اسکین رولر بهترین برند چیست؟

۱۴ بازديد

اسکین رولر : یکی از موارد پر اهمیت در دنیای امروز به خصوص برای بانوان نگه داری از پوست صورت و حفظ شادابی و درخشش آن می باشد. از این رو در تلاشند با استفاده از انواع روش های پزشکی یا طبیعی از پیری و ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری کنند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از روش های مدرن در حفظ جوانی پوست و رفع مشکلات پوستی یعنی اسکین رولر بپردازیم. اسکین رولر یک دستگاه آرایشی و مراقبت از پوست می باشد که هم قابلیت استفاده در منزل را دارد و هم در کلینیک های زیبایی و توسط متخصصان مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه مطالب بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار میدهیم.

اسکین رولر چیست؟

داشتن پوشتی صاف یکی از مسائلی است که تمامی افراد خواستار آن هستند. افزایش سن و عوامل مختلف منجر به ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست صورت می شود که مسلما برای تمامی افراد نارحت کننده می باشد. از این رو امروزه شاهد افزایش روش های مورد استفاده در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی می باشیم.

یکی از راه های جوانسازی و رفع مشکلات پوستی اسکین رولر است. ابتدا بهتر است بدانید افتادگی پوست به دلیل کاهش کلاژن سازی قسمت میانی پوست یعنی درم می باشد که ممکن است به دلیل افزایش سن باشد و یا مصرف سیگار و دخانیات و بسیاری عوامل دیگر. (اسکین رولر)

اسکین رولر در کاهش چین و چروک های پوستی و جلوگیری از بروز چین و چروک های بیشتر موثر است. در طی  این فرآیند پوست جوانتر و شفاف تر خواهد شد. امروزه استفاده از این روش مزایای بیشماری دارد و نسبت به سایر روش ها تاثیرگذار تر است.

در این روش از دستگاه هایی استفاده میشود که سری آن ها دارای تعداد متعددی سوزن ریز وظریف می باشد که با ورود به درون پوست، سلول های پوستی را تحریک میکند و این امر منجر به افزایش تولید کلاژن  و الاستین می شود، در نتیجه مشکلات پوستی را درمان میکند.

علاوه بر این اسکین رولر با ایجاد منافذ ریز روی پوست به جذب بیشتر و بهتر مواد مغذی و سرم ها کمک میکند که در نتیجه تاثیر گذاری آن را دو چندان خواهد کرد. از این توصیه میکنیم اگر قصد جوانسازی و رفع مشکلات پوستی خود را دارید از اسکین رولر که روشی بدون درد، بدون عوارض و غیر تهاجمی می باشد استفاده کنید. در ادامه سایر کاربرد های این دستگاه را بیان می کنیم. (اسکین رولر)

اسکین رولر چه کاربردهایی دارد؟
  • جوانسازی و جلوگیری از بروز چین و چروک های پوستی
  • کمک به افزایش کلاژن سازی در پوست صورت
  • کمک به ماندگاری بیشتر مواد آرایشی
  • درمان مشکلات پوستی
  • ایجاد عروق خونی
  • کمک به افزایش گردش خون
  • کمک به افزایش جذب سرم ها و مواد مغذی به لایه های زیرین پوست
  • رفع افتادگی پوست صورت و گونه
  • رفع جای جوش، اسکار، سوختگی و …
  • درمان ترک ها و سلولیت های پوستی
  • کمک به کاهش رنگدانه ها و از بین بردن لکه های پوستی
  • کمک به رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو
نحوه استفاده از اسکین رولر در منزل

یکی از مزیت های دستگاه اسکین رولر این موضوع می باشد که با صرف هزینه مناسب و تهیه آن، به راحتی میتوانید در منزل آن را مورد استفاده قرار دهید و از تاثیرات آن روی پوست بهره مند شوید. در ادامه مراحل استفاده از اسکین رولر در منزل را بیان میکنیم:

ضد عفونی کردن اسکین رولر

در ابتدا باید دستگاه اسکین رولر را با استفاده از مواد ضدعفونی کننده مناسب کاملا تمیز کنید. این عملیات بعد از پایان استفاده از اسکین رولر نیز باید انجام گیرد.(میتوانید سری دستگاه را به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه درون الکل قرار دهید) پس از ۲۰ دقیقه آن را در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود و سپس مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر این سری اسکین رولر باید توسط یک نفر استفاده شود چرا که در غیر اینصورت امکان بروز عفونت های پوستی وجود دارد. (اسکین رولر)

شستشو و تمیز کردن پوست

سپس لازم است پوست خود را با مواد شوینده مناسب کاملا شست و شو دهید و تمیز کنید. به طوری که مطمئن شوید هیچگونه آلودگی و یا مواد آرایشی روی پوست شما وجود ندارد. اگر قصد دارید سوزن ها را تا عمق زیاد روی پوست وارد کنید بهتر است پوستتان را با یک پد الکلی ماساژ دهید تا هر گونه آلودگی از روی آن رفع شود.

بهتر است قبل از استفاده از درمارولر از متخصصان پوست مشورت بگیرد چرا که به طور مثال افراد دارای پوست خشک بهتر است قبل از استفاده از اسکین رولر از مرطوب کننده استفاده کنند، افرادی که بعد از استفاده از اسکین رولر دچار خشکی پوست میشوند باید بعد از استفاده از دستگاه از مرطوب کننده استفاده کنند و ….

استفاده از دستگاه اسکین رولر (مرحله رولینگ)

بعد از انجام دو مرحله بالا نوبت به ماساژ پوست با استفاده از دستگاه اسکین رولر می باشد. توصیه میکنیم قبل از اینکه این دستگاه را روی پوست خود مورد استفاده قرار دهید ابتدا روی دست بکشید تا از شدت سوزش و درد آن آگاه شوید.  البته بهتر است بدانید درد ناشی از استفاده اسکین رولر قابل تحمل می باشد و افرادی که دارای آستانه درد پایینی هستند، میتوانند از بی حس کننده های موضعی به این منظور استفاده کنند.

(در صورتی که قصد استفاده از بی حس کننده را دارید بهتر است ۱۵ دقیقه قبل آن را روی پوست خود اعمال نمایید.) دستگاه اسکین رولر را باید در تمامی جهات(افقی، عمودی، مورب به چپ و مورب به راست) روی پوست خود بکشید. به طوری که از هر ناحیه ۴ الی ۵ بار عبور کند. ممکن است بعد از استفاده از دستگاه پوست شما دچار  قرمزی و التهاب شود اما نگران نباشید این عارضه بعد از گذشت مدت کوتاهی برطرف خواهد شد. (اسکین رولر)

تمیز کردن مجدد دستگاه

بعد از استفاده از دستگاه لازم است آن را مجدد تمیز و ضدعفونی کنید و درون جعبه قرار دهید. برای اینکار میتوانید دستگاه را به مدت یک دقیقه درون آب جوش قرار دهید. سپس با استفاده از یک دستمال آن را خشک کرده و با الکل ضدعونی کنید. (اسکین رولر)

نکات مورد توجه بعد از استفاده از اسکین رولر!
  • بعد از استفاده از اسکین رولر از کرم های مرطوب کننده روی پوست ناحیه مد نظر استفاده کنید.
  • میتوانید بعد از استفاده از اسکین رولر از آمپول های ویتامین c استفاده کنید.
  • سری دستگاه اسکین رولر وسایل شخصی می باشد و سایر افراد نباید از آن استفاده کنند.
  • بعد از استفاده از اسکین رولر اگر قصد خارج شدن از منزل را دارید حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • هفته ای یک بار از اسکین رولر استفاده کنید و بعد از استفاده آن را ضد عفونی کرده و درون جعبه قرار دهید.

نحوه اثر گذاری اسکین رولر روی پوست

همانطور که در بالا بیان کردیم سری اسکین رولر دارای هزاران سوزن ریز و ظریف است. از این رو با کشیده شدن این دستگاه روی پوست صورت منافذ ریز متعددی ایجاد میگردد که منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین شده و در نتیجه به جوانسازی و ترمیم مشکلات پوستی کمک میکند. در نهایت با ایجاد لایه جدید شما پوستی صاف و شفاف خواهید داشت.

برای مشکلات مختلف پوستی باید از سوزن های با سایز مختلف استفاده شود اما توصیه میکنیم در اولین دفعات استفاده از این دستگاه از ظریف ترین سوزن ها استفاده نمایید. همچنین ایجاد منافذ ریز جذب مواد مغذی را به پوست افزایش میدهد که تاثیرگذاری آن را چند برابر خواهد کرد. به عنوان مثال کمک به افزایش جذب محلول ماینوکسیدیل که در جلوگیری از ریزش مو موثر است. (اسکین رولر)

 
آیا همه افراد میتوانند از اسکین رولر استفاده کنند؟

به طور کل استفاده از اسکین رولر برای درمان مشکلات پوستی روشی بدون عوارض و غیر تهاجمی می باشد اما با این حال توصیه میشود افرادی این روش را مورد استفاده قرار ندهند. از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افرادی که از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده میکنند. باید تا مدتی از استفاده از اسکین رولر خودداری نمایند تا از بروز مشکل جلوگیری شود.
  • افرادی که دچار بیماری های پوستی مانند اگزما، آکنه فعال و .. می باشند.
  • افرادی که روی پوستشان تاول های فعالی ایجاد می شود. و …
سوالات متداول
  • آیا استفاده از اسکین رولر دردناک است؟
  • خیر- سوزن های استفاده شده در این دستگاه بسیار ظریف می باشد و احساس دردی ایجاد نخواهد کرد.
  • هر چند وقت یک بار باید از اسکین رولر استفاده شود؟
  • بین سه تا پنج با در هفته
  • هزینه استفاده از اسکین رولر چقدر است؟
  • این امر بسته به نوع دستگاه دارد اما به طور کل اسکین رولر نسبت به سایر روش های درمانی به هزینه های کمتری نیاز دارد.

انتخاب درست در دستگاه لیزر خانگی

۱۵ بازديد

انتخاب درست در دستگاه لیزر خانگی : رهایی از شر موهای زائد یکی از مسائلی است که برای بسیاری از افراد به خصوص بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو یافتن روش هایی برای رهایی دائمی از موهای زائد یکی از موارد پر اهمیت در دنیای امروز می باشد. استفاده از اپیلیدی، انجام اپیلاسیون، استفاده از موم و .. روش هایی هستند که افراد برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار میدادند. اما امروزه استفاده از دستگاه های لیزر در کلینیک ها و یا تهیه  لیزر خانگی  بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به طوری که میتوان آن را یکی از مطمئن ترین روش های رفع دائمی موهای زائد دانست. اما طبیعتا استفاده از لیزر خانگی به دلیل هزینه های پایین تر، در دسترس بودن و امکان استفاده راحت تر طرفداران بیشتری دارد. در این مقاله قصد داریم مطالبی را بیان کنیم که به شما در انتخاب درست در دستگاه لیزر خانگی کمک کند. و به تمامی سوالات شما از جمله اینکه دستگاه لیزر خانگی چیست؟ انواع آن کدام است؟ چه کاربردهایی دارد؟ و … پاسخ دهیم.

دستگاه لیزر خانگی چیست؟

یکی از پر طرفدارترین دستگاه های مورد استفاده در رفع موهای زائد بدن در سال های اخیر، دستگاه لیزر خانگی می باشد که انواع مختلفی دارد. استفاده از این روش به خصوص توجه بانوان را به خود جلب نموده است چرا که همیشه زمان زیادی را صرف از بین بردن موهای زائد میکنند. دستگاه های مختلف لیزر خانگی از یک نوع تکنولوژی بهره مندند که آی پی ال نامیده میشود.

آی پی ال نوعی پالس نوری شدید می باشد که با تاثیرگذاری روی انواع پوست، قادر به از بین بردن موهای زائد می باشد. به عبارتی اشعه های دستگاه لیزر خانگی روی رنگدانه های فولیکول مو یعنی ملانین ها تاثیر گذاشته و با ایجاد گرما ملانین ها را به خود جذب میکند. طی این فرآیند بدون خطر، بدون احساس درد و یا احساس سوختگی ملانین ها نابود میشوند. در نتیجه این عملیات موهای زائد دیگر رشد نکرده و به طور کل از بین می روند.

آیا همه افراد میتوانند از دستگاه های لیزر خانگی استفاده کنند؟

به طور کل استفاده از دستگاه های لیزر خانگی روشی کاملا بی خطر  می باشد که تمامی افراد با هر نوع پوستی میتوانند از آن استفاده کنند. اما بهتر است بدانید هیچ دستگاهی به طور کامل و ۱۰۰ درصد تمامی موهای زائد را از بین نمی برند. چرا که افراد با پوست های مختلف عکس العمل متفاوتی را در برابر استفاده از لیزر موهای زائد از خود نشان میدهند.

افرادی که دارای رنگ پوست سفید هستند و یا موهایی ضخیم و تیره رنگ دارند، تاثیر بهتری را در برابر استفاده از لیزر نشان میدهند. اما به طور کل تمامی افراد با هر نوع مو و یا رنگ پوستی میتوانند دستگاه لیزر خانگی را تهیه کنند و مورد استفاده قرار دهند. تنها لازم است توجه کنند درجه دستگاه، مطابق نوع پوستشان انتخاب شود.( انتخاب درست در دستگاه لیزر خانگی)

انتخاب درست در دستگاه لیزر خانگی

برا اینکه انتخاب درستی داشته باشید و بتوانید بهترین دستگاه لیزر خانگی را مطابق نوع پوست خود تهیه کنید لازم است در زمان خرید به نکات زیر توجه نمایید:

قیمت دستگاه لیزر خانگی

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید دستگاه لیزر خانگی باید مورد توجه قرار دهید، قیمت محصول می باشد. سعی کنید دستگاه را با توجه به بودجه و نیاز خود تهیه نمایید. فراموش نکنید قیمت دستگاه به کیفیت و کارایی آن بستگی دارد.

استاندارد بودن دستگاه لیزر خانگی

دستگاه های لیزر خانگی با نواحی حساس بدن در ارتباط هستند. از این رو در هنگام خرید دستگاهی را تهیه کنید که از دقت کافی و استانداردهای لازم برخوردار باشد.

کارایی دستگاه لیزر خانگی

کارایی دستگاه های لیزر خانگی با یکدیگر متفاوت است. پس در زمان خرید در رابطه با آن تحقیقات لازم را انجام دهید و دستگاهی مطابق با کارایی مد نظر خود تهیه نمایید. بعضی از انواع دستگاه لیزر خانگی تنها با باطری کار میکنند و باید آن ها را شارژ کرد، انواع دیگر آن مستقیما به برق شهری متصل میشوند، بعضی از آن ها از هر دو طریق عمل میکنند و …

تهیه دستگاه لیزر خانگی ضد آب

سعی کنید دستگاهی را تهیه کنید که دارای ویژگی ضد آب بودن می باشد. تهیه دستگاه ضد آب این امکان را به شما میدهد تا بتوانید در تمامی محیط های مرطوب و خیس از آن استفاده کنید.

توجه به ظاهر دستگاه لیزر خانگی

از دیگر موارد پر اهمیت در انتخاب و خرید دستگاه لیزر خانگی توجه به ظاهر دستگاه می باشد. بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که خوش دست باشد تا بتوانید به راحتی برای نواحی مختلف بدن مانند کمر و پشت نیز مورد استفاده قرار دهید.

وزن دستگاه لیزر خانگی

در زمان خرید دستگاه لیزر خانگی به وزن آن توجه کنید. سعی کنید تا حد امکان از خرید دستگاه های سنگین خودداری نمایید چرا که استفاده از آن ها دشوار تر می باشد. بنابراین مدلی را انتخاب کنید که دارای وزن کم و سبکی باشد.

توجه به سالم بودن بدنه دستگاه

در هنگام خرید حتما دستگاه را به دقت وارسی کنید و مطمئن شوید بدنه آن کاملا سالم است و دچار شکستگی، فرو رفتگی و … نمی باشد.

توجه به تعداد شات لیزر در هر تابش

منظور از شات لیزر، باریکه های نور یا اشعه هایی می باشد که از دستگاه خارج می شوند و به پوست بدن و ریشه مو برخورد میکند. امروزه بیشتر دستگاه های لیزر خانگی از تعداد شات های نامحدود برخوردارند. اما با این حال در زمان خرید در رابطه با تعداد شات های لیزر تحقیق کنید. چرا که در صورت نداشتن تعداد شات مناسب شما متحمل هزینه های بیشتری برای شارژ آن خواهید شد.

اقلام اضافی همراه با دستگاه

دستگاه های لیزر خانگی معولا با اقلام اضافی همراه هستند. از جمله سری های متنوع، عینک محافظ، پایه های نگه دارنده و …. توجه کنید همه این اقلام مورد استفاده قرار نمیگیرند اما ممکن است هزینه بیشتری را در بر بگیرند. بنابراین از خرید دستگاه هایی با لوازم اضافی خودداری نمایید.

معرفی انواع دستگاه های لیزر خانگی

همانطور که بیان کردیم امروزه دستگاه لیزر خانگی در نوع و مدل های مختلفی در بازار موجود است که شما میتوانید با توجه به بودجه و سلیقه خود هر کدام را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه چند نمونه از معروف ترین دستگاه های لیزر خانگی را به شما معرفی میکنیم: (انتخاب درست در دستگاه لیزر خانگی)

 

معرفی دستگاه لیزر خانگی Braun Gillette Venus Silk-Expert IPL 5001

دستگاه لیزر خانگی Braun Gillette Venus Silk-Expert IPL 5001 از سرعت بالایی برخوردار است به طوری که میانگین زمان مورد نیاز برای استفاده از این دستگاه ۸ دقیقه است. استفاده از دستگاه لیزر خانگی Braun هیچونه احساس دردی ایجاد نخواهد کرد و بعد از ۴ جلسه استفاده از آن میتوانید شاهد اثر گذاری و تاثیرات آن در از بین بردن موهای زائد بدن باشید. نکته دیگری که در رابطه با این دستگاه باید بدانید این است که در تمامی نقاط بدن و صورت میتوان از آن استفاده کرد.

یکی از ویژگی های اصلی این دستگاه قابلیت تشخیص رنگ و نوع پوست های متفاوت می باشد که منجر گشته برای تمامی پوست ها مورد استفاده قرار گیرد. به عبارتی سنسور های موجود در این دستگاه با تشخیص نوع پوست تنظیمات مورد نیاز را اعمال کرده و  طبق آن عمل میکند. سرعت و دقت بی نظیر این دستگاه از دلایل محبوبیت آن می باشد.

نکات مورد توجه
  • قابل استفاده برای تمامی افراد با تمام نوع پوست می باشد.
  • قابل استفاده تمامی نقاط بدن و صورت است.
  • بدون درد بودن دستگاه
  • زمان بازدهی و اثرگذاری این دستگاه سریع می باشد.
  • بهتر است در زمان استفاده از این دستگاه، از عینک استفاده کنید تا چشم شما دچار آسیب نشود.

دستگاه لیزر خانگی DEESS Hair Removal System Series 3

از دیگر دستگاه های لیزر خانگی که طرفداران بسیاری دارد، DEESS Hair Removal System Series 3 می باشد. که همانند مدل قبلی از قابلیت تشخیص نوع و رنگ پوست برخوردار است و با تشخیص آن تنظیمات مورد نیاز را اعمال کرده و اشعه مناسب را ساتع میکند. یکی از ویژگی های بارز این دستگاه استفاده از یک لامپ با عمر زیاد در ساختار آن می باشد که قادر است ۳۵۰ هزار فلاش را ساتع کند. به طور متوسط میتوان طول عمر این لامپ ها را حدود سه سال دانست و ۷ الی ۸ نفر میتوانند از آن استفاده کنند. بنابراین با خرید این دستگاه برای استفاده شخصی میتوانید مطمئن باشید به هیچ وجه به خرید لامپ جدید برای دستگاه نیازی ندارید.

نکات مورد توجه
  • این دستگاه را باید در مواقع استفاده به برق متصل کنید.(شارژی نمی باشد و محدودیت استفاده دارد.)
  • برای استفاده از این دستگاه نیاز به استعمال ژل ندارید.
  • در زمان استفاده از این دستگاه بهتر است از عینک استفاده کنید تا از اشعه های آن در امان باشید.
  • این دستگاه از اشعه یو وی برخوردار است. بنابراین میتوانید مطمئن باشید روشی کاملا بی خطر می باشد.
  • مدت زمان استفاده از این دستگاه نسبت به مدل قبلی بیشتر است.(هر دست یا پا به طور متوسط به ۷ الی ۸ دقیقه زمان نیاز دارد.)
  • این دستگاه دارای ظاهر زیبایی می باشد و تنظیمات مورد نیاز آن با استفاده از دکمه تعبیه شده روی آن انجام میگیرد.
  • بیش از ۹۰ درصد موهای زائد بعد از گذشت ۶ الی ۱۲ جلسه استفاده از این دستگاه از بین خواهد رفت.
  • مناسب استفاده برای تمامی طیف های رنگی پوست می باشد.
  • این دستگاه برای درمان جوان سازی پوست و رفع جوش و آکنه کاربرد دارد.

دستگاه لیزر خانگی Tria Beauty Hair Removal Laser 4X

دستگاه لیزر خانگی Tria Beauty Hair Removal Laser 4X را میتوان اولین دستگاهی دانست که قابلیت استفاده خانگی را دارد. عملکرد این دستگاه با تمرکز و تاثیرگذاری بر فولیکول های مو می باشد. متخصصین پوست و مو استفاده از این دستگاه را برای از بین بردن تمامی موهای زائد بدن و صورت مناسب میدانند. بهتر است این دستگاه را هر دو هفته یک بار مورد استفاده قرار دهید تا بعد از گذشت چند جلسه شاهد تاثیرگذاری آن در از بین رفتن موهای زائد باشید. صفحه نمایشگر این دستگاه قابلیت نمایش سطح درمان، وضعیت سلامت بدن، شارژ باطری، سنسور رنگ پوست و .. را دارد که از مزایای آن می باشد.

نکات مورد توجه
  • قابلیت از بین بردن موهای زائد بدن، صورت، بیکینی و …. (آقایان نمیتوانند برای صورت و ناحیه تناسلی خود از این دستگاه استفاده کنند.)
  • مناسب استفاده همه انواع پوست و مو از جمله موهای بلوند، خاکستری، قرمز و بلوند نمی باشد.
  • برخورداری از کیفیت بالا
  • احتمال ایجاد درد کم در زمان استفاده
  • تاثیر گذاری سریع
دستگاه لیزر خانگی The Remington iLight Pro Hair Removal System

ساخت این دستگاه توسط شرکت FDA می باشد و همانند دستگاهی که در بالا معرفی کردیم عمل میکند. تنها تفاوت آن را میتوان برخورداری آن از دو کلاهک دانست که یکی برای ناحیه صورت مورد استفاده قرار میگیرد و دیگری برای بدن افراد استفاده میشود. میتوانید مطمئن باشید با تهیه و استفاده از این دستگاه حدود ۹۴ درصد از موهای زائد شما به طور کامل از بین خواهد رفت. مزیت این دستگاه تاثیرگذاری آن بعد از گذشت ۳ جلسه درمانی است.

نکات مورد توجه
  • ایمنی بالای کلاهک های دستگاه (به این صورت که بسته به محل مورد استفاده هر ۳ الی ۴ ثانیه یکبار چشمک میزند.)
  • استفاده از این دستگاه هیچگونه خطری به همراه ندارد.
  • تاثیرگذاری آن سریع است و برای تمامی پوست و موها از جمله قرمز و بلوند موثر واقع می شود. و ….

دستگاه لیزر خانگی Illuminage Touch Device

دستگاه لیزر خانگی Illuminage Touch Device اولین دستگاه لیزری است که با امواج رادیویی عمل میکند. این دستگاه علاوه بر قابلیت از بین بردن موهای زائد در کاهش وزن و رفع ریزش مو نیز تاثیرگذار می باشد. قابلیت استفاده برای تمامی رنگ های پوست و مو از مزیت های این دستگاه است. علاوه بر این با استفاده از این دستگاه هیچگونه احساس دردی نخواهید داشت. بعد از گذشت ۷ جلسه میتوانید شاهد تاثیرگذاری این دستگاه و رفع موهای زائد خود باشید.

نکات مورد توجه
  • مناسب برای تمامی طیف های پوست و مو
  • استفاده از امواج رایویی منجر شده تا مناسب استفاده برای موهای روشن و نازک نیز باشد.
  • عدم ایجاد احساس درد و نارحتی
  • تاثیرگذاری سریع و ….

دستگاه لیزر خانگی Silk’n Infinity

بازدهی دستگاه لیزر خانگی Silk’n Infinity نسبت به انواع مدل هایی که بیان کردیم سریع تر می باشد و هیچگونه احساس درد یا نارحتی با استفاده از آن نخواهید داشت. کارتریج استفاده شده در این دستگاه ها از طول عمر بالایی برخوردار است. بنابراین نیاز به تعمیر یا تعویض نخواهد داشت. با استفاده از این دستگاه میتوانید مطمئن باشید تا ۹۲ درصد از موهای زائد شما به طور کامل از بین خواهد رفت.

نکات مورد توجه
  • مناسب استفاده برای تمامی پوست و مو
  • سرعت بازدهی بالا
  • عدم ایجاد احساس درد یا نارحتی
  • برخورداری از تکنولوژی ترکیبی و …
آشنایی با مراحل انجام لیزر خانگی

اما از دستگاه لیزر خانگی چگونه استفاده کنیم؟ برای این کار ابتدا توصیه میشود دفترچه راهنمای محصولی را که تهیه کرده اید به دقت مطالعه نمایید تا از چگونگی استفاده و نکاتی که باید در حین استفاده به آن توجه کنید آگاه شوید. در بالا نیز اشاره کردیم که انواع دستگاه های لیزر خانگی به دسته با سیم و بی سیم تقسیم میشوند. ابتدا توجه کنید در صورت استفاده از دستگاه های بی سیم ابتدا آن را به طور کامل شارژ کنید.

اما مراحل استفاده از دستگاه لیزر خانگی به شرح زیر می باشد:

قبل از استفاده از دستگاه لیزر خانگی، ابتدا ناحیه مد نظر را به طور کامل شیو کنید. دلیل این امر برخورد مستقیم اشعه دستگاه به فولیکول های مو می باشد.

فراموش نکنید پوست خود را کاملا تمیز کنید. به طوری که هیچگونه مواد آرایشی، اسپری و … روی آن استفاده نشده باشد.

با توجه به رنگ مو و نوع پوستتان تنظیمات مورد نیاز دستگاه لیزر خانگی را انجام دهید.(میتوانید درجه مناسب را با توجه به دفترچه راهنمای دستگاه تشخیص دهید.)

در زمان استفاده، دستگاه باید با بدن شما زاویه ۹۰ درجه ایجاد نماید. (پنجره جداشونده و حلقه ایمنی مستقیما با پوست در ارتباط باشد و سپس دکمه شروع به کار را فشار دهید.)

مزیت های استفاده از دستگاه لیزر خانگی
  • رفع دائمی موهای زائد بدن
  • عدم ایجاد درد و نارحتی
  • بازدهی و تاثیر گذاری سریع دستگاه های لیزر خانگی (تعداد جلسات مورد نیاز به این منظور، به نوع و رنگ پوست بستگی دارد.)
  • مدت زمان جلسات درمان طب سوزنی بسیاری کم است. (هر جلسه بین ۲۰ دقیقه تا ۱ ساعت برای کل بدن)
  • ایمنی بالای دستگاه
  • عدم ایجاد عوارض
  • به صرفه بودن از نظر اقتصادی
  • دقت بالا
  • مراقبت های قبل و بعد از انجام لیزر
  • قبل از انجام لیزر
  • دو هفته قبل از اقدام به استفاده از لیزر مصرف هر نوع آنتی بیوتیکی را قطع کنید.
  • قبل از استفاده از لیزر از موم و یا وکس استفاده نکنید. چرا که با ایجاد اختلال در رویش طبیعی مو از عملکرد بهینه لیزر جلوگیری میکند.(بهتر است از ژیلت و یا تیغ استفاده شود.)
  • قبل از استفاده از لیزر از هیچگونه کرم، لوسیون و مواد آرایشی روی پوست ناحیه مد نظر استفاده نکنید.
  • قبل از استفاده از لیزر لباس های جذب نپوشید. چرا که با پوشیدن این لباس ها پوست شما آمادگی لازم برای انجام لیزر را نخواهد داشت.
  • بهتر است تا چند هفته قبل از استفاده از لیزر، از کرم های ضد آفتاب روی پوست صورت خود استفاده کنید. بهتر است از کرم های آرایشی تا مدتی قبل از انجام لیزر خودداری کنید تا دستگاه لیزر اثرگذاری بهتر و سریع تری داشته باشد.
بعد از انجام لیزر
  • بعد از انجام لیزر نیز از موم و یا وکس استفاده نکنید.
  • بعد از استفاده از لیزر بهتر است استفاده از کرم های ضد آفتاب را قطع نکنید. اینکار پوست شما را از خشک شدن و آسیب دور میکند.
  • توصیه میشود در دوره زمانی انجام لیزر و بعد از انجام آن از کرم های مرطوب کننده و یا لوسیون های مخصوص بدن استفاده نمایید.
  • بعد از انجام لیزر با آب های خیلی داغ و یا خیلی سرد دوش نگیرید.
  • از برخورد آب باران با پوست خود جلوگیری کنید.
  • اگر بعد از انجام لیزر در ناحیه مد نظر احساس خارش داشتید، از خاراندن پوست خود جلوگیری کنید. در این مواقع بهتر است از کرم های ویتامین E استفاده کنید.
  • اگر بعد از انجام لیزر دچار التهاب پوستی شدید، توصیه میکنیم منتظر بمانید و بعد از کم تر شدن التهاب ناحیه مد نظر را تمیز کنید.(فراموش نکنید از انجام مکرر این کار خودداری نمایید.)
  • بهتر است بین جلسات انجام لیزر ۴ الی ۱۲ هفته فاصله بیفتد. (این امر به دلیل جلوگیری از تابش زیاد اشعه روی پوست بدن می باشد.)

محدوده استفاده از لیزر در بدن افراد

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که معمولا اکثر دستگاه های لیزر خانگی قابلیت استفاده در تمامی نقاط بدن را دارند. اما ممکن است بعضی از آن ها با محدودیت هایی مواجه باشند.

به طور کل محدوده قابل استفاده از لیزر در بدن بانوان و یا آقایان به شرح زیر است:
  • محدوده استفاده از لیزر در بدن بانوان
  • دور لب و زیر چانه
  • زیر بغل
  • روی سطح شکم
  • لاین
  • بیکینی
  • کل پا
  • محدوده استفاده از لیزر در بدن آقایان
  • شانه
  • گردن
  • سینه
  • روی سطح شکم
  • (استفاده از لیزر در ناحیه ریش آقایان ممنوع است.)

برای رفع موهای زائد استفاده از لیزر خانگی بهتر است یا لیزر های کلینیکی؟

حال سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از افراد ایجاد شود این موضوع می باشد که برای رفع موهای زائد از لیزرهای خانگی استفاده شود و یا لیزر های کلینیکی؟ در پاسخ به این سوال باید گفت لیزرهای خانگی مزیت های بیشتری دارند. از جمله اینکه سایز و اندازه های کوچکتری دارند اما از نظر کارایی دقیقا مشابه با لیزرهای کلینیکی عمل میکنند.

علاوه بر این کوچکتر بودن اندازه لیزر ارتباط مستقیمی با تابش اشعه دارد که طبیعتا ضعیف تر می باشند. بنابراین برای افرادی که اولین بار است از این روش استفاده میکنند مناسب است. چرا که اشعه های شدید لیزر های کلینیکی ممکن است منجر به التهاب پوست و یا ایجاد سوختگی شود.

آیا استفاده از دستگاه لیزر خانگی عوارضی به همراه دارد؟

به طور کل استفاده از دستگاه لیزر خانگی برای از بین بردن مواهای زائد روشی ایمن و بی خطر می باشد. اما در زمان انجام آن اگر به نکات، ویژگی های دستگاه، انجام تنظیمات مرتبط با پوست و .. توجه نشود ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

از جمله عوارض احتمالی استفاده از دستگاه لیزر خانگی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد سوختگی در ناحیه انجام لیزر
  • احتمال وقوع کم کاری و یا پرکاری برای رنگدانه های پوستی
  • احساس سوزش در ناحیه انجام لیزر
  • احتمال تغییر رنگ پوست در نواحی انجام لیزر
  • احتمال ایجاد لکه های سفید روی پوست
  • احتمال تورم و التهاب در اطراف فولیکول های مو

آیا استفاده از دستگاه لیزر خانگی دردناک است؟

اینکه استفاده از دستگاه های لیزر خانگی دردناک است یا خیر سوالی است که در ذهن بسیاری از افراد ایجاد می شود. چرا که در استفاده خانگی از دستگاه لیزر از بی حس کننده های موضعی استفاده نمی شود. تنها در ساختار تعدادی از این دستگاه مواد و تجهیزات خاصی به کار رفته است که خاصیت خنک کننده ای دارند. اما بهتر است بدانید تابش اشعه لیزر احساس دردی ایجاد نخواهد کرد. تنها ممکن است سوزش کمی احساس شود که برای جلوگیری از آن میتوانید از ژل هایی که خاصیت خنک کنندگی دارند، استفاده نمایید.

چه مدت طول میکشد تا استفاده از دستگاه لیزر خانگی اثر گذار باشد؟

در ابتدا بهتر است بدانید دستگاه های لیزر خانگی بهتر است هر دو هفته یک بار مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت بعد از گذشت ۴ تا ۵ جلسه میتوانید شاهد اثرگذاری آن در از بین بردن موهای زائد باشید. البته توصیه میشود بعد از پایان اثر گذاری و اتمام دوره لیزر نیز تا یک الی دو هفته این دستگاه را مورد استفاده قرار دهید. اینکار از رشد مجدد موهای زائد جلوگیری میکند. میتوان استفاده مجدد از این دستگاه را با توجه به رشد مجدد مو تنظیم کرد.

آیا بانوان باردار یا شیرده نیز میتوانند از این دستگاه استفاده کنند؟

بانوان باردار ممکن است تصور کنند اشعه های لیزر برای خود و یا جنینشان مشکلاتی ایجاد کند. اما بهتر است بدانید تا کنون هیچ تاثیر منفی از تابش اشعه لیزر بر بانوان باردار دیده نشده است. تنها ممکن است منجر به ایجاد استرس و اضطراب شود. به طور کل توصیه میکنیم بانوان باردار و یا مادران شیرده از انجام این کار خودداری نمایند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود و در صورت استفاده حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمایند.

تفاوت های اساسی دستگاه لیزر خانگی و لیزرهای کلینیکی!!

  • یکی از تفاوت های اصلی دستگاه لیزر خانگی و دستگاه های کلینیکی متفاوت بودن طول موج آن ها می باشد.
  • در لیزر های خانگی میتوان برای موها و پوست های مختلف از طول موج های متفاوتی استفاده کرد که تنها قسمتی از آن جذب فولیکول مو می شود. اما لیزرهای کلینیکی اشعه هایی با طول موج های یکسان تولید میکنند که تاثیر مستقیمی بر فولیکول های مو داشته و در از بین رفتن سریع تر موهای زائد در زمان کمتر تاثیر گذار است.
  • درمان موهای زائد با استفاده از لیزرهای کلینیکی نسبت به دستگاه های لیزر خانگی به صرف هزینه بیشتری نیاز دارد.
  • با استفاده از لیزرهای کلینیکی، رشد مجدد موهای زائد زمان طولانی تری نیاز دارد. به این معنی که شما در سال حداکثر دو بار برای ترمیم مراجعه میکنید. اما استفاده از لیزرهای خانگی به این صورت نیست.
 

معایب استفاده از دستگاه لیزر خانگی

  • در صورت خرابی یک قطعه از دستگاه لیزر خانگی، تعویض و یا تعمیر آن به صرف هزینه بالایی نیاز دارد.
  • دستگاه لیزر خانگی بر روی تمامی پوست ها اثر نمیگذارید. میتوان گفت دستگاه لیزر خانگی محدودیت استفاده دارد.
  • استفاده از دستگاه لیزر خانگی برای بسیاری از افراد دشوار می باشد.
  • مدت زمان مورد نیاز برای از بین رفتن موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر خانگی طولانی تر است.
  • استفاده از دستگاه لیزر خانگی زمان بر و وقت گیر می باشد.
  • اثر گذاری لیزرهای خانگی نسبت به لیزرهای کلینیکی ضعیف تر و کمتر می باشد.
آیا استفاده از دستگاه لیزر خانگی محدودیت دارد؟

استفاده از دستگاه لیزر خانگی در کنار مزیت های بی شمارش دارای محدودیت هایی نیز می باشد. چرا که فولیکول مو تنها در مواقعی قادر است اشعه لیزر را به خود جذب نماید که بین پوست و مو تضاد ایجاد شود. به عنوان مثال بیشترین میزان تاثیرگذاری را  افرادی میتوانند مشاهده کنند که دارای رنگ پوست روشن و موی تیره هستند.

اما این موضوع به این معنی نیست که افراد با پوست های تیره و یا برنز نمییتوانند از این دستگاه استفاده کنند. بلکه با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز شاهد دستگاه های پیشرفته در این زمینه هستیم که قادر به اثرگذاری بر تمام پوست ها می باشند. البته تیرگی پوست باید مادرزادی باشد و با استفاده از سولاریوم یا برنزه کردن ایجاد نگردد. چرا که در این صورت احتمال آسیب دیدن پوست وجود دارد. دستگاه های لیزر خانگی دارای سنسور هایی هستند که در صورت استفاده در مناطق تیره دستگاه قفل شده و قابل استفاده نمی باشد.

موارد مورد توجه قبل از استفاده از دستگاه لیزر خانگی

بهتر است بدانید در صورتی که دستگاه لیر خانگی به درستی استفاده نشود ممکن است منجر به بروز مشکلاتی در پوست شود. مانند ایجاد  جوش، آکنه، خارش و … به همین دلیل باید نکاتی در رابطه به نحوه استفاده از دستگاه، زمان انجام، نحوه و روش کار و … را مورد توجه قرار داد. در ابتدا باید بدانید دستگاه های خانگی اگرچه به صرفه است و استفاده از آن راحت می باشد اما نسبت به دستگاه های مورد استفاده در کلینیک ضعیف تر هستند.

در ادامه نکاتی که باید قبل از انجام لیزر خانگی مورد توجه قرار دهید را بیان میکنیم:
  • قبل از استفاده، دستگاه لیزر خانگی را کاملا شارژ کنید و سپس مورد استفاده قرار دهید.
  • ابتدا در قسمت کوچکی از پوست بدن خود از لیرز استفاده نمایید تا مطمئن شوید حساسیت ندارید.
  • در صورتی که قصد استفاده از دستگاه لیزر خانگی برای ناحیه تناسلی را دارید، توجه کنید دستگاه را تنها یک بار در آن ناحیه بکشید. چرا که پوست این قسمت دارای حساسیت بیشتری نسبت به سایر قسمت ها می باشد.
  • میتوانید قبل از استفاده از دستگاه لیزر خانگی در ناحیه تناسلی و یا زیر بغل ها از سر کننده در آن ناحیه استفاده کنید.
  • فراموش نکنید در صورت مشاهده هر گونه علائمی نظیر التهاب، قرمزی، خارش، جوش و … استفاده از دستگاه را متوقف کنید.
  • فراموش نکنید موهای بدن خود را قبل از لیزر با دقت و حوصله بالا اصلاح کنید.
  • آقایانی که قصد استفاده از لیزر را دارند بهتر است بدانند باید دفعات بیشتری از لیزر استفاده کنند تا اثرگذار باشد.

آیس رولر یخی هما سنتر

۱۲ بازديد

آیس رولر یخی : یکی از دستگاه هایی که در درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار میگیرد، آیس رولر یخی می باشد. این دستگاه یکی از دستگاه های مدرن در جوانسازی پوست، رفع مشکلات مرتبط با سوختگی، رفع جای جوش و …. می باشد و تاثیرگذاری آن امروزه در سراسر دنیا به اثبات رسیده است.

استفاده راحت و قیمت به صرفه منجر به محبوبیت آیس رولر یخی گردیده است. این دستگاه حالت غلطکی دارد و مانند ماساژور روی پوست صورت حرکت میکند و در نهایت منجر به صافی، درخشندگی و شادابی پوست خواهد شد. در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار میدهیم.

آشنایی با آیس رولر یا گوی یخی

آیس رولر ها دستگاهی می باشند که همانند یک غلطک عمل میکنند و با کشیده شدن روی پوست صورت منجر به افزایش گردش خون، افزایش اکسیژن رسانی به پوست و در نتیجه کلاژن سازی و بهبود وضعیت پوستی میگردند. آیس رولر یخی همچنین کمک میکند سرم ها و مواد مغذی بیشتر جذب پوست شود و در نتیجه تاثیرگذاری دو چندانی داشته باشد. از دیگر فواید آیس رولر های یخی این می باشد که منجر به انقباض عروق خونی به صورت ریتمیک میشود.

ماساژ سرد با استفاده از دستگاه آس رولر یخی در نهایت لکه های پوستی را از بین میبرد و به روشن شدن، جوانسازی، صافی و شادابی کلی پوست صورت کمک میکند. از این رو توصیه میکنیم در صورتی که مشکلاتی نظیر وجود آکنه، جوش و … دارید با استفاده از این دستگاه از معجزات آن بهره مند شوید. کاربرد دیگر آیس رولر یخی استفاده از آن قبل از آرایش می باشد که منجر به ماندگاری بیشتر آرایش خواهد شد. همچنین در صورت استفاده از آیس رولرهای یخی بعد از اصلاح و یا استفاده از موکن میتوانید از التهاب و قرمزی پوست جلوگیری کنید.

در ادامه شما را سایر کارایی های این دستگاه آشنا میکنیم:

کاربردهای دستگاه آیس رولر یخی

  • کاربرد آیس رولر یخی در از بین بردن منافذ باز 
  • کاربرد آیس رولر یخی در از بین بردن جوش، آکنه و ….
  • کاربرد آیس رولر یخی در صافی و درخشنگی پوست صورت (با استفاده مداوم از آیس رولر)
  • کاربرد آیس رولر یخی در جوانسازی پوست و پیشگیری از بروز چین و چروک های پوستی
  • کاربرد آیس رولر یخی در افزایش جریان گردش خون
  • کاربرد آیس رولر یخی در انجام ماساژ سرد برای پوست و افزایش اکسیژن رسانی به پوست صورت
  • کاربرد آیس رولر یخی در از بین بردن رنگدانه های پوستی
  • کاربرد آیس رولر یخی در رفع تیرگی پوست و رفع پف و سیاهی دور چشم
  • کاربرد آیس رولر یخی در تنظیم چربی پوست
  • کاربرد آیس رولر یخی در از بین بردن تب، سردرد، سرگیجه، التهابات پوستی و ….
آیس رولر یخی چه قابلیت هایی دارد؟
  • آیس رولر های یخی را میتوان به صورت روزانه برای جوانسازی و رفع مشکلات پوستی مورد استفاده قرار داد.
  • استفاده از آیس رولر های یخی راحت می باشد و نیازی به ذوب شدن یخ ها نیست.
  • از آیس رولر های یخی میتوان قبل و بعد از عملیات زیبایی مانند لیزر، بوتاکس، و .. استفاده کرد و در نتیجه از بروز التهاب و قرمزی پوست جلوگیری میکند.
  • استفاده از آیس رولر یخی از التهاب، قرمزی، سوزش و … جلوگیری میکند.
  • آیس رولرها را میتوان در نواحی مختلف بدن مانند گردن، صورت، قفسه سینه و … به صورت روزانه مورد استفاده قرار داد.
  • با استفاده مداوم از آیس رولر یخی میتوانید از بروز چین و چروک و افتادگی پوست صورت جلوگیری کنید.
  • در زمان هایی که خسته هستید، میتوانید آیس رولر یخی را روی چشمان خود و یا هر ناحیه از بدن که احساس درد و خستگی دارید ماساژ دهید.
  • آیس رولر یخی را میتوانید در زمان آسیب دیدگی پوست در برابر ضربه، نیش حشرات و … مورد استفاده قرار دهید و در نتیجه درد خود را کاهش دهید.
  • در زمان هایی که دچار تب می شوید میتوانید از آیس رولر یخی استفاده کنید و از خاصیت خنک کنندگی آن بهره مند شوید.
چگونگی استفاده از آیس رولر یا غلطک یخی

در ابتدا باید سری آیس رولر یخی را از دسته جدا کنید، کاملا آن را تمیز کنید و سپس درون یک کیسه قرار دهید.

غلطک آیس رولر را درون فریزر قرار دهید. میتوانید آن را به طور کامل در فریزر قرار دهید و یا در حالت انجماد سریع به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فریزر بگذارید.

بعد از گذشت زمان مشخص سری دستگاه را از فریزر خارج کرده و به دسته متصل کنید.

آیس رولر را روی صورت و یا سایر نقاط بدن خود ماساژ دهید و از تاثیرات آن استفاده کنید.

آیس رولر های یخی هیچگونه حالت خیسی روی پوست ایجاد نمیکند. تنها به آرامی پوست صورت را ماساژ میدهد. و احساس آرامش بخشی را به شما منتقل میکند.

آیس رولر یخی چه ویژگی هایی دارد؟
  • استفاده از آیس رولر های یخی به راحتی امکان پذیر است.
  • آیس رولر های یخی دارای خاصیت خنک کنندگی سریع می باشند.
  • از آیس رولر های یخی میتوان به مدت طولانی استفاده کرد.
  • حمل و جا به جایی آیس رولر های یخی به راحتی امکان پذیر است.
  • اندازه و حجم آیس رولرهای یخی کوچک می باشد و از این رو قابلیت حمل آسانی دارد.
  • تمامی افراد در سنین مختلف میتوانند از آیس رولر یخی استفاده کنند.
  • آیس رولر های یخی از قیمت مناسبی برخوردارند.

استفاده از آیس رولر های یخی چه مزیت هایی دارد؟

آیس رولر دستگاهی است که میتوانید با صرف هزینه کم آن را تهیه کرده و به راحتی در منزل مورد استفاده قرار دهید. استفاده از این دستگاه هیچگونه احساس درد یا نارحتی به همراه نخواهد داشت بلکه منجر به احساس آرامش در افراد میشود. در نتیجه افرادی که دارای آستانه درد پایینی هستند میتوانند استفاده از آیس رولر یخی را جایگزین سایر روش های تهاجمی نمایند و از تاثیرات آن بهره مند شوند. این دستگاه ها در دو نوع دارای سری توپی و سر غلطکی در بازار موجود است که میتوانید هر کدام را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

 
از دیگر مزیت های آیس رولر یخی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
درمان مشکل استرچ مارک

یکی از مشکلات رایج که امروزه بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، استرچ مارک می باشد که به ترک های پوستی معروف است.  استفاده از آیس رولر های یخی تاثیر چشم گیری در رفع این ترک ها دارد و میتواند تا حد زیادی آن ها را کاهش دهد.

جلوگیری از بروز چین و چروک های پوستی

طبیعتا با بالا رفتن سن پوست صورت دچار مشکلاتی نظیر ایجاد چین و چروک خواهد شد. از این رو افراد به دنبال روش های مختلفی برای بر طرف کردن این مشکل و یا پیشگیری از وقوع آن می باشند. استفاده از آیس رولر یخی از روش هایی است که تاثیر چشم گیری در جلوگیری از بروز چین و چروک پوست و در نتیجه جوانسازی پوست خواهد داشت. همچنین آیس رولر یخی منجر به سفت شدن و به عبارتی لیفتینگ پوست خواهد شد.

رفع جوش و سلولیت های پوستی

افرادی که دچار جوش و یا آکنه پوستی هستند میتوانند با استفاده از آیس رولر این مشکل را برطرف کنند. همچنین سلولیت های پوستی که بیشتر در نواحی پا یا شکم دیده میشود و در اثر عواملی مانند چاقی و لاغری و یا حاملگی رخ میدهد را میتوان با استفاده مداوم از آیس رولر تا حد زیادی کاهش داد.

رفع تیرگی و پف زیر چشم

سیاهی و پف زیر چشم از جمله مواردی است که منجر به تاثیر منفی در چهره افراد میگردد. بروز این مشکل ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد از جمله دلایل ارثی، احساس خستگی، استرس و … استفاده از آیس رولر یخی تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری میکند و یا در صورت بروز منجر به رفع و کاهش آن خواهد شد.

بر طرف کردن آسیب ها و زخم های پوستی

آیس رولر های یخی تاثیر چشم گیری در از بین رفتن جای اسکار، جوش، سوختگی و .. خواهد داشت. برای اینکار لازم است هرروزه و به طور مرتب از این دستگاه استفاده نمایید. تاثیرگذاری این روش در مدت زمان کم امکان پذیر است.

آیس رولر توپی پر فروش در هما سنتر

۱۴ بازديد

آیس رولر توپی : یکی از دستگاه های بسیار مفید و موثر در رفع مشکلات پوستی، آیس رولر می باشد. این دستگاه ها همانند یک ماساژور عمل میکنند و با سری یخی خود و خاصیت خنک کنندگی پوست به رفع مشکلات پوستی و جوانی و شادابی آن کمک میکند. دهانه این دستگاه ها در دو نوع غلطکی و توپی در بازار موجود است. که میتوانید هر کدام را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه مقاله اطلاعات بیشتری در زمینه آیس رولر توپی در اختیارتان قرار میدهیم.

معرفی آیس رولر و آیس رولر توپی

آیس رولر چیست؟

احتمالا بسیاری از شما با آیس رولر آشنا نیستید و با شنیدن نام این دستگاه با خود بگویید آیس رولر چیست؟ آیس رولر یکی از دستگاه های مورد استفاده در رفع مشکلات پوستی می باشد که دارای دهانه غلطکی و یا توپی است و با ماساژ پوست بسیاری از مشکلات پوستی را بر طرف میکند. با استفاده از این روش دیگر نیازی به استفاده از سایر روش های تهاجمی یا مصرف داروهای شیمیایی نمی باشد.

همچنین استفاده از آیس رولر کاملا بدون درد و بدون عوارض است که منجر به انتقال حس آرامش به افراد میگردد. این دستگاه را هم میتوانید در کلینیک و توسط متخصصان و هم در منزل مورد استفاده قرار دهید. بنابراین با تهیه این دستگاه و استفاده از آن میتوانید بسیاری از مشکلات مانند  رفع جای جوش، جای اسکار، جای سوختگی، چین و چروک، پف و سیاهی دور چشم  و … را بر طرف کنید.

آیس رولر توپی یا گوی یخی چیست؟

یکی از انواع پر طرفدار آیس رولر، آیس رولر توپی می باشد که به گوی یخی معروف است. استفاده از این دستگاه منجر به افزایش جریان گردش خون و افزایش اکسیژن رسانی به پوست صورت خواهد شد و در نتیجه میتوانید بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف نمایید. تاثیر چشم گیر آیس رولر توپی در بستن منافذ باز پوست توجهات بسیاری را به خود جلب نموده است. همچنین این دستگاه قابلیت استفاده روی پوست گردن و سایر نقاط بدن را دارد.

استفاده از آیس رولر توپی به جذب بهتر سرم و مواد مغذی به لایه های زیرین پوست نیز کمک میکند که در نتیجه تاثیرگذاری آن را دو چندان میکند. به طور کل ماساژ سرد روی پوست صورت مزیت های بسیاری دارد که احتمالا بسیاری از شما از آن آگاهی نداشته باشید. در ادامه تعدادی از فواید ماساژ سرد روی پوست را بیان میکنیم.

فواید استفاده از آیس رولر توپی برای پوست صورت

آیس رولر های توپی را به راحتی میتوان در منزل مورد استفاده قرار داد. به طوری که قسمت عمده ای از مشکلات پوستی که عمیق نمی باشند و نیازمند تحریک شدید سلول های پوستی نیستند، با این روش درمان میشوند.

از فواید استفاده از آیس رولر توپی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبل از استفاده از مواد آرایشی میتوانید از آیس رولر توپی استفاده کنید که به ماندگاری بیشتر آرایش روی پوست کمک میکند.
  • بهبود روند درمان مشکلات پوستی با استفاده از آیس رولر توپی نسبت به سایر روش ها درمانی سریعتر می باشد.
  • درمان با آیس رولر توپی هیچگونه زخم، جراحت، التهاب و .. روی پوست ایجاد نمیکند.
  • آیس رولر توپی در سفت شدن و لیفتینگ پوست صورت تاثیرگذار است.
  • با استفاده از آیس رولر توپی میتوان از ایجاد چین و پروک روی پوست صورت جلوگیری کرد.
  • با استفاده از آیس رولر توپی میتوانید از افتادگی گونه جلوگیری کنید. بنابراین آیس رولر دستگاهی مناسب برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن گونه ها می باشند.
  • استفاده از آیس رولر توپی منجر به افزایش اکسیژن رسانی به سلول های پوستی میگردد که در نتیجه در کاهش رنگدانه ها و لکه های پوستی اثرگذار است.
  • آیس رولر توپی، سردرد و سرگیجه را درمان میکند چرا که دارای خاصیت خنک کنندگی می باشد.
  • استفاده از آیس رولر توپی تاثیر مستقیی در اعصاب و عضلات صورت دارد و از این رو میتواند دردهای ناشی از سردردهای میگرنی را درمان کند.
  • با استفاده از آیس رولر توپی روی پیشانی میتوانید تب و افزایش دمای بدن را کاهش دهید.
  • آیس رولر توپی با افزایش جریان گردش خون و افزایش اکسیژن رسانی به سلول های پوستی میتواند به روشن تر و شفاف تر شدن پوست صورت کمک کند.
  • با استفاده از آیس رولر توپی روی لب میتوانید از خشکی و کبودی آن جلوگیری کنید و لب هاب سالم و صورتی رنگ داشته باشید.
  • استفاده از آیس رولر توپی بعد از عملیات زیبایی مانند بوتاکس، لیزر، اصلاح صورت، استفاده از موکن ها و … از التهاب و قرمزی پوست صورت جلوگیری میکند.
انواع آیس رولر توپی
  • آیس رولر توپی که در دمای ۶ درجه سانتی گراد خنک و قابل استفاده می باشد.
  • آیس رولر توپی که باید در دمای یخچال قرار داده شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد.
  • آیس رولر توپی که در دمای صفر درجه سانتی گراد نگه داری و سپس قابل استفاده میشوند.
  • آیس رولر توپی که بعد از نگه داری در دمای فریزر قابل استفاده می باشند.

چگونگی استفاده از آیس رولر توپی

  • ابتدا باید با توجه به ویژگی های گوی مد نظر، آن را در دمای مناسب قرار دهید.
  • سپس گوی را به دسته آیس رولر متصل نمایید.
  • برای تاثیرگذاری بهتر در رفع پیری و چین و چروک های پوستی، آیس رولر های توپی را هفته ای یک مرتبه مورد استفاده قرار دهید.
  • اگر هدف شما از استفاده از آیس رولر توپی رفع تیرگی و پف زیر چشم می باشد، باید به مدت یک الی دو دقیقه آن را روی ناحیه مد نظر قرار دهید.
  • قبل و بعد از استفاده از آیس رولر توپی آن را کاملا تمیز و ضد عفونی کنید.
 
برای درمان مشکلات پوستی از آیس رولر استفاده کنیم یا درمارولر؟

درماولر دستگاهی است که در درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار میگیرد. دهانه این دستگاه دارای تعداد زیادی سوزن های ریز و ظریف می باشد که استفاده از آن ممکن است منجر به ایجاد زخم های کوچک و یا ایجاد التهاب شود. بنابراین طبیعتا افراد به دنبال استفاده از روش هایی می باشند که علاوه بر درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست صورت هیچگونه درد و نارحتی به همراه نداشته باشد.

آیس رولر دستگاهی است که شباهت بسیاری با درمارولر دارد با این تفاوت که سری گرد آن هیچگونه سوزنی نداشته و تنها با خاصیت خنک کنندگی به جوانسازی پوست کمک میکند. بنابراین افرادی که نمیخواهند دردهای ناشی از درمارولر را تحمل کنند میتوانند از آیس رولر های یخی استفاده کنند و از تاثیرات معجزه آسای آن بهره مند شوند.

تفاوت های آیس رولر توپی و درمارولر
  • در سری آیس رولر توپی بر خلاف درمارولر ها هیچگونه سوزنی وجود ندارد.
  • استفاده از آیس رولر ها به دلیل خاصیت خنک کنندگی منجر به انتقال حس آرامش به افراد میگردد و هیچگونه احساس دردی به همراه ندارد. در صورتی که استفاده از درمارولر ممکن است منجر به ایجاد زخم و یا کبودی روی پوست شود.
  • استفاده از آیس رولر توپی به منظور رفع مشکلات پوستی هیچگونه التهاب و قرمزی ایجاد نخواهد کرد.
  • تمامی افراد میتوانند از آیس رولر توپی استفاده کنند.
  • بر خلاف درمارولر که به علت ایجاد زخم و التهاب فرد پس از استفاده از آن به استراحت نیازمند است. بعد از استفاده از آیس رولر احتیاجی به صرف زمان برای استراحت نمی باشد.
  • درمان در آیس رولر بر خلاف درمارولر ها با استفاده از یخ و خاصیت خنک کنندگی انجام میگیرد. در صورتی که در درمارولر این ویژگی با استفاده از سوزن های دستگاه انجام میشود.

جوانسازی پوست دست با پارافین

۱۲ بازديد

یکی از متداول تکنیک ها به منظور رفع چین و چروک های پوست دست، پارافین تراپی می باشد. در واقع پارافین یک ماده جامد، بی رنگ، بی بو و نرم است که از هیدروکربن های اشباع شده تشکیل شده و در جوانسازی پوست دست، تسکین درد مفاصل و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله قصد داریم شما را با پارافین تراپی آشنا کرده و مطالبی را درباره مزایای جوانسازی پوست دست با پارافین، کاربرد های پارافین تراپی و …. بیان کنیم.

نحوه کار با دستگاه پارافین

دستگاه پارافین تراپی حاوی یک مخزن گرما است که موم پارافین را در خود نگه می دارد. در واقع این دستگاه موم پارافین را ذوب کرده و در صورتی که دست و یا هر قسمت دیگری از بدن داخل این موم فرو برده شود، موم کل آن قسمت را پوشش داده و حرارت حاصل از آن به ماهیچه و استخوان ها نفوذ می کند و علاوه بر از بین بردن چین و چروک ها موجب تسکین درد های عضلانی و مفصلی می شود.

ممکن است برای شما سوال پیش آید که آیا درمان با پارافین به صورت خانگی امکان پذیر است؟ در ادامه مطالبی را در پاسخ به این سوال ارائه خواهیم داد. ( جوانسازی پوست دست با پارافین )

 

آیا پارافین تراپی به صورت خانگی امکان پذیر است؟

بله. به راحتی می توان برای جوانسازی پوست دست با پارافین از روش های خانگی استفاده کرد.  در ادامه شما را با مراحل پارافین تراپی در خانه آشنا خواهیم کرد.

  • قرار دادن ۱٫۵ الی ۲ کیلو پارافین در یک قابلمه کوچک
  • تهیه یک قابلمه بزرگ و پر آب کردن این قابلمه
  • قرار دادن قابلمه کوچک درون قابلمه بزرگ و حرارت دادن آن به منظور ذوب پارافین (لازم است بدانید که پارافین نباید به صورت مستقیم ذوب شود)
  • اضافه کردن کمی روغن به پارافین
  • برداشتن قابلمه از روی حرارت در صورت آب شدن موم پارافین
  • ریخت موم داخل ظرف پلاستیک چرب شده
  • فرصت دادن برای کاهش دما ( جوانسازی پوست دست با پارافین )

معرفی مراحل انجام پارافین تراپی در منزل

  • در ابتدا لازم است که دست ها با آب و صابون شسته شود. در این صورت آلودگی ها از بین رفته و منافذ پوست باز می شوند.
  • بعد از این مرحله باید دست با کرم مرطوب کننده و یا روغن های گیاهی آغشته شود. چرا که در این صورت پارافین به راحتی از روی پوست جدا می شود.
  • سپس باید دستان خود را به داخل پارافین مذاب فرو ببرید. در هنگام فرو بردن به این نکته توجه کنید که انگشتان دست از هم باز شوند تا پارافین تمام پوست دست را پوشش دهد.
  • دست خود را پس از چند ثانیه خارج کرده و بگذارید که پارافین روی دست سفت و جامد شود.
  • این مرحله را چندین بار تکرار کنید تا بر روی دست شما یک لایه ضخیم پارافین تشکیل شود.
  • سپس دست خود را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.
  • در آخر پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پارافین را از پوست جدا کنید. و پس از جدا کردن دو مرتبه پوست دستتان را به مرطوب کننده آغشته کنید. ( جوانسازی پوست دست با پارافین )
 

مزایا و معایب پارافین تراپی

مزایا

  • از پارافین می توان به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای لطافت پوست استفاده نمود.
  • پارافین تراپی رطوبت پوست را افزایش می دهد.
  • جوانسازی پوست دست با پارافین، یکی دیگر از مزایای مهم پارافین تراپی می باشد.
  • پارافین تراپی موجب باز شدن منافذ و از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود.
  • از دیگر مزایای پارافین درمانی می توان به تسکین درد اشاره کرد.
  • یکی دیگر از فواید پارافین تراپی می توان به درمان روماتیسم مفصلی و کاهش درد اشاره کرد.
  • پارافین تراپی در کاهش سفتی عضلات و شل شدن آن، افزایش جریان خون و …. تاثیر گذار است.
  • با پارافین تراپی می توان اسپاسم و التهاب عضلات را کاهش داد.
  • از دیگر مزایای پارافین تراپی، درمان رگ به رگ شدن می باشد.
  • پارافین تراپی موجب انتقال گرما به پوست می شود. با انتقال گرما گردش خون در پوست افزایش یافته و در نتیجه گردش خون بالا موجب شفافیت و روشنی پوست می شود.
  • پارافین تراپی موجب لایه برداری و اسکراب پوست می شود. ( جوانسازی پوست دست با پارافین )

عوارض و معایب پارافین تراپی

  • ممکن است پوست بدن در صورت تماس با پارافین، حساسیت نشان دهد.
  • پارافین تراپی با قرمزی و تاول های پوستی همراه است.
  • پارافین یک فرآورده نفتی است، از این رو ممکن است در صورت تماس با زخم، موجب التهاب در آن قسمت شود.
  • پارافین موجب افزایش فشار خون می شود. از این رو پارافین تراپی برای کسانی که دارای فشار خون بالا هستند، مناسب نمی باشد.
  • پارافین تراپی برای جوانسازی پوست صورت روش مناسبی نمی باشد.

در چه قسمت هایی از بدن می توان پارافین تراپی انجام داد؟

انجام پارافین تراپی پا

پارافین تراپی پا یکی از تاثیر گذارترین روش های درمان برای ترک و یا خشکی پوست می باشد. در پارافین تراپی پا لازم است پا ها را پس از گرم شدن پارافین و رسیدن به نقطه جوش مورد نظر، داخل ظرف قرار داده تا لایه ای از پارافین بر روی پا ایجاد شود.

سپس بر روی پا ها یک پوشش پلاستیکی قرار دهید تا حرارت پارافین به ماهیچه ها نفوذ کند. بعد از گذشت چند دقیقه پارافین را از روی پوست جدا کنید. استفاده از این روش می تواند تاثیر بسزایی در لطافت و نرمی پوست پا داشته باشد. ( جوانسازی پوست دست با پارافین )

انجام پارافین تراپی دست

ابتدا لازم است پارافین مخصوص پوست دست را تهیه کرده و آن را تا درجه مورد نظر حرارت دهید. سپس دست ها را وارد پارافین کرده و مراحل گفته شده در مقاله را رعایت کنید. لازم به ذکر است که جوانسازی پوست دست با پارافین یکی از محبوب ترین تکنیک های درمانی جوانسازی می باشد.

انجام پارافین تراپی زیر بغل

استفاده از پارافین تراپی در زیربغل تاثیر بسزایی در رفع تیرگی و سیاهی در این ناحیه دارد. در روش پارافین تراپی زیر بغل باید ابتدا پارافین مخصوص زیر بغل تهیه شده و پس از گرم شدن، بر روی پوست زیر بغل گذاشته شود. مطمئناً پس از انجام این روش درمان، پوست روشن تر شده و مو های آن کمتر خواهد شد. ( جوانسازی پوست دست با پارافین )

انجام پارافین تراپی زانو

در واقع حرارت بالای پارافین بر روی تسکین درد مفاصل زانو بسیار موثر است. علاوه بر این با پارافین تراپی زانو می توان تیرگی و خشکی زانو نیز کاهش داد. ( جوانسازی پوست دست با پارافین )

انجام پارافین تراپی صورت

در ابتدا لازم است بدانید که انجام پارافین تراپی صورت نیاز به یک متخصص با مهارت های بالا دارد. به طور کلی گرمای پارافین در کلاژن سازی پوست، کاهش روند پیری پوست، جوانسازی پوست، شادابی پوست، رفع تیرگی پوست، از بین رفتن لک های پوست، افزایش لطافت و شفافیت پوست و …. تاثیر گذار است. ( جوانسازی پوست دست با پارافین )

روش های جوانسازی پوست دست با مواد طبیعی

استفاده از جوش شیرین

یکی از موادی که در رفع چین و چروک ها و روشن کردن پوست دست، بسیار تاثیر گذار است، جوش شیرین می باشد. برای تهیه این ماسک لازم است مقداری جوش شیرین را با کمی آب ولرم مخلوط کرده و سپس خمیر به دست آمده را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. لازم است بدانید برای این که بتوان نتایج حاصل از جوانسازی پوست دست را با استفاده از جوش شیرین مشاهده کرد، باید آن را به طور منظم هفته ای سه بار استفاده کرد.

استفاده از آبلیمو

آبلیمو ماده ای است که دارای ویتامین “ث” بوده و دارای خاصیت آنتی اکسیدان است. از این رو استفاده از آبلیمو می تواند منجر به افزایش انعطاف پذیری و کلاژن سازی، از بین رفتن تیرگی، کاهش لک های پوستی، روشن شدن پوست و … شود. برای تهیه این ماسک کافی است مقداری از آبلیمو را با کمی شکر مخلوط کرده و سپس آن را با پوست دست خود بمالید.

 

استفاده از روغن های گیاهی

به طور کلی روغن های مختلفی از جمله روغن بادام، نارگیل، زیتون و … به منظور لطافت و رطوبت رسانی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا یک ماده محبوب جهت جوانسازی پوست دست می باشد. در واقع استفاده از این ماسک می تواند تاثیر بسزایی در آبرسانی و مرطوب کردن پوست دست بگذارد. ( جوانسازی پوست دست با پارافین )

نمونه کار هایفوتراپی

۱۱ بازديد

نمونه کار هایفوتراپی ؛ امروزه روش های مختلف غیر جراحی وجود دارد که افراد از طریق این تکنیک ها می توانند عوارض مختلف پوستی خود را درمان کرده و پوستی شاداب و شفاف داشته باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با نمونه کار هایفوتراپی آشنا کرده و در زمینه روش هایفو و نحوه کار این دستگاه مطالبی را ارائه دهیم.

هایفوتراپی چیست؟

هایفو یا HIFU در لغت به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا می باشد. لازم است بدانید که هایفوتراپی یکی از روش ‌های نوین در درمان ‌های زیبایی پوست می باشد. در این تکنیک با استفاده از دستگاه هایفو موجب جوانسازی پوست، از بین رفتن چین و چروک ها، رفع خطوط پوستی و …. می شوند.

حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که نحوه کار دستگاه هایفو به چه صورت است؟ در ادامه شما را نحوه تاثیرگذاری این دستگاه بر روی پوست آشنا خواهیم کرد. (نمونه کار هایفوتراپی)

آشنایی با نحوه تاثیرگذاری دستگاه هایفو بر روی پوست

متخصصان با استفاده از دستگاه هایفو، امواج فراصوت متمرکز شده را بر روی قسمت مد نظر می فرستند. انرژی این امواج موجب گرم شدن بافت پوست شده و با ادامه یافتن، این نقطه گرم و گرم تر می شود. سپس بافت های سلولی شروع به تولید کلاژن می کنند. در نهایت کلاژن سازی پوست موجب جوانسازی پوست، رفع خطوط پوستی، کاهش شل شدگی و پیری پوست و …. می شود. (نمونه کار هایفوتراپی)

هایفوتراپی بر کدام یک از بخش پوست موثر است؟

همان طور که گفته شد امواج فراصوت از طریق دستگاه هایفو بر روی ناحیه ای از پوست متمرکز می شود. با متمرکز شدن امواج بر روی یک ناحیه، در واقع سه لایه از پوست هدف قرار گرفته می شود. که این سه لایه شامل لایه درم تحتانی، لایه درم فوقانی و SMAS می باشد.

SMAS

امواج هایفو با گرم کردن پوست و تحریک آن برای کلاژن سازی، موجب سفت کردن پوست زیرین می شوند. در واقع SMAS همان لایه ای است که به منظور لیفت و کشیدگی پوست توسط متخصصان برش داده می شود. اما در هایفوتراپی با تشکیل کلاژن، موجب کشیدگی پوست در این قسمت می شوند.

لایه درم تحتانی

این لایه بالای SMAS قرار دارد. در واقع امواج با گرم کردن بافت این لایه موجب بهبود چین و چروک ها و جوانسازی پوست می شوند.

لایه درم فوقانی

با تاثیر گذاری امواج فراصوت متمرکز شده بر روی این لایه، موجب می شود که خطوط پوستی، چین و چروک ها، منافذ پوست و ناهمواری بافت ها بهبود یابد. (نمونه کار هایفوتراپی)

مراحل انجام هایفوتراپی

  • قبل از شروع درمان با دستگاه هایفو، لازم است که صورت خود را شست و شو داده و محل هدف درمان را تمیز کنید.
  • سپس متخصص از کرم بی حس کننده موضعی در محل درمان استفاده می کند.
  • در مرحله بعد لازم است که پزشک ژل مخصوص را بر روی پوست بیمار قرار دهد. (نمونه کار هایفوتراپی)
  • دستگاه هایفو روی پوست شما قرار گرفته و روند درمانی شروع می ‌شود.
  • سپس متخصص با استفاده از مانیتور دستگاه، امواج فراصوت را تنظیم کرده و این امواج با پالس های کوتاه به محل هدف فرستاده می شوند.
  • هرجلسه‌ درمانی بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه زمان بر است.
  • پس از اتمام درمان، دستگاه از روی پوست برداشته می ‌شود.
مزایا و عوارض درمان با هایفوتراپی

مزایا

  • هایفوتراپی یک روش درمان بدون درد و خونریزی می باشد.
  • از هایفوتراپی می توان به منظور لیفت و کشیدن صورت صورت نیز استفاده کرد.
  • انجام درمان با دستگاه هایفو، تنها یک الی دو جلسه زمان بر است.
  • هایفو یک روش درمانی غیر تهاجمی می باشد. به این منظور که هایفوتراپی بدون عمل جراحی و بی هوشی انجام می شود.
  • پس از هایفوتراپی نیازی به گذراندن دوران نقاهت طولانی نیست. (نمونه کار هایفوتراپی)
  • یکی دیگر از مزایای مهم هایفو می توان به ماندگاری بالای این روش اشاره کرد.
  • در روش هایفوتراپی هیچگونه برش و یا تزریقی صورت نمی گیرد.
  • از روش هایفو می توان همراه با دیگر روش های درمانی از جمله میکرونیدلینگ استفاده نمود.
  • روش هایفوتراپی از هزینه مناسبی برخوردار است.
  • هایفوتراپی را می توان یک روش درمانی با ایمنی بالا دانست.
  • انجام درمان با هایفوتراپی نیازی به هیچگونه مراقبت قبل از درمان یا پس از درمان نیست. و ….

عوارض هایفو

به طور کلی انجام هر روش درمانی با یکسری از عوارض همراه است. اما لازم است بدانید که در این میان روش هایفو از کمترین عوارض برخوردار است. از عوارض هایفوتراپی می توان به قرمزی پوست، ایجاد حساسیت در محل درمان، امکان ایجاد ضعف موقت اعصاب صورت، ایجاد التهابات پوستی و …. اشاره کرد. (نمونه کار هایفوتراپی)

هایفوتراپی در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟
  • استفاده از هایفوتراپی در کاهش چین و چروک های پوست
  • کاربرد هایفو در سفت کردن پوست و رفع شل شدگی پوست در قسمت گردن و غبغب
  • استفاده از هایفوتراپی به منظور لیفت گونه‌ ها، ابروها و پلک‌ ها
  • استفاده از هایفو برای بهبود وضعیت خط چانه (نمونه کار هایفوتراپی)
  • کاربرد هایفو در صافی پوست و سفت کردن صورت
  • استفاده از هایفوتراپی به منظور لیفت گردن و دکلته
  • استفاده از دستگاه هایفو به منظور رفع خطوط پوستی از جمله رفع خط خنده، خط اخم، خط پیشانی، خطوط پنجه کلاغی چشم و ….
  • کاربرد هایفو برای تغییر رنگ‌ پوست
  • استفاده از هایفوتراپی در زیبایی و کوچک کردن بینی
  • کاربرد هایفو در لاغری موضعی و ….

زمان لازم برای اثرگذاری درمان با هایفوتراپی

به طور کلی بلافاصله پس از انجام هایفوتراپی می توان به صورت واضح متوجه لیفت و سفت شدن پوست صورت خود شوید. که این نتایج را می توان نتایج سریع الاثر هایفو دانست. اما نتایج دیگر هایفو از جمله تولید کلاژن سازی، بازسازی بافت های سلولی، رفع چین وچروک های پوست، از بین رفتن خطوط پوست و …. در حدود سه الی شش ماه زمان بر است.

چه کسانی نباید از هایفوتراپی استفاده کنند؟
  • کسانی که از دارو های ضد انعقاد خون استفاده می کنند.
  • افرادی که سابقه بیماری های قلبی دارند.
  • افرادی که سابقه تشنج مکرر دارند.
  • زنان باردار و شیرده بهتر است از هایفوتراپی استفاده نکنند.
  • افرادی که دیابت دارند.
  • کسانی که دارای عفونت و زخم در محل مورد نظر می باشند.

معرفی انواع دستگاه هایفوتراپی

دستگاه اولترا و دلتا

دستگاه اولترا و دلتا دو دستگاه مدرن به منظور جوانسازی و سفت شدن پوست بدون جراحی، بی هوشی، درد و خونریزی می باشد. که لازم است بدانید که در دستگاه های Ultra و Delta منوها و کارتریج های هر دو دستگاه یکسان است. (نمونه کار هایفوتراپی)

دستگاه دابلو

این دستگاه کمترین آسیب رسانی را به پوست دارد. در واقع با دستگاه دابلو می توان بدون ایجاد هیچ گونه سوختگی و لکی، عملیات جوانسازی پوست، لیفت صورت و … را انجام داد. (نمونه کار هایفوتراپی)

دستگاه هایفو سه بعدی

یکی دیگر از دستگاه ها محبوب برای هایفوتراپی، هایفو سه بعدی می باشد. از مزایای دستگاه هایفو سه بعدی می توان به توانایی انجام ۱۱ شات به صورت همزمان، سرعت بالا در روند درمان و …. اشاره کرد. (نمونه کار هایفوتراپی)

 
دستگاه چهار بعدی

این دستگاه با قدرت بالایی که دارد، نسبت به دستگاه سه بعدی از توانایی بالاتری برخوردار است. اما جالب است بدانید که نسبت به دستگاه سه بعدی، کم هزینه تر است.

دستگاه هایفو شش بعدی

از جدیدترین دستگاه هایفو می توان به دستگاه هایفو شش بعدی اشاره کرد. با استفاده ازاین دستگاه می توان سلول های بافت پوست را از ۶ زاویه مختلف تحت تاثیر قرار داد. همچنین می توان گفت که دستگاه هایفو شش بعدی نسبت به دیگر دستگاه با درد کمتری همراه است. هایفو شش بعدی چربی هایی که در ناحیه غبغب و گردن وجود دارند را از بین می برد و باعث فرم دهی و باریک تر شدن چهره نیز می شود. (نمونه کار هایفوتراپی)

درمارولر برای سلولیت

۱۲ بازديد

درمارولر برای سلولیت : امروزه یکی از مشکلاتی که در بین خانم ها رایج است، وجود سلولیت در قسمت های مختلف بدن به خصوص پا می باشد. از این رو روش های مختلفی برای درمان آن روی کار آمده است. استفاده از میکرونیدلینگ یکی از درمان های مدرن در این زمینه است که تاثیرات شگفت انگیزی در رفع سلولیت و به طور کل مشکلات پوستی خواهد داشت.

در بین دستگاه و روش های مختلف میکرونیدلینگ، درمارولر روشی خانگی و به صرفه محسوب می شود. امروزه در بسیاری از کلینیک ها از میکرونیدلینگ و درمارولر ها به منظور بهبود بخشیدن به وضعیت پوستی و رفع ضایعات مختلف استفاده میشود. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در رابطه با درمارولر برای سلولیت در اختیارتان قرار دهیم. ابتدا بهتر است با سلولیت و علل به وجود آمدن آن آشنا شوید.

آشنایی با سلولیت و انواع آن

سلولیت چیست؟

در مواقعی چربی ها در زیر پوست قسمت های مختلف بدن به خصوص در پا و ران پا جمع می شوند و ظاهر بدی را به وجود می آورند که به آن سلولیت گفته میشود. این معضل بیشتر در بانوان دیده می شوند چرا که پوست بدن بانوان نسبت به آقایان نازک تر است. ممکن است با شنیدن نام چربی های تجمیع شده بسیاری تصور کنند که سلولیت تنها در خانم هایی که دارای اضافه وزن هستند ایجاد میگردد. اما این تصور کاملا اشتباه است چرا که ممکن است خانم های لاغر نیز با این مشکل مواجه شوند.

 

به خصوص افراد ورزشکار و رقصنده که دارای سلولیت های سفت در نواحی مختلف پا می باشند. عده ای پوست های دارای سلولیت را به پوست پرتقال تشبیه میکنند. تجمع چربی ها منجر به فشار وارد شدن به نواحی مختلف بدن میگردد و در نتیجه پوست بدن کشیده شده و ظاهری شبیه به پوست پرتقال پیدا میکند. از نواحی که ممکن است چربی ها در آن تجمع کنند میتوان به زیر پوست ران، پشت بازو، پا و … اشاره کرد. سلولیت انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.(درمارولر برای سلولیت)

انواع سلولیت کدام است؟

به طور کل سلولیت ها را میتوان در دو دسته کلی قرار داد که عبارتند سلولیت شل و سلولیت سفت. در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

سلولیت سفت

سلولیت های سفت بیشتر در نواحی باسن و ران پا به چشم میخورند که معمولا به عضلات بدن چسبیده اند و ضخیم تر از سایر سلولیت ها می باشند. از این رو فشار دادن آن ها راحت نمی باشد. بانوان جوان که دارای شرایط جسمانی مناسبی نیز هستند بیشتر درگیر این نوع سلولیت خواهند شد.

این سلولیت ها علاوه بر ایجاد ظاهری ناخوشایند ممکن است عوارض دیگری نیز به همراه داشته باشند. از جمله اینکه منجر به خشک و زبر شدن پوست بدن میگردد و به علت کشیدگی بیش از حد پوست حالت انقباضی پیدا میکند. در مواقعی نیز ممکن است کشیدگی بیش از حد منجر به پاره شدن فیبر های پوست گردد و در نتیجه جای جوش خوردگی آن در روی پوست باقی بماند.(درمارولر برای سلولیت)

سلولیت شل

سلولیت های شل با سلولیت سفت تفاوت های بسیاری دارد. سلولیت های شل در یک نقطه از بدن تجمع پیدا نمی کنند بلکه سطح زیادی از پوست را در بر میگیرند و در نواحی مختلف قابل مشاهده هستند. بر خلاف نوع قبل این سلولیت ها سفت و ضخیم نمی باشند و به همین دلیل حالت موج مانند روی پوست به وجود می آورند از این رو به راحتی قابل تشخیص هستند.

 سلولیت های شل را به راحتی و وارد کردن کمی فشار میتوان در زیر پوست جا به جا کرد از این رو نواحی بدن که دارای سلولیت شل هستند معمولا دچار نوعی افتادگی می باشند که منجر به ایجاد ظاهری ناخوشایند خواهد شد. این نوع از سلولیت ها معمولا در افرادی دیده می شود که تحرک و فعالیتشان نسبت به قبل کمتر شده و یا در مدت کمی دچار کاهش وزن شدید می شوند.

 
دلایل ایجاد سلولیت روی پوست

ایجاد اختلالات هورمونی

یکی از موارد موثر در ایجاد سلولیت در بدن هورمون ها می باشند که نقش مهمی را در وضعیت کلی بدن بر عهده دارند. کارشناسان معتقدند با کم تر شدن هورمون استروژن در بدن، جریان گردش خون کاهش یافته و در نتیجه سلولیت ایجاد میگردد.

رژیم های لاغری نامناسب

افرادی که از رژیم غذایی نا مناسب و نامتعادلی استفاده میکنند در معرض ابتلا به سلولیت قرار دارند. به عنوان مثال مصرف غذاهای چرب، غذاهای دارای کربوهیدرات زیاد، پر نمک، کم فیبر و ….(درمارولر برای سلولیت)

روش نادرست زندگی

روش نادرست زندگی بسیاری از افراد، منجر به ایجاد سلولیت خواهد شد. به طور مثال افرادی که سیگار می کشند، از مشروبات الکلی استفاده می کنند و …. عده ای معتقدند که نوعی سم به نام توسیکین که در بعضی از خوراکی ها وجود دارد منجر به ایجاد سلولیت میشود. از نظر علمی ثابت شده است که داشتن فعالیت و تحرک منجر به رفع و کاهش سلولیت می شود.

 

مشکلات ژنیتیکی

مسائل و مشکلات ارثی و ژنتیکی از دلایل اصلی تشکیل سلولیت و جمع شدن چربی در زیر پوست می باشد. چرا که این امر در متابولیسم و سوخت و ساز بدن اثر میگذارد.

مشکلات مربوط به اضافه وزن

مشکل اضافه وزن از دلایل دیگر موثر در ایجاد سلولیت می باشد. البته در مواردی شاهد ایجاد سلولیت در افراد لاغر نیز می باشیم. همچنین جدا از سن و سال این مشکل در تمامی افراد در رنج سنی مختلف قابل مشاهده است.

استفاده از میکرونیدلینگ در درمان سلولیت

درمان میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه های مخصوصی انجام میگرد که دارای دهانه ای با هزاران سوزن می باشند. استفاده از این دستگاه منجر به ایجاد منافذ ریزی روی پوست میگردد. در مواقعی که قصد از بین بردن سلولیت در قسمت های مختلف بدن را داریم با استفاده از میکرونیدلینگ سوراخ های ریزی در آن ناحیه ایجاد میکنیم. اینکار منجر می شود سرم های ضد سلولیتی راحت تر جذب پوست شوند و سلولیت های پوستی کاهش پیدا کنند. (درمارولر برای سلولیت)

نکته ای که در این رابطه باید بدانید این است که میکرونیدلینگ در از بین رفتن سلولیت اثر گذار نیست بلکه تنها منجر به کوچکتر شدن و بهبود آن میگردد. علاوه بر این استفاده از میکرونیدلینگ و ایجاد زخم های سطحی روی پوست منجر میشود مغز نسبت به ترمیم آن اقدام کند. در نتیجه کلاژن سازی سطح پوست افزایش می یابد و در بهبود بخشیدن به ظاهر پوست و ایجاد پوستی شفاف و زیبا اثرگذار است. یکی از روش های درمانی میکرونیدلینگ استفاده از درمارولر می باشد. که در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با آن میپردازیم.

درمارولر برای سلولیت

یکی از انواع روش های مورد استفاده در میکرونیدلینگ درمارولر می باشد که نخستین بار در سال ۲۰۰۰ وارد بازار شد و عملکردی مشابه لیزر دارد. تاثیرگذاری استفاده از درمارولر برای سلولیت ها نسبت به سایر روش های درمانی بسیار بیشتر و شگفت انگیز می باشد. درمارولر ظاهری شبیه به میکرونیدلینگ دارد. سوزن های به کار رفته در این دستگاه از جنس تیتانیوم بوده و در سه سایز ۱ میلیمتری،۱٫۵  میلیمتری و ۲ میلیمتری در بازار موجود است.

اندازه این سوزن ها باید با توجه به اندازه و شدت سلولیت انتخاب گردد و مورد استفاده قرار گیرد. اما به طور معمول برای رفع این مشکل از سوزن های ۱٫۵ و ۲ میلیمتری استفاده میشود. با این حال توصیه میکنیم برای انتخاب سایز سوزن مناسب با متخصصین در این زمینه مشورت کنید. با استفاده از درمارولر منافذ بسیار ریزی روی سطح پوست ایجاد میگردد که در نتیجه آن ترشح هورمون های کلاژن و الاستین بیشتر شده و به بهبود وضعیت پوستی کمک میکند.

مزیت های استفاده از درمارولر برای سلولیت

  • درمارولر برای سلولیت به نسبت سایر روش ها درمانی به لایه سطحی پوست آسیب جدی وارد نمیکند از این رو جای زخم و عوارض پوستی آن کمتر است.
  • استفاده از درمارولر برای سلولیت عوارضی به همراه ندارد. تنها ممکن است پوست ناحیه تحت درمان دچار التهاب و قرمزی شود که به سرعت از بین میرود.
  • استفاده از درمارولر برای سلولیت منجر به تولید کلاژن و الاستین می شود که در ایجاد پوستی صاف و درخشان تاثیر گذار است.
  • استفاده از درمارولر برای سلولیت به صرف وقت و هزینه زیادی نیاز ندارد.
  • درمارولر مناسب افرادی است که زمان کافی برای مراجعه به کلینیک را ندارند. چرا که با تهیه این دستگاه میتوانید به راحتی و در منزل آن را مورد استفاده قرار دهید.

قیمت درمارولر آلمانی

۱۲ بازديد

قیمت درمارولر آلمانی : درمارولر یکی از روش های نوین جوانسازی و رفع مشکلات پوستی می باشد. این روش در دنیای امروز طرفداران بسیاری دارد چرا که از نظر اقتصادی به صرفه بوده، روشی بدون عوارض می باشد و تاثیرگذاری آن دو چندان سایر روش های زیبایی است.

به همین دلیل درمارولر ها در انواع مختلفی روی کار آمده است که شما میتوانید هر کدام را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت درمارولر آلمانی که از محبوب ترین دستگاه های درمارولر می باشد، بپردازیم. ابتدا بهتر است با درمارولر آشنا شوید.

درمارولر چیست و تاثیرگذاری آن به چه صورت است؟

داشتن پوستی صاف و بدون لکه یکی از مواردی است که تمامی افراد به آن اهمیت میدهند. از این رو به دنبال استفاده از درمان های مختلف برای رفع جوش، لکه های پوستی و … می باشند.

درمارولر یکی از این روش ها می باشد که کاملا موثر و بی خطر است. درمارولر دستگاهی است که در احیا و جوانسازی پوست اثر گذار است و میتواند مشکلات مختلف پوستی را درمان کند. بدنه این دستگاه پلاستیکی بوده و سری آن دارای سوزن های ریز متعددی می باشد.

تعداد این سوزن ها معمولا بین ۹۰ تا ۴۵۰ عدد می باشد که ازجنس استیل یا تیتانیوم هستند و سایز آن بین ۰٫۲۵ تا ۳ میلیمتر می باشند. درمارولر را میتوان هم در منزل و هم در کلینیک های مختلف مورد استفاده قرار داد. اما اگر قصد استفاده خانگی از این دستگاه را دارید حتما قبل از استفاده از چگونگی عملکرد آن آگاه شوید. درمارولر همانند یک ماساژور عمل میکند و در سراسر صورت کشیده میشود.

در نتیجه با ایجاد سوراخ و زخم های ریز روی پوست به افزایش تولید کلاژن و الاستین و در نهایت بهبود مشکلات پوستی کمک میکند. امروزه انواع مختلفی از درمارولر در بازار موجود است. در ادامه به بررسی درمارولر آلمانی می پردازیم.(قیمت درمارولر آلمانی)

معرفی دستگاه درمارولر آلمانی(ZGTS)

 همانطور که در بالا بیان کردیم درمارولر زد جی تی اس ساخت کشور آلمان می باشد. این دستگاه به نام های غلتک پوستی و نیدلینگ نیز شناخته می شود. درمارولر آلمانی را میتوان محبوب ترین دستگاه موجود در بازار دانست. سوزن های استفاده شده در این دستگاه از جنس تیتانیوم بوده و از کارایی و مقاومت بالایی برخودار است از این رو میتوان به راحتی در نواحی حساس صورت و بدن مورد استفاده قرار داد.

این درمارولر ها را هم میتوانید در کلینیک های مختلف مورد استفاده قرار دهید و هم قابلیت استفاده خانگی را دارند. تاثیر گذاری درمارولر آلمانی در بهبود جای زخم، ترک های پوستی، جای زخم، جوش و … در سراسر دنیا به اثبات رسیده است و از این رو بسیار مورد توجه پزشکان متخصص قرار دارد. بنابراین میتوانید با خیال راحت درمارولر زد جی تی اس را تهیه کنید و در منزل مورد استفاده قرار دهید. قیمت درمارولر آلمانی به نسبت سایر روش های درمان مشکلات پوستی به صرفه تر می باشد. (قیمت درمارولر آلمانی)

درمارولر آلمانی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

درمارولر های آلمانی از نظر ظاهری منحنی مانند هستند. از مزایای این دستگاه میتوان به نگه داری آسان و استفاده راحت آن اشاره کرد. درمارولر زد جی تی اس از دو بخش اصلی تشکیل شده است. که عبارتند از:

دسته

دسته درمارولر آلمانی از پلاستیک های رنگی ساخته شده است و دارای انحنا می باشند. این امر منجر گشته تا استفاده از آن به راحتی صورت گیرد.

سوزن

دهانه درمارولر های المانی معمولا دارای ۱۹۲ سوزن ریز و ظریف می باشد که از جنس تیتانیوم هستند و به همین دلیل از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردارند. از این رو میتوان این دستگاه را مناسب استفاده در قسمت های بدن که دارای پوستی ضخیم هستند دانست از جمله ران ها، پشت پا و …

کاربردهای درمارولر آلمانی
  • درمارولر آلمانی منجر به افزایش تولید کلاژن میگردد که در نتیجه در جوانسازی و رفع چین و چروک موثر است.
  • درمارولر آلمانی در یکدست کردن پوست صورت و از بین بردن منافذ باز پوست موثر است.
  • درمارولر آلمانی در از بین بردن جای جوش و آکنه تاثیر گذار است. (قیمت درمارولر آلمانی)
  • درمارولر آلمانی در از بین بردن جای اسکار، سوختگی و جراحی تاثیر گذار است.
  • درمارولر آلمانی در از بین بردن چین و چروک و خطوط عمیق پوستی اثرگذار است.
  • درمارولر آلمانی تاثیر چشم گیری در رفع سلولیت های پوست دارد.
  • درمارولر آلمانی در جلوگیری از ریزش مو و کمک به رشد مجدد موی سر اثرگذار است.

چگونگی استفاده از درمارولر آلمانی ZGTS

همانطور که در بالا بیان کردیم درمارولر های آلمانی ZGTS قابلیت استفاده خانگی را دارند. قیمت درمارولر آلمانی به صرفه بوده و استفاده از آن به راحتی امکان پذیر است. (قیمت درمارولر آلمانی)

در ادامه چگونگی استفاده از این دستگاه را بیان میکنیم:
  1. قبل از اینکه درمارولر ZGTS را مورد استفاده قرار دهید، ابتدا باید سایز سوزن مناسب با پوست خود را انتخاب کنید.
  2. بهتر است غلتک سوزنی مد نظر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با محلول الکل ضد عفونی کنید و در انتها آن را با آب نمک بشویید.
  3. سپس پوست ناحیه ای که قصد درمان آن را دارید با استفاده از سرم و لوسیون های مخصوص تمیز کنید و در انتها آن قسمت را بشورید و خشک کنید. (میتوانید از کرم های پوستی که در از بین بردن جای ترک، کشیدگی و چین و چروک موثر است، استفاده نمایید.)
  4. دستگاه درمارولر آلمانی را روی قسمت مورد نظر خود گذاشته و به صورت رفت و برگشتی حرکت دهید. (توجه کنید فشار وارد شده به دستگاه مناسب باشد. چرا که در غیر اینصورت منجر به ایجاد زخم های عمیق خواهد شد.)
  5. توصیه میشود ۱۰ الی ۱۵ مرتبه درمارولر را روی پوست بکشید. دقت کنید پوست ناحیه مد نظر را با سوزن های دستگاه سوراخ نکنید تنها دستگاه را به آرامی روی پوست بچرخانید. (اگر پوست حساسی دارید قبل از استفاده از درمارولر از بی حس کننده های موضعی استفاه کنید.)
  6. در انتها اگر سرم یا لوسیون های مصرفی روی پوست باقی ماند آن را با آب آشامیدنی تمییز کنید.
  7. با استفاده از ماسک هایی که خاصیت خنک کنندگی دارند میتوانید اثرگذاری درمارولر را دو چندان کنید.
  8. در پایان مجدد دستگاه درمارولر آلمانی ضد عفونی را کنید.
  9. برای اینکه تاثیرگذاری این روش بیشتر شود سعی کنید هر سه هفته آن را مورد استفاده قرار دهید. (قیمت درمارولر آلمانی)

چرا از درمارولر آلمانی زد جی تی اس استفاده کنیم؟

 

  • سوزن های مورد استفاده در درمارولر آلمانی بزرگ می باشند که تاثیرگذاری آن در رفع چین و چروک های پوستی را دوچندان نموده است.
  • تمامی افراد با هر رنگ پوستی میتوانند از درمارولر آلمانی برای درمان مشکلات پوستی خود استفاده کنند.
  • درمارولر آلمانی مناسب استفاده تمامی افراد در رنج سنی متفاوت می باشد.
  • با استفاده از درمارولر آلمانی مواد معدنی و سرم های تقویتی تا ۹۰ درصد جذب پوست می شوند و در نتیجه اثرگذاری بالایی دارند.
  • استفاده از درمارولر آلمانی عوارض خطرناکی به دنبال ندارد. (در صورت داشتن عوارض به سرعت بر طرف میشود.)
  • استفاده از درمارولر آلمانی از نظر اقتصادی به صرفه می باشد.(قیمت درمارولر آلمانی)
  • درمارولر آلمانی روشی بدون ریسک و کم خطر است به عبارتی ایمنی درمارولر های آلمانی بالا می باشد.
  • درمارولر های آلمانی از سرعت و کیفیت بالایی برخوردارند.
  • از درمارولر های آلمانی به راحتی میتوان در منزل استفاده کرد.
  • سوزن های استفاده شده در درمارولر های آلمانی از جنس تیتانیوم می باشند که بسیار با کیفیت و دارای طول عمر بالایی هستند. (قیمت درمارولر آلمانی)

انواع درمارولر در هما سنتر

۱۳ بازديد

انواع درمارولر : دمارولر یک روش درمانی موثر در رفع مشکلات پوستی است که از محبوبیت بالایی برخوردار است. درمارولر دستگاهی است که دهانه آن از سوزن های ریز متعددی تشکیل شده است. شاید بسیاری تصور کنند ورود هزاران سوزن ریز به درون پوست دردناک است. اما جالب است بدانید استفاده از این روش نه تنها احساس دردی به همراه ندارد بلکه افراد بعد از استفاده از آن احساس آرامش نیز خواهند داشت.

درمارولر مزیت های بسیاری دارد و منجر به لایه برداری و پاکسازی پوست میگردد. از این رو انواع دمارولر روی کار آمده است که در این مقاله به بررسی آن میپردازیم.

اثرات مثبت و منفی استفاده از درمارولر

اثرات مثبت درمارولر

جلسات درمان درمارولر به صرف زمان زیادی نیاز نداد. (جلسات درمارولر بین ۵ تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد.)

اثرگذاری درمارولر در مدت کوتاهی نشان داده میشود. بسیاری بعد از یک جلسه درمانی میتوانند شاهد اثرگذاری آن باشند.

درمارولر روشی دردناک نمی باشند. استفاده از این دستگاه هیچگونه احساس دردی به همراه ندارد.(در صورتی که آستانه درد پایینی دارید میتوانید از بی حس کننده موضعی استفاده کنید.)

زمان بازیابی استفاده از درمارولر به نسبت سایر روش های درمانی کمتر می باشد.(بین دو تا هفت روز)

استفاده از درمارولر در درمان مشکلات پوستی دارای عوارض کمتری نسبت به سایر روش ها درمانی می باشد. به عبارتی بعد از استفاده از درمارولر تنها ممکن است پوست شما دچار التهاب و قرمزی مختصری شود که در مدت کوتاهی بر طرف خواهد شد. (انواع درمارولر)

اثرات منفی درمارولر

  • قبل از تهیه درمارولر باید با چگونگی استفاده از آن آشنا شوید. چرا که در صورت استفاده نادرست ممکن است در پوست شما سوزش احساس گردد. (انواع درمارولر)
  • درمارولر باید در درمان های کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرد. چرا که استفاده مکرر و زود به زود از این دستگاه منجر به خونریزی، تورم و … خواهد شد.
  • دستگاه های درمارولر باید توسط یک شخص استفاده گردد و قبل از استفاده ضدعفونی شود. در غیر این صورت استفاده از این روش ممکن است منجر به عفونت های پوستی شود.
  • در صورتی که درمارولر را برای نواحی پوست که دارای آکنه یا جوش های فعال هستند استفاده کنید ممکن است جوش یا آکنه شما بترکد و نواحی بیشتری از صورت را درگیر کند. (انواع درمارولر)

انواع درمارولر

درمارولر یکی از روش های درمانی میکرونیدلینگ است که قادر به برطرف کردن کلیه مشکلات پوستی می باشد و تنها تفاوتش با میکرونیدلینگ قابلیت استفاده خانگی آن است. امروزه انواع درمارولر روی کار آمده است و در کلینیک های زیبایی و یا در منازل مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه شما را با دو نوع درمارولر محبوب  آشنا می کنیم:

درمارولر دی آر اس (DRS)

یکی از انواع درمارولر که از محبویت بسیاری دارد، درمارولر دی آر اس می باشد که از ایمنی بالایی برخوردار است و کابردهای بی شمای دارد. درمارولر DRS بیشترین کاربرد را در افزایش جذب سرم ها و مواد مغذی به پوست دارد. قسمت دهانه این دستگاه دارای یک رول غلطکی می باشد که از تعداد زیادی  سوزن ریز و ظریف از جنس تیتانیوم برخوردار است.

کارایی این دستگاه به اندازه ای است که روز به روز بیشتر مورد توجه افراد قرار میگیرد. همچنین استفاده از این دستگاه به سادگی امکان پذیر است و نسبت به سایر روش های درمانی به هزینه های درمانی کمتری نیاز دارد. استفاده از درمارولر دی آر اس با ایجاد منافذ روی پوست، جذب سرم ها و مواد مغذی را بیشتر کرده و در کنار آن منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین خواهد شد که در جوانسازی پوست اثرگذار است. (انواع درمارولر)

درمارولر زد جی تی اس (ZGTS)

درمارولر زد جی تی اس ساخت کشور آلمان می باشد و تاثیرگذاری چشم گیری در شادابی، جوانسازی، از بین بردن چین و چروک، رفع جای جوش و کک و مک و …. خواهد داشت. از مزایای این دستگاه قرار گرفتن موازی سوزن ها در کنار یکدیگر می باشد که منجر میگردد با حرکت روی پوست، فرد به هیچ وجه متوجه ورود سوزن به درون صورت خود نشود و از ورود سوزن به عمق پوست جلوگیری کند.

البته استفاده از این دستگاه ممکن است منافذ بسیار ریزی را روی پوست ایجاد کنند و منجر به التهاب و قرمزی پوست شود که معمولا بعد از گذشت حدود ۲۰ دقیقه از بین خواهد رفت. میتوانید مطمئن باشید بعد از گذشت مدت کوتاهی از استفاده درمارولر شفافیت و براق شدن پوست را احساس میکنید و حس خوبی به شما منتقل خواهد کرد. بهتر است بعد از استفاده از درمارولر zgts برای اثرگذاری بیشتر از ماسک های صورت استفاده کنید. (انواع درمارولر)

نحوه استفاده از انواع درمارولر

قبل از استفاده از انواع درمارولر باید از چگونگی عملکرد و استفاده از آن آگاه باشید. در غیر این صورت ممکن است پوست شما دچار عفونت شود. مراحل استفاده از درمارولر به شرح زیر می باشد:

قبل از استفاده، دستگاه درمارولر را ضد عفونی کنید. میتوانید دستگاه را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه درون الکل قرار دهید.

صورت خود را با استفاده از مواد شوینده مناسب بشورید و خشک کنید.(در صورتی که دستگاه درمارولر که قصد استفاده از آن را دارید دارای سوزن های بلند تر از ۰٫۵ میلیمتر است، بهتر است با استفاده از الکل صورت خود را تمیز کنید.)

به طور کل استفاده از درمارولر احساس دردی به همراه ندارد اما اگر قصد استفاده از دستگاه هایی با سوزن های بزرگتر از ۱٫۰ میلیمیتر را دارید توصیه میکنیم از بی حس کننده های موضعی استفاده کنید.

سپس میتوانید اقدام به استفاده از دستگاه نمایید. برای اینکار صورت خود را به چند قسمت تقسیم کنید و اقدام به کشیدن دستگاه روی پوست نمایید.

دستگاه های درمارولر را میتوانید به تعداد ۶ الی ۸ بار در یک جهت بکشید. البته این امر بستگی به مقاومت و حساسیت پوست شما دارد.(نکته ای که باید مورد توجه قرار دهید این موضوع است که بعد از هر بار حرکت دستگاه را بلند کنید و دوباره روی پوست قرار دهید اینکار به منظور جلوگیری از ایجاد لک روی پوست می باشد.)

دستگاه درمارولر را در تمامی جهت های افقی و عمودی در کل پوست صورت بکشید. به طوری که هر ناحیه حدود ۱۲ الی ۱۶ بار با دستگاه ماساژ داده شود.

بعد از استفاده از درمارولر مجدد پوست صورت خود را بشورید و تمیز کنید.(در این مرحله فقط از آب استفاده کنید.)

دستگاه درمارولر را بشورید.(برای اینکار میتوانید از صابون های ظرفشویی استفاده کنید.)

با استفاده از الکل و مواد مناسب درمارولر را ضد عفونی کنید و درون جعبه قرار دهید.

طول درمان درمارولر را به طور کامل انجام دهید. بهتر است هر یک روز درمیان از این دستگاه استفاده شود. 

چرا از درمارولر استفاده کنیم؟

با استفاده از انواع درمارولر میتوان ۹۰ درصد مشکلات پوستی را به طور کامل درمان کرد و نیاز به صرف هزینه های گزاف نخواهد داشت. از این رو طرفداران بسیاری دارد. (انواع درمارولر)

خواص درمانی این دستگاه موارد بسیاری را شامل میشود که در ادامه به بررسی چند مورد از آن می پردازیم:

  • درمارولر قادر به بهبود وضعیت پوستی و از بین بردن جای جوش، لک، و … می باشد.
  • درمارولر میتواند تمامی جای زخم، سوختگی، بخیه و .. را به طور کامل برطرف کند.
  • درمارولر قادر به برطرف کردن چین و چروک های پوستی و در نتیجه پوست می باشد.
  • درمارولر کلاژن سازی را افزایش میدهد و درنتیجه در ضخیم تر شدن پوست اثرگذار است.
  • درومارولر منافذ ریزی را روی پوست ایجاد میکند که به تنفس  طبیعی پوست کمک میکند.
  • با استفاده از درمارولر میتوان اقدام به برطرف کردن تیرگی و پف زیر چشم کرد.
  • درمارولر به جذب بهتر و بالاتر مواد مغذی و سرم ها کمک میکند.
  • استفاده از درمارولر در شفاف و درخشان شدن پوست صورت موثر است.
  • با استفاده از درمارولر میتوان از ریزش مو جلوگیری کرد و همچنین در رویش مجدد موی سر تاثیرگذار است.
  • درمارولر را میتوان موثرترین روش در درمان سلولیت و ترک های پوستی دانست.

عوارض میکرونیدلینگ صورت

۱۷ بازديد

عوارض میکرونیدلینگ صورت : در چند سال اخیر استفاده از میکرونیدلینگ در جوانسازی و رفع مشکلات پوستی طرفداران بسیاری را به خود جذب نموده است. قدمت استفاده از این روش را به زمان های بسیار قدیم یعنی دوران مصریان باستان برمیگردد که با گذشت زمان پیشرفته تر شده و همچنان مورد استفاده قرار میگیرد.

میکرونیدلینگ به نسبت سایر روش های درمان مشکلات پوستی عوارض کمتری دارد اما با این حال نمیتوان عوارض احتمالی آن را نادیده گرفت. در این مقاله قصد داریم به بررسی عوارض میکرونیدلینگ صورت بپردازیم. ابتدا بهتر با میکرونیدلینگ و روش درمان آن به طور کامل آشنا شوید.

میکرونیدلینگ چیست؟ و چگونه انجام میگیرد؟

میکرونیدلینگ

بسیاری تصور میکنند میکرونیدلینگ روش درمانی جدید می باشد، این درحالی است که این روش درمانی بیش از ۵۰ سال است مورد استفاده قرار میگیرد و تاثیرگذاری آن در سراسر دنیا به اثبات رسیده است. در درمان مشکلات پوستی و از بین برد جای زخم و جراحت از این روش استفاده می شود و به دلیل غیر تهاجمی بودن طرفداران بسیاری دارد.

استفاده از این روش به نوعی به لایه برداری پوست کمک خواهد کرد و با افزایش گردش خون و کلاژن سازی اقدام به درمان مشکلات پوستی میکند. میکرونیدلینگ به دو طریق مورد استفاده قرار میگیرد که در ادامه به بررسی آن میپردازیم: (عوارض میکرونیدلینگ صورت)

روش های انجام میکرونیدلینگ

روش درمان میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاه های مخصوصی می باشد. دهانه این دستگاه ها دارای سوزن های متعددی است که همانند ماساژور روی پوست حرکت میکند و با وارد کردن فشار اندک، زخم های بسیار ریزی روی سطح پوست ایجاد میکند. این کار کمک میکند مواد تقویتی و سرم ها راحت تر جذب لایه های زیرین پوست شود و در نتیجه اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

این روش درمانی به یکی از دو طریق زیر مورد استفاده قرار میگیرد:

استفاده دستی از میکرونیدلینگ

بعضی از دستگاه های میکرونیدلینگ دارای قابلیت استفاده دستی می باشند که درمارولر نامیده میشوند. درمارولر نیز دستگاهی دارای بدنه پلاستیکی و سری متشکل از هزاران سوزن می باشد. سوزن های مورد استفاده در درمارولر معمولا از جنس تیتانیوم هستند و قادر به ایجاد حفره هایی با فاصله و عمق معین روی پوست صورت می باشند. (سوزن های مورد استفاده در میکرونیدلینگ در انواع جنس های سیلیکونی، شیشه ای، فلزی و …. وجود دارند اما در کشور ما قابل استفاده نمی باشند.)

استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ

روش دیگر، استفاده از دستگاه های میکرونیدلینگ می باشد که دارای موتور الکتریکی هستند. بر خلاف روش قبلی که درمانی خانگی شناخته میشود این روش باید در کلینیک و توسط متخصصان مورد استفاده قرار گیرد. سرعت حرکت این دستگاه ها قابل تنظیم می باشند و علاوه بر این استفاده از آن منجر به ایجاد منافذ بیشتری روی سطح پوست خواهد شد. که طبیعتا اثرگذاری آن دو برابر روش قبلی  خواهد بود.(عوارض میکرونیدلینگ صورت)

میکرونیدلیگ در چه مواردی مورد استفاده قرار میگیرد؟

کاربرد میکرونیدلینگ در جوانسازی پوست صورت(رفع چین و چروک)

یکی از محبوبت ترین کاربردهای میکرونیدلینگ استفاده از آن در جوانسازی پوست صورت می باشد که طرفداران بسیاری دارد. پیری و ایجاد چین و چروک یکی از مشکلاتی است که با افزایش سن برای همه افراد ایجاد خواهد شد.

علت این امر کم تر شدن توانایی پوست در تولید کلاژن است. میکرونیدلینگ روشی است که منجر به افزایش کلاژن سازی سطح پوست می شود. به عبارتی افزایش جذب مواد مغذی و سرم ها روی پوست منجر به تولید بیشتر کلاژن و الاستین خواهد شد که در رفع چین و چروک پوستی اثرگذار است.(عوارض میکرونیدلینگ صورت)

کاربرد میکرنیدلینگ در از بین بردن جای جوش و آکنه

در بالا بیان کردیم میکرونیدلینگ منجر به لایه برداری و ترمیم لایه های پوستی می شود. این روش در درمان جای جوش و آکنه تاثیرگذار است. ایجاد منافذ کوچک روی سطح پوست، منجر میشود پوست با تولید کلاژن بیشتر نسبت به ترمیم خود اقدام نماید. در نتیجه این روش جای جوش، زخم، سوختگی و … نیز ترمیم خواهد شد.

کاربرد میکرونیدلینگ در درمان ترک های پوستی (سلولیت های ایجاد شده روی پوست شکم، پا و …)

ترک های پوستی مشکلی است که احتمالا بسیاری از شما با آن مواجه شده اید. علت این امر ممکن است چاقی و لاغری باشد و یا در دوران حاملگی روی پوست به وجود بیاید. به عبارتی پوست افراد دارای خاصیت کشسانی است از این رو با گذشت زمان و در اثر عواملی که بیان شد رو به تحلیل میرود و ترک هایی در سطح آن ایجاد میگردد. استفاده از میکرونیدلینگ تاثیر چشم گیری در درمان این مشکل خواهد داشت و منجر به ایجاد پوستی صاف میگردد.

عوارض میکرونیدلینگ صورت

به طور کل استفاده از روش های موجود برای جوانسازی پوست صورت ممکن است منجر به ایجاد عارضه های احتمالی روی سطح پوست شود که میزان و شدت این عوارض بسته به روش درمانی متفاوت است. حال سوالی که در ذهن بسیاری از علاقه مندان به میکرونیدلینگ مطرح میشود این است که آیا میکرونیدلینگ صورت عوارضی دارد؟

در پاسخ باید گفت میکرونیدلینگ به دلیل غیر تهاجمی بودن نسبت به سایر روش ها عوارض کمتری به همراه دارد. در ادامه تعدادی از عوارض میکرونیدلینگ صورت را بیان میکنیم:

قرمزی پوست صورت

  • افرادی که دارای پوست حساسی هستند ممکن است بعد از استفاده از میکرونیدلینگ پوست صورتشان قرمز شود. البته این عارضه بعد از مدتی رفع خواهد شد ممکن است در بعضی از افراد چند ساعت و در تعدادی چند روز ادامه یابد. به همین دلیل است که توصیه میشود میکرونیدلینگ را قبل از خواب انجام دهید.
  • چرا که در این صورت پوست در زمان خواب استراحت کرده و درمان خواهد شد.(اگر قصد استفاده از درمان خانگی درمارولر را دارید در انتخاب سوزن دقت کنید چرا که انتخاب سوزن نامناسب زخم های عمیق تری ایجاد میکند که به مدت زمان بیشتری برای درمان نیاز دارد.)
خشکی پوست صورت
  • خشکی پوست یکی از عوارض شایع میکرونیدلینگ می باشد که در تمامی انواع پوست اتفاق می افتد. مهم ترین علت بروز این مشکل انتخاب و استفاده از سوزن های نامناسب می باشد. برای پیشگری از وقوع این عارضه و درمان سریع تر آن توصیه میشود بعد از انجام میکرونیدلینگ از کرم ها و روغن های مرطوب کننده استفاده کنید تا با متعادل شدن میزان چربی پوست خشکی آن درمان شود.(عوارض میکرونیدلینگ صورت)

بروز عفونت پوستی

  • از دیگر عوارض میکرونیدلینگ صورت که میتوان آن را خطرناک دانست، بروز عفونت های پوستی است. سوزن های مورد استفاده در میکرونیدلینگ باید دائما ضدعفونی شوند و بعد از چند بار استفاده تعویض گردد. در غیر اینصورت ایجاد حساسیت و عفونت های شدید پوستی را در پی خواهد داشت.
ایجاد خراشیدگی روی پوست
  • همانطور که بیان شد دستگاه میکرونیدلینگ دارای سوزن های ریز متعددی است و همانند یک ماساژور بارها روی پوست صورت کشیده میشود. ممکن است در اثر حرکت روی پوست خراشیدگی و زخم های عمیقی روی پوست ایجاد گردد. که طبیعتا درمان و ترمیم این خراشیدی فرآیندی زمان بر خواهد بود. از این رو در انتخاب نوع سوزن و میزان فشار دستگاه دقت کنید.  (عوارض میکرونیدلینگ صورت)

ایجاد لک و کک مک روی پوست صورت

  • قبل از اقدام به استفاده از میکرونیدلیگ دقت کنید که در پوست شما هیچ گونه جوش و آکنه فعالی وجود نداشته باشد. در غیر این صورت استفاده از میکرونیدلینگ منجر میشود جوش و آکنه فعال بترکد و سطح بیشتری را آلوده نماید. این مورد از عوارض میکرونیدلینگ صورت می باشد که زیبایی شما را مختل میکند. و ممکن است مدت طولانی روی پوست صورت بماند و از بین نرود.
ایجاد التهاب و حساسیت پوستی
  • در بعضی از افراد ممکن است بعد از انجام میکرونیدلینگ حساسیت هایی روی پوست صورتشان ایجاد شود. علت ایجاد حساسیت، ترشح ماده ای به نام هیستامین می باشد که در اثر ورود مواد و سوزن ها روی پوست ایجاد میگردد. در افرادی که با این مشکل مواجه میشوند توصیه می شود از کرم ها و داروهایی که به بازسازی پوست کمک میکند استفاده کنند و به مدت ۳ روز در تابش نور خورشید قرار نگیرند.(عوارض میکرونیدلینگ صورت)

آیا همه افراد میتوانند از میکرونیدلینگ استفاده کنند؟

میکرونیدلینگ در درمان انواع مشکلات پوستی موثر است. اما افرادی که دارای مشکلات و بیماری های خاصی هستند بهتر است از این روش استفاده نکنند.

از جمله این مشکلات و بیماری ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • افرادی که تحت پرتو درمانی یا اشعه درمانی قرار گرفته اند.
  • افرادی که دارای زخم، جوش و یا آکنه فعال هستند.
  • افرادی که دارای عفونت و یا تبخال روی پوست خود می باشند.
  • بانوان باردار
  • بیماران دیابتی
  • بیماران هموفیلی و بیمارانی که داروهای ضد انعقاد خون استفاده میکنند.  (عوارض میکرونیدلینگ صورت)