسی، تورم، سوزش و قرمزی در داخل و اطراف محل تزریق و همچنین از دست دادن لب های طبیعی از معایب تزریق ژل لب است.

 خون رسانی در لب ها بسیار است به همین دلیل، بعد از تزریق، احتمال خونمردگی در این قسمت وجود دارد. با استفاده از کمپرس آب سرد و توصیه های پزشکی درمان می شود و ازبین می رود.

در لب ها شبکه عصبی قویی وجود دارد به همین دلیل بعد از تزریق بی حسی زده میشود و ۴۵ دقیقه طول می کشد.  تورم، سوزش، قرمزی از معایب دیگر تزریق ژل لب است که به خاطر استفاده از سوزن پس از تزریق رخ می دهد. اصلی ترین عیب برای وقتی است که وضعیت لب ها طبیعی نیست. دراین موقعیت باید لب ها به حالت طبیعی برگردند و تورم از بین برود، یا یک متخصص حتما مشورت کنید تا مشکل حل شود.

برای تزریق ژل ب لب ۶ مدل داریم:

۱-مدل قلب

لب های قلبی بسیار پرطرفدارند چون ظاهری زنانه ایجاد میکنند. این روش تزریق شکل ویژه ایی روی لب ها به وجود می آورد. این تزریق باید بامهارت خاصی صورت بگیرد تا فرم لب ها و برجسته بودن آن حفظ شود. اغلب این روش برای خانم هایی با صورت بیضی شکل انجام می شود.

میخوای دستگاه لیزر خونگی داشته باشی که از شر موهای زائد خلاص شی؟ برای خرید لیزر خونگی کلیک کن

۲-مدل روسی

 در مدل روسی، لب ها  با حجم بیشتر از روش قلبی و ظریف تر، در نزدیکی مرکز لب ها درست مانند یک عروسک روسی فرم داده می شوند.  در این روش لب ها را به سمت بالا میبرند و حجم داده نمی شود. و لب ها حالت طبیعی میگیرند.

  ۳- مدل عروسکی یا باربی

  معمولا لب پایین مراجعه کننده بزرگتر از لب بالا می شود. به همین دلیل حالت لب پایینی شما بیشترین شکل را می گیرد و شبیه باربی و عروسکی می شود .

  ۴- مدل طبیعی

 پزشک متخصص ژل را تیکه تیکه در طی دو تا سه جلسه تزریق می کند و با گذشت زمان حجم لب ها زیاد می شود. اما نباید حالت طبیعی لب ها ازبین برود. دراین روش باید چین و چروک های طبیعی لب هاحفظ شود تا ظاهر مناسبی پیدا کنند.

۵-مدل فانتزی

  لب ها به هیچ وجهه متورم نمی شوند. اغلب پزشک سعی می کند لب ها را از شکل طبیعی خارج کرده و آنها را برجسته و حجیم نشان دهد. اکثر افرادی که از این روش استفاده میکنند ، سایر قسمت های صورت را برای تغییر چهره ی خود دستکاری کرده اند.

  ۶- مدل شیار دار

ژل در وسط لب پایین تزریق می شود تا شکل سوراخ دار به وجود آید.  قسمت میانی لب ها معمولاً وسیع ترین قسمت لب ها هستند. اما برخی از افراد لب های باریکی در خط وسط دارند و در هر دو طرف برجسته تر است.  که برآمدگی در دو طرف خط وسط لب و شکاف روی آن ، یک حالت شیاردار ایجاد می کند.

تزریق ژل لب

درمان های بعد از تزریق چیست؟

  • بعد از انجام تزریق ژل امکان دارد، قرمزی، تورم، حساسیت و خارش در قسمت تزریق یا اطراف آن احساس شود.  این عوامل کمیاب است اما بهتر است بدانید.
  • آگاه باشید که در این حالت از خاراندن ، ماساژ دادن و لمس این نواحی خودداری کنید. در بعضی موارد، پزشک ممکن است داروهای خاصی را برای جلوگیری ازاین موارد  بعد از عمل جراحی تجویز کند.
  • حتی وقتی بعد از تزریق دچار درد شدیدی شدید، از آسپرین یا داروهای ضدالتهاب مانند ایبوپروفن یا ژلوفن استفاده نکنید. زیرا این داروها باعث خونریزی یا کبودی می شوند. بهتر است از کمپرس آب سرد برای رفع کبودی استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان محل تزریق را تکان ندهید. اگر تورمی روی سطح پوست خود مشاهده کردید، می توانید این ناحیه را ماساژ دهید.
  • بعداز یک هفته اصلاح و آرایش مشکلی ندارد. امابعد از تزریق از آرایش و اصلاح صورت خودداری کنید.
  • این نواحی را کاملا تمیز و خشک نگهدارید تا عفونت نگیرد. محل تزریق را با شوینده های ملایم بشویید.
  • تا زمان از بین رفتن کبودی، تورم و قرمزی محل تزریق ژل را گرم نکنید.  از آفتاب، سونا، حمام، سولاریوم و .. دوری کنید، همچنین نباید محل تزریق سرد شود.
  • دو هفته بعد از تزریق ورزش و فعالیت های شدید را متوقف کنید و هنگام استراحت روی صورت نخوابید.

هزینه های تزریق ژل لب

مقدار هزینه به موارد مختلفی بستگی دارد. حتی نوع ژل، میزان تزریق ژل و مقدار دوام آن بر قیمت تزریق اثر میگذارد. هر کدام از ژل ها خواص و ماندگاری خاص خود را دارند. به همین دلیل هر کدام بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد. دستمزد پزشک و هزینه کلینیک زیبایی، درمان بعد از تزریق و هزینه داروها بعد از تزریق توسط متخصص تعیین می شود که این ها مواردی هستند که قیمت تزریق ژل لب به آنها کاملا بستگی دارد.