نحوه استفاده از درمارولر برای مو

۱۷ بازديد

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که امروزه جدا از جنسیت در بین بسیاری از افراد رواج یافته است. این امر ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد گردد. از این رو روش ها و درمان های بسیاری به این منظور روی کار آمده و مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله قصد بررسی یکی از موثر و کم هزینه ترین روش ها در درمان ریزش مو، یعنی درمارولر را داریم.

ممکن است بسیاری از شما با این روش درمانی آشنایی نداشته باشید و با دیدن این عنوان سوالاتی از قبیل اینکه درمارولر چیست؟ چه کاربرد هایی دارد؟ نحوه استفاده از درمارولر برای مو چگونه است؟ و … در ذهنتان ایجاد گردد. در ادامه مقاله با بیان مطالبی به این سوالات پاسخ میدهیم.

درمارولر چیست؟

درمارولر دستگاهی با بدنه پلاستیکی و دهانه ای دارای هزاران سوزن می باشد که در درمان مشکلات پوستی و به طور کل بیشتر مشکلات مرتبط با زیبایی موثر است. درمارولر همانند یک ماساژور عمل میکند و با بهبود جریان گردش خون و کمک به افزایش تولید کلاژن، مشکلات پوستی و زیبایی را درمان میکند.

جالب است بدانید درمارولر علاوه بر اینکه در رفع مشکلات پوست و جوانسازی آن تاثیرگذار است، به درمان ریزش مو و رویش مجدد موی سر نیز کمک خواهد کرد. در ادامه شما را با نحوه استفاده از درمارولر برای مو آشنا میکنیم.

کاربردهای درمارولر

  • جوانسازی پوست
  • رفع جای جوش و اسکار
  • انتقال داروها و واکسن ها به پوست صورت
  • لیفیتینگ و سفتی پوست
  • از بین بردن خطوط ظریف و عمیق ایجاد شده در پوست
  • رفع منافذ باز پوست
  •  درمان ریزش مو یا آلوپسی(نحوه استفاده از درمارولر برای مو)
  • و ..

دلایل ریزش موی سر

همانطور که در بالا نیز بیان کردیم دلیل مختلفی برای ریزش موی سر وجود دارد. از جمله دلایل ژنتیکی، دچار شدن به بعضی از بیماری ها، عوارض جانبی بعضی از داروهای شیمیایی،تغییرات هورمونی و … اما بدون شک ریزش مو به هردلیل که اتفاق بیفتد افراد به دنبال راه و روش هایی برای درمان آن و رویش مجدد موی سر خود می باشند.

استفاده از درمارولر به این امر کمک میکند. شما میتوانید این دستگاه را به راحتی در منزل استفاده کنید و یا به پزشک مراجعه نمایید. (نحوه استفاده از درمارولر برای مو)

روش های استفاده از درمارولر برای مو

درمارولر به دو روش کلی عمل میکند و با تحریک پوست سر منجر به رویش مجدد مو خواهد شد. نحوه استفاده از درمارولر برای مو را در ادامه بیان میکنیم:

۱٫ استفاده از درمارولر با محلول منوکسیدیل

همانطور که در بالا بیان کردیم درمارولر با ایجاد سوارخ های ریزی روی پوست سر کمک میکند، سرم ها و مواد دارویی راحت تر جذب پوست شوند. منوکسیدیل نیز محلولی می باشد که به صورت موضعی استفاده شده و در احیا فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش مو تاثیر گذار است. در صورتی که بعد از استفاده از منوکسیدیل بلافاضله از درمارولر استفاده کنید، جذب منوکسیدیل به حد بالایی افزایش میابد و در نتیجه تاثیرگذاری آن بیشتر میشود.

۲٫ استفاده از خاصیت غلظت درمارولر(استفاده از درمارولر بدون ماینوکسیدیل)

دستگاه درمارولر بدون مصرف مواد دارویی مانند ماینوکسیدیل نیز میتواند به رویش مجدد موی سر کمک کند. دهانه درمارولر که همانند ماساژور عمل میکند جریان گردش خون را افزایش میدهد و به احیای فولیکول های مو کمک میکند. در نتیجه بعد از گذشت این فرآیند پوست مو به صورت طبیعی بازسازی خواهد شد.

علاوه بر این استفاده از درمارولر منجر میگردد، زخم های بسیاری کوچکی روی پوست سر ایجاد شود، این زخم ها به سرعت بهبود می یابد اما در عین حال پروتئین های سازنده فولیکول مو را تولید میکند و در جلوگیری از ریزش مو تاثیرگذار است. (نحوه استفاده از درمارولر برای مو)

نحوه استفاده از درمارولر برای مو

قبل از استفاده از درمارولر، ابتدا دستگاه را با الکل ضد عفونی کنید و یا آن را با آب گرم بشویید تا هرگونه آلودگی از آن رفع شود.

اگر موهای شما بلند است، میتوانید فرق خود را باز کنید. دمارولر را روی یک سطح قرار دهید و بعد از اتمام کار سمت دیگر را ماساژ دهید.

اگر قصد استفاده از کوکتل را دارید، ابتدا باید کوکتل را روی پوست سر بریزید و بعد از آن دوباره درمارولر را مورد استفاده قرار دهید.

بعد از اینکه از دستگاه استفاده کردید، مجددا آن را ضدعفونی کنید و سپس آن را درون جعبه قرار دهید. (نحوه استفاده از درمارولر برای مو)

چرا توصیه میشود برای درمان ریزش مو از درمارولر استفاده شود؟
  • درمارولر مزیت های بیشماری برای پوست سر به همراه دارد. علاوه بر آن سلامت سایر بخش های پوست را نیز به تامین میکند. از جمله مزیت های این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد: (نحوه استفاده از درمارولر برای مو)
  • قیمت درمارولر نسبت به سایر روش های درمان مدرن پایین تر می باشد.
  • درمارولر روش درمانی کاملا بی خطر و بدون عوارض می باشد.
  • برای استفاده از درمارولر و درمان ریزش مو نیاز به داروهای بیهوشی نمی باشد.
  • درمارولر هیچ گونه احساس دردی به همراه ندارد.
  • درمارولر تاثیرگذاری بالایی دارد از این رو میتوان گفت تضمین آن در درمان ریزش مو بالا است.
  • درمارولر امکان تداخل با مواد دارویی و شیمیایی را به حداقل میرساند. و …

استفاده از درمارولر برای چه افرادی ممنوع است؟

  • زنان باردار
  • بیماران مبتلا به دیابت
  • بیماران مبتلا به هموفیلی
  • افرادی که درگیر بیماری هایی می باشند که برطرف کردن مشکلات پوستی را آهسته میکند.
  • افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف میکنند.
  • افرادی که روی پوستشان زخم های باز و یا جوش و آکنه فعال وجود دارد.
  • نکاتی که در استفاده از درمارولر برای ریزش مو باید به آن توجه کرد!!
  • بهتر است قبل از استفاده از درمارولر برای درمان ریزش مو، موهای خود را نم دار نمایید تا در زمان استفاده به غلتک نپیچد.
  • بهتر است استفاده از درمارولر را از ناحیه جلوی سر آغاز کنید و سپس به سمت پشت سر هدایت نمایید و توجه کنید تنها قسمت هایی را ماساژ دهید که دچار ریزش مو شده اند.
  • هر منطقه ای از سر که دچار ریزش شده است را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. ماساژ ها را در جهات مختلف (افقی، عمودی، مورب) انجام دهید و هرکدام را ۳ تا ۴ بار تکرار کنید.
  • توصیه میشود در زمان استفاده از درمارولر وقتی سوزن ها در تماس مستقیم با پوست سر می باشند، ماساژ را در یک جهت انجام داده و از رفت و برگشت و جلو و عقب کردن دستگاه خودداری نمایید. سعی کنید ماساژ را از قسمت ریشه مو آغاز کنید و تا نوک مو ادامه دهید.(مطمئن باشید در این روش سوزن ها به هیچ وجه به موی شما گیر نمی کند.)
کلیه مناطق سر که دچار ریزش مو هستند را با دستگاه ماساژ دهید.

بعد از استفاده از دستگاه، کوکتلی را در نواحی که با دستگاه مالش داده اید بمالید و به آرامی پوست سر خود را ماساژ دهید.

فراموش نکنید ماساژ پوست سر با استفاده از درمارولر را به آرامی انجام دهید. چرا که ماساژ محکم تنها منجر به قرمزی و التهاب پوست سر میشود.(نحوه استفاده از درمارولر برای ریزش مو)

عوارض احتمالی استفاده از درمارولر

به طور کل درمارولر روش درمانی کم خطر و بدون عوارضی است. چرا که عوارض استفاده از این روش در تعداد معدودی از افراد بروز میکند و به سرعت درمان می شود. به این معنی که هیچگونه خطری بر سلامتی افراد نخواهد گذاشت.

از جمله شایع ترین عوارض استفاده از درمارولر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • قرمزی پوست
  • احساس خارش
  • احساس سوزش
  • کبودی پوست سر
  • ترشح زخم های ایجاد شده در اثر دستگاه
  • التهاب و ورم و …. (نحوه استفاده از درمارولر برای مو)

بهترین روش لیفتینگ صورت در خانه

۱۵ بازديد

بهترین روش لیفتینگ صورت در خانه به طور کلی عوامل مختلفی در روند پیری پوست، چین و چروک های پوستی، شل شدگی و افتادگی پوست و …. تاثیر گذار می باشند. در این مواقع لیفتینگ صورت می تواند بهترین روش برای کاهش نشانه های پیری بر روی پوست صورت باشد.

لازم به ذکر است که روش های مختلفی برای لیفتینگ صورت وجود دارد که می توان روش های لیفت صورت را به سه دسته، از جمله روش های تهاجمی، روش های غیر تهاجمی و لیفت صورت در خانه تقسیم کرد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با این تکنیک ها آشنا کرده و راجع به بهترین روش لیفتینگ صورت در خانه مطالبی را بیان کنیم.

معرفی روش های لیفتینگ به صورت تهاجمی

روش های تهاجمی روش هایی است که متخصصان با عمل جراحی  و بی هوشی، عمل لیفت صورت را انجام می دهند. در ادامه روش های مختلف تهاجمی را معرفی خواهیم کرد. (بهترین روش لیفتینگ صورت در خانه)

لیفتینگ صورت با نخ

در این روش از نخ های مخصوص به منظور کشیدن پوست استفاده می کنند. متخصصان برای انجام این کار نخی را از سطح پوست عبور داده و تعدادی گره را در قسمت های مختلف ایجاد می کنند. ایجاد این گره ها موجب کشیده شدن پوست می شود.

لیفت صورت با تزریق چربی

در این روش متخصصان چربی قسمتی از بدن خود فرد را برداشت کرده و آن را آماده سازی می کنند. سپس طی یک عمل، چربی را به نواحی مد نظر در پوست تزریق کرده و این گونه موجب جوانسازی پوست و همچنین لیفتینگ صورت می شوند.

چگونه می توان به صورت غیر تهاجمی، لیفت صورت انجام داد؟

روش های غیر تهاجمی به تکینک هایی گفته می شود که در آن هیچ گونه بی هوشی و جراحی صورت نگرفته و بدون درد و خونریزی می باشد.

لیفتینگ صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی از جدیدترین تکنیک ها به منظور جوانسازی و لیفت صورت می باشد. در این روش با استفاده از دستگاه هایفو امواج فراصوت متمرکز شده را با شدت به قسمت مدنظر برای درمان می فرستند. در این صورت این امواج موجب گرم شدن بافت پوست شده و این موضوع موجب تحریک کلاژن سازی و در نتیجه جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک ها، لیفت صورت و …. می شود.

لیفتینگ صورت به روش آر اف (بهترین روش لیفتینگ صورت در خانه)

در این روش متخصصان با استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال، موج الکترومغناطیس را بر روی پوست می تابانند. این دستگاه دارای سوزن های نازکی است که وارد کردن آن بر روی پوست، موجب آسیب سطحی پوست شده و این آسیب سبب تحریک کلاژن سازی پوست می شود. بنابراین استفاده از این دستگاه در سفت شدن پوست و لیفتینگ صورت موثر است. لازم است بدانید که روش آر اف فرکشنال بدون هیچ گونه عمل جراحی و خونریزی انجام می شود، از این رو این روش با عوارض جانبی کمی همراه است.

اندولیفت

یکی دیگر از روش های غیر تهاجمی، اندولیفت می باشد. در این روش از لیزر برای درمان چین و چروک ها، خطوط پوست و لیفت پوست استفاده می کنند. در واقع پرتو های لیزر به بافت های پوست نفوذ کرده و موجب تجزیه چربی ها و در نتیجه استحکام آن می شود. لازم به ذکر است که این نوع روش تنها به یک جلسه درمان نیاز دارد و اثرات آن تا حداقل ۳ سال ادامه خواهد داشت.

پس از انجام لیفتینگ صورت چه مراقبت هایی را باید انجام داد؟

  • پس از لیفت صورت باید تا سه روز از حمام کردن پرهیز کنید.
  • از قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور خورشید جلوگیری کنید.
  • پس از انجام لیفتینگ صورت، بهتر است از یخ به منظور جلوگیری از کبودی استفاده کنید. لازم است که پس از استفاده از یخ، از کمپرس آب گرم استفاده کنید.
  • بهتر است تا مدتی از رفتن به استخر جلوگیری کنید.
  • لازم است با مدتی پس از لیفتینگ صورت از لوازم آرایشی استفاده نشود.

مقایسه لیفتینگ صورت به روش تهاجمی و غیر تهاجمی

لیفت صورت به روش تهاجمی نیاز به یک دکتر متخصص و متبحر در این زمینه دارد. چرا که در روش تهاجمی نیاز است که قسمت هایی از پوست بریده شده و سپس کشیده شود. اما در لیفتینگ صورت به روش غیر تهاجمی، نیاز به متخصص حرفه ای برای جراحی نیست. چرا که در این تکنیک، از هیچ گونه عمل جراحی و بی هوشی انجام نمی شود و تنها لازم است که متخصص نحوه کار با دستگاه ها را بلد باشد. (بهترین روش لیفتینگ صورت در خانه)

لیفت صورت به روش تهاجمی ماندگاری بالاتری نسبت به لیفتینگ صورت به روش غیر تهاجمی دارد.

انجام لیفتینگ صورت به روش غیر تهاجمی بدون هیچگونه درد و بی هوشی انجام می شود. اما روش تهاجمی با عملیات بی هوشی و جراحی صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که عوارض ایجاد شده پس از درمان در روش غیر تهاجمی بسیار کمتر از روش تهاجمی می باشد.

لیفتینگ صورت به روش تهاجمی هزینه بیشتری نسبت به روش غیر تهاجمی دارد. 

آشنایی با روش لیفتینگ صورت در خانه

ماسک تخم مرغ

برای تهیه ماسک تخم مرغ تنها کافی است که سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کرده و آن را هم بزنید. سپس آن را بر روی پوست خود قرار داده و پس از خشک شدن، صورتتان را شست و شو دهید. استفاده از این ماسک دو الی سه بار در هفته می تواند تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست و کشیده شدن آن داشته باشد. همچنین لازم است بدانید که شما می توانید برای تاثیر هر چه بیشتر این ماسک از خاک رس نیز استفاده کنید. (بهترین روش لیفتینگ صورت در خانه)

استفاده از روغن های گیاهی

شما می توانید با استفاده از روغن های گیاهی از جمله روغن زیتون، روغن بادام و …. صورت خود را ماساژ دهید. در واقع ماساژ صورت را می توان یکی از بهترین روش های لیفتینگ صورت در خانه دانست. اما لازم به ذک راست که در هنگام ماساژ دادن باید بیشتر بر روی نحوه ماساژ خود در قسمت های پیشانی، آرواره و نواحی گونه ها دقت کنید. در واقع این کار در لیفت صورت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

ماسک ویتامین E

استفاده از کپسول ویتامین E در جوانسازی پوست، از بین رفتن چین و چروک های پوست و در لیفت صورت تاثیر گذار می باشد. برای استفاده از این ماسک، لازم است که محتویات این کپسول را بر روی صورت و گردن خود بمالید و پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را با استفاده از یک پارچه تمیز پاک کنید. (بهترین روش لیفتینگ صورت در خانه)

استفاده از تکنیک های ورزشی صورت

به طور کل ورزش صورت یکی از بهترین روش های لیفتینگ صورت در خانه به شمار می رود. در واقع این ورزش ها تاثیر بسزایی در بهبود انعطاف پذیری پوست و تقویت ماهیچه های صورت داشته و موجب از بین رفتن سلول های مرده در سطح پوست می شود.

استفاده از رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی مناسب و استفاده از میوه ها و سبزی هایی از جمله آووکادو، انگور، انواع توت ها، اسفناج، هویج و ….،  ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین D و … می تواند روند شل شدگی صورت و پیری پوست را کاهش دهد. (بهترین روش لیفتینگ صورت در خانه)

ماسک زردچوبه

یکی دیگر از بهترین روش های لیفتینگ صورت در خانه، استفاده از ماسک زرد چوبه می باشد. برای تهیه این ماسک تنها لازم است که پودر زردچوبه را با مقداری آب نیشکر مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را بر روی صورتتان قرار دهید. از آنجایی که ممکن است پس از مصرف زردچوبه صورت رنگ زرد به خود بگیرد، از این رو پس از برداشتن ماسک می توانید با شیر صورت خود را شست و شو دهید. (بهترین روش لیفتینگ صورت در خانه)

جوانسازی پوست در منزل

۱۲ بازديد

یکی از معیار های زیبایی در هر فردی، پوست صورت می باشد. از این رو مراقبت از آن اهمیت بسیاری دارد. به طور کلی لازم است بدانید که مراقبت از پوست، روش ها و تکنیک های مختلفی دارد. که یکی از موثرترین و در عین حال کم عوارض ترین روش، استفاده از مواد طبیعی برای جوانسازی پوست در منزل می باشد. بنابراین در این مقاله قصد داریم نکاتی را راجع به مراقبت از پوست و روش هایی برای جوانسازی پوست در منزل بیان کنیم.

آشنایی با مراحل انجام روتین های پوستی به صورت روزانه

گام اول: پاکسازی صورت

از آنجایی که پوست صورت در طول روز با عواملی از جمله آب و هوای آلوده، مواد آرایشی، ذرات گرد و غبار و … در ارتباط است. از این رو این عوامل موجب بسته شدن منافذ پوست و در نتیجه عدم تنفس پوستی می شوند. و این موضوعات می تواند باعث ایجاد جوش های پوستی، لک و … شوند. بنابراین پاکسازی پوست را می توان اولین مرحله در روتین پوستی روزانه دانست.

به طور کلی پاکسازی پوست شامل سه مرحله می باشد. در مرحله اول باید صورت را از هر گونه مواد آرایشی پاک کرد. که این کار بهتر است با دستمال های مرطوب و یا شیرپاک کن ها صورت گیرد. در مرحله بعدی لازم است که صورت را با شوینده مناسب پوست، شست و شو دهید. و در آخر باید با استفاده از یک حوله صورت را به آرامی خشک کنید.

گام دوم: استفاده از تونر

مطمئناً پس از شست و شوی صورت، پوست حالت کششی اولیه خود را از دست می دهد. از این رو پس از شستن صورت باید از تونر برای متعادل سازی پوست استفاده کرد. در این میان لازم به ذکر است که استفاده از تونر علاوه بر این که PH  پوست را تنظیم می کند، مزایای دیگری نیز به همراه دارد. که از جمله آن های می توان به کوچک کردن منافذ باز پوست، آبرسانی و مرطوب کردن پوست، پاکسازی پوست، از بین بردن مواد آرایشی باقی مانده بر روی پوست، کاهش التهاب پوست و … اشاره کرد.

گام سوم: استفاده از سرم های درمانی

پس از شستن پوست و تنظیم PH آن، می توان از سرم های درمانی برای پوست استفاده نمود. استفاده از این سرم ها موجب روشنی و شفافیت پوست، کاهش لک های پوستی، کاهش چین و چروک ها، جلوگیری از پیری زودرس و …. می شود.

 

گام چهارم: استفاده از آبرسان و مرطوب کننده ها

به طور کلی آبرسان ها و مرطوب کننده های متنوعی در بازار وجود دارد. که افراد باید با توجه به نوع پوستی خود، آبرسان و مرطوب کننده مناسب را تهیه کنند. لازم به ذکر است که نحوه استفاده از این محصولات به این صورت است که ابتدا باید آبرسان را بر روی پوست ماساژ داده تا پوست آبرسانی شود. سپس باید از کرم های مرطوب کننده به منظور یک لایه محافظتی برای جلوگیری از تبخیر آب پوست استفاده نمود.

گام پنجم: استفاده از ماسک های خانگی

استفاده از ماسک های خانگی یکی از موثر ترین روش های مراقبت از پوست در منزل می باشد. لازم است بدانید که ماسک های مختلفی برای از بین بردن جوش ها و لک های پوستی، جوانسازی پوست، شادابی و شفافیت پوست و … وجود دارد که شما می توانید با توجه به نوع جنس پوست خود (خشک، چرب، مختلط) ماسک مناسب را تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

برای مراقبت از پوست به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از تابش مستقیم نور خورشید بر پوست خود جلوگیری کنید. چرا که نور خورشید دارای اشعه ‌هایی از جمله اشعه‌ فرابنفش، اشعه‌ ایکس و … می ‌باشد. که در صورت تابش طولانی مدت بر روی پوست صورت، می تواند موجب ایجاد بیماری و مشکلات پوستی جبران ناپذیری شود.

استفاده از ضد آفتاب در طول روز را هرگز فراموش نکنید.

  • داشتن یک رژیم غذایی مناسب و استفاده از تغذیه های سالم، می تواند یکی دیگر از نکات مهم در انجام مراقبت های پوستی باشد.
  • استفاده از اسکراب ها و لایه بردار ها در طول هفته برای مراقبت از پوست لازم می باشد.
  • رعایت روتین های پوست به صورت روزانه را فراموش نکنید.
  • از انجام آرایش های سنگین خودداری کنید.
  • از مصرف سیگار و دخانیات پرهیز کنید. و ….

راهکار های متنوع برای جوانسازی پوست در منزل

همان طور که در مقاله گفته شد، راهکار های متنوعی برای جوانسازی پوست، وجود دارد. به این منظور که می توان برای جوانسازی پوست از دستگاه های مختلف جوانسازی (هایفوتراپی، لیزر، آر آف فرکشنال و ….)، از دارو های شیمیایی و یا از انواع راهکار های جوانسازی پوست در منزل استفاده نمود. و ما در ادامه قصد داریم مطالبی را در زمینه روش های جوانسازی پوست در منزل را ارائه دهیم.

استفاده از عسل

با استفاده از ماده طبیعی به نام عسل می توان ماسک های مختلفی را برای جوانسازی پوست در منزل تهیه کرد. به طور کلی عسل ماده ای است که استفاده از آن در کاهش چین و چروک های پوستی، شفافیت پوست، از بین بردن سلول های مرده، کاهش جوش ها و …  تاثیر گذار است. بنابراین در ادامه شما را با انواع ماسک های عسل آشنا خواهیم کرد.

  1. ماسک عسل و لیمو: برای تهیه این ماسک باید یک قاشق چایخوری عسل را با مقداری لیمو مخلوط کرده و سپس آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود بگذارید.
  2. ماسک عسل: در این ماسک ابتدا باید صورت را با آب گرم بخور داده و سپس یک لایه نازک عسل را بر روی صورت خود بمالید.
  3. ماسک عسل و روغن بادام: شما با ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن و دو قاشق عسل می توانید از این ماسک استفاده کنید.
  4. ماسک عسل و بلوبری: برای تهیه این ماسک لازم است میوه بلوبری را له کرده و آن را با دو قاشق عسل ترکیب کنید. استفاده از این ماسک به دلیل وجود میوه بلوبری، در شفافیت پوست بسیار موثر است.
  5. ماسک عسل و جو: جو را می توان ماده ای سرشار از ویتامین دانست. از این رو ترکیب آن با عسل می تواند موجب تقویت سلول های پوستی شود.
استفاده از لیمو

لیمو یک آنتی اکسیدان قوی است. از این رو استفاده از این ماده می تواند در کاهش لکه های پوستی و سفید کردن ظاهر پوستی موثر باشد. در صورتی که لیمو را با مقداری از آب مخلوط کنید، می توانید آن را به صورت روزانه بر روی پوست خود اسپری کرده و نتیجه اثر بخش آن را مشاهده کنید.

 

استفاده از شکر

شکر ماده ای است که به عنوان یک لایه بردار پوست شناخته شده است. چرا که ترکیب آن با موادی از جمله پرتقال، لیمو، روغن نارگیل و … می تواند تمامی سلول های مرده بر روی پوست را از بین ببرد.

استفاده از خیار برای جوانسازی پوست در منزل

خیار یک ماده موثر در آبرسانی و مرطوب کردن پوست می باشد. اما علاوه بر این، از ماسک خیار برای درمان سوختگی پوست، جوانسازی، روشن کردن پوست و …. استفاده می کنند. به طور کلی راه های مختلفی برای تهیه ماسک خیار وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

شما می توانید دو عدد خیار را رنده کرده و از آب آن برای اسپری کردن به پوست صورت خود استفاده کنید.

شما می توانید خیار را به صورت نازک و گرد برش داده و از آن به عنوان ماسک دور چشم استفاده کنید.

همچنین می توان از مخلوط آب خیار و لیمو نیز به عنوان یک ماسک برای جوانسازی پوست در منزل استفاده نمود.

 
استفاده از سیب زمینی

سیب زمینی ماده ای است که خاصیت ضد چروکی دارد. و استفاده از آن موجب روشن شدن و پاکسازی پوست می شود. برای تهیه این ماسک تنها کافی است که یک عدد سیب زمینی را به صورت نازک برش داده و یا آن را رنده کنید و از آب سیب زمینی به عنوان ماسک استفاده کنید.

پاک کردن تاتو با لیزر در تهران

۱۷ بازديد

مدتی است که در اطرافمان شاهد افراد بسیاری هستیم که به تاتو و خالکوبی بر روی نواحی مختلف بدن علاقه مند بوده و آن را به صورت دائمی یا موقت انجام میدهند. به بیانی میتوان گفت این امر در دنیای امروز، به نوعی مرسوم شده است. اما ممکن است افراد بعد از گذشت مدتی بر حسب موقعیت خاص، خسته شدن از طرح تاتو خود و بسیاری موارد دیگر خواستار این باشند، که تاتو خود را پاک کنند. با پیشرفت تکنولوژی روش های مختلفی به این منظور روی کار آمده است که در این مقاله قصد بررسی، پاک کردن تاتو با لیزر در تهران را داریم.

دلایل پاک کردن تتو

افراد بسیاری را شاهد هستیم که بلافاصله یا بعد از گذشت مدتی از طرح تاتو خود پشیمان می شوند و خواستار پاک کردن آن هستند. این تاتو ممکن است تاتو ابرو یا خط چشم و .. باشد که بیشتر در خانم ها رایج است و یا تتاو طرح خاصی روی بدن که هم در خانم ها و هم درآقایان پرطرفدار است. (پاک کردن تاتو با لیزر در تهران)

در ادامه دلایلی که ممکن است باعث شود فرد اقدام به پاک کردن تاتو خود نماید، را بیان میکنیم:

 بعد گذشت چند سال و افزایش سن فرد طبیعتا طرز تفکر و سلیقه او تغییر می کند. در این مواقع ممکن است نظرش نسبت به طرح یا رنگ تاتو تغییر کند.

برای ورود به بسیاری از ادارات یا ارگان های دولتی شرایط خاصی را باید رعایت کرد. مانند نداشتن تاتو یا خالکوبی. از این رو افراد بعد از استخدام در این مکان ها برای پاک کردن تاتو اقدام میکنند.

خدمت سربازی و ورود به پادگان های آموزشی، وجود تاتو در بدن را ممنوع اعلام کرده است. (پاک کردن تاتو با لیزر در تهران)

یکی از شروطی که برای دریافت گواهینامه باید از آن برخوردار بود، نداشتن تاتو و خالکوبی می باشد.

بسیاری از خانواده های ایرانی نسبت به تاتو و خالکوبی حساس هستند. از این رو یکی از شروط مراسم ازدواج در تعدادی از خانواده ها نداشتن تاتو می باشد.

در کشور ما مراکز عمومی بسیاری وجود دارد، که از اجازه ورود اشخاص دارای تاتو را نمیدهند. مانندبعضی از استخر ها.(پاک کردن تاتو با لیزر در تهران) و …

 

 پاک کردن تاتو با لیزر در تهران

حال چرا برای پاک کردن تاتو از لیزر استفاده کنیم؟ طبق تحقیقات انجام شده در انجمن درماتولوژی آمریکا استفاده از لیزر بهترین روش برای پاک کردن تاتو است. برای پاک کردن تاتو با لیزر در تهران میتوانید به مراکز تخصصی بسیاری که به این منظور وجود دارد مراجعه کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.

چرا که:

میتواند تاتو ها را به طور کامل بدون اینکه خطری برای سلامتی داشته باشد، پاک کند.

پاک کردن تاتو با لیزر با سرعت بیشتری انجام میشود از این رو تعداد جلسات مورد نیاز برای این امر کمتر می باشد.

لیزر میتواند طرح و رنگ هایی را پاک کند و از بین ببرد، که در گذشته به هیچ وجه پاک کردن آنها امکان پذیر نبود. (پاک کردن تاتو با لیزر در تهران)

چگونه میتوان با استفاده از لیزر تاتو را پاک کرد؟

اشعه یا پالس های نور لیزر، به محلی که تاتو انجام شده یعنی، محل تجمع رنگدانه ها حمله میکند. اینکار باعث میشود رنگدانه های موجود در محل تکه تکه شود. در این فرآید ممکن است بدن شما قرمز شود و یا التهاب پیدا کند که امری طبیعی است. جالب است بدانید تاتوهایی که با جوهر مشکی انجام شده است، به زمان کمتری برای پاک کردن نیاز دارند. (پاک کردن تاتو با لیزر در تهران)

دستگاه های مختلفی برای لیزر موجود است که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه لیزر کیوسویچ (Q-Switched ND)
  • دستگاه لیزر فراکشنال (CO2)
  • دستگاه لیزر کیوسویچ روبی (Q-Switched Rubby)
  • دستگاه آر اف جراحی یا پلاسما که برای پاک کردن طرح های کوچک کاربرد دارد.
  • دستگاه لیزر اربیوم یاگ
  • دستگاه لیزر پیکوشور

آیا استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو عوارضی به دنبال دارد؟

در مواردی ممکن است پاک کردن تاتو با لیزر عوارضی را به دنبال داشته باشد، که در مواقع معدودی اتفاق می افتند. اما لازم است بعد از مشاهده این عوارض به پزشک مراجعه کنید. از جمله این عوارض میتوان به موارد زیر اشاره کرد: (پاک کردن تاتو با لیزر در تهران)

ممکن است بعد از پاک کردن تاتو با لیزر روی پوست بدن رنگدانه های سفیدی ایجاد شود.

در محل انجام لیزر امکان زخم شدن یا کبودی بعد از انجام عملیات وجود دارد.

در موارد معدودی پاک کردن تاتو با لیزر منجر به خونریزی خواهد شد.

مراحل پاک کردن تاتو با لیزر به چه صورت است؟

همانطور که در بالا بیان کردیم پرتوهای لیزر، رنگدانه های موجود در پوست را ابتدا خرد کرده و به تدریج از بین میبرد. برای از بین بردن رنگ های مختلف تاتو باید از دستگاه های متفاوتی استفاده شود. توجه کنید انتخاب افراد متخصص در این زمینه و افراد با تجربه برای پاک کردن تاتو با لیزر به نسب استفاده از دستگاه با کیفیت از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما مراحل پاک کردن تاتو با لیزر به چه صورت است؟

کلینیک های لیزر در مرحله اول عینک یا چشم بند، را در اختیار مراجعه کننده قرار میدهد.

تکنسین های انجام لیزر در ابتدا باید از شما تست بگیرند، تا متوجه شوند بدن شما به لیزر حساس است یا خیر. و همچنین بهترین دستگاه و روش مناسب برای پوست بدن شما را تشخیص دهند.

سپس با دستگاه های لیزر، اشعه های پرقدرت نوری از سطح رویی پوستتان عبور میکند و به این ترتیب بر روی رنگدانه ها اثر میگذارد. (پاک کردن تاتو با لیزر در تهران)

جلسات مورد نیاز برای پاک کرد تاتو یا خالکوبی

اینکه برای پاک کردن یک تاتو با لیزر، چند جلسه مورد نیاز است موضوعی است که نمیتوان به طور قطع در رابطه با آن اظهار نظر کرد. با توجه به اینکه افراد از طرح و رنگ های متفاوتی برای تاتو استفاده میکنند، طبیعتا تعداد این جلسات متفاوت است. همچنین تنها راه پاک کردن تاتو، لیزر نمی باشد و روش های مختلفی به این منظور مورد استفاده قرار میگیرد، که لیزر بهترین و محبوب ترین آن است. (پاک کردن تاتو با لیزر در تهران)

بسته به نوع طرح و رنگ تاتو و اینکه از چه دستگاهی استفاده میکنید، ممکن است در مواردی برای پاک کردن کامل طرح به بیش از ۱۰ جلسه زمان نیاز باشد. بنابراین قبل از استفاده از این روش حتما به مشاور و متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. از دیگر مواردی که در تعداد جلسات مورد نیاز لیزر برای پاک کردن تاتو تاثیرگذار است، رنگ و نوع پوست مراجعه کننده می باشد. (پاک کردن تاتو با لیزر در تهران)

 
این امر به این معناست لیزر بر تعدادی از پوست ها، اثرات بیشتر و تاثیرگذار تری میگذارد. و برعکس پوست هایی نیز وجود دارند که نسبت به لیزر دیر واکنش نشان میدهند. علاوه بر این چگونگی عملکرد سیستم ایمنی در نوع تاثیرگذاری لیزر اثرگذار است. اما رنگ پوست های مختلف دربرابر لیزر چگونه عمل میکند؟

به طور معمول پوست های روشن بهترین عملکرد را در برابر لیزر دارند و برعکس پوست تیره دیرتر و طولانی تر در برابر درمان لیزری پاسخ میدهند. دلیل این امر همرنگ بودن رنگ پوست و رنگ تاتو است. در نتیجه طی جلسات مختلف به تدریج این رنگ کمتر شده و نهایتا از بین میرود.

به طور معمول پاک کردن تاتو با لیزر به ۱ تا ۱۰ جلسه یا ۵ تا ۲۰ جلسه زمان نیاز دارد. این جلسات باید هر ۴ تا ۶ هفته یک بار انجام گیرد. برخورد اشعه لیزر با پوست منجر به ایجاد درد بسیاری کمی میشود که در مقایسه با درد خالکوبی میتوان آن را نادیده گرفت. عوارض احتمالی ناشی از لیزر نیز با در زمان بسیار کمی رفع میشود و در تعداد معدودی از افراد بروز میدهد. (پاک کردن تاتو با لیزر در تهران)

 

سایر روش هایی که در پاک کردن تاتو مورد استفاده قرار میگیرد !!!
  • لایه برداری
  • روش های آرایشگاهی
  • استفاده از محصولات خانگی

پاک کردن تاتو با لیزر در تهران

به طور کلی ممکن است شما با توجه به فاکتورهایی که در بالا به آن اشاره شد، قصد داشته باشید نسبت به پاک کردن تاتو خود اقدام کنید. در این صورت به شما توصیه میکنیم در رابطه با کلینیک های مختلف در زمینه پاک کردن تاتو با لیزر تحقیقات لازم را انجام دهید. لازم است بدانید پاک کردن تاتو با لیزر در تهران رایج می باشد و کلینیک های متعددی در این زمینه وجود دارد که میتوانید با اطمینان به آن ها مراجعه کنید و خدمات مد نظر خود را انجام دهید. (پاک کردن تاتو با لیزر در تهران)

جدیدترین متد جوانسازی صورت

۱۷ بازديد

جوانسازی پوست صورت به مجموعه اقداماتی گفته می شود که روند پیری پوست را کندتر می کند. به طور کلی با پیشرفت علم و تکنولوژی تکنیک های مختلفی به منظور پیشگیری از پیری زودرس و جوانسازی صورت وجود دارد. که ما در ادامه مقاله قصد داریم شما را با جدیدترین متد جوانسازی صورت آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه ارائه دهیم.

همان طور که گفته شد تکنیک های متنوعی به منظور جوانسازی صورت وجود دارد. اما به طور کلی می توان این تکنیک ها را به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد. ۱) روش های پیشگیری (این دسته شامل روش های مراقبت از پوست می باشد) ۲) روش های درمان (این دسته شامل روش های درمانی و جدیدترین متد جوانسازی صورت می باشد)

معرفی جدیدترین متد های جوانسازی صورت

روش هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از محبوب ترین و جدیدترین متد جوانسازی صورت می باشد که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. در واقع هایفوتراپی را می توان یک روش کم تهاجمی برای جوانسازی صورت دانست. به این منظور که روش هایفو بدون عمل جراحی، بدون بی هوشی، بدون درد و خونریزی انجام می شود.

در روش هایفوتراپی امواج فراصوت متمرکز شده را بر روی لایه های میانی پوست فرستاده و موجب گرم شدن سلول های پوستی و در نتیجه آسیب آن ها می شوند. آسیب سلول ها منجر به تحریک آن ها و در نتیجه کلاژن سازی پوست می شود. در واقع کلاژن سازی در سفت شدن صورت، از بین رفتن لک های پوست، رفع چین و چروک ها و خطوط پوستی صورت موثر است. لازم به ذکر است که استفاده از دستگاه هایفو به لایه سطحی پوست آسیبی وارد نمی کند و تاثیر آن بر روی لایه های میانی پوست می باشد.

روش هایفوتراپی چه مزایا و معایبی دارد؟

مطمئناً انجام هر تکنیکی به منظور جوانسازی پوست از مزایا و معایب خاص خود برخوردار است و روش هایفوتراپی از این قاعده مستثنی نیست. حال از مزایای روش هایفوتراپی می توان به از بین رفتن خطوط پوستی (خط اخم، خط خنده، خط پیشانی، خطوط دور چشم)، کاهش چین و چروک ها، لیفت شدن صورت، فرم دهی صورت، کم عوارض بودن هایفو، کم تهاجمی بودن این روش و …. اشاره کرد.

اما از معایب هایفوتراپی می توان به امکان سوختن پوست در صورت انجام شدن هایفو توسط پزشک غیر متخصص و مناسب نبودن برای تمامی سنین اشاره کرد. (جدیدترین متد جوانسازی صورت)

استفاده از تکنیک تزریق بوتاکس

یکی دیگر از جدیدترین متد جوانسازی صورت، روش بوتاکس می باشد. در این روش با استفاده از سم بوتالینیوم موجب از بین رفتن خطوط مختلف پوستی از جمله خط اخم، خط خنده، خطوط پنجه کلاغی، خطوط پیشانی و … می شوند. لازم به ذکر است که در روش بوتاکس با مسدود کردن ارتباط ماهیچه ها و عصب ها و در نتیجه حرکت نکردن ماهیچه ها، منجر به رفع چین و چروک ها و جوانسازی صورت می شوند.

همان طور که گفته شد در رفع خطوط پوستی و چین و چروک های پوست موثر است. که این موارد را می توان از مزایای استفاده از روش بوتاکس دانست. اما از آنجایی که در بوتاکس با استفاده از سرنگ تزریقات را انجام می دهند، از این رو ممکن است در این روش قرمزی و التهاب پوست به وجود آید و یا برخی از افراد به آن حساسیت و آلرژی داشته باشند. که این موارد را می توان از معایب روش بوتاکس دانست. (جدیدترین متد جوانسازی صورت)

روش تزریق ژل و چربی

تزریق ژل و چربی از جمله روش هایی است که شباهت بسیاری به روش بوتاکس دارد. بسیاری از افراد از روش تزریق ژل به منظور برجسته سازی قسمت های مختلف صورت از جمله لب، فک و گونه استفاده می کنند. اما در روش تزریق چربی با برداشت بخشی از چربی بدن، آن را آماده سازی کرده و در محل مورد نظر تزریق می کنند. لازم است بدانید که روش تزریق ژل و چربی از جدیدترین متد جوانسازی صورت می باشد که در طی سال های اخیر مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است.

از مزیت های تزریق ژل و چربی می توان به امکان حساسیت و آلرژی کم، خطرناک نبودن این روش، موثر بودن در رفع چین و چروک ها، برجسته سازی و ….. اشاره کرد. لازم است بدانید در صورتی که روش تزریق ژل و چربی توسط یک پزشک متخصص انجام نشود، موجب عدم تقارن در صورت می شود. و این موضوع را می توان از معایب روش تزریق ژل و چربی دانست.

روش لیزر فرکشنال

در روش لیزر فرکشنال با استفاده از پرتو ها و تابش اشعه بر روی لایه های مشخصی از پوست، موجب تخریب آن قسمت از پوست می شوند. لازم است بدانید که دستگاه لیزر نیز به سطح پوست آسیبی وارد نمی کند، بلکه موجب کلاژن سازی در لایه میانی پوست می شود. استفاده از لیزر فرکشنال نیز مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. (جدیدترین متد جوانسازی صورت)

با استفاده از دستگاه لیزر فرکشنال می توان موجب از بین رفتن لک های پوستی، افزایش تولید کلاژن، سفت شدن پوست، رفع چین و چروک ها و جوانسازی پوست شد. از دیگر مزایای لیزر فرکشنال می توان به عدم گذراندن دوره نقاهت در این روش اشاره کرد.

اما از معایب لیزر فرکشنال می توان به التهاب پوست، قرمز شدن پوست و … اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که پس از درمان با لیزر حتما باید از پوست خود در برابر نور خورشید تا حد ممکن محافظت کنید. (جدیدترین متد جوانسازی صورت)

استفاده از روش کربوکسی تراپی

در روش کربوکسی تراپی با استفاده از گاز دی اکسید کربن موجب جوانسازی پوست می شوند. در این روش با تزریق گاز CO2 به زیر پوست، موجب تحریک خونرسانی و اکسیژن رسانی پوست شده و از این طریق موجب فرآیند جوانسازی پوست صورت می شوند.

لازم به ذکر است که روش کربوکسی تراپی علاوه بر جوانسازی موجب درمان افتادگی پوست، درمان ترک های پوست، درمان ریزش مو، از بین بردن جای جوش و زخم و آکنه و …. می شود. (جدیدترین متد جوانسازی صورت)

ایجاد چین و چروک بر کدام از لایه های پوست تاثیر گذار است؟

ایجاد چین و چروک در لایه بیرونی پوست موجب شده که این لایه به سرعت چربی های ذخیره شده خود را از دست داده و حساس تر شود. در این صورت منجر به ایجاد انواع خال، لک و … در ظاهر پوست می شود.

با ایجاد چین و چروک در لایه میانی پوست، تولید مواد موجود در این لایه از جمله کلاژن و اسید هیالورونیک کاهش یافته و پوست حالت خشک پیدا می کند.

هنگامی که چین و چروک ها و اثرات پیری پوست وارد لایه زیرپوستی می شود، در واقع می توان گفت که چین و چروک ها به عمیق ترین شکل ممکن خود رسیده است. در این صورت درمان این چین و چروک های کار آسانی نیست.

پیشگیری بهتر از درمان است!

“پیشگیری بهتر از درمان است“ شعاری است که در زمینه مراقبت از پوست صورت به منظور جوان نگه داشتن پوست باید به آن توجه کرد. از این رو در ادامه مقاله شما را با روش های پیشگیری از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک های پوستی، آشنا خواهیم کرد.

شست و شوی صورت

لازم است که هر فردی حداقل دوبار در روز صورت خود را با شوینده مناسب شست و شو دهد. در واقع با شست و شوی صورت آلودگی ها از سطح پوست پاک شده و پوست صورتتان تمیز می شود. (جدیدترین متد جوانسازی صورت)

استفاده از مرطوب کننده

لازم است که پس از شست و شوی صورت، حتما از مرطوب کننده مناسب پوستتان به منظور آبرسانی پوست خود استفاده کنید.

عدم مصرف دخانیات

دخانیاتی از جمله سیگار دارای رادیکال آزاد بوده و موجب از بین رفتن آنزیم های موجود در پوست می شود. از این رو لازم است به منظور پیشگیری از چین و چروک ها از مصرف دخانیات جدا خودداری کنید. (جدیدترین متد جوانسازی صورت)

مصرف آب به میزان کافی

لازم است که هر فردی حداقل از ۸ لیوان آب در طول روز مصرف کند.

استفاده از ماسک های صورت

به طور کلی ماسک های صورت شامل ماسک های خانگی و ماسک های آماده می باشد. که در صورت استفاده از آن ها می توانید موجب از بین رفتن چین و چروک ها، شادابی پوست، رفع لک های پوست و …. شوید.

ماساژ صورت

با ماساژ صورت می توانید به جوانسازی پوست خود کمک کنید. لازم به ذکر است که شما می توانید برای ماساژ صورت از روغن جوجابا، هسته زردآلو و … استفاده کنید. (جدیدترین متد جوانسازی صورت)

دستگاه هایفو خانگی

۱۵ بازديد

هایوتراپی یک روش درمانی محبوب به منظور زیبایی پوست می باشد که امروزه استفاده از آن جایگزین مناسبی برای روش های غیر تهاجمی شده است. لازم است بدانید که دستگاه هایفو اولین بار در سال ۲۰۰۸ مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۲۰۰۹ نیز توسط FDA تایید شد. به طور کلی در این مقاله قصد داریم شما را با روش هایفوتراپی آشنا کرده و مطالبی را در زمینه دستگاه هایفو خانگی بیان کنیم.

آشنایی با روش هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های جوانسازی صورت می باشد که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. فاکتور اصلی در این روش امواج فراصوت متمرکز شده می باشد که متخصصان با استفاده از دستگاه هایفو، این امواج را با شدت بالا به سمت لایه های پوست می فرستند. پس از برخورد این امواج به پوست، سلول های پوستی گرم شده و در نتیجه آسیب می بینند. در آخر آسیب دیدن این سلول ها منجر به تحریک کلاژن سازی پوست می شود.

همچنین لازم است بدانید که روش هایفوتراپی یک روش کم تهاجمی می باشد. به این منظور که هنگام استفاده از این دستگاه نیازی به هیچگونه عمل جراحی و بی هوشی نیست. و در صورت استفاده از این روش، افراد هیچ دردی را حس نخواهند کرد. به طور کلی درمان با هایفوتراپی تنها نیاز به یک الی دو جلسه دارد و طول درمان آن ۳۰ الی ۹۰ طول می کشد. (دستگاه هایفو خانگی)

مزیت های روش هایفوتراپی نسبت به دیگر روش های درمانی

روش هایفوتراپی برخلاف دیگر روش ها، به سطح پوست آسیبی وارد نمی کند. در واقع در این روش امواج بدون ایجاد زخم، قرمزی و یا التهاب روی سطح پوست، به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و در لایه های زیرین پوست تاثیر می گذارد.

روش هایفو بر خلاف دیگر روش ها از ماندگاری بالایی برخوردار است.

  • در روش هایفوتراپی می توان تاثیرات آن را بلافاصله پس از درمان مشاهده کرد. اما در دیگر روش های درمانی تا چند روز بعد می توان تاثیرات آن را دید.
  • از دیگر مزایای هایفوتراپی می توان به این مورد اشاره کرد که هایفو سالانه تنها به یک بار، یا دو سال یک بار نیاز به تمدید دارد.
  • از هایفوتراپی می توان برای لاغری موضعی نیز استفاده نمود.
  • هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی است که با کمترین عوارض همراه است.
  • با استفاده از دستگاه هایفو خانگی برای درمان، نیازی به گذراندن دوره نقاهت طولانی نیست.
  • هزینه هایفوتراپی نسبت به دیگر روش های درمانی به صرفه تر است.
  • انجام هایفوتراپی تنها به یک الی دو جلسه درمان نیاز دارد.
  • هایفوتراپی یک روش با ایمنی بالا می باشد. و ….
روش هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟
  • افرادی که به دیابت مبتلا باشند.
  • خانم های باردار و بانوان شیرده نباید از هایفوتراپی استفاده کنند.
  • کسانی که در قسمت مد نظر، از جراحت و عفونت برخوردار باشند.
  • افرادی که دارای بیماری هایی از جمله صرع، آکنه کیستیک و … می باشند.
  • افرادی که به بیماری های ویروسی مبتلا شده اند، نباید از هایفوتراپی استفاده کنند.
  • افرادی که در بدنشان دارای پروتز فلزی باشند نیز نمی توانند از هایفوتراپی استفاده کنند.
کاربرد های دستگاه هایفو
  • استفاده از دستگاه هایفو خانگی به منظور تحریک تولید کلاژن
  • کاربرد دستگاه هایفو در لیفت و سفت کردن پوست
  • استفاده از هایفو برای رفع چین و چروک پوست
  • امکان افزایش رطوبت و بهبود رنگ پوست با دستگاه هایفو خانگی
  • استفاده از دستگاه هایفو به منظور کاهش منافذ باز پوست
  • کاهش خطوط ریز چشم با دستگاه هایفو
  • استفاده از دستگاه هایفو خانگی به منظور زاویه سازی فک
  • کاربرد هایفو در بهبود وضعیت خط چانه و از بین بردن افتادگی های زیر چانه
  • استفاده از روش هایفوتراپی برای رفع غبغب
  • کاربرد هایفو در لاغری موضعی
  • استفاده از هایفوتراپی در بر طرف کردن و اصلاح افتادگی پلک و …..

دستگاه هایفو چه مزایا و عوارضی دارد؟

مزایای دستگاه هایفو
  • هایفو یک دستگاه با ایمنی بالا می باشد.
  • دستگاه هایفو خانگی دارای روش های متنوعی به منظور جوانسازی پوست می باشد.
  • هایفو یک دستگاه غیر تهاجمی می باشد.
  • هایفو یک دستگاه سبک، قابل حمل با کاربری آسان می باشد.
  • به راحتی می توان از دستگاه هایفو خانگی استفاده نمود.
  • دستگاه هایفو برای تمامی انواع پوست و نواحی مختلف بدن مناسب است.
  • دستگاه هایفو دارای امواج فراصورت با دقت و عملکرد بالا می باشد.
  • دستگاه هایفو خانگی دارای طراحی زیبا و ارگونومیک می باشد.
عوارض هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روش های جوانسازی پوست با کمترین عوارض می باشد. از شایع ترین عوارض استفاده از دستگاه هایفو می توان به قرمزی پوست، احساس سوزن سوزن شدن، التهاب پوستی، تورم، بی حسی، امکان تیرگی پوست و …. اشاره کرد.

نحوه استفاده از دستگاه هایفو خانگی

ابتدا لازم است که صورت خود را شسته و آن را خشک کنید. سپس باید ژل مخصوص دستگاه هایفو خانگی را به نام ژل هیدرودرمی بر روی صورت خود بمالید. لازم است که مقداری از ژل را بر روی دستگاه نیز بزنید. سپس دستگاه را روشن کرده و با قدرت کم، از پایین به بالا دستگاه را بر روی پوستتان ماساژ دهید. (دستگاه هایفو خانگی)

معرفی انواع دستگاه هایفو
دستگاه اولترا و دلتا

اولترا و دلتا جزء پیشرفته ترین دستگاه های هایفو به منظور از بین بردن چین و چروک ها و لیفت صورت بدون جراحی، درد و خونریزی می باشد. لازم به ذکر است که دستگاه اولترا و دلتا دارای هندپیس و کارتریج های مشابه هستند. از این رو می توان گفت که به طور کلی این دو دستگاه به یکدیگر شبیه هستند. (دستگاه هایفو خانگی)

دستگاه سه بعدی

نسل جدیدی از هایفوتراپی دستگاه سه بعدی می باشد این دستگاه از سرعت بالایی برخوردار است و این موضوع زمان درمان بیمار را کاهش می دهد. این ویژگی را می توان یکی از مزیت های مهم دستگاه سه بعدی دانست. (دستگاه هایفو خانگی)

دستگاه چهار بعدی

دستگاه چهار بعدی به تازگی وارد بازار شده و قدرت بالای این دستگاه، آن را به بهترین دستگاه هایفو خانگی تبدیل کرده است. لازم است بدانید که دستگاه چهار بعدی جدیدترین دستگاه هایفو موجود در بازار می باشد.

دستگاه سالنی

دستگاه سالنی با تمرکز امواج فراصوت بر روی ناحیه مد نظر، موجب سفت شدن و کشیدن پوست در آن قسمت می شود. علاوه بر این، با دستگاه سالنی می توان سلول های چربی صورت را از بین برد و در نتیجه خاصیت کشسانی پوست را تغییر داد. لازم است بدانید که استفاده از این دستگاه برای درمان، کمی زمان بر است. چرا که دستگاه سالی بدون کارتریج بوده و به صورت تک شات و نقطه ای عمل می کند. به طور کلی دستگاه سالنی نسبت به دیگر دستگاه ها از قیمت پایین تری برخوردار است.

دستگاه مینی هایفو

دستگاه مینی هایفو با تحریک کلاژن سازی، در بهبود پوست موثر است. با استفاده از این دستگاه می توان چین و چروک ها را کاهش داده و رطوبت پوست را حفظ کرد. (دستگاه هایفو خانگی)

 

پس از هایفوتراپی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  1. پس از درمان هایفوتراپی از خوابیدن بر روی صورتتان تا دو روز جلوگیری کنید.
  2. مصرف آب کافی را در طول روز فراموش نکنید.
  3. سعی کنید تا مدتی از آب گرم برای شست و شوی صورتتان استفاده نکنید. لازم است که افراد صورت خود را با آب خنک شست و شو دهند.
  4. از کرم های مرطوب کننده بدون الکل استفاده کنید.
  5. تا چند روز پس از درمان از ماساژ دادن صورت خود خودداری کنید.
  6. تا مدتی پس از هایفوتراپی، از کرم های لایه بردار نباید استفاده کنید.
  7. استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  8. بهتر است تا چند روز پس از درمان از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  9. بهتر است تا مدتی از قرار گرفتن مستقیم در برابر نور خورشید خودداری کنید.
  10. برای بهبود قرمزی و یا التهاب، می توانید از کمپرس آب یخ و یا دوش آب سرد استفاده کنید. و ….

سریع ترین راه جوانسازی پوست

۱۲ بازديد

جوانسازی پوست یکی از درمان های زیبایی است که اغلب افراد چه دیر و چه زود به دنبال روش هایی برای انجام آن می باشند. به طور کلی جوانسازی پوست از طریق روش های جراحی و غیر جراحی صورت می گیرد. که ما در این مقاله قصد داریم شما را با متداول ترین و محبوب ترین روش های جوانسازی پوست آشنا کرده و مطالبی را در زمینه سریع ترین راه جوانسازی پوست بیان کنیم.

معرفی انواع روش های جوانسازی صورت

  • جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس
  • جوانسازی پوست با تزریق ژل و چربی
  • جوانسازی پوست با روش لیفت صورت
  • جوانسازی پوست با لیزر
  • جوانسازی پوست با میکرودرم
  • جوانسازی پوست با هیدرودرم
  • جوانسازی پوست با پی ار پی
  • جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ
  • جوانسازی پوست با لایه برداری و ….

جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس به چه صورت انجام می شود؟

تزریق بوتاکس یه راهکار سریع برای درمان چین و چروک ها، افتادگی پوست، از بین بردن خطوط پوستی و … می باشد. در واقع متخصصان با تزریق ماده بوتاکس موجب فلج شدن عضله ها و در نتیجه کاهش چین و چروک های پوست می شوند. لازم به ذکر است که بوتاکس تا چند سال می تواند موجب جوانسازی پوست شود اما پس از مدتی رفته رفته اثر آن کاهش می یابد. (سریع ترین راه جوانسازی پوست)

معرفی روش جوانسازی پوست با تزریق ژل و چربی

یکی دیگر از متداول ترین روش های جوانسازی پوست، تزریق ژل می باشد که امروزه مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. لازم به ذکر است که این روش شباهت بسیاری به تزریق بوتاکس دارد. طوری که بسیاری از افراد این دو روش را یکی می دانند. اما باید بدانید که در تزریق ژل، متخصصان با استفاده از یک سرنگ مواد را در فاصله بین بافت ها وارد کرده و با برجسته سازی موجب از بین رفتن چین و چروک ها و خطوط پوستی می شوند.

حال تزریق چربی به این صورت است که متخصصان چربی بخشی از بدن بیمار را به قسمت دیگر منتقل می کنند. به طور مثال پزشکان بخشی از چربی را از ناحیه باسن برداشت کرده و پس از آماده سازی، از آن برای از بین بردن چین و چروک ها، خطوط پوستی و برجسته سازی لب، گونه و …. استفاده می کنند. لازم است بدانید که استفاده از این روش کاملاً ایمن بوده و از آنجایی که مواد چربی طبیعی و از بدن خود فرد است، از این رو بدون هیچ گونه حساسیت و آلرژی صورت می گیرد. (سریع ترین راه جوانسازی پوست)

آشنایی با جوانسازی پوست با روش لیفت

لیفت صورت از روش های تهاجمی برای درمان پوست می باشد. به این منظور که این روش به عمل جراحی نیاز دارد با بی هوشی همراه است. برای جراحی لیفت صورت در قسمت های مختلف از جمله جلوی گوش، پشت گوش، زیر چانه و …. برش هایی را ایجاد کرده و موجب اصلاح مواردی از جمله پیری پوست، لیفت صورت، از بین رفتن چین و چروک ها و خطوط پوستی می شوند. (سریع ترین راه جوانسازی پوست)

جوانسازی پوست با لیزر

در روش لیزر، متخصصان پرتو های لیزری را وارد لایه های عمیق پوست کرده و موجب تحریک تولید کلاژن سلول های پوستی و در نتیجه از بین بردن چین وچروک ها، شفاف سازی و نرمی پوست، بهبود رنگ پوست، بهبود خطوط اطراف چشم، رفع خط اخم، خنده و پیشانی، بهبود لک های پوستی و ….. می شود. به طور کلی لازم است بدانید که جوانسازی پوست با لیزر از طریق دستگاه های مختلفی انجام می شود که در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره خواهیم کرد. (سریع ترین راه جوانسازی پوست)

 
لیزر فرکشنال CO2

همان طور که از نامش پیداست، فاکتور اصلی در این دستگاه، گاز دی اکسید کربن می باشد. متخصصان با دستگاه فرکشنال این گاز را وارد لایه های پوست کرده و در این صورت موجب از بین رفتن جای جوش، زخم و آکنه، کاهش لک و چین و چروک های پوستی می شوند.

لیزر کلاژن

در واقع هدف از انجام درمان با لیزر کلاژن، تحریک تولید کلاژن در زیر پوست می باشد. که این امر موجب سفت شدن پوست، از بین رفتن خطوط پنجه کلاغی، چین و چروک ها و در نتیجه جوانسازی پوست می شود.

لیزر RF

یکی از ایمن ترین دستگاه های لیزر، دستگاه RF می باشد. از این لیزر می توان در بخش های مختلفی از بدن از جمله جوانسازی دور لب، از بین بردن خطوط دور چشم، خط پیشانی و … استفاده نمود. درباره نحوه اعمال RF باید گفت که ابتدا پرتو های ار اف بر روی لایه خارجی پوست که دارای سلول های آسیب دیده و مرده می باشد، اثر کرده و آن ها را از بین می برد. سپس موجب تحریک ساخت کلاژن در لایه زیرین پوست شده و از این طریق موجب بهبود مشکلات پوستی می شود. (سریع ترین راه جوانسازی پوست)

جوانسازی پوست با میکرودرم چگونه است؟

یکی دیگر از سریع ترین راه جوانسازی پوست، استفاده از دستگاه میکرودرم می باشد. میکرودرم را می توان این گونه توصیف کرد که این دستگاه دارای یک سری دایره ای ماننده است که متخصصان آن را به صورت دورانی بر روی پوست حرکت داده و موجب مکش سلول های مرده و در نتیجه افزایش گردش خون و جوانسازی پوست می شوند.

جوانسازی پوست با هیدرودرم

یکی از کم خطرترین تکنیک های جوانسازی پوست، استفاده از روش هیدرودرم می باشد. در این رو یک ماده ای به نام کریستال آلومینیوم را بر روی پوست ریخته تا پوست ساییده شود. سپس لایه خارجی را با آب شست و شو داده تا بافت های آسیب دیده و مرده از بین بروند. با استفاده از این روش حتی می توان میزان چربی پوست را متعادل کرد. لازم است بدانید که پس از انجام هیدرودرم پوست نیازی به گذراندن دوره نقاهت نیست.

جوانسازی پوست با پی ار پی

در روش پی ار پی با استفاده از سلول های خونی خود فرد، موجب بهبود مشکلات پوستی می شوند. از آنجایی که در سلول های خونی پلاکت وجود داشته و این پلاکت ها موجب رشد سلول های جدید می شود، از این رو سلول های قدیمی و آسیب دیده از بین رفته و سلول های جدید جایگزین آن ها می شوند. و این موضوع می تواند موجب زیبایی و جوانی پوست افراد شود. (سریع ترین راه جوانسازی پوست)

نحوه جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

دستگاه میکرونیدلینگ شامل چندین سوزن کوچک و نازک می باشد که متخصصان این سوزن ها را وارد پوست افراد می کنند. با ورود این سوزن ها یک آسیب سطحی به پوست وارد می شود که موجب افزایش کلاژن سازی در پوست می شود. لازم به ذکر است که استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ یک روش بی خطر و کم هزینه است و برای از بین بردن چین و چروک ها، جوانسازی دور لب، از بین بردن ضایع های پوستی، کاهش تیرگی و لک های پوستی و …. مورد استفاده قرار می گیرد. (سریع ترین راه جوانسازی پوست)

جوانسازی پوست با لایه برداری

لایه برداری یکی دیگر از شیوه های محبوب برای جوانسازی پوست می باشد. به طور کلی لایه برداری را می توان به سه دسته لایه برداری مکانیکی، لایه برداری با لیزر و لایه برداری شیمیایی تقسیم بندی کرد. لازم است بدانید که لایه برداری مکانیکی همان روش های میکرودرم و هیدرودرم می باشد که در مطالب بالا به آن ها اشاره شد. حال منظور از لایه برداری شیمیایی چیست؟

در لایه برداری شیمیایی با استفاده از دارو ها و یا کرم های لایه بردار، این عمل را انجام می دهند. در واقع لایه بردار های اسیدی سلول‌های پوست را شل کرده و لایه‌های بالایی را بر می ‌دارد. به طور کلی لایه برداری شیمیایی روشی آسان است و بدون هیچ دردی انجام می شود. (سریع ترین راه جوانسازی پوست)

سریع ترین راه جوانسازی پوست چیست؟

 

در این مقاله شما را با انواع روش ها و تکنیک های مختلف جوانسازی پوست آشنا کردیم. حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که در میان این روش ها سریع ترین راه جوانسازی پوست کدام است؟ لازم است بدانید که به طور قطع نمی توان گفت که کدام روش سریع تر است. چرا که هر فردی باید متناسب با شرایط پوستی خود، تکنیک مناسب خود را پیدا کند. (سریع ترین راه جوانسازی پوست)

شادابی پوست صورت زنان

۲۰ بازديد

مراقبت از پوست صورت یک بخش مهم در سبک زندگی افراد به شمار می رود. چرا که امروزه تمامی افراد چه مرد و چه زن به دنبال داشتن پوستی شفاف و شاداب می باشند. به طور کلی دلایل مختلفی از جمله سبک نادرست زندگی، افزایش سن، عوامل ژنتیکی و … می‌توانند موجب از دست رفتن شادابی و طراوت پوست شوند. از این رو لازم است بدانید روش ها و تکنیک های مختلفی در مراقبت از پوست صورت وجود دارد که در ادامه شما را با محبوب ترین این روش ها آشنا کرده و مطالبی را در زمینه شادابی پوست صورت زنان ارائه خواهیم داد.

پوست شاداب، به چه پوستی گفته می شود؟

در ابتدا لازم است بدانید که پوست شاداب به پوستی گفته می شود که دارای ویژگی هایی از جمله عدم افتادگی، بدون چین و چروک، بدون خطوط پوستی، عدم لک، بدون تیرگی، شفاف و … باشد. (شادابی پوست صورت زنان)

تکنیک های موثر در شادابی صورت زنان

استفاده از حوله گرم

در این روش باید یک حوله تمیز را با آب گرم خیس کرده و آن را بر روی پوست خود بگذارید. طوری که حوله تمامی صورت شما را پوشش دهد. سپس به مدت ۱۵ دقیقه صورت خود را ماساژ دهید. در واقع ماساژ پوست موجب افزایش گردش خون، باز شدن منافذ پوست، تنفس پوست و …. می شود. (شادابی پوست صورت زنان)

استفاده از تکنیک ۱۰ ثانیه

در این تکنیک شما باید ۱۰ ثانیه پس از این که از حمام خارج شدید، از یک مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. چرا که پس از استحمام، منافذ پوست باز شده و در این صورت مرطوب کننده جذب پوست می شود.

استفاده از نمک دریایی

در این روش لازم است که یک قاشق نمک دریایی را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و سپس آن را با یک پنبه به صورت خود بمالید. استفاده از نمک دریایی منجر به ضد عفونی، حذف جوش های صورت، جوش سر سیاه و …. می شود و در جوانسازی پوست صورت موثر است. (شادابی پوست صورت زنان)

استفاده از روش یخ درمانی

جالب است بدانید که یخ درمانی روشی است که از دوران باستان توسط زنان مورد استفاده قرار می گرفته. در این روش با استفاده از یخ موجب طراوت و انعطاف پذیری پوست می شوند. به طور کلی در هنگام استفاده از این روش باید به یکسری نکات توجه داشته باشید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

قبل از گذاشتن یخ بر روی صورت، پوست خود را از هرگونه آلودگی و مواد آرایشی پاک کنید.

از گذاشتن یخ به صورت مستقیم بر روی پوست خود جلوگیری کنید. در این صورت لازم است که یخ را در یک پارچه لطیف قرار داده و آن را با پوست خود ماساژ دهید.

از قرار دادن یخ به صورت ثابت بر روی پوست خود جلوگیری کنید.

استفاده از روتین پوست روزانه

برای داشتن پوستی شاداب لازم است که حداقل دوبار در روز پوست صورت خود را با استفاده از شوینده مناسب، شست و شو دهید. شستن صورت موجب از بین رفتن آلودگی ها، سلول های مرده، مواد آرایشی و … می شود. سپس باید از مرطوب کننده به منظور آبرسانی پوست خود استفاده کنید.

پاکسازی پوست

قبل از انجام هر کاری لازم است پوست صورت را از آلودگی، مواد آرایشی و …. پاک کنید. به این منظور می توانید از پاک کننده های روغنی، تونر، دستمال های مرطوب و …. استفاده کنید. سپس صورت خود را شسته و از آبرسان استفاده کنید. به این ترتیب می توان گفت که صورت شما تمیز و عاری از هر گونه آلودگی می باشد. (شادابی پوست صورت زنان)

 

لایه برداری

استفاده از کرم های لایه برداری، تاثیر بسیاری در از بین رفتن سلول های مرده پوست، از بین رفتن خطوط پوستی و چین و چروک ها سطحی و … دارد. و در نتیجه موجب شادابی پوست صورت زنان می شود.

استفاده از ماسک های خانگی

یکی دیگر از تکنیک های موثر در شادابی پوست صورت زنان، استفاده از ماسک های خانگی با مواد طبیعی می باشد. به طور کلی ماسک های مختلفی به منظور شفافیت پوست، جوانسازی، از بین رفتن چین و چروک ها، رفع جوش ها و … وجود دارد که در ادامه به چند نمونه از پرکاربردترین و محوب ترین آن ها اشاره خواهیم کرد. (شادابی پوست صورت زنان)

معرفی چند ماسک خانگی محبوب
ماسک خیار و گلاب

برای تهیه این ماسک لازم است که یک خیار را رنده کرده و آن را با یک قاشق گلاب مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوستتان ماساژ دهید. لازم است بدانید که ماسک خیار و گلاب تاثیر بسزایی در آبرسانی پوست و در نتیجه شادابی پوست صورت زنان خواهد داشت. (شادابی پوست صورت زنان)

ماسک تخم مرغ

در ابتدا باید سفیده یک عدد تخم مرغ را از زرده آن جدا کرده و سپس آن را با یک قاشق هم بزنید تا کمی شل شود. سپس با استفاده از یک قلم آن را بر روی پوست خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه آن را با آب خنک بشویید. لازم است بدانید که می توان سفیده تخم مرغ را با ماده دیگری به نام شکر مخلوط کرده و برای لایه برداری پوست استفاده کنید.

ماسک لیمو

لیمو ماده ای است که حاوی انتی اکسیدان می باشد. از این رو استفاده از آن می تواند منجر به از بین رفتن سلول های مرده، رفع چین و چروک ها و خطوط پوستی، شفافیت پوست، شادابی پوست صورت زنان و …. می شود. حال برای تهیه این ماسک لازم است که یک عدد لیمو تازه را تهیه کرده و آب آن را بگیرید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه آن را با پوست خود ماساژ دهید.

ماسک ژل آلوئه ورا

می توان گفت که ژل آلوئه ورا یکی از محبوب ترین ماسک های خانگی می باشد. چرا که استفاده از این ماسک به صورت منظم می تواند منجر به آبرسانی پوست، جوانسازی، رفع خطوط پوستی، شفافیت پوست و …. شود.

ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ماده ای است که حاوی ویتامین و آنتی اکسیدان می باشد. از این رو استفاده از آن می تواند تاثیر بسزایی در شادابی پوست صورت زنان داشته باشد. برای تهیه این ماسک تنها کافی است که یک عدد گوجه فرنگی را تهیه کرده و آن را به صورت دورانی با پوست خود ماساژ دهید. (شادابی پوست صورت زنان)

نکات مهمی که برای داشتن پوستی شفاف و شاداب باید به آن توجه کرد؟
  • افراد باید از پوست خود در برابر اشعه های نور خورشید محافظت کنند. به این منظور لازم است که از ضد آفتاب مناسب پوست استفاده شود.
  • استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، بادام، آووکادو و …. یکی دیگر از فاکتور های تاثیر گذار در شادابی پوست صورت زنان باشد.
  • بهتر است تا جای ممکن از استرس دوری کنید. چرا که استرس اثرات مخربی بر روی پوست خواهد داشت و موجب پیری زودرس پوست می شود.
  • ورزش کردن موجب افزایش گردش خون و شادابی پوست خواهد شد.
  • استفاده از یک رژیم غذایی مناسب، در شادابی و شفافیت پوست تاثیر گذار خواهد بود.
  • سعی کنید از آب کافی (حداقل ۸ لیوان) در طور روز مصرف کنید.
  • از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • لازم است بدانید که خواب کافی نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در شادابی پوست صورت زنان می باشد.
  • سعی کنید از خوابیدن بر روی صورت خود جلوگیری کنید. چرا که روی صورت خوابیدن منجر به کاهش جریان خون و در نتیجه ایجاد چین و چروک های پوستی صورت می شود.
  • از مصرف دخانیات دوری کنید. و …. (شادابی پوست صورت زنان)

بهترین دستگاه جوانسازی پوست

۱۱ بازديد

بهترین دستگاه جوانسازی پوست : به طور کلی برای حفظ شادابی و سلامت پوست تکنیک های مختلفی وجود دارد که از جمله آن های می توان به استفاده از ماسک های خانگی، رعایت روتین پوستی و … اشاره کرد. اما در این میان لازم به ذکر است که برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک ها باید از دستگاه های جوانسازی پوست استفاده شود.

از این رو در ادامه مقاله قصد داریم شما را با بهترین دستگاه جوانسازی پوست آشنا کرده و مطالبی را در زمینه انواع دستگاه های جوانسازی، مزایا و کاربرد های آن ارائه دهیم.

معرفی انواع دستگاه ها و تکنیک های جوانسازی پوست

به طور کلی روش های جوانسازی پوست صورت را می توان به سه دسته روش های تهاجمی، کم تهاجمی و غیر تهاجمی اشاره کرد. لازم به ذکر است که روش تهاجمی شامل جراحی‌ های پلاستیک و زیبایی است. روش های غیرتهاجمی را می توان استفاده از ماسک های خانگی برای جوانسازی پوست دانست.

در آخر روش کم تهاجمی شامل دستگاه آر اف فرکشنال، هایفوتراپی، کربوکسی، میکرودرم، میکرونیدلینگ و … می باشد. در ادامه قصد داریم شما را با انواع روش های کم تهاجمی آشنا خواهیم کرد. (بهترین دستگاه جوانسازی پوست)

دستگاه آر اف فرکشنال

یکی از محبوب ترین و بهترین دستگاه جوانسازی پوست، آر اف فرکشنال می باشد. فاکتور اصلی در این دستگاه، امواج رادیو فرکانسی می باشد. که این امواج موجب تولید گرما در بافت هدف شده و با تحریک کلاژن سازی، در رفع چین و چروک های پوست و جوانسازی پوست، بهبود منافذ پوستی، سفت کردن بافت پوست، رفع جای زخم وجوش، شفاف سازی و روشن کردن پوست و … تاثیر گذار است.

دستگاه هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی دیگر از روش های کم تهاجمی است که در آن افراد بدون هیچ گونه عمل جراحی، بی هوشی و دردی می توانند برای از بین رفتن چین و چروک ها و خطوط پوستی خود اقدام کنند. استفاده از دستگاه هایفو علاوه بر رفع چین و چروک ها موجب شفاف سازی پوست، از بین رفتن جای جوش و زخم، لیفت صورت، شادابی پوست و … نیز می شود.

نحوه استفاده از هایفوتراپی به این صورت است که در این دستگاه امواج فراصوت را با شدت بالا بر روی قسمتی از محل مد نظر متمرکز می کنند. در نهایت این امواج به لایه های پوست نفوذ کرده و بدون آسیب زدن بر سطح پوست موجب از بین رفتن چین و چروک های پوستی می شوند.

دستگاه کربوکسی

دستگاه کربوکسی همان طور که از نامش پیداست، با استفاده از گاز کربن دی اکسید عمل می کند. این دستگاه برای کاهش چین و چروک ها، کاهش چربی های موضعی، کاهش سلولیت، درمان سیاهی دور چشم و …. کاربرد دارد.

استفاده از دستگاه کربوکسی یک روش ایمن و بدون عوارض است که در آن گاز دی اکسید کربن را وارد سلول های پوستی کرده و موجب از بین رفتن سلول های مرده و افزایش کلاژن سازی پوست می شود. ( بهترین دستگاه جوانسازی پوست )

دستگاه میکرودرم

میکرودرم یکی دیگر از بهترین دستگاه جوانسازی پوست می باشد که شامل سه مدل میکرودرم خانگی، کلینیکی و سالنی می باشد. این دستگاه دارای یک سری دایره ای مانند است که روی پوست حرکت کرده و موجب مکش سلول های مرده و در نتیجه افزایش گردش خون و جوانسازی پوست صورت می شود.

میکرونیدلینگ

یکی دیگر از روش های جدید برای رفع چین و چروک و خطوط پوستی، دستگاه میکرونیدلینگ می باشد. با استفاده از این دستگاه بر روی پوست سوراخ های ریزی ایجاد می کنند که به لایه عمقی پوست نفوذ کرده و در نتیجه موجب کلاژن سازی و جوانسازی پوست می شود. لازم به ذکر است که دستگاه میکرونیدلینگ بر خلاف سایر روش ها، به لایه سطحی پوست آسیبی وارد نمی کند. ( بهترین دستگاه جوانسازی پوست )

دستگاه هیدرودرمی

دستگاه هیدرودرمی روشی مناسب برای پاکسازی پوست و جوانسازی آن می باشد. عنصر اصلی در این دستگاه، آب و اکسیژن است. که موجب تحریک گردش خون، کاهش ضایعات پوستی، آبرسانی پوست، لایه برداری پوست و … می شود. دستگاه هیدرودرمی را می توان بهترین روش آبرسانی بدون استفاده از مواد شیمیایی می باشد.

دستگاه پلاژن

یکی از جدیدترین دستگاه جوانسازی پوست، پلاژن می باشد. در واقع در این دستگاه همانند دیگر دستگاه ها از جمله هایفو، آر اف و … از امواج رادیویی پر قدرت با طول موج کوتاه به منظور جوانسازی پوست استفاده می کنند. لازم به ذکر است که پلاژن علاوه بر جوانسازی پوست صورت، موجب از بین رفتن خطوط پوستی، از بین رفتن جای زخم و آکنه، متراکم کردن پوست و … می شود. ( بهترین دستگاه جوانسازی پوست )

دستگاه اندولیفت

اندولیفت دستگاهی است که با استفاده از آن فیبر نازکی را وارد پوست کرده و این فیبر با استفاده از اشعه مادون قرمز موجب کلاژن سازی و در نتیجه کاهش چین و چروک های پوست، کاهش افتادگی پوست، سفت کردن پوست، کاهش چربی های موضعی  و … می شود.

تزریق ژل

در این روش با استفاده از ژل های مخصوص موجب جوانسازی پوست می شوند. البته لازم به ذکر است که از ژل در برجسته سازی لب، گونه و … نیز کاربرد دارد.

تزریق چربی

در این روش، چربی قسمتی از بدن را برداشت کرده و با تزریق آن در زیر پوست موجب جوانسازی پوست، از بین رفتن خطوط پوستی، کاهش افتادگی پوست، برجسته کردن لب ها، گونه و …. می شوند. ( بهترین دستگاه جوانسازی پوست )

تزریق بوتاکس

از پرطرفدارترین روش ها برای جوانسازی پوست تزریق بوتاکس می باشد. در این روش با فلج کردن قسمتی از صورت، موجب از بین رفتن چین و چروک ها و خطوط می شوند.

جوانسازی صورت با لیزر

در این روش پرتو های لیزری به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و موجب تحریک تولید کلاژن می شود. به طور کلی با استفاده از لیزر می توان بدون هیچ عوارضی حفره های به جا مانده از آکنه، جای زخم و جوش، چین و چروک ها و خطوط پوستی و …. را از بین برد. ( بهترین دستگاه جوانسازی پوست )

مزوتراپی

در این روش با استفاده از مواد شیمیایی (دارو ها)، مناطق مختلفی از بدن را درمان می کنند. به این صورت با روش مزوتراپی می توان موجب جوانسازی پوست صورت شد.

بهترین دستگاه جوانسازی پوست کدام است؟

انتخاب بهترین دستگاه جوانسازی پوست به مولفه های مختلفی بستگی دارد. چرا که هر کدام از این دستگاه ها مزایا و کاربرد های خاص خود را دارند. از این رو نمی توان گفت که کدام یک از این روش ها برای رفع چین و چروک ها و خطوط پوستی مناسب تر است. لازم است بدانید که هر فردی باید با مراجعه به کلینیک های تخصصی پوست و زیبایی و با توجه به شرایط پوستی و نوع جنس پوستش، بهترین دستگاه جوانسازی پوست را با مشاوره دکتر متخصص انتخاب کند.

روتین های مراقبت از پوست

  • به طور کلی لازم است پوست خود را به صورت روزانه شست و شو داده و پس از آن از آبرسان و مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید.
  • با مصرف آب کافی می توانید به روشنی و شفافیت پوست خود کمک کنید.
  • از مصرف دخانیات جداً خودداری کنید.
  • استفاده از ضد آفتاب در طول روز را هرگز فراموش نکنید. چرا که اشعه های نور خورشید می توان آسیب های جبران ناپذیری به پوست شما وارد کنند.
  • از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.
  • سعی کنید در طول هفته از ماسک های خانگی برای از بین رفتن جوش صورت، شادابی پوست، شفافیت، آبرسانی، سفت کردن پوست، کاهش چین و چروک و خطوط پوستی و … استفاده کنید.
  • برای شست و شوی صورتتان از شوینده مناسب پوست خود استفاده کنید.  و …. ( بهترین دستگاه جوانسازی پوست )

پلکسر بهتر است یا بوتاکس

۱۴ بازديد

پلکسر بهتر است یا بوتاکس ؟ پیری پوست و یا چین و چروک های پوستی مسئله ای است که اکثر افراد با آن مواجه شده اند و یا در آینده با آن رو به رو خواهند شد. از این رو افراد به دنبال راهکار هایی برای پیشگیری از این مشکل و یا رفع چین و چروک های پوستی می باشند. به طور کلی پیری پوست، مسئله ای است که حتی با مراقبت های پوستی نیز نمی توان از ایجاد آن بر روی صورت به طور کامل جلوگیری کرد.

بنابراین امروزه در علم پزشکی تکنیک های متعددی برای جوانسازی پوست وجود دارد که از جمله آن ها می توان به پلکسر و بوتاکس اشاره کرد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با این دو روش آشنا کرده و بگوییم که پلکسر بهتر است یا بوتاکس؟

پلکسر چیست؟

پلکسر روشی است که بدون عمل جراحی و بی هوشی انجام می گیرد، از این رو پلکسر را می توان یک روش کم تهاجمی دانست. در این تکنیک با انرژی پلاسما موجب گرم کردن پوست و انقباض آن شده و در نتیجه می توان منجر به بازسازی پوست، کلاژن سازی پوست، رفع چین و چروک ها و …. می شوند.

لازم به ذکر است که از روش پلکسر در نواحی چانه، چروک گردن، پلک بالایی و پایینی، لیفت ابرو، چروک بالای لب و …. استفاده می شود. از دیگر کاربرد های پلکسر می توان به موارد زیر اشاره کرد. (پلکسر بهتر است یا بوتاکس)

کاربرد های درمان پلکسر

  • بهبود لک و آکنه
  • رفع ترک های پوستی
  • لیفت بینی
  • رفع منافذ باز پوست
  • کاهش چین و چروک های پوستی
  • رفع افتادگی پلک
  • لیفت گردن
  • کاهش ضایعات پوستی
  • حذف تاتو  و ….

آشنایی با مزایای پلکسر

  • روش پلکسر در ترمیم عارضه های پوستی در نواحی مختلف بدن استفاده می شود.
  • اثرات ناشی از درمان پلکسر با ماندگاری بالایی همراه است.
  • نسبت به درمان های جراحی از هزینه های کمتری برخوردار است.
  • استفاده از روش پلکسر موجب سفت شدن پوست می شود.
  • این روش نیازی به انجام جراحی و بی هوشی ندارد.  و ….

بوتاکس چیست؟

یکی از تکنیک های جوانسازی پوست، بوتاکس می باشد. بوتاکس روشی است که در آن با استفاده از سم بوتولینیوم، به صورت موضوعی چین و چروک ها را از بین می برند. در واقع سم بوتولینیوم موجب از کار افتادن عصب ها شده و انقباضات ماهیچه ای کاهش می یابد. و در نتیجه این عملیات موجب از بین رفتن چروک های پوستی می شود.

استفاده از روش بوتاکس در نواحی مختلف از جمله چروک های پنجه کلاغی دور چشم، خطوط پیشانی، خط لبخند و خط اخم و … مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر کاربرد های تزریق بوتاکس می توان به موارد زیر اشاره کرد. (پلکسر بهتر است یا بوتاکس)

کاربرد های تزریق بوتاکس

  • درمان پروستات و مثانه بیش فعال
  • کاهش تعریق در قسمت زیر بغل و کف پا
  • درمان اسپاسم گردن
  • درمان میگرن و سردرد های شدید
  • درمان دندان قروچه
  • درمان پلک زدن زیاد
  • کوچک کردن عضله ساق پا
  • درمان اسپاسم عضلات و ….

مزایا و معایب بوتاکس

مزایا
  • از مزایا بوتاکس می توان به ماندگاری نسبتاً بالای آن اشاره کرد.
  • بوتاکس نسبت به دیگر روش ها مقرون به صرفه تر است.
  • بعد از بوتاکس نیازی به گذراندن دوره نقاهت نیست.
  • عملیات انجام بوتاکس تنها در ۱۵ دقیقه انجام می شود.
  • بوتاکس یک روش کم تهاجمی می باشد. از این رو درمان با این روش بدون جراحی و بی هوشی می باشد.
  • با روش بوتاکس می توان تنها در یک جلسه درمان، جوانسازی پوست انجام داد. (پلکسر بهتر است یا بوتاکس)
معایب
  • بوتاکس در درمان افتادگی پوست موثر نیست.
  • بوتاکس با عوارض جانبی از جمله کبودی و ورم همراه است.

مراقبت های لازم پس از درمان بوتاکس

  • بعد از گذشت ۲۴ ساعت، صورتتان را ماساژ دهید.
  • سعی کنید پس از تزریق، سر خود را بالا نگه دارید.
  • بهتر است پس از تزریق، ۲۴ ساعت به صورت کامل استراحت کنید.
  • تا چند روز به سراغ فعالیت های سنگین نروید.
  • به طور کلی شما می توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس، به سراغ فعالیت های روزانه خود بروید.
  • در صورتی که پس از تزریق شما با برجستگی های کوچک مواجه شدید، می توانید بر روی این قسمت ها یخ بگذارید. در این صورت برجستگی ها در عرض چند ساعت از بین خواهند رفت.
  • تا یک روز از حمام رفتن، استخر رفتن، سونا و … دوری کنید.
  • توصیه می شود بعد از بوتاکس از دارو ها و مواد رقیق کننده خون استفاده نکنید. چرا که ممکن است این مواد موجب خونریزی و کبودی پوست شوند. (پلکسر بهتر است یا بوتاکس)
  • از شست و شوی صورتتان تا ۴ الی ۵ ساعت خودداری کنید.

دو روش پلکسر و بوتاکس چه تفاوت هایی با هم دارند؟

به طور کلی پلکسر و بوتاکس دو تکنیک موثر در جوانسازی پوست صورت می باشند. اما لازم به ذکر است که این دو روش تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که در ادامه شما را با این تفاوت های آشنا خواهیم کرد.

تفاوت پلکسر و بوتاکس در ماندگاری

پلکسر روشی است که از ماندگاری بالاتری نسبت به بوتاکس برخوردار است. اما لازم است بدانید که هر کدام از این روش ها ماندگاری دائمی ندارند. چرا که پلکسر و بوتاکس دو روش کم تهاجمی بوده و بدون هیچ عمل جراحی صورت می گیرند. از این رو نمی توان از آن ها برای جوانسازی دائمی پوست استفاده نمود. (پلکسر بهتر است یا بوتاکس)

تفاوت پلکسر و بوتاکس در هزینه

هزینه های درمانی پلکسر بیشتر از بوتاکس می باشد. چرا که در پلکسر فرد باید چندین جلسه را برای تکمیل درمان خود بگذراند. اما با بوتاکس می توان تنها در یک جلسه پوست را جوان تر کرد.

تفاوت پلکسر و بوتاکس در عملکرد

پلکسر و بوتاکس در نحوه عملکرد نیز متفاوت می باشند. به این منظور که در بوتاکس با فلج کردن صورت موجب جوانسازی پوست می شوند. اما در پلکسر از طریق انرژی پلاسما، موجب تحریک پوست و در نتیجه جوانسازی پوست می شوند. (پلکسر بهتر است یا بوتاکس)

تفاوت پلکسر و بوتاکس در جوانسازی نواحی مختلف بدن

بوتاکس روشی است که برای رفع چین و چروک های خط پیشانی، خط اخم و اطراف چشم کاربرد دارد. اما پلکسر به منظور رفع چین و چروک ها در پلک، غبغب و گردن مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت پلکسر و بوتاکس در کاربرد هایشان

پلکسر روشی است که در جوانسازی پوست صورت، لیفت گردن، لیفت بینی، رفع ترک های پوستی، حذف تاتو، کاهش ضایعات پوستی و …. کاربرد دارد. اما کاربرد های بوتاکس متفاوت است. بوتاکس روشی است که در رفع چین و چروک ها، کاهش تعرق در کف پا و زیر بغل، درمان میگرن، درمان اسپاسم گردن و …. مورد استفاده قرار می گیرد. (پلکسر بهتر است یا بوتاکس)

تفاوت پلکسر و بوتاکس در میزان عوارض

به طور کلی پلکسر و بوتاکس از عوارض کمی برخوردار هستند. که از عوارض بوتاکس می توان به عفونت، ایجاد حساسیت، سردرد، حالت تهوع، عدم قرینگی، افتادگی لب، پلک یا ابرو و … اشاره کرد. اما از عوارض پلکسر می توان به ایجاد زخم و تورم، تغییر رنگ موقت پوست، تغییر رنگدانه های پوست و … اشاره کرد. (پلکسر بهتر است یا بوتاکس)

پلکسر بهتر است یا بوتاکس

همان طور که بار ها گفته شد، دو روش پلکسر و بوتاکس برای درمان جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرند. اما این سوال که پلکسر بهتر است یا بوتاکس، به عوامل مختلفی بستگی دارد. به بیان دیگر انتخاب روش پلکسر یا بوتاکس با توجه به شرایط پوست افراد، نوع جنس پوست، میزان بودجه مورد نظر برای درمان و … می باشد. (پلکسر بهتر است یا بوتاکس)

سوالات متداول