رسیدگی به پوست صورت در منزل

۲۳ بازديد

برخورداری از پوستی لطیف، شاداب و بدون جوش و چین و چروک، دغدغه ای است که تمامی افراد، چه خانم و چه آقا به آن دچار هستند. و بسیاری از این افراد گمان می کنند که داشتن پوستی سالم و شاداب کار دشواری است و نیاز به استفاده از دستگاه های تخصصی در این زمینه دارد. اما باید گفت که تنها با رعایت کردن روتین های پوستی و رسیدگی به پوست صورت در منزل، می توان بدون نیاز به مراجعه به کلینیک های تخصصی پوست، صورت خود را پاکسازی کرده و آن را به پوستی شاداب و شفاف تبدیل کرد. بنابراین در ادامه مقاله قصد داریم شما را با تکنیک های رسیدگی به پوست صورت در منزل آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم.

آشنایی با تکنیک های رسیدگی به پوست صورت در منزل

شست و شوی پوست صورت به صورت روزانه

به طور کلی شست و شوی صورت فاکتوری است که هر فردی برای شاداب نگه داشتن پوست خود باید به آن دقت کند. در این مرحله فرد لازم است با توجه به نوع جنس پوست خود، محلول شوینده ای را تهیه کرده و سپس صورت خود را با آب ولرم بشوید. در آخر بهتر است با استفاده از یک حوله نرم، صورت را کاملاً خشک کرد. (رسیدگی به پوست صورت در منزل)

استفاده از آبرسان و یا مرطوب کننده

 پس از شست و شوی صورت و خشک کردن آن، لازم است که از یک آبرسان و یا مرطوب کننده برای مرطوب نگه داشتن پوست استفاده نمود. (رسیدگی به پوست صورت در منزل)

استفاده از تونر

از تونر به منظور پاک کردن آلودگی ها از روی پوست و یا پاک کردن آرایش باقی مانده صورت، مورد استفاده قرار می گیرد. لازم است بدانید که استفاده از تونر موجب بستن تمامی منافذ، سفت کردن پوست و مرطوب کردن صورت می شود.

استفاده از بخور صورت

پاکسازی پوست با استفاده از بخار، موجب می شود که انواع آلودگی های موجود در پوست از بین برود. در این روش لازم است با استفاده از بخار آب گرم، صورت خود را در حدود ۵ دقیقه بخور کنید. (رسیدگی به پوست صورت در منزل)

مصرف آب به میزان لازم

نوشیدن آب به میزان کافی را می توان آسان ترین روش برای رسیدگی به پوست صورت در منزل دانست. چرا که تنها کافی است که ۸ الی ۱۰ لیوان را در طول روز مصرف کرد. به طور کلی استفاده از آب موجب رطوبت رسانی پوست شده و در این حالت از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری خواهد کرد.

استفاده از تکنیک های لایه برداری پوست

به طور کلی روش های مختلفی برای لایه برداری پوست وجود دارد. اما قبل از این که روش های لایه برداری را بیان کنیم، در ابتدا بهتر است بدانید که لایه برداری چه مزایایی برای پوست دارد؟ در پاسخ باید گفت که لایه برداری موجب از بین رفتن سلول های مرده سطح پوست شده و از این رو موجب شفافیت پوست خواهد شد. در ادامه شما با انواع اسکراب های لایه برداری آشنا می کنیم. (رسیدگی به پوست صورت در منزل)

  • اسکراب سیب + عسل + روغن جوجوبا : در این روش باید پوره سیب را با نصف قاشق چای خوری عسل و روغن جوجوبا ترکیب کرده و آن را به مدت چند دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید
  • اسکراب موز/ ماست/ عسل + جوی دو سر: در این روش می توانید یک عدد موز له شده، یا یک قاشق غذا خوری ماست و یا یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذا خوری جوی دو سر آسیاب شده مخلوط کرده و اسکراب به دست آمده را به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید.
استفاده از روغن های گیاهی

بهتر است به جای این که از صابون برای پاک کردن مواد آرایشی خود استفاده کنید، از روغن های گیاهی و طبیعی بهره ببرید. در این روش می توانید با استفاده از روغن های مختلفی از جمله روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن زیتون و … رطوبت پوست خود را حفظ کنید. (رسیدگی به پوست صورت در منزل)

استفاده از ضد آفتاب

از آنجایی که برخورد اشعه های آفتاب به پوست به مرور زمان موجب ایجاد سوختگی، لکه های پوستی، افتادگی و شلی پوست می شوند، از این رو بهتر است که مرتباً در طول روز از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از ماسک های خانگی برای رسیدگی به پوست صورت در منزل

یکی از راهکار های موثر برای شادابی، شفافیت و لطافت پوست، استفاده از انواع ماسک های خانگی می باشد. به طور کلی استفاده از انواع ماسک ها در رطوبت رسانی به پوست، شفافیت پوست، از بین بردن چین و چروک های صورت، سفت شدن پوست و …. موثر می باشند. از این رو در ادامه قصد داریم شما را با انواع ماسک های خانگی برای رسیدگی به پوست صورت در منزل آشنا کنیم.

چند نوع ماسک خانگی می توان برای پوست صورت استفاده کرد؟

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، انواع مختلفی از ماسک های خانگی برای رسیدگی به پوست صورت در منزل وجود دارد که در ادامه شما را با چند نمونه از پرطرفدارترین و محبوبت ترین آن ها اشاره می کنیم.

ماسک تخم مرغ + عسل + جو

جو ماده ای پروتئین ساز بوده و عسل یک ماده شگفت انگیز ضد باکتریایی می باشد. از این رو استفاده از این ترکیب موجب بسته شدن منافذ و درخشش و لطافت پوست می شود. حال برای تهیه این ماسک لازم است که یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق غذا خوری جو مخلوط کرده و سپس خمیر به دست آمده را بر روی صورت خود قرار دهید. (رسیدگی به پوست صورت در منزل)

ماسک گلاب + لیمو

برای تهیه این ماسک باید گلاب را با مقداری آبلیمو مخلوط کرده و آن را بر روی پوست خود اسپری کنید. از آنجایی که گلاب یک ماده آنتی اکسیدان است، از این رو استفاده از این ترکیب مزایایی را به همراه دارد. از جمله آن ها می توان به جوانسازی پوست و کاهش روند پیری، از بین بردن چین و چروک های پوستی، شفافیت پوست و … اشاره کرد.

ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی میوه ای است که تاثیر بسزایی در آبرسانی و رطوبت پوست دارد. از این رو شما می توانید عصاره گوجه فرنگی برای رسیدگی به پوست صورت در منزل استفاده کنید.

ماسک خیار

یکی دیگر از ماسک های موثر در آبرسانی پوست، ماسک خیار می باشد. برای تهیه این ماسک تنها کافی است که یک عدد خیار را بر روی پوست خود قرار دهید. اما لازم است بدانید که برای تهیه ماسک خیار هم می توانید خیار را به صورت گرد برش داده و آن را بر روی پوست خود قرار دهید. و هم می توانید آن را رنده کرده و از آب خیار به صورت روزانه بر پوست خود اسپری کنید. (رسیدگی به پوست صورت در منزل)

ماسک ژل آلوئه ورا

می توان گفت که یکی از ماسک های محبوب برای رسیدگی به پوست صورت در منزل، ماسک ژل آلوئه ورا می باشد. برای تهیه این ماسک لازم است گیاه آلوئه ورا را تهیه کرده و ژل آن را داخل یک ظرف قرار دهید. سپس می توانید به صورت روزانه و یا هفته ای سه بار از این ماسک برای شفافیت پوست، لطافت و از بین بردن جای جوش صورتتان استفاده کنید.

ماسک روغن زیتون + زرده تخم مرغ

به طور کلی استفاده از روغن های گیاهی در شفافیت پوست، اثرگذاری بالایی دارند. حال برای تهیه این ماسک لازم است که در ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کرده و سپس به آن یک قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنید. بهتر است این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید.

ماسک دارچین + عسل

این ماسک را می توان یک تغدیه کننده قوی برای پوست دانست. برای تهیه این ماسک تنها کافی است که یک قاشق چای خوری دارچین را با سه قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و آن را به مدت ده دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.

بهترین دستگاه لیفت صورت

۱۵ بازديد

در گذشته تنها از تکنیک های عمل جراحی برای لیفتینگ صورت استفاده می کردند. اما امروز با پیشرفت دانش و مهارت ها در زمینه درمان زیبایی، روش های مخلتف بدون عمل جراحی نیز ارائه شده است. که افراد می توانند با استفاده از این تکنیک ها با کمترین درد و بدون بی هوشی، کار هایی را از جمله لیفت صورت، از بین بردن چین و چروک ها، رفع آکنه، جای زخم، افتادگی پوست، فرورفتگی گونه ها و …. انجام دهند. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با انواع روش های لیفت صورت آشنا کرده و مطالبی را در زمینه بهترین دستگاه لیفت صورت بیان کنیم.

معرف انواع لیفت صورت

به طور کل انواع روش های لیفت صورت به دو دسته تقسیم می شوند. شما می توانید با انتخاب روش مورد نظر خود در کلینیک های مختلف آن را مورد استفاده قرار دهید و تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

لیفت صورت تهاجمی

 در این روش با انجام عمل جراحی روی صورت شما، لیفتینگ انجام می گیرد.

لیفت صورت غیر تهاجمی

در این روش بر خلاف روش قبل، از هیچ گونه عمل جراحی استفاده نمی شود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی دستگاه های مختلفی روی کار آمده که به منظور لیفت صورت در این روش مورد استفاده قرار می گیرند که به آن، روش های غیر تهاجمی گفته می شود. لازم به ذکر است که به دلیل عدم استفاده از عمل جراحی، داروهای بیهوشی و مواد شیمیایی، به این روش، روش غیر تهاجمی گفته می شود.

لیفتینگ صورت به روش تهاجمی چند نوع دارد؟

لیفت صورت با نخ

یکی از مهم ترین انوع لیفتیگ تهاجمی، استفاده از نخ می باشد. در این روش با استفاده از نخ هایی از جنس پروتئین، پوست را بالا می کشند. به طور کلی عمل لیفت صورت با نخ در حدود یک ساعت زمان بر بوده و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. از این رو برخی از افراد لیفت صورت با نخ را یک روش نیمه تهاجمی می دانند.

 در این روش نخ هایی را از قسمت جلوی گوش تا لایه عمیق تری از پوست جاگذاری کرده و با بالا کشیدن آن، موجب سفت شدن صورت و گردن می شوند. لازم به ذکر است که پس انجام این عمل، فرد باید دو الی سه روز دوره نقاهت را بگذراند.

لیفت صورت به روش سیم گذاری

در این روش نوعی سیم را طی عمل جراحی زیر پوست جا گذاری کرده و در واقع با استفاده از آن، پوست صورت را به حالت کشیده در می آورند.

روش مینی لیفتینگ

در این روش با به وجود آوردن برش هایی در قسمت جلویی لاله گوش، پوست را بالا می کشند. (بهترین دستگاه لیفت صورت)

لیفتینگ زیر پوستی

در این عمل جراحی، علاوه بر این که قسمت جلویی لاله گوش را همانند روش مینی لیفتینگ برش می دهند، شکاف هایی را در پشت گوش و از دو سو تا بالا ایجاد می کنند. در این صورت لایه های زیر پوست و حتی پوست گردن نیز کشیده می شود.

لیفتینگ عمیق

در این عمل جراحی، برش تا به استخوان می رسد. لیفتینگ عمیق را می توان یک عمل خطرناک دانست که بیشتر مناسب افرادی می باشد که از عمل جراحی های قبلی خود نتیجه ای نگرفته باشند.

لیفتینگ حجمی

روش لیفتینگ حجمی، به روش انتقال چربی معروف است. به این منظور که در این روش چربی را از قسمتی از پوست، به نقطه دیگر از پوست که فاقد چربی و گود افتاده می باشد، منتقل کرده و هم زمان موجب کشیده شدن پوست می شوند.

معایب لیفت صورت به صورت تهاجمی

استفاده از روش های تهاجمی برای لیفت صورت، ممکن است موجب صدمه دیدن اعصاب صورت شود.

  • لیفت صورت به روش تهاجمی با ریسک همراه است.
  • انجام جراحی لیفت صورت، در حدود سه ساعت زمان بر است.
  • بخیه های این جراحی لازم است که در حدود ۱۲ روز باقی بماند.
  • پس از انجام جراحی، افراد باید تا سه هفته مراقبت های لازم را انجام دهند.
  • زمان بهبود این نوع روش، بین یک الی سه ماه طول می کشد.
  • امکان لخته شدن خون در زیر پوست در این روش وجود دارد.
  • از آنجایی که روش لیفت به صورت تهاجمی با عمل جراحی و بیهوشی انجام می شود، از این تمامی عوارض بیهوشی در این نوع روش وجود دارد.
  • امکان ریزش مو، یکی دیگر از معایب روش لیفت به صورت تهاجمی می باشد.  و …

انواع لیفت صورت به روش غیر تهاجمی

لیفت صورت با دستگاه RF

اساس کار دستگاه RF را می توان امواج رادیوفرکانسی دانست. در واقع پزشک با استفاده از این دستگاه، حرارت را در لایه های میانی و زیرین پوست می فرستند و این امواج بر روی سلول های پوست اثر گذاشته و موجب کلاژن سازی بیشتر می شوند. در نتیجه با ایجاد کلاژن، پوست حالت جمع شدگی پیدا کرده و در این صورت می توان گفت که صورت کشیده می شود. همچنین لازم است بدانید که دستگاه RF انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به RF تک قطبی، RF چند قطبی و RF با الکترود ها و سوزن های متعدد و …. اشاره کرد.

استفاده از دستگاه RF مزایایی را به همراه دارد. از جمله مزایای آن می توان به سفت شدن پوست، شفاف سازی، جوانسازی، از بین بردن آکنه و جای زخم، کلاژن سازی، بستن منافذ پوست و … اشاره کرد. (بهترین دستگاه لیفت صورت)

لیفت صورت با دستگاه هایفوتراپی

اساس کار در دستگاه هایفوتراپی، امواج صوتی اولتراسوند می باشد. در واقع پزشکان با استفاده از این دستگاه، امواج فراصورت متمرکز شده را بر روی پوست قرار می دهند و موجب از بین رفتن چین و چروک های صورت، سفت شدن صورت (لیفت صورت)، تحریک کلاژن سازی، جوانسازی پوست، بر طرف کردن افتادگی پوست و … می شوند. به طور کلی استفاده از روش هایفوتراپی مزایای بسیاری را به همراه دارد. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تنها نیاز به یک الی دو جلسه درمان
  • کلاژن سازی پوست
  • ماندگاری بالایی
  • انجام هایفوتراپی بدون بی هوشی و بدون هیچ دردی
  • روشی کاملاً ایمن
  • امنیت بالا
  • هزینه کمتر نسبت به روش های درمانی جراحی
  • عدم نیاز به دوران نقاهت
  • عدم وجود خونریزی
  • دارای نتیجه کاملاً طبیعی
  • عدم آسیب رساندن به سطحح پوست
  • بهبود قابلیت ارتجاعی پوست و ….

لیفت صورت با دستگاه لیزر

دستگاه لیزر برای تولید مجدد سلول های پوستی کاربرد دارد. در واقع با استفاده از لیزر می توان کلاژن سازی پوست را افزایش داده و موجب صاف شدن پوست، از بین رفتن جوش ها و لک ها، درمان سلول های آسیب دیده و … شد. لازم به ذکر است که برای این که بتوان نتایج حاصل از این دستگاه را دید، باید از چند جلسه درمان با لیزر استفاده کرد. و نتایج حاصل آن تا چندین سال ماندگار خواهد بود. (بهترین دستگاه لیفت صورت)

لیفت صورت با میکرونیلدینگ

در این روش پزشکان از سوزن های مخصوص برای رفع افتادگی پوست، صاف شدن، تولید کلاژن، از بین بردن لک ها و زخم ها، لیفت صورت و …. استفاده می کنند. لازم به ذکر است که روش میکرونیلدینگ، همانند دیگر روش های لیفت به صورت غیر تهاجمی، از عوارضی کمی مانند قرمزی و التهاب برخوردار است.

بهترین دستگاه لیفت صورت

به طور کلی در میان انواع روش های لیفت صورت که به روش تهاجمی و غیر تهاجمی انجام می شود، لیفت صورت به روش غیر تهاجمی از محبوبیت بالاتری برخوردار است. حال در میان روش های متنوع در لیفت صورت غیر تهاجمی، کدام روش بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بهترین دستگاه لیفت صورت برای هر فردی می تواند متفاوت باشد. چرا که افراد باید نسبت به شرایط پوستی خود، میزان چین و چروک های پوست و …. اقدام به لیفت صورت کنند. در نتیجه انتخاب بهترین دستگاه لیفت صورت بستگی به انتخاب پزشک متخصص دارد.

درمان واریس پا با لیزر

۱۸ بازديد

درمان واریس پا با لیزر : در دهه گذشته پنجره جدیدی برای تسکین درد پا و بهبود ناراحتی نارسایی وریدی برای بیماران مبتلا به واریس به وجود آمده است که آن درمان لیزری واریس پا باروش فرکانس رادیویی می باشد. و با لیزر موهای زائد فرق میکند.

 رگهای واریسی به دلیل از دست دادن عملکرد مناسب دریچه ها در وریدها و تجمع خون در پاها ایجاد می شوند. با ظهور رگ های طنابی ، پاها قشنگی خود را ازدست میدهند و با گذشت زمان معایبی مانند درد و خستگی در پاها روال عادی زندگی را دچار مشکل میکند.

  فردی که از واریس رنج می برد دیگر نمی تواند برای زمان زیاد بایستد و به کار خود ادامه دهد و مدام از درد ، سوزش در پاها و در موارد وخیم تر، از تورم ، به ویژه تورم مچ پا رنج میبرند.

 قبلا از جوراب های واریس یا جراحی به طور دائمی برای درمان واریس و ورم پا استفاده میکردند. یکی از سخت ترین روش های درمانی با دوره بهبودی زیاد، جراحی واریس بود که  برای افراد نتیجه مطلوبی نداشت.

  بااین حال، امروزه پزشکان به بیماران مبتلا به واریس توصیه نمی کنند که از درد و ناراحتی پا رنج ببرند.  علاوه بر این ، بالا رفتن آگاهی عمومی منجر به نگران شدن افراد برای به وجود آمدن معایب و خطرات واریس است که آنها بهترین راه را برای درمان پیدا میکنند.

 درمان واریس طناب دار

  با استفاده از فناوری به روز پزشکی ، جامعه را با روش های جدید درمان و عملکرد بالا آشنا کرده است.  در دهه گذشته پنجره جدیدی با لیزر واریس یا روش  فرکانس رادیویی، برای تسکین درد پا و درمان ناراحتی ناشی از نارسایی وریدی در بیماران مبتلا به واریس باز کرده است.

  بهترین شیوه برای درمان واریس طنابی به مهارت پزشک در روش انتخابی بستگی دارد.  انجام این درمان در کلینیک زیبایی معتبر پیشنهاد می شود.

  تنها تفاوت بارز بین این دو روش، استفاده از انرژی حرارتی از دو منبع متفاوت برای حذف رگ می باشد.  منبع انرژی در لیزر نور بسیار متمرکز و در امواج رادیویی RF است ، که تایید شده و ایمن هستند. (درمان واریس پا با لیزر)

 مراحل لیزر واریس در پاها

  انجام لیزر واریس پا عبارتند از:  بی حسی موضعی ، قرار دادن فیبر و استفاده از انرژی تابشی برای خشک کردن رگ است.

قرار دادن مرحله الیاف(فیبر)

 بعد از ضدعفونی در شرایط استریلیزاسیون و بی حسی موضعی ، یک لیزر نازک و قابل انعطاف یا فرکانس رادیویی را وارد رگ واریسی میکنند،با راهنمای پروب سونوگرافی انجام میدهند. بیهوشی  کمی سوزش و درد پا را هم دارد.اما بعد از اتمام این مرحله بیمار دردی نخواهد داشت. (درمان واریس پا با لیزر)

 کاربرد مرحله انرژی تابشی

  بعداز اطمینان حاصل کردن از قراردادن ، مرحله دیگر که  تخریب رگ است آغاز می شود جایی که مقدار مشخصی از حرارت در مدت زمان کوتاه، چند ثانیه به دیواره رگ در بخش های مختلف تابیده می شود. و همه این مراحل فقط ۳۰دقیقه زمان میبرد. (درمان واریس پا با لیزر)

۱۰ دلیل (فایده) برای انتخاب لیزر واریس

پزشکان با توجخ به شرایط و مقدار واریس ، درمان مناسب را برای بیماران خود پیشنهاد می کنند.  در همین حال ، بیماران ممکن است بپرسند دلیل انتخاب کردن بهترین شیوه برای درمان واریس پا چه چیزی است و دلیل پیشنهاد روش خاصی برای آنها چیست. همیشه فواید زیادی برای لیزر واریس وجود دارد که در ادامه ذکر میشود:

  •   ۱-  بدون نیاز به بیهوشی عمومی ، بدون نیاز به بستری شدن،به صورت سرپایی در بیمارستان صورت میگیرد.
  •   ۲- بدون درد ، خونریزی و…
  •   ۳- بدون به وجود آمدن بریدگی و بخیه در پاها
  •   ۴- بدون نیاز به استراحت و ترک کار با دوره بهبود سریع بسیار
  •   ۵- حضور در محل کار از فردای جراحی
  •   ۶- ارزان قیمت و پوشش هزینه های درمان به وسیله بیمه  تکمیلی.
  •   ۷- ظاهر شدن نتایج درمانی درخشان و رضایت بخش برای متخصصان و بیماران (کاهش درد و احساس سنگینی در پاها) در مدت زمان کوتاهی پس از لیزر واریس
  •   ۸- افراد پرمشغله بدانند که مراقبت های بعد از عمل ساده و بدون درد است.
  •   ۹- بدون نیاز به چندین نوبت ملاقات و مشورت با پزشک
  •   ۱۰- موفقیت در درمان بسیار زیاد و احتمال به وجود آمدن معایب صفر یا کمیاب

  لیزر واریس برای چه افرادی مناسب است ؟

 یک روش مناسب برای درمان واریس پا در بیمارانی که از مشکلات و عوارض واریسی رنج میبرند.  علاوه براین، افرادی که نشانه واریس در آنها وخیم نیست و علائم واریس باعث می شود بیمار با پزشک درمورد لیزر درمانی مشورت کند.بیماران مبتلا به واریس باید از لیزر واریس برای رفع مشکل خود استفاده کنند.

 آشنایی با نشانه های واریس پا و معایب آن، توجه داشته باشید که ، در بعضی موارد بهتراست ازاین روش استفاده نکنید.  به عنوان مثال ، برای زنان باردار و شیرده پیشنهاد نمیشود،یا در بیماران مبتلا به مشکلات کبدی یا سایر مشکلات مزمن به تشخیص پزشک انجام می شود.

اگر بیمار مبتلا به نارسایی وریدی در دوران درمان نمیتواند جوراب بپوشد باید از روش دیگری برای درمان استفاده کند.

حتی اگر پزشک متوجه شود که عروق پشتیبان قادر به تأمین خون به صورت غیر مستقیم نیست ، از این روش درمانی استفاده نکنید. (درمان واریس پا با لیزر)

معایب لیزر واریس

 دراین روش خیلی کم پیش می آید که افراد رضایت نداشته باشند.حتی اگر معایبی رخ دهد دچار نگرانی نشوید زیرا سریع ازبین میرود. (درمان واریس پا با لیزر)

 
  کبودی و دردها

 باگذشت زمان و در طول چند هفته،کبودی،قرمزی،التهاب و درد ازبین می رود. (درمان واریس پا با لیزر)

 عفونت یا لخته شدن خون

بسیار کم ممکن است در عروق عمقی،عفونت یا لخته خون به وجود آید. و پزشک معمولا برای رفع عفونت،مصرف آنتی بیوتیک را توصیه میکند.

  توجه داشته باشید که از جوراب های واریسی بعد عمل استفاده کنید تا از لخته شدن خون جلوگیری کند و موجب کم شدن دردو کبودی شود و نتیجه مطلوبی حاصل میشود. (درمان واریس پا با لیزر)

 بی حسی

  اغلب بیماران از دست رفتن حس در اطراف رگ را گزارش می دهند ،که اصلا دائمی نیست و بعد مدتی ازبین می رود.

  سوختگی پوست

  قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه می تواند باعث سوختگی شود ، اگرچه این امر در کلینیک وریدهای واریسی بسیار کم و غیرقابل پیش بینی است.

  هزینه درمان لیزر واریس

  بهترین درمان از نظر بیمه لیزر وریدی  است که تایید شده می باشد و هزینه های آن را پرداخت میکند. (درمان واریس پا با لیزر)

 مراقبت لازم بعد از لیزر واریس

سهولت در درمان زمان نقاهت،  یکی از فواید لیزر درمانی واریس  است. باید یک ساعت در روز را حتما پیاده روی کنید،زیرا باعث جذب رگ های خونی توسط بدن و زود خوب شدن می شود- برای سفرهای هوایی ، به ویژه برای سفرهای طولانی، حتما با پزشک مشورت کرده و جوراب واریس بپوشید. تا بهبود پیدا کردن زخم ها به استخر نروید به دلیل  استفاده از کلر و ترکیبات شیمیایی برای ضد عفونی استخرها ، که برای شما امکان دارد مشکلی به وجود آورد.اگر ترشحات صورتی رنگ داشتید طبیعی است پانسمان پاهایتان را عوض کنید.  یک ماه  با آب ملایم حمام کنید.   به دلایل به وجود آمدن واریس توجه داشته باشید تا دوباره دچار آن نشوید.

 اکثر افراد مبتلا به واریس سابقه ارثی دارند.  همچنین، ترکیب زمینه ارثی با هر یک از عوامل محرک برای واریس ، مانند سیگار کشیدن ، ایستادن و نشستن طولانی مدت ، یا اضافه وزن و چاقی ، یبوست مزمن ، مصرف داروهای هورمونی از دلایل به وجود آمدن رگ های واریسی است.توجه داشته باشید که مراقبت های بعد از لیزر سریع و ساده است اما در افراد گوناگون متفاوت است. (درمان واریس پا با لیزر)

بیماران باید بعد از لیزر واریسی راه بروند و فعالیتهای عادی خود را در اولین روز پس از لیزر آغاز کنند.  احتمالا آنها احساس درد و کبودی کنند که برای یک هفته تا دو هفته کاملا طبیعی است.

 ۷الی۱۰روز زمان نیاز است تا ورزش هایی مانند دویدن ، دوچرخه سواری و شنا را دوباره بتوانید آغاز کنید. همچنین نباید بارهای سنگین را حمل کنید.  این امری طبیعی است که سریع رفع میشود.

 بعد از درمان در هفته اول دوش نگیرید،و برای معاینه به مطب پزشک رجوع کنید،با گذشت یک ماه علائم ازبین می رود فقط امکان دارد احساس سفتی، التهاب و رنگ پریدگی در رگ بیمار وجود داشته باشد که این نشانه ها هم ازبین خواهند رفت. (درمان واریس پا با لیزر)

مقدار نتیجه بخشی در لیزر واریسی

یکی از روش هایی است که نتایج مطلوب را برای بیماران و پزشکان به همراه دارد.  بر اساس مطالعات جامع در سراسر جهان ، میزان موفقیت این روش حدود ۹۸ درصد است که نشان دهنده اثربخشی و ایمنی این روش است.  در واقع موفقیت این روشها با مسدود شدن کامل رگ عروقی صورت میگیرد.

 آنچه افراد در لیزر نتایج مطلوبی نمی گیرند به دو عامل بستگی دارد: تجربه پزشک معالج و ویژگی های فرد تحت درمان.  عواملی مانند قطر رگ کمتر از۵/۳میلی متر ، یا وجود بافت اسکار و سابقه درمان ترومبوز،میزان رضایت بخشی لیزر را کم میکند.اما پوشیدن مرتب جوراب واریس بر موفقیت این روش تاثیر زیادی دارد.

 از لیزر واریس عمیق برای درمان ریشه ایی واریس استفاده می شود که علائم و عوارض واریس را در بیماران به میزان قابل توجهی کم میکند و احساس درد و خستگی را از بین ببرد وپا را بهبود می بخشد.  همچنین این روزها، از روش لیزر سطحی برای برداشتن رگ های عنکبوتی بسیار کوچک که با تزریق قابل برداشتن نیستند استفاده می شود.

 واضح است که لیزر واریس به دلیل فواید خوبی مانند عدم نیاز به بستری و بیهوشی و عمل سرپایی ، انقلابی در درمان واریس به وجود آورده است و در ۹۰ درصد موارد به جای جراحی واریس صورت میگیرد. (درمان واریس پا با لیزر)

درمان خانگی زیبایی صورت

۱۷ بازديد

امروزه داشتن پوستی صاف و شاداب، به یکی از معیار های زیبایی تبدیل شده است. از این رو بسیاری از افراد به دنبال راه های مختلفی برای داشتن پوستی شفاف و سالم می باشند. که لازم است بدانید اولین گامی که هر فرد برای لطافت و شادابی پوست خود انجام می دهد، استفاده از راه های درمان خانگی زیبایی صورت می باشد. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین راهکار های درمان خانگی آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم.

آشنایی با ماسک های گیاهی برای درمان خانگی زیبایی صورت

درمان خانگی زیبایی صورت با ترکیب عسل و دارچین

برای تهیه این ماسک در ابتدا لازم است که یک قاشق پودر دارچین با دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید. سپس خمیر به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. از آنجایی که ترکیب عسل و دارچین خاصیت ضد باکتریایی دارد، از این رو استفاده از آن، در از بین بردن جوش های صورت تاثیر گذار می باشد.

ماسک آلوئه ورا

برای تهیه این ماسک لازم است که ژل داخل برگ آلوئه ورا را جدا کرده و این ژل را بر رو صورت خود بگذارید. از آنجایی که آلوئه ورا دارای سالیسیک اسیده و گوگر می باشد، از این رو در درمان آکنه، التهاب و التیام پوست موثر است. همچنین لازم است بدانید استفاده از ماسک آلوئه ورا هیچ محدودیت زمانی ندارد. به این منظور که افراد می توانند به صورت روزانه از این ماسک استفاده کنند.

 

ماسک چای سبز

یکی از موثر ترین روش ها در درمان جوش صورت، استفاده از چای سبز می باشد. چرا که چای سبز دارای آنتی اکسیدان بوده و از این رو برای از بین بردن جوش های صورت مفید می باشد. برای استفاده از این ماسک دو راهکار وجود دارد. در اولین راه تنها کافی است که در هفته دو الی سه بار از دمنوش آن را بنوشید. اما در دومین راه حل، می توانید دمنوش چای سبز را در صورت سرد شدن به صورتتان اسپری کنید.

درمان خانگی زیبایی صورت با آبلیمو

آبلیمو ماده ای است که به عنوان یک میکروب کش قوی شناخته شده است. از این رو با استفاده از آن می توان چربی پوست را کاهش داده و برای بستن منافذ از آن استفاده کرد. برای استفاده از ماسک آبلیمو تنها کافی است که قبل از خواب با استفاده از یک پنبه آغشته شده به آبلیمو، صورت خود را ماساژ داده و بگذارید که تا صبح روی پوستتان بماند.

ماسک گوجه فرنگی

برای داشتن پوستی با طراوت و مرطوب، استفاده از ماسک گوجه فرنگی می تواند موثر باشد. برای تهیه این ماسک لازم است گوجه فرنگی را برش داده و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. (درمان خانگی زیبایی صورت)

ماسک سیب زمینی

برای تهیه این ماسک لازم است که سیب زمینی را رنده کرده و آب خالص آن را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید. استفاده از این ماسک به پاکسازی پوست، روشن شدن پوست و …. کمک می کند.

درمان خانگی زیبایی پوست با استفاده از خیار

ماسک خیار را می توان یکی از محبوب ترین ماسک های خانگی برای درمان جوش صورت و شادابی و لطافت پوست دانست. برای استفاده آن تنها کافی است که برش های گرد خیار را بر روی صورتتان به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بگذارید. البته بهتر است بدانید که می توانید از آب خیار نیز برای اسپری کردن بر روی پوست صورتتان استفاده کنید.

ماسک عسل

عسل حاوی موادی است که روند جوانسازی پوست را سرعت می بخشد. برای استفاده از این ماسک باید عسل را بر روی پوست صورتتان ماساژ دهید. سپس آن را با آب خنک شست و شو دهید. (درمان خانگی زیبایی صورت)

ماسک اسفناج

برای تهیه این ماسک لازم است که چند عدد برگ اسفناج را با نصف لیوان شیر بجوشایند. سپس خمیر به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورتتان بگذارید. لازم به ذکر است که استفاده از ماسک اسفناج می تواند برای فرم گیری پوست صورت مفید باشد.

درمان خانگی زیبایی صورت با آب برنج

آب برنج حاوی آنتی اکسیدان می باشد. از این استفاده از این ماسک می تواند در درمان آکنه و داشتن پوستی سالم کمک کند. برای تهیه این ماسک لازم است که دو الی سه قاشق برنج را با یک لیوان آب بجوشانید. سپس آب برنج را به پوست خود اسپری کنید. همچنین می توانید پس از جدا کردن آب برنج، برنج را با مقداری شیر و عسل ترکیب کرده و از خمیر به دست آمده برای پوست خود استفاده کنید.

ماسک گلاب و بابونه

برای تهیه این ماسک لازم است که ابتدا چای بابونه را دم کرده و سپس به آن مقداری گلاب اضافه کنید. از آنجایی که گلاب ماده ای است که خاصیت ضد باکتریایی دارد و بابونه نیز خاصیت ضد التهابی دارد، از این رو استفاده از ماسک گلاب و بابونه می تواند در از بین بردن جوش صورت تاثیر گذار باشد. (درمان خانگی زیبایی صورت)

برای درمان خانگی زیبایی صورت، از چه روغن های گیاهی می توان استفاده کرد؟

روغن درخت چای

در ابتدا بهتر است نحوه استفاده از روغن درخت چای را بیاموزید. برای استفاده از این روغن لازم است که یک قاشق روغن را با مقداری آب مخلوط کرده و آن را به مدت چند دقیقه به پوست خود ماساژ دهید. از آنجایی که روغن درخت چای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد. از این رو استفاده از آن می تواند مزایایی را به همراه داشته باشد. که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • درمان آکنه و جوش
  • کنترل عفونت های قارجی
  • درمان التهاب
  • و …

درمان خانگی زیبایی صورت با روغن نارگیل

برای استفاده از روغن نارگیل تنها کافی است مقداری از آن را بر روی پوست خود ماساژ دهید. در صورت استفاده منظم از این روغن شما می توانید تاثیرات آن را از جمله از بین بردن باکتری ها، از بین بردن التهاب، جوش ها، برطرف کردن قرمزی پوست، بهبود زخم ها و …. مشاهده کنید.

روغن فندوق جادوگر

فندوق جادوگر یکی از گیاهان دارویی است که در از بین بردن باکتری و التهاب موثر است. برای تهیه این روغن باید پوست فندوق جادوگر را همراه با مقداری آب داخل یک قابلمه ریخته و آن را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. در این صورت می توانید روغن به دست آمده را هر شب بر روی پوست صورت خود اسپری کنید.

درمان خانگی زیبایی صورت با روغن زیتون

برای استفاده از این روش می توانید چند قطره روغن را با کمی آب مخلوط کرده و آن را به پوست خود بزنید. استفاده از روغن زیتون می تواند موجب مرطوب کنندگی پوست و شادابی و لطافت شود. (درمان خانگی زیبایی صورت)

روغن میوه گل رز

روغن میوه گل رز به اکسیر جوانی شناخته شده است. از رو استفاده از روغن میوه گل رز می تواند تاثیر بسزایی در از بین بردن چین و چروک ها صورت داشته باشد.

روغن ویتامین E

استفاده از روغن ویتامین E  مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا می توان به تقویت تولید کلاژن سازی، بهبود در چین و چروک های پوست، رفع لکه، درمان آفتاب سوختگی و … اشاره کرد.

برای انجام درمان های پوستی، چه زمانی به پزشک باید مراجعه کرد؟

  • در صورتی که میزان جوش های پوستی شما بیش از اندازه طبیعی می باشد. و حجم گسترده ای از پوست شما را درگیر کرده باشد.
  • زمانی که استفاده از درمان خانگی زیبایی صورت، تاثیری نداشته باشد.
  • هنگامی که جوش و یا آکنه دردناک باشد.
  • زمانی که حوصله کافی برای انجام روش های درمان خانگی زیبایی صورت ندارید.
  • و …..

آمپول جوانسازی پوست

۱۵ بازديد

یکی از مسائلی که امروزه ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است، جوان نگه داشتن پوست می باشد. که مطمئناً افزایش سن یکی از فاکتورهای مهمی است که در افزاش چین و چروک ها و خطوط پوستی موثر است. چرا که افزایش سن سبب کاهش تولید کلاژن در پوست و همچنین کاهش خاصیت الاستیسیته پوست شده و این امر چین و چروک ها و شل شدگی پوست را به همراه دارد. از این رو افراد بسیاری به دنبال روش هایی برای کاهش روند پیری و جوانسازی پوست خود می باشند.

به طور کلی لازم است بدانید که در گذشته تنها روش جوانسازی پوست، استفاده از عمل های جراحی بود. اما امروزه با پیشرفت دانش و علم در زمینه زیبایی، تکنیک هایی به وجود آمده که افراد می توانند بدون هیچ گونه عمل جراحی و بی هوشی، چین و چروک ها، افتادگی، شلی پوست، خطوط پوستی و …. را از بین برده و به ایمن ترین شکل ممکن جوانسازی پوست انجام دهند. از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با روش های جوانسازی پوست (آمپول جوانسازی پوست) آشنا کنیم.

جوانسازی پوست چیست؟

قبل از این که شما را با انواع روش های جوانسازی پوست آشنا کنیم، در ابتدا بهتر است بدانید که منظور از جوانسازی پوست چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که جوانسازی پوست یکی از انواع درمان های زیبایی است که به منظور جوانی و شادابی پوست انجام می شود و هدف آن بازگردانی جوانی، جلوگیری از پیری زود راس و پاکسازی پوست می باشد. به طور کلی جوانسازی با انواع روش های مختلف انجام می شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده از آمپول جوانسازی پوست
  • استفاده از دستگاه لیزر برای جوانسازی پوست
  • استفاده از روش مزوتراپی
  • استفاده از روش کربوکسی تراپی
  • استفاده از هایفوتراپی برای جوانسازی پوست
  • استفاده از تکنیک های لایه برداری شیمیایی
  • استفاده از امواج فراصورت والکترومغناطیس
  • استفاده از روش طب سوزنی برای جوانسازی پوست
  • و ….

آشنایی با انواع آمپول جوانسازی پوست

در صورتی که قصد دارید از چروک شدن پوست خود جلوگیری کرده و روند پیری پوست صورتتان را به تعویق بندازید، ما به شما استفاده از روش های جوانسازی پوست بدون عمل جراحی را پیشنهاد می کنیم. چرا که جوانسازی بدون جراحی، علاوه براین که هزینه های کمتری دارد، دیگر نیازی به استراحت پس از درمان نیست. از روش های جوانسازی می توان به آمپول جوانسازی پوست، دستگاه های جوانسازی پوست، ماسک های خانگی جوانسازی و … اشاره کرد. که در این مقاله قصد داریم شما را با انواع آمپول جوانسازی پوست آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم.

تزریق بوتاکس

یکی از رایج ترین و محبوب ترین آمپول جوانسازی پوست، استفاده از بوتاکس می باشد. در واقع بوتاکس روشی است که به منظور پیشگیری از ایجاد چین و چروک ها و به تعویق انداختن پیری صورت، مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بوتاکس فعالیت عضله اصلی در ایجاد چین و چروک را متوقف کرده و با این کار می تواند موقتاً موجب جوانسازی پوست شود.  لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس در رفع خط اخم، خطوط دور چشم، خط خنده و …. کاربرد دارد.

تزریق چربی

یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست، استفاده از تزریق چربی می باشد. در این روش با استفاده از سلول های چربی بدن، چین و چروک ها، فرورفتگی ها و …. صورت را از بین می برند. به این صورت که پزشک بخشی از چربی بدن بیمار را جدا کرده  پس از آماده سازی، در بخش های دیگر تزریق می کند. لازم به ذکر است که تزریق چربی روشی است که نیاز به عمل جراحی دارد و بی هوشی دارد.

 
تزریق رادیس

ژل رادیس ماده ای است که حاوی لیدوکائین و کلسیم هیدورکسیل آپاتیت می باشد. که تزریق آن موجب افزایش کلاژن سازی شده و در نتیجه سبب رفع چین و چروک، رفع خط اخم و از بین رفتن خطوط پوستی می شود. آمار استفاده از تزریق ژل رادیس نسبت به دیگر ژل ها بیشتر بوده. چرا که ماندگاری آن به دلیل تاثیر رادیس بر روی کلاژن سازی پوست، بیشتر می باشد. در واقع با استفاده از آمپول جوانسازی پوست رادیس، می توان پوستی شاداب تر و صاف تر داشت.

تزریق ژوویدرم

ژوویدرم را می توان جزء آن دسته از ژل هایی دانست که علاوه بر از بین بردن چین و چروک ها و ایجاد صافی صورت، موجب جبران لاغری صورت نیز می شود. بنابراین از این ژل می توان برای برجسته کردن گونه نیز استفاده نمود. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از ژل ژوویدرم، می توان نتیجه آن را بلافاصله مشاهده کرد. از کاربرد های ژل ژوویدرم می توان به لیفت و برجسته کردن گونه ها، از بین بردن چین و چروک ها، رفع خطوط دور بینی و دهان، چاقی صورت و …. اشاره کرد.

تزریق رستیلن

لازم است بدانید که یکی دیگر از ژل هایی که در چاقی صورت و برجسته سازی گونه و لب ها کاربرد دارد، ژل رستیلن می باشد. و دلیل آن را می توان وجود ماده هیالورونیک اسید در این ژل دانست. علاوه بر این، از ژل رستیلن به منظور صاف کردن چین و چروک ها در اغلب قسمت های صورت استفاده می شود. لازم به ذکر است که نتیجه استفاده از این ژل پس از تزریق کاملاً مشخص بوده و ماندگاری آن نیز بسته به محل تزریق و نوع ژل، بین ۶ الی ۱۸ ماه می باشد.

آمپول جوانسازی پوست استکالپترا

اسکالپترا یکی دیگر از آمپول های جوانسازی پوست است که به منظور جبران کلاژن سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. ژل اسکالپترا حاوی اسید لاکتیک می باشد. و این اسید با تحریک کلاژن سازی، موجب جوانسازی و بازسازی پوست می شود. لازم به ذکر است که درمان با استفاده از اسکالپترا، چند هفته طول می کشد. چرا که پوست برای جذب لاکتیک اسید و تولید کلاژن نیاز به یک دوره زمانی دارد.

استفاده از آمپول های جوانسازی پوست چه ویژگی هایی دارد؟

  • آمپول جوانسازی پوست دارای ترکیباتی موثر و اختصاصی هستند.
  • استفاده از تزریق ژل، از تخریب کلاژن جلوگیری می کند.
  • استفاده از آمپول جوانسازی پوست، موجب بهبود جریان ترمیم و بازسازی پوست می شود.
  • در صورت استفاده از این روش، می توان از مسمومیت سلولی جلوگیری کرد.
  • جوانسازی پوست منجر به تقویت گردش خون و اکسیژن رسانی می شود.
  • استفاده از آمپول جوانسازی پوست، در کاهش چین و چروک ها و خطوط پوستی بسیار موثر است.
  • آمپول های جوانسازی پوست دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشند.
  • در صورت استفاده از روش های جوانسازی پوست، می توان ازDNA سلولی محافظت کرد.
  • و ….
آشنایی با مزایای تزریق ژل
  • از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم و لب
  • جوانسازی پوست
  • فرم دهی صورت
  • از بین بردن خطوط پوستی (خط خنده، خط اخم، خط پیشانی و …)
  • عدم نیاز به بی هوشی و جراحی
  • عدم نیاز به گذراندن دوران نقاهت
  • قابلیت بازگشت به قبل و یا اصلاح آن
  • امکان مشاهده نتیجه بعد از اتمام تزریق
  • بهبود سازی گودی زیر چشم
  • و …..

بهترین روش برای جوانسازی پوست چیست؟

 

در پاسخ باید گفت که این سوال، یک سوال نسبی می باشد. به این منظور که انتخاب بهترین روش جوانسازی در هر فردی متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از این رو بهتر است هر فردی با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و زیبایی و زیر نظر دکتر متخصص، بهترین روش را برای جوانسازی پوست خود، پیدا کند.

دستگاه جوانسازی پوست

۱۷ بازديد

مسلماً با افزایش سن، چین و چروک ها بر روی پوست صورت ظاهر می شوند. علاوه بر آن پیری زود راس نیز می تواند در هر سنی به وجود آید. بنابراین این افراد به دنبال راهکار هایی برای جوانسازی پوست خود می باشند. به طور کلی روش های متعددی برای جوانسازی پوست وجود دارد، که یکی از تاثیرگذارترین آن ها استفاده از دستگاه جوانسازی پوست می باشد.

همچنین بهتر است بدانید که دستگاه های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد. که هر فردی باید به کلینیک های تخصصی مراجعه کرده تا پزشک با توجه به نوع جنس پوستی فرد، مناسب ترین روش را پیشنهاد دهد. البته لازم به ذکر است که به این روش ها، روش کلینیکال نیز گفته می شود. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با انواع دستگاه جوانسازی پوست آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه ارائه دهیم.

روش کلینیکال چیست؟

کلینیکال به مجموعه روش هایی گفته می شود که در آن با استفاده از دستگاه جوانسازی پوست اقدام به جوانسازی می کنند. به این منظور که در روش کلینیکال پزشک با استفاده از تجهیزاتی مانند تزریق ژل، بوتاکس، هایفوتراپی، لیزر و …. بر روی بافت پوست تغییراتی انجام می دهد که منجر به جوانسازی پوست می شود.

 

معرفی انواع دستگاه جوانسازی پوست

دستگاه هایفوتراپی

یکی از دستگاه های محبوب برای جوانسازی پوست، دستگاه هایفوتراپی می باشد. هایفوتراپی در لغت به معنای ” امواج فراصوت متمرکز شده با شدت بالا ” می باشد. به این منظور که متخصصان این دستگاه را نزدیک به پوست قرار داده و امواج متمرکز شده فراصوت را بر روی نواحی مد نظر می فرستند و با این کار موجب از بین رفتن خطوط پوستی و چین و چروک ها می شوند.

همچنین لازم است بدانید که هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی می باشد. به این معنا که استفاده از این دستگاه نیازی به برش، بی هوشی، بخیه، خونریزی و … ندارد. و این موارد را می توان از مزایای دستگاه هایفو دانست. از دیگر مزایای هایفوتراپی می توان به افزایش کلاژن سازی پوست، درمان در کمترین زمان، عدم نیاز به مراقبت های پوستی سخت پس از درمان، درمان پوست تنها با یک الی دو جلسه و … اشاره کرد.

دستگاه کربوکسی

درمان با دستگاه کربوکسی با استفاده از گاز کربن دی اکسید انجام می شود. کاربرد دستگاه کربوکسی را می توان در درمان سیاهی دور چشم، کاهش چین و چروک ها، بهبود افتادگی و شلی پوست و … مشاهده کرد. استفاده از دستگاه جوانسازی پوست با کربوکسی را می توان یکی از ایمن ترین روش های جوانسازی پوست دانست. چرا که تا به امروز استفاده از دستگاه کربوکسی هیچ عوارضی را از خود نشان نداده است.

در این روش، پزشک متخصص گاز کربن دی اکسید را وارد لایه زیرین پوست کرده و با این کار موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود. در نتیجه این کار سلول های پوست را برای تولید کلاژن تحریک کرده و میزان خون رسانی پوست را افزایش می دهد. و این روند در جوانسازی پوست بسیار موثر می باشد.

دستگاه اندولیفت

در این روش پزشک متخصص با تابش پرتو های لیزر به بافت پوست، موجب بالا رفتن پوست شده و این کار باعث می شود که چین و چروک ها از بین بروند. از مزایای دیگر این دستگاه می توان به افزایش کلاژن سازی پوست، بهبود پوست در زمانی کوتاه، از بین رفتن افتادگی پوست و …. اشاره کرد. لازم به ذکر است که بسیاری از افراد دستگاه اندولیفت را موثر ترین دستگاه جوانسازی پوست می دانند.

دستگاه آر اف فرکشنال

عنصر اصلی در دستگاه آر اف فرکشنال، امواج رادیویی می باشد. این امواج به لایه های پوست نفوذ کرده و موجب تحریک کلاژن سازی می شود. از کاربرد های دستگاه آر اف فرکشنال می توان به از بین بردن جای زخم، سفت کردن بافت های پوستی، درمان آکنه، بهبود ترک های پوستی، بهبود ضایعات پوستی، از بین رفتن چین و چروک ها و … اشاره کرد.

 

دستگاه فرکشنالCO2  (لیزر)

دستگاه فرکشنال را می توان جزء یکی از بهترین دستگاه های جوانسازی پوست و همچنین دستگاهی موثر در از بین بردن ضایعات پوستی دانست. به طور کلی لازم است بدانید که جوانسازی با دستگاه فرکشنال به دو روش لایه برداری و بدون لایه برداری انجام می شود. همان طور که از نامش پیداست، عنصر اصلی در این دستگاه، دی اکسید کربن است. و متخصصان با استفاده از آن می توانند تمامی لک ها و خال ها، ضایعات پوست، افتادگی پوست و … را از بین برده و موجب شفافیت و شادابی پوست شوند.

سریع ترین راه جوانسازی پوست چیست؟

با توجه به دستگاه جوانسازی پوست که در بالا به آن ها اشاره شد، لازم است بدانید که استفاده از این دستگاه ها، سریع ترین روش برای جوانسازی می باشد. حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که جوانسازی با استفاد از این دستگاه ها، چقدر زمان بر است؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که جوانسازی پوست در هر فردی با توجه به میزان چین و چروک ها، خطوط پوستی، افتادگی پوست صورت و همچنین با توجه به دستگاهی که برای جوانسازی پوست خود انتخاب می کند، متفاوت می باشد.

معرفی دیگر روش های جوانسازی پوست

روش طب سوزنی

طب سوزنی یکی از محبوب ترین روش های درمانی برای جوانسازی پوست صورت می باشد. چرا که استفاده از این روش هیچ گونه عوارضی به همراه ندارد و ماندگاری آن به نسبت سایر روش ها بالاتر است. در این روش درمانی سوزن های نازک استریل شده را در نقاط خاصی از صورت وارد می کنند که این امر منجر به آزاد شدن انرژی مسدود شده در آن قسمت می شود. در این صورت سرعت گردش خون افزایش یافته و در نتیجه کلاژن بیشتری تولید می شود. در آخر لازم به ذکر است که استفاده از روش های درمانی با طب سوزنی موجب می شود که چین چروک های پوستی شما مانند خط اخم، خط لبخند و … از بین برود.

روش های تزریقی

از روش های تزریقی می توان به تزرق ژل، چربی و بوتاکس اشاره کرد. در این روش ها با تزریق ماده ای به زیر پوست، موجب کاهش چین چروک ها و خطوط پوستی می شوند.

لایه بردار ها

در این روش، لایه ای را از روی پوست برداشته و موجب بازسازی لایه سطحی پوست می شوند. روش لایه برداری با استفاده از انواع لیزر، میکرودرم ابریژن، پیلینگ و …. صورت می گیرد و در رفع چین و چروک ها نیز موثر می باشد.

میکرونیدلینگ

در این روش با استفاده از سوزن های باریک، حفره هایی را بر روی پوست ایجاد می کنند. در این صورت پوست به ترمیم و کلاژن سازی مجبور می شود. استفاده از روش میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست می باشد.

 

دلایل چین و چروک های پوستی چیست؟

یکی از دلایل مهم چین و چروک های پوستی می تواند ژنتیک باشد. اما علاوه بر آن عوامل محیطی نیز در ایجاد چین و چروک ها موثر هستند. که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بروز چین و چروک در صورت مواجه با نور خورشید و اشعه های آن
  • بروز چین و چروک پوستی در صورت برخورداری از عادت تغذیه ای نامناسب
  • بروز چین و چروک پوستی در صورت عدم استفاده از کرم ضد آفتاب
  • بروز چین و چروک پوستی در صورت استفاده از نوشیدنی های الکلی
  • بروز چین و چروک در صورت داشتن استرس بیش از اندازه
  • بروز چین و چروک در صورت استعمال دخانیات و ….

ماسک دور چشم خانگی

۲۱ بازديد

چین و چروک و یا سیاهی دور چشم از جمله علائمی است که ممکن است هر فردی در هر سنی با آن مواجه شود. حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که آیا راهی برای از بین بردن این چین و چروک ها و یا سیاهی اطراف چشم وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت که بله. استفاده از انواع ماسک ها خانگی و یا ماسک های شیمیایی می تواند به رفع این علائم کمک کند. اما توصیه ما به شما استفاده از ماسک دور چشم خانگی می باشد.

علت تیرگی و چین و چروک های اطراف چشم چیست؟

به طور کلی تیرگی و چین و چروک های دور چشم می تواند دلایل متعددی داشته باشد. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم داشتن خواب کافی و یا خواب زیاد
  • مشکل وراثت (ارثی بودن)
  •  پیری
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طو مستقیم (در صورت عدم استفاده از ضد آفتاب)
  • خستگی
  • استرس
  • کاهش آب بدن
  • گریه های طولانی مدت
  • کار طولانی مدت با سیستم (کامپیوتر)
  • استفاده از سیگار و الکل
  • مشکلات تیروئیدی
  • رژیم غذایی ناسالم
  • نازک شدن پوست در اطراف چشم
  • خارش و مالش مکرر چشم
  • کمبود آهن
  • آلرژی و حساسیت
  • کاهش بافت چربی در اطراف چشم
  • کم خونی
  • کبد چرب و ….

برای پیشگیری از تیرگی و چین و چروک های اطراف چشم، چه کار هایی لازم است انجام دهیم؟

  •  از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  •   آب زیاد مصرف کنید.
  • روزانه از کرم های مرطوب کننده و یا آبرسان استفاده کنید.
  • از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید.
  • در صورت کمبود مواد معدنی و مغذی، بهتر است از مکمل های غذایی استفاده کنید.
  • با استفاده از کرم های ضد آفتاب، از پوست خود محافظت کنید.
  • روزانه از ماسک دور چشم خانگی استفاده کنید.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • صورتتان را با روغن های گیاهی ماساژ دهید.
  •  از خوراکی های آهن دار استفاده کنید.  و ….

آشنایی با انواع ماسک دور چشم خانگی

ماسک سیب زمینی

برای تهیه این ماسک لازم است که یک یا دو سیب زمینی را رنده کرده و آب خالص آن را جدا کنید. سپس با استفاده از یک پنبه مواد را را به دور چشم بمالید. استفاده از ماسک سیب زمینی به روشن کردن تیرگی دور چشم کمک می کند. چرا که سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی دارد.

ماسک دور چشم خانگی با ترکیب ویتامین E + تخم مرغ + عسل

استفاده از این ترکیب علاوه بر این که موجب شفافیت و رسیدن مواد مغذی به پوست می شود. می تواند موجب کاهش قرمزی، درمان آفتاب سوختگی، کاهش ورم و … نیز شود.

ماسک عسل

برای تهیه این ماسک باید یک قاشق غذاخوری عسل را با زرده ترکیب کرده و آن را به مدت ۱۵ دقیقه در دور چشم خود بگذارید. این ماسک می توانند برای از بین بردن تیرگی اطراف چشم تاثیر گذار باشد.

ماسک موز برای اطراف چشم

برای تهیه این ماسک لازم است که یک موز را له کرده و آن را به پوست اطراف چشم بزنید. استفاده از موز می تواند به از بین بردن تیرگی های اطراف چشم کمک کند.

ماسک دور چشم خانگی با خیار

خیار ماده ای است که به عنوان آبرسان استفاده می شود. علاوه بر آن خیار تاثیرات بسیاری در کاهش تیرگی دور چشم، کاهش پف و تورم، از بین رفتن چین و چروک های اطراف چشم، شادابی و روشن سازی و …. دارد. از این رو شما می توانید خیار را حلقه حلقه کرده و آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی چشم خود بگذارید و یا این که خیار را رنده کرده و آب آن را دور چشم بزنید. این ماسک تاثیر چشمگیری در از بین رفتن تیرگی و چین و چروک اطراف چشم دارد.

ماسک دور چشم خانگی با شیر

برای تهیه این ماسک لازم است مقداری شیر را در یک ظرف ریخته و آن را در یخچال بگذارید. و در صورت خنک شدن با استفاده از پنبه آن را دور چشم بمالید. لازم به ذکر است که شیر تاثیر چشمگیری بر از بین بردن تیرگی اطراف چشم خواهد داشت.

ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل را می توان بهترین روغن برای از بین بردن چروک دور چشم دانست. از این رو شما می توانید با استفاده از ماساژ روغن نارگیل در اطراف چشم، علاوه بر از بین بردن تیرگی، از چین و چروک های دور چشم نیز جلوگیری کنید.

ماسک عسل و روغن بادام

 برای تهیه این ماسک لازم است که یک قاشق روغن بادام را با یک قاشق عسل ترکیب کرده و آن را بر روی اطراف چشم بگذارید. با استفاده مرتب از این ماسک، می توانید تاثیرات آن را مشاهده کنید.

ماسک دور چشم خانگی با ترکیب گوجه فرنگی و لیمو

یکی دیگر از ماسک های موثر برای دور چشم، استفاده از ترکیب گوجه فرنگی و لیمو می باشد. دراین ماسک لازم است که آب گوجه فرنگی را با آب لیمو ترکیب کرده و آن را اطراف چشم بزنید.

ماسک روغن زیتون و نمک

برای تهیه این ماسک لازم است که یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با دو گرم نمک مخلوط کرده و آن را در اطراف چشم خود قرار دهید.

ماسک دور چشم خانگی با ترکیب زعفران و شیر

در این ماسک لازم است مقداری زعفران را در یک فنجان شیر خیس کنید. سپس این ترکیب را زیر چشمتان ماساژ دهید. از آنجا که زعفران یک عامل روشن کنندگی پوست است. بنابراین استفاده از این ماسک (یک بار در هفته) می تواند در روشن کردن اطراف چشم تاثیر گذار باشد.

سیاهی های دور چشم به چه صورت ظاهر می شوند؟

سیاهی های دور چشم می تواند به صورت حلقه های آبی تیره، حلقه های قهوه ای و حلقه های تیره تو خالی به وجود آید. حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که دلیل به وجود آمدن ظاهر های متفاوت چیست؟ در ادامه شما را با این دلایل آشنا می کنیم.

  • علت به وجود آمدن حلقه های تیره تو خالی را می توان چاقی و یا لاغری عضلات و یا چربی دور چشم دانست.
  • در صورتی که ملانین در دور چشم جمع شود و یا فشار خون اپیدرم بر روی کانال های مویرگی دور چشم افزایش یابد، در این صورت حلقه های قهوه ای رنگ در اطراف چشم به وجود می آید.
  • لازم است بدانید که حلقه های آبی تیره نیز به دلیل نقوذپذیری عروق به وجود می آید.

مزایای استفاده از ماسک دور چشم خانگی

از آنجا که پوست در اطراف چشم نسبت به دیگر نواحی نازک تر است، از این رو مراقبت از آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بنابراین لازم است برای از بین بردن تیرگی ها، جوانسازی و یا از بین بردن چین و چروک اطراف چشم، از ماسک دور چشم خانگی استفاده نمود.

حال مزایای استفاده از ماسک دور چشم خانگی چیست؟

  • استفاده از ماسک موجب آب رسانی به پوست در اطراف چشم می شود.
  • ماسک دور چشم خانگی، به کاهش پف و ورم در زیر چشم کمک می کند.
  • از مزایای استفاده از ماسک، می توان به از بین رفتن تیرگی ها و روشنی و شفافی اطراف چشم اشاره کرد.
  • استفاده از ماسک موجب شادابی پوست می شود.
  • با استفاده از ماسک می توان پوست دور چشم را با سایر قسمت های دیگر پوست صورت، هم سطح کرد.
  • ماسک دور چشم خانگی منجر به از بین رفتن چین و چروک ها می شود.
  • استفاده از ماسک دور چشم خانگی، موجب تغذیه پوست و متعادل سازی چربی در اطراف چشم می شود.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از ماسک دور چشم خانگی، افزایش گردش خون می باشد.
  • با استفاده از ماسک می توان تولید کلاژن را افزایش داد.
  • ماسک دور چشم خانگی در سفت کردن پوست اطراف چشم تاثیر گذار است.  و ….

هایفوتراپی در تهران

۱۵ بازديد

 قبل از این که شما قصد انجام هایفوتراپی داشته باشید، بهتر است بدانید که هایفوتراپی یعنی چه؟ هایفوتراپی در لغت به معنای ” امواج فراصورت متمرکز شده با شدت بالا” می باشد. در واقع هایفوتراپی دستگاهی است که گرما را به لایه های زیرین پوست منتقل کرده و این گرما موجب کلاژن سازی پوست و در نتیجه جوانسازی پوست می شود.

البته لازم است بدانید که هایفوتراپی علاوه بر جوانسازی پوست، کاربرد های متعدد دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

استفاده از هایفوتراپی چه کاربرد هایی دارد؟

  • استفاده از هایفوتراپی برای زاویه سازی فک
  • کاربرد هایفوتراپی در رفع گودی و تیرگی زیر چشم
  • استفاده از هایفوتراپی در لیفت گونه، چانه، فک و ابرو
  • کاربرد هایفوتراپی در رفع غبغب
  • استفاده از هایفوتراپی در بر طرف کردن و اصلاح افتادگی پلک
  • کاربرد هایفوتراپی در لیفت پوست صورت
  • استفاده از هایفوتراپی در از بین بردن و کاهش ترک ها و چین و چروک های پوستی
  • کاربرد هایفوتراپی در از بین بردن خطوط پوستی
  • استفاده از هایفوتراپی در از بین بردن چروک گردن و یا حاشیه دور چشم
  • کاربرد هایفوتراپی در سفت کردن پوست
  • استفاده از هایفوتراپی در کاهش چربی و لاغری
  • کاربرد هایفوتراپی در درمان تومور های مغزی
  • استفاده از هایفوتراپی در زیباسازی بینی و …. (هایفوتراپی در تهران)

آشنایی با مراحل انجام هایفوتراپی

در ابتدا باید پوست صورت را از قبل تمیز کرد. سپس یک ژل مخصوص به امواج فراصوت بر روی پوست قرار می دهند. در آخر دستگاه هایفوتراپی را نزدیک به پوست صورت نگه می دارند تا اشعه های فراصوت به لایه های زیرین پوست نفوذ کند. لازم است بدانید که استفاده از تکنیک هایفوتراپی بدون جراحی، بدون بی هوشی و بدون هیچ دردی انجام می شود. به طور کلی مراحل گام به گام هایفوتراپی شامل موارد زیر است.

  • تمیز کردن محلی که قرار است هایفوتراپی انجام شود.
  • استفاده از کرم بی حس کننده موضعی (این مرحله اختیاری است و ممکن است برخی افراد از این کرم استفاده نکنند)
  • استفاده از ژل بر روی پوست صورت بیمار
  • قرار دادن دستگاه هایفو بر روی پوست
  • تنظیم امواج فراصوت با استفاده از مانیتور دستگاه
  • فرستادن امواج صوت به محل هدف
  • برداشتن دستگاه از روی پوست (هایفوتراپی در تهران)

مزایای هایفوتراپی

  • انجام هایفوتراپی تنها به یک الی دو جلسه درمان نیاز دارد.
  • هایفوتراپی موجب تحریک پوست و در نتیجه کلاژن سازی پوست می شود.
  • هایفوتراپی از ماندگاری بالایی برخوردار است.
  • انجام هایفوتراپی بدون بی هوشی و بدون هیچ دردی انجام می شود.
  • هایفوتراپی یک روش کاملاً ایمن است.
  • از آنجایی که هایفوتراپی از امنیت بالایی برخوردار است، بنابراین از این روش درمان برای بیشتر نقاط بدن استفاده می کنند.
  • هزینه کمتری نسبت به روش های درمانی جراحی دارد.
  • روش هایفوتراپی دوران نقاهت ندارد.
  • در هایفوتراپی خونریزی وجود ندارد.
  • درمان به روش هایفوتراپی نیاز به بستری شدن ندارد.
  • نتیجه هایفوتراپی کاملاً طبیعی می باشد.
  • هایفوتراپی به سطح پوست آسیبی نمی رساند.
  • هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی می باشد.
  • هایفوتراپی موجب بهبود قابلیت ارتجاعی پوست می شود.
  • درمان به روش هایفوتراپی از نتایج سریعی برخوردار بوده و نسبت به آن ماندگاری مناسبی نیز دارد. و ….

انجام هایفوتراپی چه عوارضی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که از آنجایی که هایفوتراپی روشی است که بدون جراحی، بی هوشی و بدون هیچ خونریزی انجام می شود، از این رو می توان گفت که این روش درمانی، از کمترین عوارض برخوردار بوده. و تنها عارضه ای که ممکن است با هایفوتراپی صورت گیرد، قرمزی، التهاب و ورم و سوزش است که این عوارض برای درمان پوست کاملاً طبیعی می باشد. و بعد از چند ساعت این عوارض از بین خواهد رفت.

اقداماتی که لازم است قبل و بعد از هایفوتراپی انجام دهید؟

کار های لازم قبل از هایفوتراپی

  • انتخاب یک کیلنیک تخصصی هایفوتراپی در تهران
  • انتخاب یک پزشک متخصص در زمینه هایفوتراپی
  • استحمام با آب گرم قبل از هایفوتراپی
  • اطلاع رسانی به پزشک در صورت انجام هرگونه فیلر، تزریق ژل و ….
  • اطلاع رسانی به پزشک در زمینه وضعیت جسمانی

مراقبت های لازم پس از انجام هایفوتراپی

  • پس از هایفوتراپی لازم است که افراد صورت خود را با آب خنک شست و شو دهند.
  • تا مدتی پس از هایفوتراپی، بیمار نباید از آب گرم برای شست و شوی قسمت درمان شده استفاده کند.
  • بهتر است بیمار پس از هایفوتراپی از کرم ضد آفتاب استفاده کند.
  • از کرم های مرطوب کننده بدون الکل استفاده کنید.
  • بهتر است در صورت هایفوتراپی، از انجام فعالیت هایی که موجب تعریق بدن می شود، اجتناب کنید.
  • تا مدتی از قرار گرفتن مستقیم در برابر نور خورشید خودداری کنید.
  • بعد از انجام هایفوتراپی، تا مدتی نباید از کرم های لایه بردار استفاده کنید.
  • از خوابیدن بر روی صورتتان تا دو روز جلوگیری کنید.
  • تا چند روز از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • از ماساژ دادن پوست خود، جداً خودداری کنید.
  • برای بهبود قرمزی و یا التهاب، می توانید از کمپرس آب یخ و یا دوش آب سرد استفاده کنید.
  • به اندازه کافی از آب استفاده کنید.  و …. (هایفوتراپی در تهران)

مقایسه روش هایفوتراپی با روش لیزر

در روش هایفوتراپی انرژی صوت بدون اثر بر روی سطح پوست، لایه های عمقی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. اما استفاده از لیزر تنها می تواند سطح پوست را درمان کند. همچنین لازم است بدانید که هایفوتراپی تنها روش غیر تهاجمی است که با استفاده از امواج فراصوت متمرکز شده برای تحریک تولید کلاژن در پوست انجام می شود. این روش درمان حدود ۳۰ الی ۹۰ دقیقه طول می کشد و بعد از درمان نیازی به هیچ گونه گذراندن دوره نقاهت نیست. (هایفوتراپی در تهران)

در چه مواقعی نباید از هایفوتراپی استفاده کرد؟

در صورتی که افراد در بدن خود دارای اجسام فلزی هستند، نباید از هایفوتراپی استفاده کنند.

بانوانی که باردار و یا شیرده هستند، نباید از هایفوتراپی استفاده کنند.

در صورتی که افراد به بیماری هایی از جمله صرع، دیابت و …. مبتلا هستند، نباید از هایفوتراپی استفاده کنند.

از هایفوتراپی نباید برای فرم دهی بدن استفاده نمود.

افرادی که دارای جوش فعال، زخم ، تبخال و یا عفونت هستند، بهتر است از هایفوتراپی استفاده نکنند.

هایفوتراپی نباید بر روی جای جراحی و یا جای بخیه انجام شود.

در صورتی که عملیاتی مانند فیلر، تزریق ژل و … انجام داده اید، تا یک مدت نباید هایفوتراپی انجام دهید.

هایفوتراپی نباید در قسمت هایی که پروتز وجود دارد، انجام شود.

در صورتی که به اختلالات خونی دچار هستید، بهتر است از هایفوتراپی استفاده نکنید.

چه قسمت هایی برای انجام هایفوتراپی مناسب است؟

  • چین و چروک های پیشانی
  • خطوط گردن
  • کشسانی و ناهمواری بافت پوست
  • منافذ بزرگ پوست صورت
  • غبغب
  • خطوط پوستی
  • چین و چروک صورت
  • شلی پوست
  • لیفت ابرو
  • خطوط آرواره
  • خطوط اطراف چشم
  • خط خنده
  • خطوط فک
  • لیفت صورت

ویژگی های یک کلینیک خوب برای هایفوتراپی در تهران

  • برخورداری از ابزار و وسایل با کیفیت مربوط به هایفوتراپی مانند دستگاه هایفوتراپی، وسایل یک بار مصرف و ….
  • برخورداری از اعتبار کلینیک هایفوتراپی (مجوز مطب)
  • بالا بودن میزان دانش و مهارت های تیم درمان
  • دستور العمل های اجرایی مناسب جهت ایمنی و اثر بخشی درمان
  • حضور پزشک متخصص در طی عملیات درمان
  • برخورداری از قیمت مناسب
  • توجه به تعمیر و نگه داری دستگاه ها و …. (هایفوتراپی در تهران)

ماسک صورت خانگی برای جوش

۱۷ بازديد

ماسک صورت خانگی برای جوش : شایع ترین مشکل پوستی که بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند، جوش صورت می باشد. هنگامی که افراد با این بحران رو به رو می شوند، سخت به فکر از بین بردن آن ها می باشند. در این صورت گمان می کنند که می توانند یک روزه این جوش ها را نابود کنند.

اما لازم است بدانید که از بین بردن یک روزه جوش ها، امری غیر ممکن است و داشتن پوستی صاف و با لطافت نیاز به یک دوره زمانی و مراقبت های پوستی دارد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با انواع ماسک صورت خانگی برای جوش آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم.

چرا جوش می زنیم؟

قبل از درمان جوش های پوستی، در ابتدا بهتر است بدانید که چرا جوش می زنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که جوش یک زائده کوچک پوستی است که ناشی از غدد چربی بوده و توسط آلودگی و میکروب ها ملتهب می شود.

در واقع هنگامی که بخش های تولید کننده چربی پوست، شروع به تولید بیش از اندازه چربی می کنند، ارگانیسم های زنده میکروسکوپی بر روی پوست، این حجم از چربی را به دام انداخته و در نتیجه موجب ایجاد نقاط برآمده بر روی پوست می شود، که آن را جوش می نامیم.

 

معرفی انواع جوش

جوش های زیرپوستی

در صورتی که فولیکول مو در اثر افزایش چربی و سلول های مرده پوست بسته می شود، این نوع از جوش ها به وجود می آید که به اصطلاح به آن ها جوش های زیرپوستی کمودون نیز گفته می شود. لازم به ذکر است که کموندون شامل دو نوع جوش سر سفید و جوش سر سیاه می باشد.

 

جوش سفت دانه

این نوع از جوش ها که پاپول نیز گفته می شود، شامل برآمدگی های سفت بر روی پوست می باشند. جوش های پاپول بیشتر به رنگ های قرمز، قهوه ای و صورتی می باشد که درون آن ها مایعی وجود ندارد. (ماسک صورت خانگی برای جوش)

جوش ناب

این نوع جوش ها نیز به جوش های سفت دانه شباهت دارند. اما نسبت به آن ها بزرگ تر و دردناک تر می باشند.

جوش های پاسچول

این نوع از جوش ها، همان جوش های چرکی می باشند که در سطح پوست به صورت واضح وجود دارند.

جوش های کیست

این نوع از جوش ها نیز مانند جوش های پاسچول چرکی بوده اما در سایز بزرگ تر، و به طور معمول جای آن ها بر روی پوست ماندگار است.

برای رفع جوش ها، از چه ماسک های خانگی می توان استفاده کرد؟

ماسک عسل و لیمو

در این روش یک قاشق غذا خوری عسل را درون ظرف ریخته و نصف یک لیمو را بر روی آن بچکانید. و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه این ماسک را بر روی صورت خود بگذارید. این ماسک به شما کمک می کند که باکتری های سطح پوستتان از بین رفته و پوست شما لایه برداری شود. (ماسک صورت خانگی برای جوش)

ماسک صورت خانگی برای جوش با آلوئه ورا و زردچوبه

در این روش یک قاشق غذا خوری آلوئه ورا را با نصف قاشق زردچوبه مخلوط کرده و اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند. بهتر است که این ماسک را ۲ الی ۳ روز در هفته استفاده کنید. استفاده از ماسک آلوئه ورا و زردچوبه موجب جلوگیری از جوش و تورم پوست شما خواهد شد.

ماسک لیمو و خاک رس قهوه ای

برای تهیه این ماسک تنها کافی است که یک قاشق خاک رس را با نصف لیمو مخلوط کرده و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را بر روی صورت خود بگذارید. استفاده از خاک رس موجب می شود که چربی اضافی پوست شما جذب شده و از ایجاد آکنه جلوگیری شود. (ماسک صورت خانگی برای جوش)

ماسک صورت زردچوبه و عسل

در این روش لازم است که یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط کنید، طوری که یک ماده خمیری شکل به دست آید. در این ماسک استفاده از زردچوبه موجب از بین رفتن باکتری های ایجاد کننده جوش می شود و عسل نیز از پوست صورت در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. (ماسک صورت خانگی برای جوش)

ماسک صورت خانگی برای جوش با گلاب و لیمو

یک قاشق غذاخوری گلاب را با یک قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک پارچه نخی که با گلاب و لیمو آغشته شده است، ماسک را به آرامی با پوست صورت خود تماس دهید. استفاده از گلاب، قرمزی و التهاب را تا حدی کاهش می دهد و لیمو تولید چربی پوست را کنترل می کند.

ماسک ریحان و نعناع

ماسک ریحان و نعناع یکی دیگر از ماسک صورت خانگی برای جوش می باشد. در این روش لازم است که برگ ریحان و نعناع را در غذاساز با هم مخلوط کرده تا حالت خمیری به وجود آید. این ماسک را می توان یکی از ماسک های محبوب برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده جوش و آکنه دانست.

ماسک دارچین و عسل

در این روش باید یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را با سه قاشق عسل مخلوط کرده و حدود ۳۰ ثانیه آن را در مایکروویو قرار دهید. استفاده از این ماسک به رطوبت رسانی پوست و تغذیه آن کمک می کند. (ماسک صورت خانگی برای جوش)

ماسک صورت خانگی برای جوش با عسل و سیر

دراین روش بهتر است یک قاشق چایخوری خمیر سیر را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. از آنجایی که سیر ماده ضد ویروس و ضد قارچ می باشد، از این رو استفاده از آن برای درمان سیر موثر خواهد بود.

آَشنایی با انواع ماسک صورت خانگی متناسب با نوع مشکل پوستی

ماسک صورت خانگی برای از بین بردن آکنه

آکنه به همان جوش های سر سفید، جوش های سر سیاه، ندول ها، کیست و …. گفته می شود. برای درمان آکنه ها، بهترین ماسک، استفاده از سفیده تخم مرغ می باشد. در این روش، لازم است که سفیده دو عدم تخم مرغ را از زرده آن جدا کرده و با استفاده از یک پنبه آن را بر روی صورت خود بمالید. (ماسک صورت خانگی برای جوش)

ماسک خانگی برای از بین بردن لک های پوستی

ماسک زردچوبه را می توان محبوب ترین ماسک برای کاهش التهاب و از بین بردن لک های پوستی دانست. دراین ماسک باید نصف قاشق چایخوری زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی صورت خود ماساژ دهید.

ماسک خانگی برای کوچک کردن منافذ پوست

ماسک بلغور جو دوسر و جوش شیرین را می توان به عنوان بهترین ماسک برای از بین بردن منافذ پوست معرفی کرد. چرا که این مواد خاصیت لایه برداری داشته و می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرند. برای تهیه این ماسک لازم است که دو قاشق چایخوری جو دوسر برا با یک قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کرده و چند قطره آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری شکل به وجود آید. (ماسک صورت خانگی برای جوش)

ماسک خانگی برای آبرسانی پوست

برای تهیه این ماسک لازم است که نصف یک خیار را با دو قاشق غذا خوری آلوئه ورا مخلوط کنید. سپس آن را به آرامی بر روی پوست صورتتان ماساژ دهید. استفاده از این ماسک به حفظ رطوبت پوست شما کمک می کند. (ماسک صورت خانگی برای جوش)

 

ماسک صورت خانگی برای چین و چروک

طبق تحقیقات صورت گرفته، آووکادو ماده ای است که با تولید کلاژن به از بین بردن خطوط پوستی و چین و چروک ها کمک می کند. برای تهیه ماسک لازم است که دو عدد آووکادو را در یک کاسه له کرده و سپس دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط کنید. (ماسک صورت خانگی برای جوش)

ماسک برای شادابی و شفافیت پوست

۱۴ بازديد

پوست صورت یک عضو ظاهری مهم در بدن انسان می باشد. از این رو برخورداری از پوستی شاداب و شفاف برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که برای داشتن پوستی بدون جوش، شاداب و شفاف چه باید کرد؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که برای مراقبت از پوست صورت، راه ها و تکنیک ها متعددی وجود دارد که یکی از آن ها، استفاده از ماسک های خانگی می باشد. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با چند ماسک برای شادابی و شفافیت پوست، آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم.

بهترین ماسک های خانگی برای شادابی و شفافیت پوست کدام است؟

ماسک سفیده تخم مرغ

برای تهیه این ماسک در ابتدا باید یک عدد سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کرده و سپس به خوبی آن را هم بزنید تا زمانی که کف به وجود آید. سپس آن را بر روی صورت خود بگذارید. (۱۵ الی ۲۰ دقیقه) لازم است بدانید که این ماسک علاوه بر روشن کردن پوست شما، موجب از بین رفتن جوش های صورت نیز خواهد شد.

ماسک خانگی برای شادابی و شفافیت پوست با ترکیب لیمو، خیار و گوجه فرنگی

در این ماسک باید خیار، گوجه فرنگی و لیمو را طوری مخلوط کنید که به یک ماده سفت و چسبناک تبدیل شود. سپس آن را بر روی صورت خود گذاشته و بگذارید که خشک شود. این ماسک را می توان جزء یکی از موثر ترین ماسک برای شادابی و شفافیت پوست دانست.

ماسک نشاسته و ماست

برای تهیه این ماسک لازم است که یک قاشق غذاخوری ماسک کم چرب را با یک قاشق چایخوری پودر نشاسته مخلوط کرده و سپس آن را بر روی پوست خود بمالید. با تکرار این ماسک طی چندین هفته، می توانید اثرات روشن کردن پوستتان را مشاهده کنید.

ماسک سیب زمینی

در این ماسک باید یک سیب زمینی را رنده کرده و پس از جدا کرده تفاله ها، از آب خالص آن برای روشن کردن پوست استفاده کنید. ماسک سیب زمینی علاوه بر این که برای روش سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد، برای از بین بردن لک ها، تیرگی دور چشم و از بین بردن قرمزی پوست نیز کاربرد دارد. (ماسک برای شادابی و شفافیت پوست)

ماسک برای شادابی و شفافیت پوست با ترکیب پرتغال خشک شده و ماست

پرتغال را می توان جزء میوه هایی دانست که کاربرد بسیاری در روشن کردن پوست دارد. حال برای تهیه این ماسک باید مقداری پرتغال خشک شده را آسیاب کرده و پودر آن را با یک قاشق غذا خوری ماست ترکیب کنید. سپس آن را بر روی پوستتان قرار دهید. سرانجام می توانید پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید. لازم است بدانید که این ماسک برای همه انواع پوست مناسب می باشد.

ماسک خانگی با ترکیب آب لیمو، عسل و شیر

این ماسک با ترکیب یک قاشق غذا خوری آب لیمو، عسل و شیر به وجود می آید. سپس باید آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود گذاشته و سرانجام می توان طی یک مدت، تاثیرات چشم گیر این ماسک را در روشن کردن پوست خود مشاهده کرد. (ماسک برای شادابی و شفافیت پوست)

ماسک آرد نخودچی با گلاب

آرد نخودچی ماده ای ضد میکروبی می باشد. از این رو می تواند از پوست در برابر آلودگی ها و عفونت محافظت کند. همچنین گلاب موجب رطوبت رسانی و شادابی پوست صورت می شود. بنابراین ترکیب این دو ماده می تواند تاثیر بسزایی در شادابی و تمیزی پوست داشته باشد. حال برای تهیه این ماسک باید دو قاشق غذا خوری آرد نخودچی را با دو الی سه قاشق چای خوری گلاب مخلوط کرده تا خمیری نرم به وجود آید. سپس آن را بر روی پوست خود بگذارید.

ماسک برای شادابی و شفافیت پوست با کدو حلوایی

کدو حلوایی حاوی موادی است که برای روشن سازی و شفاف کردن پوست مفید می باشد. همچنین این ماده به عنوان لایه بردار صورت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حال برای تهیه این ماسک لازم است که کدو حلوایی را در آب بجوشانید و آن را به شکل پوره در بیاورید.

 

سپس دو قاشق چای خوری پوره کدو حلوایی را با نصف قاشق چای خوری عسل و شیر مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید. به مرور زمان متوجه تاثیر این ماسک بر صورت خود خواهید شد. (ماسک برای شادابی و شفافیت پوست)

ماسک شیر و آرد برنج

طبق آمار های نشان داده شده، برنج ماده ای است که خاصیت ضد پیری داشته و می تواند از پوست در برابر اشعه های خورشید مراقبت کند. و شیر نیز می تواند موجب نرمی پوست شود. از این رو شما می توانید با ترکیب برنج خام آسیاب شده و سه الی چهار قاشق غذا خوری شیر، این ماسک را تهیه کرده و خمیر به وجود آمده را بر روی پوست خود بگذارید. (ماسک برای شادابی و شفافیت پوست)

ماسک بلوبری

برای تهیه این ماسک ابتدا باید بلوبری را آسیاب و پودر کرده و سپس آن را با نصف فنجان ماست مخلوط کنید. در آخر ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید. لازم است بدانید که بلوبری ماده است که موجب درخشانی و زیبایی پوست می شود.

ماسک جوش شیرین

جوش شیرین ماده ای است که به عنوان لایه بردار مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو استفاده از جوش شیرین به روشن کردن و شفاف سازی کمک می کند. برای تهیه این ماسک لازم است که یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با آب ترکیب کرده. سپس خمیر حاصل شده را بر روی پوست ماساژ دهید. (ماسک برای شادابی و شفافیت پوست)

آشنایی با روتین روزمره برای مراقبت از پوست

  • شست و شوی پوست به صورت روزانه با استفاده از شوینده مناسب صورت
  • استفاده از اسکراب ها و لایه بردار ها (دو الی سه بار در هفته)
  • استفاده از ماسک برای شادابی و شفافیت پوست (بیش از سه بار در هفته)
  • استفاده از تونیر در روتین پوستی
  • استفاده از مرطوب کننده مناسب با نوع پوستی خود
  • استفاده از کرم ضد آفتاب
  • شست و شوی آرایش قبل از خواب و … (ماسک برای شادابی و شفافیت پوست)

هنگام استفاده از ماسک های خانگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • برای این که مواد استفاده شده در ماسک، بر پوست شما نفوذ کند، بهتر است که ماسک را به مدت ۱۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.
  • بهتر است بدانید که بهترین زمان ماسک گذاشتن، قبل از رفتن به حمام می باشد.
  • قبل از استفاده از هر گونه ماسکی، ابتدا باید صورت خود را با یک پاک کننده، شست و شو دهید. چرا که در این صورت تاثیر ماسک بر روی پوست بیشتر خواهد بود.
  • پس از ماسک گذاشتن و شستن آن، از یک مرطوب کننده متناسب با نوع جنس پوست خود استفاده کنید.
  • پس از برداشتن ماسک، صورتتان را با آب سرد بشویید. چرا که آب سرد موجب می شود که منافذ باز پوست بسته شوند.
  • پوست خود را پس از ماسک گذاشتن ماساژ ندهید. چرا که این کار موجب تحریک شدن و قرمزی پوست می شود.
  • در صورتی که استفاده از یک ماسک موجب شد که پوست شما قرمز شود و یا خارش پیدا کند و یا پوست نسبت به آن واکنشی نشان داد، در این صورت دیگر از آن ماسک استفاده نکنید.
  • بهتر است از یک ماسک فقط یک الی دو بار در هفته استفاده کنید.
  • از قرار دادن ماسک به مدت طولانی بر روی پوست خودداری کنید. چرا که این کار موجب تحریک شدن پوست صورت خواهد شد.
  • سعی کنید ماسک خود را متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید. به طور مثال در صورتی که شما پوست چربی دارید، از یک ماسک فاقد چربی استفاده کنید. (ماسک برای شادابی و شفافیت پوست)